Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Jóga a duchovní praxe - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Jóga a duchovní praxe
31.01.2016 - 22:28
rigpa
Jóga a duchovní praxe
Nenašel jsem tu diskusi, kde by se dalo předat si zkušenosti z praxí jógy a meditačních, či jiných niterných praxi. Zkušenosti z praxe nejlépe, nikoliv teorii z knih :). Místo, kde se potkává společenství podobně naladěných lidí jdoucích podobnou cestou. Nenašel a tak sna zde...
28.02.2016 - 00:19
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele petamar, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To je dobře, protože všichni lidé nejsou stejní. Pokud mám názor, tak ho řeknu. Pokud jedna strana vysloví názor, tak nevím proč druhá strana má mlčet, přestože dotyčného člověka neznám? Mám dojem, že tady nikoho neurážím, Až ho poznám, tak mohu mluvit? Pokud se tato rozprava jmenuje diskuze, tak se diskutuje i když mám jiný názor, ne na jógu, ale na diskutujícího. Omlouvám se za arogantní přístup, příště neřeknu nic.
=====
To je dobře, protože všichni lidé nejsou stejní. Pokud mám názor, tak ho řeknu. Pokud jedna strana vysloví názor, tak nevím proč druhá strana má mlčet, přestože dotyčného člověka neznám? Mám dojem, že tady nikoho neurážím, Až ho poznám, tak mohu mluvit? Pokud se tato rozprava jmenuje diskuze, tak se diskutuje i když mám jiný názor, ne na jógu, ale na diskutujícího. Omlouvám se za arogantní přístup, příště neřeknu nic.
28.02.2016 - 00:59
| Filtr
Bosch
» petamar
klidně promlouvej jak je libo jako všichni ale proč lidé když nemají k tématu co říct začínají mluvit o osobě pisatele? nerozumím tomu. můžu například říct někomu pane mluvíte z cesty proto a proto..ale je pak slušné to něčím podložit.
neumím si představit že před někoho předstoupím a řeknu mu "pane vy jste omezený - mám ten pocit". Ale jinak o vás nic nevím a k tomu co píšete nevím protože ta cvičení neznám. Tak tam pak asi něco nehraje že?
neumím si představit že před někoho předstoupím a řeknu mu "pane vy jste omezený - mám ten pocit". Ale jinak o vás nic nevím a k tomu co píšete nevím protože ta cvičení neznám. Tak tam pak asi něco nehraje že?
28.02.2016 - 01:42
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Petroselinum, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevim o co ti jde, mozna ze jsi mluvci pana Rigpa, který se odmlcel. To co tady pises je jeden blabol za druhym. Nevis o cem je rec, odborniku, precti si diskuzi abys vedel.
=====
Nevim o co ti jde, mozna ze jsi mluvci pana Rigpa, který se odmlcel. To co tady pises je jeden blabol za druhym. Nevis o cem je rec, odborniku, precti si diskuzi abys vedel.
28.02.2016 - 08:33
| Filtr
rigpa
» rigpa
Snad bych měl znovu, tak jako při založení celé této diskuse a nikoliv jen inkriminované citace uvést, že je primárně určena ke sdílení zkušeností z duchovních praxi a jógy. Nikoliv k mentálním teoretickým projevům a takříkajíc jalovým (tedy bez osobní zkušenosti) názorům na téma sdílení. Takových diskusí je všude plno a popravdě k ničemu co hledám já nevedou. Tedy k porovnání a sdílení zkušeností ne, jen k zbytečnému mentálnímu souboji. Ponejvíce lidí sice s vyhraněným názorem, ale bez osobní zkušenosti :). Tento přístup mne osobně nezajímá a proto se ho ani nechci aktivně účastnit a podporovat a donekonečna argumentovat o nesmyslech. Opačný přístup také doufám vytváří prostor pro partnerskou úroveň a nikoliv pro jakékoliv mentorování z pozice nějakého učitele. Ani to mne nezajímá a to ani z pozice nějakého pomyslného mistra či žáka. Tolik na vysvětlenou, proč mi nestojí zato účastnit se a odpovídat na každý myšlenkový projev, který stanovuje absolutní pravdu, ale postrádá jakoukoli osobní zkušenost :).
