Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky v diskuzi
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 15:21
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
12.05.2020 - 16:40
| Filtr
CapRising
» Žihadlo
Páni, to sa tu "zvrhlo" rýchlo. Od zrušenia povinnej maturity z matiky k otázke rodovej identity. A nevyhranená rodová identita =/= úchyl.
Ale asi nie je náhoda, že sa tu stále vracia otázka "lepšej, kvalitnejšej, inteligentnejšej minulosti". Keďže budúcnosť je neistá, hľadá sa nejaká univerzálna zručnosť, ktorá pomôže mladým ľuďom obstáť v budúcnosti, nech čokoľvek prinesie. A keďže matematika sa javí ako dostatočne univerzálna a abstraktná, je adept číslo 1.
Je na mieste otázka, aké zručnosti sa ľudstvu v budúcnosti zídu. Ale vkladať nádeje v maturitu z matematiky je naivné, rovnako ako očakávať, že uzákonenie jej povinnosti pretransformuje ČR v európske Silicon Valley.
Keď teraz hovoríte, že mnohí z vás, v tej náročnejšej dobe, sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz? Určité percento ľudí sa vždy bude takto učiť matiku, pretože ich osobnosť je motivovaná inak a zaujíma ich niečo iné. A nie je to z lenivosti alebo pohodlnosti.
Veď nikto tú maturitu nezakazuje. Kto na výške zistí, že matiku potrebuje a kašlal na ňu, stále má možnosť to dobehnúť. S vyššou motiváciou zvládne za polroka to, čo na strednej za štyri. Alebo aj nie, ale potom by mu nepomohla asi ani tá maturita.
Ale asi nie je náhoda, že sa tu stále vracia otázka "lepšej, kvalitnejšej, inteligentnejšej minulosti". Keďže budúcnosť je neistá, hľadá sa nejaká univerzálna zručnosť, ktorá pomôže mladým ľuďom obstáť v budúcnosti, nech čokoľvek prinesie. A keďže matematika sa javí ako dostatočne univerzálna a abstraktná, je adept číslo 1.
Je na mieste otázka, aké zručnosti sa ľudstvu v budúcnosti zídu. Ale vkladať nádeje v maturitu z matematiky je naivné, rovnako ako očakávať, že uzákonenie jej povinnosti pretransformuje ČR v európske Silicon Valley.
Keď teraz hovoríte, že mnohí z vás, v tej náročnejšej dobe, sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz? Určité percento ľudí sa vždy bude takto učiť matiku, pretože ich osobnosť je motivovaná inak a zaujíma ich niečo iné. A nie je to z lenivosti alebo pohodlnosti.
Veď nikto tú maturitu nezakazuje. Kto na výške zistí, že matiku potrebuje a kašlal na ňu, stále má možnosť to dobehnúť. S vyššou motiváciou zvládne za polroka to, čo na strednej za štyri. Alebo aj nie, ale potom by mu nepomohla asi ani tá maturita.
12.05.2020 - 16:54
| Filtr
Bosch
» CapRising
Chuck norris by to spocital bez prelivani.
Jdes pocitat?
Na pobreží sú tri majáky.
Prvý maják svieti tri sekundy, následne zase na tri sekundy zhasne.
Druhý maják svieti štyri sekundy, potom je zase na štyri sekundy vypnutý.
Tretí maják sa zapne na päť sekúnd, neskôr sa znova na päť sekúnd vypne.
Všetky tri svetlá majákov sa práve rozsvietili.
Kedy budú vypnuté všetky tri svetlá súčasne?
Kedy sa rozsvietia všetky tri svetlá zároveň (teda naraz)?
Jdes pocitat?
Na pobreží sú tri majáky.
Prvý maják svieti tri sekundy, následne zase na tri sekundy zhasne.
Druhý maják svieti štyri sekundy, potom je zase na štyri sekundy vypnutý.
Tretí maják sa zapne na päť sekúnd, neskôr sa znova na päť sekúnd vypne.
Všetky tri svetlá majákov sa práve rozsvietili.
Kedy budú vypnuté všetky tri svetlá súčasne?
Kedy sa rozsvietia všetky tri svetlá zároveň (teda naraz)?
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 17:11
| Filtr
Bosch
» Buddha/2
Neco pro vahy, tak schvalne jestli ty jsi vaha. Pokud ano umis to z hlavy.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 17:11
| Filtr
CapRising
» Bosch
To ja netvrdím. Netvrdím, že je nepriama. Ja len tvrdím, že tam nie je priama, a ak aj je, tak neplatí zákonite pre každého.
A schopnosť myslieť (aj to, čo by sa dalo nazvať "logicky") sa dá cvičiť aj na niečom inom, nielen na matematike.
A keby sme mali také rigorózne poctivé myslenie aplikovať na nejaký humanitný predmet, mnohým by sa matematika zdala ľahšia.
