Domácí vzdělávání


30.07.2018 - 13:22
(Kozoroh) Visennka
Domácí vzdělávání
Zdravím,

zajímalo by mě, co si myslíte o domácím vzdělávání. Zajímá mě váš názor na toto téma, zkušenosti a především i nějaké prognózy či budoucí uplatnění takto vzdělávaných dětí. Jejich přednosti nebo naopak bloky, překážky, nedostatky a podobně...Co děti chtějí versus to, co chtějí rodiče, manipulace nebo pozitivní manipulace, alternativní životní styl versus tradiční systém....zda jsou tyto děti později vůbec začlenitelné do systému atd. ...

Já svůj názor mám, ale zajímá mě, jak se na to dívají druzí, jaké mají zkušenosti a jiná hlediska, která mě mohou obohatit... jsem dost kritická, nestranná a nahlížím ráda na problémy z mnoha stran.... díky

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3 4 5 6
Řazení:
30.07.2018 - 20:49 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Sosna zvlčelý
fakt? :63: to jsem nevěděla... tak ale ono je lepší být příjemně překvapen než nepříjemně zklamán... :4:
30.07.2018 - 20:51 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » .
:64:
30.07.2018 - 20:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To nebyl argument ad hominem, tomu se, drahý, říká lichotka. :61:

Nikdy jsem netvrdila, že je vše ok a všichni se maj rádi. Jako vždy si domýšlíš prostě blbiny. Na to se nedá už nic napsat. :61:

"Kolik je hodin?" "Středa." :61:
30.07.2018 - 20:52 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
ale já jsem vždy optimista
na to abych si dělal iluze jsem příliš stár
nepřesvědčuju tě proto nevím proč ty a tvoje partnerka vytahujete osobní argumentace
pokud nemáte co říci k tématu není zapotřebí vyjadřovat se k vlastnostem druhých
navíc tímto připitoměle pejorativním zpoůsobem
já použil pouze příměr s růžovými brýlemi nic víc :3:
a že jsi idealista je spíše pochvala ne? :2:
30.07.2018 - 20:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Já vím... on má i trefné poznámky, však říkám - je k zulíbání, já ho mám ráda. Ale když to je takový střílení jak poď na mě z boku :61:
30.07.2018 - 20:58 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
tak proč mluvíš o kokotinách když mluvím já ?
30.07.2018 - 21:02 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
někdy ano někdy ne
v tomto případě nejde o to co si přeju a co já chci
když mluvím z úhlu pohledu kulturně společenského významu pak je moje osoba irelevantní
je to pro tebe příliš složité?
30.07.2018 - 21:06 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Šišmárja. Tak si to tak neber. Přece si nechceš dělat iluze, že proti Tobě něco máme. :62:
Nevím. Třeba se snažím naučit řeči Tvého kmene. Fakt nevím. Tak mě přejdi, nereaguj na mě, ignoruj mě, ne? :4: A mluv... mluv o tom, co máš na srdci! A v klidu a bez čočotin! :75:

Tahle diskuze je právě o osobních názorech a zkušenostech, tak nevím... nech jiným taky jejich názory a zkušenosti, ne? Když pominu to, že svoje jsi teda ještě nenapsal, jak jsem vyrozumněla... :4:
30.07.2018 - 21:10 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
Dobře..když si toho hurvínka a antona pavloviče strčíte do prdele pak můžeme spolu možná i dobře vycházet. :4:
30.07.2018 - 21:11 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Iluzím mladých se říká ideály, ideálům starých - iluze. :3:

Ježíšmarjájózefe, hodíme se do klidu, ne? K tématu jsem se vyjádřil, proč tedy tvrdíš opak? A co jsem si všiml, tak i Khali psala k tématu. Tak kde se stala chyba?
Já vím, že jsi použil příměr. A myslíš, že já také nepoužil příměr? Neupírej mi to, co sám chceš, OK? :15: Navíc tímto... nařčením z vytahování osobní argumentace. Na to se dost málo známe, bych tak činil, nemyslíš? Znám Tě pouze tak, jak Ty se nám na Najdise dáváš sám poznat. Víc určitě ne. A že nesouhlasím s nějakou částí Tvého názoru (jeho projevením), no bóže! A co to má společného s tím, že Tě snad nerespektuji jako člověka? Nevsugerovávej si věci, které nejsou pravdivé! Já Tě jako Bosche zde na Najdise mám rád. :62: Ale to neznamená, že budu přikyvovat tam, kde mám jiný názor!!! :21:
30.07.2018 - 21:14 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Vůbec ne. Já to plně chápu.
Ale autorku diskuze zajímaly v zadání právě osobní názory, jinak by si mohla přečíst třeba poučky na stránkách ministerstva školství a nezakládat diskuzi o vlastním pohledu.
30.07.2018 - 21:16 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No mně ta Tvoje "idealistka" přišla taky dost ad hominem ve smyslu ponižujícím. Jen aby bylo jasno. :20: Ale budiž... jo, vracet starším jejich dary asi není fér. Takže se omlouvám. (Ale fakt. :1:)

