Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky v diskuzi
11.05.2020 - 15:16
| Filtr
Buddha/2
Jasně. Komu není jasné, že rozhodně ne všechny děti mají na matiku buňky, ten sám má problém se strukturovaným myšlením .
Nechce se mi rozebírat úroveň její výuky, zážitky tu má nejspíš každý vlastní. Jestli děti hloupnou těžko posoudit. Za mě - spíš svůj intelekt směřují jiným směrem. Co si ale posoudit troufám je dostupnost titulů pro "méně nadané" v průběhu času. A ta se tedy proklatě zvýšila. Zjednodušeně řečeno (nesežerte mě ) : ten, kdo dřív prolezl základkou s průměrem 2-3 by dnes dal maturitu a ten, kdo dřív odmaturoval by dnes dal bez problému Bc .
Vnímám to tak, že se laťka na všech školách o kus snížila. A pokud by byla maturita z matiky povinná, musela by se buď snížit ještě o dva kusy , nebo bysme tu měli spoustu dětí bez dokončené školy ...
Nechce se mi rozebírat úroveň její výuky, zážitky tu má nejspíš každý vlastní. Jestli děti hloupnou těžko posoudit. Za mě - spíš svůj intelekt směřují jiným směrem. Co si ale posoudit troufám je dostupnost titulů pro "méně nadané" v průběhu času. A ta se tedy proklatě zvýšila. Zjednodušeně řečeno (nesežerte mě ) : ten, kdo dřív prolezl základkou s průměrem 2-3 by dnes dal maturitu a ten, kdo dřív odmaturoval by dnes dal bez problému Bc .
Vnímám to tak, že se laťka na všech školách o kus snížila. A pokud by byla maturita z matiky povinná, musela by se buď snížit ještě o dva kusy , nebo bysme tu měli spoustu dětí bez dokončené školy ...
11.05.2020 - 15:23
| Filtr
Mici Angóra
» Buddha/2
Přesně, ty děti prostě uvažují jinak. S dostupností titulů máš určitě pravdu, právě proto některé starší ročníky cítí (oprávněnou) frustraci, za co se dnes dává vysokoškolský titul. Nutno teda dodat, že aspoň ne ve všech oborech, pokud vím, tak na řadu technických oborů (např. na ČVUT) třeba berou bez přijímaček, ale v průběhu zejména 1. ročníku studia se to protřídí. Co se středních škol týče, tam si myslím, že to souviselo i s úbytkem dětí-potřebovali obsadit místa ve školách, tak brali bez přijímaček a pak už je tam nechali, protože na ně potřebovali dostávat dotace.
11.05.2020 - 16:48
| Filtr
Wiké
Tak to je moje milé téma, ale přišla jsem sem pozdě, vše bylo asi řečeno-četla jsem 1. a poslední stranu.
Nejvíc souhlasím s argumentací Mici.
Za sebe bych řekla, kdo nemá na logické příklady v matice talent, tak ho nikdy úplně nezíská, takže určité % s talentem je a uměle ho zvyšovat je umělé a nepřirozené a přináší to leda podvody a pláč na obou stranách.
Po mě taky nikdo násilím nechce, at se umím trefovat do balonu třeba.
A to % se nerovná počtu lidí na středních školách. Tak at se sníží to, čemu se říká střední školy a říká se tomu jinak, ale at se to nehází na matiku a matikáře.
A pak není podpora dnes na donucení člověka studenta k něčemu, spíš je te´d boom vyhovovat stížnostem rodičů-tak co by kdo chtěl?
Stejně přece jen jdou lidi na technické obory s matikou jdou, protože přece jen jsou lidi, co jim to jde a baví je to a pak si dobře vydělají.
Nejvíc souhlasím s argumentací Mici.
Za sebe bych řekla, kdo nemá na logické příklady v matice talent, tak ho nikdy úplně nezíská, takže určité % s talentem je a uměle ho zvyšovat je umělé a nepřirozené a přináší to leda podvody a pláč na obou stranách.
Po mě taky nikdo násilím nechce, at se umím trefovat do balonu třeba.