A schopnosť myslieť (aj to, čo by sa dalo nazvať "logicky") sa dá cvičiť aj na niečom inom, nielen na matematike.
A keby sme mali také rigorózne poctivé myslenie aplikovať na nejaký humanitný predmet, mnohým by sa matematika zdala ľahšia.
12.05.2020 - 17:21
| Filtr
Bosch
» CapRising
Ano decka by mely byt rady za maturitu z matematiky, protoze pokud by se po nich mely chtit adekvatni znalosti aplikovane matematiky, pak by na ni nevyleteli 23% nebo kolik, ale mnohem vice.
Oni nechteji zrusit maturitu z matiky proto ze je matika neuci myslet.
Ale proto ze se chteji zbavit vsech vykonnostne hodnoticich kriterii.
Ale ja chci at prilezitost dostanou predevsim ti nejlepsi.
A zde se bez testu, maturit, latek, objektivnich kriterii pro hodnoceni schopnosti, neobejdeme.
Maturita jeste neni zarukou niceho, ale slevy v narocnosti na to co maji zvladnout mozky budoucich elit jsou zarukou upadku mentalnich schopnosti naroda.
Oni nechteji zrusit maturitu z matiky proto ze je matika neuci myslet.
Ale proto ze se chteji zbavit vsech vykonnostne hodnoticich kriterii.
Ale ja chci at prilezitost dostanou predevsim ti nejlepsi.
A zde se bez testu, maturit, latek, objektivnich kriterii pro hodnoceni schopnosti, neobejdeme.
Maturita jeste neni zarukou niceho, ale slevy v narocnosti na to co maji zvladnout mozky budoucich elit jsou zarukou upadku mentalnich schopnosti naroda.
12.05.2020 - 17:26
| Filtr
CapRising
» Bosch
Kam na to chodíš? Ad 1) vypnuté budú všetky tri naraz o minútu, (ale tma nastane na jednu sekundu už v 6. sekunde) a ad 2) o dve minúty. Ty si taký baiter.
Maturita jeste neni zarukou niceho, ale slevy v narocnosti na to co maji zvladnout mozky budoucich elit jsou zarukou upadku mentalnich schopnosti naroda.
No, ale to je tiež také nabité slovo, elity - odkiaľ sa tie elity grupujú? Ja len že sa mi zdá, že nežijeme v meritokracii. Mne sa zdá, že je to o tom, a v podstate asi aj vždy bolo, who you know a nie what you know.
Ale chápem tvoj sentiment, nie, že nie.
A to, že ľudia si radi veci zľahčia, to tiež platilo vždy, nielen teraz, a platiť to bude vždy.
Maturita jeste neni zarukou niceho, ale slevy v narocnosti na to co maji zvladnout mozky budoucich elit jsou zarukou upadku mentalnich schopnosti naroda.
No, ale to je tiež také nabité slovo, elity - odkiaľ sa tie elity grupujú? Ja len že sa mi zdá, že nežijeme v meritokracii. Mne sa zdá, že je to o tom, a v podstate asi aj vždy bolo, who you know a nie what you know.
Ale chápem tvoj sentiment, nie, že nie.
A to, že ľudia si radi veci zľahčia, to tiež platilo vždy, nielen teraz, a platiť to bude vždy.
12.05.2020 - 18:51
| Filtr
Najdise.cz
» CapRising
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím, proč by se to tu mělo zvrhnout? Anilah psala o psycholozích a psychiatrech a minulosti, tak jsem nabídla pohled z této strany. O úchylech nikde nic (doufám, že chápeš správně pojem úchylka, což není totéž jako úchyl, tomuto slovu se vyhýbám).
Přemýšlím, kde jsi sebrala pocit, že zastávám názor, že když my "sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz?"
Já zrušení této povinnosti (matika povinně) vítám (viz můj dřívější příspěvek v 15:21).
Někde jsem tu četla zajímavou myšlenku, aby maturita byla součástí přijímaček na VŠ. A zde by si mohly VŠ samy určovat, z čeho maturitu vyžadují. Je logické, že na MATFYZ bez maturity z matematiky nelez. Ale když nechci jít na VŠ, nebo chci na humanitu, tak nač?
=====
Nevím, proč by se to tu mělo zvrhnout? Anilah psala o psycholozích a psychiatrech a minulosti, tak jsem nabídla pohled z této strany. O úchylech nikde nic (doufám, že chápeš správně pojem úchylka, což není totéž jako úchyl, tomuto slovu se vyhýbám).
Přemýšlím, kde jsi sebrala pocit, že zastávám názor, že když my "sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz?"
Já zrušení této povinnosti (matika povinně) vítám (viz můj dřívější příspěvek v 15:21).
Někde jsem tu četla zajímavou myšlenku, aby maturita byla součástí přijímaček na VŠ. A zde by si mohly VŠ samy určovat, z čeho maturitu vyžadují. Je logické, že na MATFYZ bez maturity z matematiky nelez. Ale když nechci jít na VŠ, nebo chci na humanitu, tak nač?
12.05.2020 - 21:22
| Filtr
Bosch
» CapRising
Zijeme tam kde zijeme a ton neudava kdo jsi ve tvem podani.
To cim jsi ti nemuze predat skola, ale muze ti predat znalosti a informace.
Ani skola te nemuze naucit myslet. Na to nejsou zadne overene ani zavedene postupy.
Zadny ucitel ti do hlavy nenalije schopnost myslet. Skolstvi tohle neumi a ani umet nemuze. Ucitel muze zaka motivovat.
A zase jsme u vykonove spolecnosti.
Spolecnosti potrebuji stroje ktere budou slapat.
Samostatne mysleni mas predat elitam.
Mas si precist v novinach nebo na fb co si mas myslet a to staci.
Jak by jsi chtela zacit ucit lidi myslet?
"Lide nechteji nic vedet. Lide chteji jen žrát."
Tarkovskij, piknik u cesty
Bud realista. Nechtej nic menit. Z toho vznikne jenom nestesti.
A jeste si precti slameneho psa.
Svet je polepsovna.
To cim jsi ti nemuze predat skola, ale muze ti predat znalosti a informace.
Ani skola te nemuze naucit myslet. Na to nejsou zadne overene ani zavedene postupy.
Zadny ucitel ti do hlavy nenalije schopnost myslet. Skolstvi tohle neumi a ani umet nemuze. Ucitel muze zaka motivovat.
A zase jsme u vykonove spolecnosti.
Spolecnosti potrebuji stroje ktere budou slapat.
Samostatne mysleni mas predat elitam.
Mas si precist v novinach nebo na fb co si mas myslet a to staci.
Jak by jsi chtela zacit ucit lidi myslet?
"Lide nechteji nic vedet. Lide chteji jen žrát."
Tarkovskij, piknik u cesty
Bud realista. Nechtej nic menit. Z toho vznikne jenom nestesti.
A jeste si precti slameneho psa.
Svet je polepsovna.
13.05.2020 - 02:07
| Filtr
Ase
Opäť sa ukazuje tam, kde problém v skutočnosti nieje, to je už len zakončenie toho celého. Problém nieje v tom, že by sa žiak nevedel naučiť, ale v tom, že škola zamestnáva od nekompetentných až po hlúpich učiteľov matematiky.
Žiak predsa nemôže za to, že idiot učiteľ nevie vysvetliť, čo to je matematická funkcia.
Ak sa u žiaka zanedbá napríklad pojem funkcia, tak sa to potom s ním vezie od základnej školy až po vysokú, a často ani na vysokej nepochopí, skončí školu s tým, že vie, kde čo má dosadiť, a to je všetko. Matematika, ak človek pochopí pojem funkcia, nieje tažká, ba naopak, naozaj je niečo, čo sa človek učiť nemusí. Musí ale chápať, rozumieť, čo sa u toho deje.
Ak nerozumie, potom sa ľahko povie "veď tomu nerozumiem, načo mi to je", ale to je prinajmenšom tak hlúpy argument asi ako otázka "načo si budem vedieť spočítať dane, stačí keď mi chodia peniaze na účet", počítať dane nepotrebujem. Okrem toho, k čomu je potom stredná škola, ktorá má garantovať zvládnutie prípravy matematiky na VŚ, a k čomu je gymnázium, ktoré má byť pre tých nadanejších, no asi politici majú už aj plán, ako prijať na technické školy aj ľudí bez základov matematiky, prípadne ďalšie obory, kde matematiku treba.
Žiak predsa nemôže za to, že idiot učiteľ nevie vysvetliť, čo to je matematická funkcia.
Ak sa u žiaka zanedbá napríklad pojem funkcia, tak sa to potom s ním vezie od základnej školy až po vysokú, a často ani na vysokej nepochopí, skončí školu s tým, že vie, kde čo má dosadiť, a to je všetko. Matematika, ak človek pochopí pojem funkcia, nieje tažká, ba naopak, naozaj je niečo, čo sa človek učiť nemusí. Musí ale chápať, rozumieť, čo sa u toho deje.
Ak nerozumie, potom sa ľahko povie "veď tomu nerozumiem, načo mi to je", ale to je prinajmenšom tak hlúpy argument asi ako otázka "načo si budem vedieť spočítať dane, stačí keď mi chodia peniaze na účet", počítať dane nepotrebujem. Okrem toho, k čomu je potom stredná škola, ktorá má garantovať zvládnutie prípravy matematiky na VŚ, a k čomu je gymnázium, ktoré má byť pre tých nadanejších, no asi politici majú už aj plán, ako prijať na technické školy aj ľudí bez základov matematiky, prípadne ďalšie obory, kde matematiku treba.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
© 2007-2024 Najdise.cz