28.02.2016 - 08:49
| Filtr
rigpa
Poslední diskuse zde, mimochodem nad moudrostí jednoho z největších indických jogínů a nikoliv mou :), nastolila zajímavé téma a to oddělenost takříkajíc života světského a duchovního. Respektive vyhraněnost názorů na jedno či druhé. Musím se za sebe přiznat, že již mnoho let tento rozdíl nevnímám. To se mi dělo naposled v době, kdy můj náhled i jednání bylo mnohdy v rozporu a kdy člověk ještě hledá a nerozhodl se. Často jsem zaznamenal u mnoha hledajících lidí, že onen hluboký náhled duchovní cesty nepřejde v jednání v době, kdy přichází nějaká těžká životní situace "světského dne", a tedy na nějakou mystiku není pro starosti a stres prostor a čas. Má zkušenost je dnes opačná. To je ten nejhlubší a nejlepší stav pro opravdové jednání z pozice hlubokého poznání. To je opravdová transformace a lakmusový papírek naší cesty! Výslovně pak naše jednání k jiným tvorům v době stresu a vyhraněného vnějšího i vnitřního prostředí. Klid a laskavost je dobrým znakem :)
28.02.2016 - 09:38
| Filtr
Bosch
» Bosch
Abych nestranil ostatním asanám, klasické pojetí jógy na západě je vlastně ještě stále to, že jde jakoby o cvičení. Tělocvik, který snad údajně má mít nějaké zdravotní benefity které se více a více ve společnosti vnímají jako oprávněné.
Pro obecného laika se tedy jóga týká hlavně cvičení, ásan. V praxi se to takto i dlouhá desetiletí praktikovalo už za bolševika kdy jóga byla chápána hlavně jako cvičení ásan. Režim ovšem nějak zvlášť jógu v jiných podobách nepodporoval nakolik šlo o systémy idealistické a režimu poměrně nebezpečné. Umožňovaly totiž člověku dosáhnout poznání.
Jedním z hlavních zdrojů byl tenkrát André van Lyebeth belgický propagátor a ředitel institutu jógy v bruselu jehož učitelem byl hlavně Šivananda. Lysebeth přinesl sem do evropy hlavně větev aštangajógy.
Pro velkou část evropanů byl lysebeth a jeho knihy hlavním zdrojem jógového bádání. Tato jóga je klasickou ukázkou toho co v indii jóga ve svém původním významu i znamená. Aštangajóga je troufnu si říct jakýsi původní směr který je víceméně základem těch ostatních. Vychází z patandžalího jógasůter.
Dalším velkým zdrojem byl ind mahešvarananda který u nás i jinde šířil jógu pod heslem "jóga v denním životě" a to se drží dodnes. Učení mahešvaranandy byl určitý kompilát původních jóg které byly sestaveny tak aby byly pro západ přijatelné, ale přesto měly velký úspěch hlavně díky tomu že tento ind neopomněl zařadit do praxe mnohé přípravné uvolňovací cviky. To bylo velmi důležité vzhledem k malé kloubní (tímpádem i mentální) pohyblivosti západního člověka.
A dalším do třetice, když opomenu menšinové a pseudojógové směry, byl samozřejmě Ayengar který svoji hatajógovou školu propagoval hlavně v anglii a pak západní evropě.
Ayengarovo podání musím říct mi přijde jako nejčistší forma jógy zde na západě kdy vyučována. Její šíření u nás začalo ale až po revoluci, přesto jsem jeho hlavní knihu Jóga sehnal už před revolucí v ostravě v zahraniční knize v polštině a dodnes je to v mojí knihovničce největší poklad co se tohoto druhu jógy týká.
Je to tato kniha možná někteří znáte jedná se o jeho základní dílo dodnes nijak nepřekonané.
http://wegetarianizm.twojamana.pl/m…
Pak vyšla nejspíše i na cd a její celý název zní "light on yoga".
Považuju za nejlepší dílo které kdy na západě o aštangajóze vyšlo.
http://jogapomoce.pl/environment/…
v praxi se mi osvědčilo hlavně nezanedbat přípravné fáze cvičení, tedy uvolňovací prvky včetně například pozdravů slunce ale hlavně co se týká kloubů tak spinální cvičení, loma viloma a dynamické fáze pohybů. Například uvolňování kyčelních kloubů než je dosažena padmasana trvá u běžného člověka asi 2 roky a proto je dobré si uvědomit že v józe není kam spěchat.
Všechny tyto 3 nejznámější větve aštangajógy (u mahešvaranandy se už pak začalo jednat spíše o orientaci na jiné zájmy než původní jógu) vycházejí v podstatě z podobných kořenů z oblasti rišikéše.
Proto se ujala i podoba takzvané rišikéšské sestavy do které patří několik základních ásan, které by měly být vykonávány nejlépe denně.
Pro jejich optimální působení.
Vypisovat je zde nebudu zájemci si jistě najdou pramen sami.
Možná si pamětníci vzpomenou na knihu Lysebetha kde je taky popsaná.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/…
Tak to je z jógy asi to nejlepší co se k nám z indie za ty roky dostalo.
Moje zkušenost, rišikešská sestava je něco jako osobní hygiena.
Pro obecného laika se tedy jóga týká hlavně cvičení, ásan. V praxi se to takto i dlouhá desetiletí praktikovalo už za bolševika kdy jóga byla chápána hlavně jako cvičení ásan. Režim ovšem nějak zvlášť jógu v jiných podobách nepodporoval nakolik šlo o systémy idealistické a režimu poměrně nebezpečné. Umožňovaly totiž člověku dosáhnout poznání.
Jedním z hlavních zdrojů byl tenkrát André van Lyebeth belgický propagátor a ředitel institutu jógy v bruselu jehož učitelem byl hlavně Šivananda. Lysebeth přinesl sem do evropy hlavně větev aštangajógy.
Pro velkou část evropanů byl lysebeth a jeho knihy hlavním zdrojem jógového bádání. Tato jóga je klasickou ukázkou toho co v indii jóga ve svém původním významu i znamená. Aštangajóga je troufnu si říct jakýsi původní směr který je víceméně základem těch ostatních. Vychází z patandžalího jógasůter.
Dalším velkým zdrojem byl ind mahešvarananda který u nás i jinde šířil jógu pod heslem "jóga v denním životě" a to se drží dodnes. Učení mahešvaranandy byl určitý kompilát původních jóg které byly sestaveny tak aby byly pro západ přijatelné, ale přesto měly velký úspěch hlavně díky tomu že tento ind neopomněl zařadit do praxe mnohé přípravné uvolňovací cviky. To bylo velmi důležité vzhledem k malé kloubní (tímpádem i mentální) pohyblivosti západního člověka.
A dalším do třetice, když opomenu menšinové a pseudojógové směry, byl samozřejmě Ayengar který svoji hatajógovou školu propagoval hlavně v anglii a pak západní evropě.
Ayengarovo podání musím říct mi přijde jako nejčistší forma jógy zde na západě kdy vyučována. Její šíření u nás začalo ale až po revoluci, přesto jsem jeho hlavní knihu Jóga sehnal už před revolucí v ostravě v zahraniční knize v polštině a dodnes je to v mojí knihovničce největší poklad co se tohoto druhu jógy týká.
Je to tato kniha možná někteří znáte jedná se o jeho základní dílo dodnes nijak nepřekonané.
http://wegetarianizm.twojamana.pl/m…
Pak vyšla nejspíše i na cd a její celý název zní "light on yoga".
Považuju za nejlepší dílo které kdy na západě o aštangajóze vyšlo.
http://jogapomoce.pl/environment/…
v praxi se mi osvědčilo hlavně nezanedbat přípravné fáze cvičení, tedy uvolňovací prvky včetně například pozdravů slunce ale hlavně co se týká kloubů tak spinální cvičení, loma viloma a dynamické fáze pohybů. Například uvolňování kyčelních kloubů než je dosažena padmasana trvá u běžného člověka asi 2 roky a proto je dobré si uvědomit že v józe není kam spěchat.
Všechny tyto 3 nejznámější větve aštangajógy (u mahešvaranandy se už pak začalo jednat spíše o orientaci na jiné zájmy než původní jógu) vycházejí v podstatě z podobných kořenů z oblasti rišikéše.
Proto se ujala i podoba takzvané rišikéšské sestavy do které patří několik základních ásan, které by měly být vykonávány nejlépe denně.
Pro jejich optimální působení.
Vypisovat je zde nebudu zájemci si jistě najdou pramen sami.
Možná si pamětníci vzpomenou na knihu Lysebetha kde je taky popsaná.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/…
Tak to je z jógy asi to nejlepší co se k nám z indie za ty roky dostalo.