A to % se nerovná počtu lidí na středních školách. Tak at se sníží to, čemu se říká střední školy a říká se tomu jinak, ale at se to nehází na matiku a matikáře.
A pak není podpora dnes na donucení člověka studenta k něčemu, spíš je te´d boom vyhovovat stížnostem rodičů-tak co by kdo chtěl?
Stejně přece jen jdou lidi na technické obory s matikou jdou, protože přece jen jsou lidi, co jim to jde a baví je to a pak si dobře vydělají.
11.05.2020 - 16:49
| Filtr
Buddha/2
» Al*
Hele nepodsouvej mi co jsem neřekl. Jasně, jsou obory kde je nutná (technické školy). Pak máš např. humanitní a umělecké. Já si mysím, že na základce se naučíš to, co z matematiky každý potřebuje. Ale nevím, na co by se na DAMU měla učit matika a psychologovi taky stačí když si umí spočítat 2+2 .
Takže asi tak, snad si rozumíme ... strukturovaně
Takže asi tak, snad si rozumíme ... strukturovaně
11.05.2020 - 17:32
| Filtr
Buddha/2
» Mici Angóra
Jednoduše, dáš je na váhu a budeš cmrndat tak dlouho, až bude v obou stejně
11.05.2020 - 17:42
| Filtr
Buddha/2
» Al*
Opravdu ?
Myslím, že to je celkem jasné. Jako základ stačí základní škola. Pak ať si každý jde tam, na co má buňky. Jenže tak prostě někteří neuvažují. Rádi by si dávali velké cíle. Např. že od r. 2030 tu nebude nikdo s pouze základním vzděláním, 60% dětí odmaturuje a 40% bude mít diplom. Že je to ptákovina je nezajímá a o hodnotě takového diplomu se bavit nebudou ...
Ještě nějaké dotazy ? Krom toho, kde po r. 2030 sehnat instalatéra
Myslím, že to je celkem jasné. Jako základ stačí základní škola. Pak ať si každý jde tam, na co má buňky. Jenže tak prostě někteří neuvažují. Rádi by si dávali velké cíle. Např. že od r. 2030 tu nebude nikdo s pouze základním vzděláním, 60% dětí odmaturuje a 40% bude mít diplom. Že je to ptákovina je nezajímá a o hodnotě takového diplomu se bavit nebudou ...
Ještě nějaké dotazy ? Krom toho, kde po r. 2030 sehnat instalatéra
11.05.2020 - 18:49
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
K těm testům na psychologii-to ale byly klasické číselné řady, doplnit obrázek apod., určitě jsi nemusela počítat třeba moje oblíbené integrály. A o tom to je, že u maturity z matematiky (i z jiných předmětů) musíš prokázat znalost něčeho, co v životě nebudeš potřebovat. Podobně pokud nebudeš chtít být lingvista, bude ti v životě celkem k prdu i takový pokročilejší větný rozbor, který bývá u maturity z češtiny. Podle mě je třeba užitečné učit se latinu, je to základ všech románských jazyků a je z ní odvozena spousta cizích slov. Problém je ale v tom, že kdo ten cit pro jazyk od přírody nemá, ten tu podobnost a souvislosti prostě nevidí a musí se holt biflovat slovíčka a gramatiku do výše svých možností a stejně nikdy nebude mít C2. Stejně tak jako ten bez buněk na matiku se bude šprtat vzorečky a nebude chápat proč, občas možná dostane i dobrou známku a pak bude zase v pytli. Pokud budou mít oba výše uvedení štěstí, zachrání je právě možnost volby mezi matikou a jazykem. I pokud nebudou mít vyložený talent ani na jedno, určitě budou schopni si zvolit menší zlo.
11.05.2020 - 22:18
| Filtr
Bosch
» Mici Angóra
Melo by se u narozeni urcit cim bude. A pak uz jenom ho cvicit v tom co ho potka.
Aby zbytecne nemusel treba instalater znat lackovce.
Aby zbytecne nemusel treba instalater znat lackovce.
11.05.2020 - 23:00
| Filtr
© 2007-2024 Najdise.cz