Já k tématu psala. Tak já se teda vrátím k tomu, jak jsi reagoval o několik příspěvků výše - viz že si odporuji.

Ne, neodporuji si. Já do tý školy chodila a prostě cítím, že to nebylo pro mě. Že bych si to přála jinak. Prostě to tak je. Pokud to Tobě nebo jiným vyhovuje - ok. Je to moje zkušenost a názor.

Já jsem pro reálný život potřebovala jinou průpravu s jiným přístupem, takže jsem ji doháněla po škole nebo částečně paralelně se školou. Takže bych se prostě, dle mého názoru, na Tvém místě zdržela hodnocení typu "takhle to funguje a ostatní jsou lopaty."

Fakt jsou i jiný cesty a možnosti. A já jsem za ně ráda, jinak bych tu průpravu neměla už nikdy.
30.07.2018 - 21:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
zadání znělo zadržet diverzanta
30.07.2018 - 21:20 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
OK, domluvíme se na kompromisu, ty si nebudeš nikam strkat diverzanta a já Antona Pavloviče s jeho Třemi sestrami! :20:
30.07.2018 - 21:24 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Znovuzrozená
Jo, ale optimisté jsou sice zklamáni, ale příjemně. Proto jsou na tom lépe. :61:
30.07.2018 - 21:25 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
no to ne diverzant je správně vyber si něco jiného co si nemám nikam strkat
já beru jen věcnou argumentaci
diskutuju na co se mi zachce a né co je mi poručeno
od toho jsem zde a proto se cítím být ve vyjadřování svoboden
30.07.2018 - 21:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Sosna zvlčelý
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No, a idealisté jsou nejlepší v tom, že je nemůže nic zklamat. :4: Všechno je prostě... ideální. Všechno se jenom děje.
30.07.2018 - 21:27 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Sosna zvlčelý
:61: boduješ... :15:

edit:

sorry to Visennka, že jí tady tak plevelíme a :40:íme... :4:
já už mlčím... :14:
30.07.2018 - 21:27 | Filtr
(Váhy) Buddha/2
Na to je těžké mít názor. Ono to bude individuální, pro někoho to může být + , pro jiné - . Záleží na dítěti i na tom, kdo ho má učit - a těch učitelů by asi mělo být víc. Univerzálů, kteří umí jak jazyky, tak fyziku a chemii, asi moc nebude :20:. Pak je otázka, kdo si ten učitelský sbor zaplatí :4:
30.07.2018 - 21:35 | Filtr
(Kozoroh) Visennka » Znovuzrozená
Ano, všímám si a dobře se bavím :4: tady na tom je asi hezky vidět, že vás odkojil tradiční školský systém :61: a na toho realistického kozoroha jste zlí! :67: bodejť, bych se nezastala, když jsem taky :67: (kozohroch tu není)
30.07.2018 - 21:42 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
jedna naše občanka žijící v usa někde v pensylvánii (ne nemajetná ale to není podstatné, mohla si učitele dovolit) učila své dítě sama vše dle základních okruhů osnov
docela zajímavé na tom bylo bylo že zkoušky ze znalostí (úroveň gymnázia) mohl prokazovat testem přes internet, a výsledky měly jen tu hodnotu aby si ověřil své znalosti, nebyly žádné limity známky hodnocení prosté každý test prošel
asi takto se získává v usa gymnázium
né ve všech státech je to ale povoleno
tohle mám na mysli pod pojmem domácí vzdělávání
podobně jako to dělal i jistý Jan Dietrich Dvorský vulgo Parsifal ovšem v belgii
Zdroj: https://brno.idnes.cz/co-inspiroval…

"Rodina především
Grálisté navíc velmi dbají na rodinu, na její řádný chod i dobrou (tedy přísnější) výchovu svých dětí...."
30.07.2018 - 21:49 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Znovuzrozená
ale prd dobře jsi to původně řekla
"ono je lepší být příjemně překvapen než nepříjemně zklamán..."
když je člověk nepříjemně zklamán pak nemůže být zklamán příjemně
31.07.2018 - 07:40 | Filtr
(Ryby) MG34
Já to napíšu asi tak - to je jako když ve městě místo 50-ky povolíš 80-ku. Jistě se najdou situace, kdy to může být ku prospěchu, ale dost lidí to neustojí a budou fatální nehody.