Moje zkušenost, rišikešská sestava je něco jako osobní hygiena.
28.02.2016 - 09:54
| Filtr
movvin
» rigpa
Však nic jiného netvrdím... pořád se tu snažím říct, že ta oddělenost je nemožná. Musí se vše hezky prolínat a jedno druhé podporovat. Světské a duchovní. To je moje cesta poznání.
Stejně si myslím, že tu píšete všichni o jednom a tom samém, ale každý z jiného úhlu poznání - samozřejmě- jinak to ani není možné a tím pádem s jinými zkušenostmi. Ale ať je to ta nebo tahle cesta, všechny poznatky zde sdělené jsou přínosem a objevení nových dveří pro každého.
Stejně si myslím, že tu píšete všichni o jednom a tom samém, ale každý z jiného úhlu poznání - samozřejmě- jinak to ani není možné a tím pádem s jinými zkušenostmi. Ale ať je to ta nebo tahle cesta, všechny poznatky zde sdělené jsou přínosem a objevení nových dveří pro každého.
28.02.2016 - 11:08
| Filtr
Tuatha Dé Danann
Uz ti nekdo rekl ze vypadas jako Radek Pastrnak z kapely BUTY, v dobe kdy hral ve filmu JIZDA
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
28.02.2016 - 20:22
| Filtr
MG34
» rigpa
Zaujala mne (asi stejně jako uživatele JeanG, i když odpovím jinak) tato věta:
"Pokud to nezakusíš nedá se to hodnotit. To je jako by o plavbě na moři mluvil ten, kdo celý život prožil na horách :)."
Co třeba heroin? Myslíš, že nejsprávnější hodnocení bude od toho, kdo jej užívá (nebo dokonce právě teď užívá)?
Nebo existuje spousta témat, kde dítě bez znalosti věci vyřkne správný názor a ti dlouhými léty zavedení "praktikující", zatížení lokální slepotou, se mohou mýlit.
Tím neříkám nic o tom, jestli něco ne/zkouším, ne/vím nebo jestli je jogínská praxe ten nebo onen případ. Prostě jenom vypichuju ten příměr a vyjadřuju se k němu a jeho ošidnosti.
Jinak mne docela fascinuje (aniž bych se vyjadřoval k tomu jestli ho ne/přijímám) ten koncept propojení receptorů hmotného těla s něčím nadpozemským. Bez toho hmotného těla to nějak nejde? - když má třeba někdo výrazná zdravotní omezení - napojení na plicní ventilaci, umělé srdce, atd.
"Pokud to nezakusíš nedá se to hodnotit. To je jako by o plavbě na moři mluvil ten, kdo celý život prožil na horách :)."
Co třeba heroin? Myslíš, že nejsprávnější hodnocení bude od toho, kdo jej užívá (nebo dokonce právě teď užívá)?
Nebo existuje spousta témat, kde dítě bez znalosti věci vyřkne správný názor a ti dlouhými léty zavedení "praktikující", zatížení lokální slepotou, se mohou mýlit.
Tím neříkám nic o tom, jestli něco ne/zkouším, ne/vím nebo jestli je jogínská praxe ten nebo onen případ. Prostě jenom vypichuju ten příměr a vyjadřuju se k němu a jeho ošidnosti.
Jinak mne docela fascinuje (aniž bych se vyjadřoval k tomu jestli ho ne/přijímám) ten koncept propojení receptorů hmotného těla s něčím nadpozemským. Bez toho hmotného těla to nějak nejde? - když má třeba někdo výrazná zdravotní omezení - napojení na plicní ventilaci, umělé srdce, atd.
28.02.2016 - 21:12
| Filtr
Bosch
» MG34
pokud má někdo závažná zdravotní omezení tak mu to znemožňuje prožít odpovídající duševní stavy.
pokud by byl stav dosažen drogou, pak to není úplně ten samý stav, protože byl dosažen dotací a ne duševnětělesným úsilím.
hodnocení člověka bez zkušeností samozřejmě není vypovídající.
otázka správnosti praktikování jógy není otázkou zhulit se či nezhulit se.
je doslova otázkou být či nebýt.
pokud by byl stav dosažen drogou, pak to není úplně ten samý stav, protože byl dosažen dotací a ne duševnětělesným úsilím.
hodnocení člověka bez zkušeností samozřejmě není vypovídající.
otázka správnosti praktikování jógy není otázkou zhulit se či nezhulit se.
je doslova otázkou být či nebýt.
28.02.2016 - 21:49
| Filtr
rigpa
» MG34
Ohledně propojení těla s nadpozemským to asi nebude nic z témat, která jsem diskutoval já. Tedy pokud to není myšleno ve vztahu ke konečnému vyvanutí jako je paranirvana. Co se dotýká osobní zkušenosti, pak ano. Pokud tam není osobní zkušenost nebude to prostě diskuse o jednom a tom samém, respektivé nebude mít prostě vůbec smysl. Moudrost jako životní zkušenost na dané téma je prostě nepřenosná. Můžeš sdílet informace a data, ale samotný jejích obsah bude velice omezený. Zejména pokud se pohybuješ v oblasti tak mentálně neuchopitelné jako je emoce, nebo zejména stav vědomí. Když ti řeknu stav "spojení prázdnoty a zářnosti", můžeš o tom nastudovat knihovnu a nebudeš vědět o čem mluvím. A to je přece v pořádku káždý jsme někde jinde a není to ani dobré a ani špatné. Pokud ty budeš mluvit o potápění nebudu ti rozumět zase já. Zarážející je spíše ten zdroj toho nutkání okomentovat to všechno a za každou cenu, i když je mi to zkušeností cizí :).
28.02.2016 - 22:17
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Dévi, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja jsem byla 15 let u Jógy v denním životě. Chodila jsem i do ašrámu zpívat bhadžany.Ale již jsem byla nějak přesycená, do ašrámu již nechodím, bhadžany nezpívám. Pocítila jsem potřebu pokročit dále, cvičím sice dále, občas poslouchám i mantry, jsemna vegetariánské stravě, ale již jako samostatná osoba, bez klanění Mistrovi, jak se to provozuje v ašrámu. Vyznávám nenáboženskou spiritualitu.-
=====
Ja jsem byla 15 let u Jógy v denním životě. Chodila jsem i do ašrámu zpívat bhadžany.Ale již jsem byla nějak přesycená, do ašrámu již nechodím, bhadžany nezpívám. Pocítila jsem potřebu pokročit dále, cvičím sice dále, občas poslouchám i mantry, jsemna vegetariánské stravě, ale již jako samostatná osoba, bez klanění Mistrovi, jak se to provozuje v ašrámu. Vyznávám nenáboženskou spiritualitu.-
28.02.2016 - 23:17
| Filtr
Bosch
» endymion
ano myslím že ano.
nakonec tomu není nikdy jinak.
jóga podle mně nijak nevylučuje etickou stránku věci, spíše naopak.
já proti etice vůbec nic nemám. ctím dokonce i principy jamy a nijamy. považuji je za něco co bych nazval jako "zadostiučinění citovosti".
ale jen do momentu než mně s nimi někdo začne mlátit po hlavě. pak jsem fakt nevrlý.
nakonec tomu není nikdy jinak.
jóga podle mně nijak nevylučuje etickou stránku věci, spíše naopak.
já proti etice vůbec nic nemám. ctím dokonce i principy jamy a nijamy. považuji je za něco co bych nazval jako "zadostiučinění citovosti".
ale jen do momentu než mně s nimi někdo začne mlátit po hlavě. pak jsem fakt nevrlý.
29.02.2016 - 09:40
| Filtr
MG34
» rigpa
"Tedy pokud to není myšleno ve vztahu ke konečnému vyvanutí jako je paranirvana" - je to k tomu myšleno.
Dívám se, že si docela sveřepě stojíš za tou osobní zkušeností jako na jediném správném měřítku posouzení fenoménu. Bavíme se o fyzicko-duševním cvičení. Celkem jednoznačně bys asi měl pravdu například u sportu, řemesel apod. - cvikem je třeba získat určitý návyk a tréning a pak se zákonitě dostaví nějaké výsledky a závěry. Ta druhá věta je ale dost postatná - u "běžných" případů je možné snadno hodnotit a znát příčinnou souvislost. Jakmile se ale jedná o "oblasti tak mentálně neuchopitelné jako je emoce, nebo zejména stav vědomí", už to není tak jednoznačné a když do toho ještě vstupuje nadpřirozeno...
Napadl mne jeden hezký příklad - válka ve Vietnamu. Bude tam starý veterán a nováček. Oba budou mít za cíl to tam přežít. Starý veterán bude mít spoustu zkušeností. Ale nováček bude vědět, že když bude po první akci simulovat nervové zhroucení, tak ho pošlou domů a přežije. Nemyslím, že jejich diskuze by neměla smysl - naopak. Nováček potřebuje přežít tu první akci a veterán se může zamyslet nad tím, co tam ještě dělá.
Já neříkám tak ani tak. Ani mne nezaráží to tvoje slovo "zarážjící" - co je vlastně zarážející? Ale zajímá mne, proč tvoje cvičení je podle tebe toho prvního druhu, co jsem popsal. Zatím jsi napsal pár kategorických tvrzení a podpořil jsi to nesprávným příměrem - který by spíše ukazoval na opak - resp. na selektivní výběr příměru, když jsou k dispozici i ty nepříznivé. A nepohodl jsi se s tím uživatelem, co reagoval na stejný příspěvek jako já, ale stočil to trochu vulgárně do osobní roviny.
Jistě se shodneme na tom, že motivace a přesvědčení o správnosti patří do osobní zkušenosti s cvičením - můžeš se rozepsat o tomto? Jak jsi k tomu všemu došel a co tě nastartovalo a pak přesvědčilo? A neboj se, nechci nijak narušovat tvoji konzistenci chci jen pochopit tvůj postoj.
Dívám se, že si docela sveřepě stojíš za tou osobní zkušeností jako na jediném správném měřítku posouzení fenoménu. Bavíme se o fyzicko-duševním cvičení. Celkem jednoznačně bys asi měl pravdu například u sportu, řemesel apod. - cvikem je třeba získat určitý návyk a tréning a pak se zákonitě dostaví nějaké výsledky a závěry. Ta druhá věta je ale dost postatná - u "běžných" případů je možné snadno hodnotit a znát příčinnou souvislost. Jakmile se ale jedná o "oblasti tak mentálně neuchopitelné jako je emoce, nebo zejména stav vědomí", už to není tak jednoznačné a když do toho ještě vstupuje nadpřirozeno...
Napadl mne jeden hezký příklad - válka ve Vietnamu. Bude tam starý veterán a nováček. Oba budou mít za cíl to tam přežít. Starý veterán bude mít spoustu zkušeností. Ale nováček bude vědět, že když bude po první akci simulovat nervové zhroucení, tak ho pošlou domů a přežije. Nemyslím, že jejich diskuze by neměla smysl - naopak. Nováček potřebuje přežít tu první akci a veterán se může zamyslet nad tím, co tam ještě dělá.
Já neříkám tak ani tak. Ani mne nezaráží to tvoje slovo "zarážjící" - co je vlastně zarážející? Ale zajímá mne, proč tvoje cvičení je podle tebe toho prvního druhu, co jsem popsal. Zatím jsi napsal pár kategorických tvrzení a podpořil jsi to nesprávným příměrem - který by spíše ukazoval na opak - resp. na selektivní výběr příměru, když jsou k dispozici i ty nepříznivé. A nepohodl jsi se s tím uživatelem, co reagoval na stejný příspěvek jako já, ale stočil to trochu vulgárně do osobní roviny.
Jistě se shodneme na tom, že motivace a přesvědčení o správnosti patří do osobní zkušenosti s cvičením - můžeš se rozepsat o tomto? Jak jsi k tomu všemu došel a co tě nastartovalo a pak přesvědčilo? A neboj se, nechci nijak narušovat tvoji konzistenci chci jen pochopit tvůj postoj.
29.02.2016 - 09:46
| Filtr
MG34
» Bosch
Popravdě první hendikep, který mne napadl, když jsem o tom začal psát, byl pozitivní hendikep - jak si nahoře v diskuzi někdo stěžoval na ten sexuální pud, tak mi hned naskočili kastráti, kteří to nemusí řešit. Nebo prostě nějaká fyziologická výhoda - ultrazdravé tělo např. - velký objem plic, čistá mysl, silná vůle, atd.
A hendkep dočasný (ať už pozitivní nebo negativní) - chytré drogy, tlumící léky, atd. - tělo je jedna velká chemická továrna.
A hendkep dočasný (ať už pozitivní nebo negativní) - chytré drogy, tlumící léky, atd. - tělo je jedna velká chemická továrna.
© 2007-2024 Najdise.cz