Právě proto je lepší povinná školní docházka pro všechny a kdo chce, ať se nad rámec toho ještě doma vzdělává dle libosti.
31.07.2018 - 08:53 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
idealista je název pro někoho kdo například věří v boha
nebo popisuje svět jaký by ho chtěl mít a né jaký je
není to nijak dehonestující nebo výsměšný obrat a v tomto smyslu se nejedná o ad hominem
neříkám že mi svět jaký je vyhovuje ani že mi nevyhovuje
realita je ta že přátelské mírumilovné kolektivy na úrovni jsou v mainstreamu ideálním snem v praxi se do práce těší minimální počet lidí pokud vůbec někdo.. osobně jsem v průmyslu nepotkal nikoho takového a z jiných odvětví jsem o nikom takovém neslyšel a i podnikatelé jedou aby uživili sebe a rodinu jako šrouby mnoho lidí má dvě zaměstnání u mnohých to stále častěji vypadá takto.. https://liberec.idnes.cz/liberecky-…
a v práci pod rouškou přátelství a mírumilovnosti cítí všudepřítomný konkurenční boj - na což tě ve škole jak já tvrdím podle tvého vyprávění dobře připravovali
ty jsi ale evidentně ze systému dle tvých popisů celkem vypadla někam mimo bokem tudíž nemůžeš mluvit o situaci v podnikové a průmyslové sféře která táhne náš průmysl a ekonomiku tzv mainstream, úřednické dělnické a podobné profese kde se mírumilovnost předvádí jen proto aby šla směna vůbec přežít, je to zpravidla maska

realita je pak i ta že u nás funguje státní školský systém který domácí vzdělávání povoluje jen ze závažných důvodů
pokud jsi nezapadla do rastru pak má na to systém opravné prostředky v podobě zvláštní školy například kam docházeli "jiní"..ti co to potřebovali "jinak" a takto se jim tam i věnují
pokud vím diskutuje se o možnostech výuky pro tzv geniální jedince a odborníci sami neví jestli je dobré je vyčleňovat, disocializovat
spíše to dobré asi není i přes potíže které musí zdolávat neboť hrozí že se z nich stanou izolovaná individua
31.07.2018 - 09:53 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jestli na konkurenční boje stačí průprava typu "kdo vyhraje vybíjenou, má jedničku", tak fajn. :4: Ale obecně přístup cukru a biče k úspěchu málokoho dovede, ovšem samozřejmě to beru podle toho, co úspěch znamená pro mě.

Pokud se teda do práce většina netěší, všichni mají problémy uživit rodinu natož být šťastní, dřeme se, polykáme prach... :4: no, asi je tu evidentně všechno fajn a školství je v pořádku takové, jaké je.

Domácí vzdělávání nemusí být nutně pro geniální děti. Jsou prostě děti, které potřebují jiný styl výuky - třeba jen více praxe, názornosti, nebo si prostě dojít k informacím samy. Když namaluješ strom a učitelka Ti dá pětku, protože jsi ho nenakreslil podle ní, připadá Ti to jako správný přístup pro rozvoj člověka? Není někdy lepší si ho namalovat tak, jak uzná každý za vhodné? (aplikuj na cokoliv jiného... třeba i ten vlastní postup počítání příkladů v matematice apod.)

S disocializací to nemá už vůbec co dělat. Pokud někdo dítě učí doma a straní ho kolektivu, tak je pitomej rodič, ne princip vzdělávání mimo školu.

Tyto děti naopak tráví většinu času s někým, v kolektivu, spolupracují a aktivně řeší problémy. To, že sedíš 8-9 hodin za stolem, tupě čučíš na tabuli a opisuješ slovo od slova... nevím. Prostě mi tohle moc neštymuje. Informace? Dobře, beru, máme jich požehnaně a třebas i kvalitní. Ale příprava na život? Socializace? Ta REÁLNÁ? No tak. :3:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »