Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
a neuveď nás v pokušení.. - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
a neuveď nás v pokušení..
22.12.2017 - 17:50
Bosch
a neuveď nás v pokušení..
je část otčenáše která je podle papeže údajně špatně přeložena
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
23.12.2017 - 23:50
| Filtr
Marhon
» dan162
já jsem věřící, aspoň se za věřící považuji. jsem i pokřtěná a zhruba do svých dvanácti let jsem s dědou občas chodila u nás do kostela. měli jsme moc hodného pana faráře, ten dokázal i smrt člověka vyložit tak, že se z pohřbu odcházelo se smířením a s úsměvem. s odchodem pana faráře odešla i jakákoli moje spojitost s náboženstvím jako takovým. jak už jsem napsala, u mě záleží kdo a jak to vysvětluje. u mě všechno souvisí s lidmi. pokud mi bude zpívat srdceryvně ave maria člověk, o kterém bych věděla, že včera zmlátil člověka tyčí, to co z něj bude padat, pro mě nebude mít žádný smysl. pro mě je nejdůležitější pocit. slova až na druhém místě.
24.12.2017 - 00:50
| Filtr
Ase
Ako je to doopravdy? Správne kralicky by tam malo byť:
"...vyvoď nás z pokušení...."
"...vyvoď nás z pokušení...."
24.12.2017 - 01:17
| Filtr
Petr9
Mě hodně zaujala kniha Odpověď na Jóba od C. G. Junga:
http://www.klubknihomolu.cz/120789/…
===
Základem Jungova spisu je biblický příběh o spravedlivém a bohabojném člověku Jóbovi, který je testován ve své víře a věrnosti Jahvem (tedy Bohem), jenž podlehl Satanovu pokušení (Satan u Jahva zpochybnil Jóbovu víru) a nechává seslat na Jóba různé pohromy, až nebohý Jób skončí chudý, opuštěný a nemocný.
Na příběhu o nespravedlivě trpícím člověku Jung demonstruje, že Jahve se v Bibli neukazuje vždy jako ten milující a dobrotivý vševědoucí. Naopak, ve vztahu k Jóbovi se chová ješitně, vyžaduje absolutní věrnost a chválu na svou osobu, nedodržuje zákony, které sám určil, a nezná nic podobného sebekritice. Vystupuje jako absolutní protimluv, je dobrem i zlem současně.
Když Jób vyčte Jahvovi, že ho zbytečně týrá, je smeten sedmdesáti jedním veršem o tom, jak je jeho Bůh všemohoucí. Díky tomu Jób odkrývá Jahvovu nevědomost a rozporuplnou povahu, čímž se dle Junga dostává na morálně vyšší úroveň, je tedy nad Bohem, svým stvořitelem. Na rozdíl od Jahva má Jób dar sebereflexe. To si uvědomí i Jahve a chce svou nevědomost a vinu odčinit tím, že se stane člověkem. Skrze Krista a jeho smrt odstraní svou vinu na člověku. Proto považuje Jung starozákonní knihu Jób za „mezník na dlouhé cestě vývoje božského dramatu.“
===
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
===
v některém překladu jsem narazil na "Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás od zlého.", což je asi "inspirativnější"...
... ale pořád tam zůstává základní schizma/otázka, k jakému křesťanskému Bohu se člověk vlastně modlí. kdoví
http://www.klubknihomolu.cz/120789/…
===
Základem Jungova spisu je biblický příběh o spravedlivém a bohabojném člověku Jóbovi, který je testován ve své víře a věrnosti Jahvem (tedy Bohem), jenž podlehl Satanovu pokušení (Satan u Jahva zpochybnil Jóbovu víru) a nechává seslat na Jóba různé pohromy, až nebohý Jób skončí chudý, opuštěný a nemocný.
Na příběhu o nespravedlivě trpícím člověku Jung demonstruje, že Jahve se v Bibli neukazuje vždy jako ten milující a dobrotivý vševědoucí. Naopak, ve vztahu k Jóbovi se chová ješitně, vyžaduje absolutní věrnost a chválu na svou osobu, nedodržuje zákony, které sám určil, a nezná nic podobného sebekritice. Vystupuje jako absolutní protimluv, je dobrem i zlem současně.
Když Jób vyčte Jahvovi, že ho zbytečně týrá, je smeten sedmdesáti jedním veršem o tom, jak je jeho Bůh všemohoucí. Díky tomu Jób odkrývá Jahvovu nevědomost a rozporuplnou povahu, čímž se dle Junga dostává na morálně vyšší úroveň, je tedy nad Bohem, svým stvořitelem. Na rozdíl od Jahva má Jób dar sebereflexe. To si uvědomí i Jahve a chce svou nevědomost a vinu odčinit tím, že se stane člověkem. Skrze Krista a jeho smrt odstraní svou vinu na člověku. Proto považuje Jung starozákonní knihu Jób za „mezník na dlouhé cestě vývoje božského dramatu.“
===
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
===
v některém překladu jsem narazil na "Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás od zlého.", což je asi "inspirativnější"...
... ale pořád tam zůstává základní schizma/otázka, k jakému křesťanskému Bohu se člověk vlastně modlí. kdoví
24.12.2017 - 01:27
| Filtr
Ase
» Petr9
V tej vetečo píšeš: "Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás od zlého." mi tam hrozne pasuje I.
"Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás I od zlého."
Správne tam má byť "uchráň nás od zlého" ak si dobre vzpomínam, bolo topred rokmi čo som to zisťoval.
Pozerám na wiki, teda pekne ju premazali ohladom otčenáša. Neznabohovia
"Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás I od zlého."
Správne tam má byť "uchráň nás od zlého" ak si dobre vzpomínam, bolo topred rokmi čo som to zisťoval.
Pozerám na wiki, teda pekne ju premazali ohladom otčenáša. Neznabohovia
24.12.2017 - 06:51
| Filtr
tronco
» Petr9
... k nepredstavitelnemu
Jsi mi uplne svym psanim pripomnel inscenaci na (Cesky rozhlas, Radiozurnal tusim) Marta Peschek jde do nebe z knihy... mmm... asi ... Tatarske povidky od... ty jo... pamet... poprosime strycka gugla... here.. Karel Steigerwald
. To je k popukani a v podobnem duchu ...
Jsi mi uplne svym psanim pripomnel inscenaci na (Cesky rozhlas, Radiozurnal tusim) Marta Peschek jde do nebe z knihy... mmm... asi ... Tatarske povidky od... ty jo... pamet... poprosime strycka gugla... here.. Karel Steigerwald
. To je k popukani a v podobnem duchu ...
24.12.2017 - 11:56
| Filtr
dan162
» tronco
Když se dívám, jak například emoční zavřenost vaři lidi ve vlastní šťávě, a poznal jsem to zevnitř sebe taky, tak to zpětně hodnotím jako Peklo. Ti lidé jsou hluboce nešťastní, trčí na místě v zajetí pevné stěny kotle - svých bariér, zvyků, které si vytvořili, vaří se to v nich, ani není nutno přikládat pod kotel. Když člověk z kotle vyleze a začne od toho odcházet, je to očistec, se vším všudy. Náročný, bloudivý, směr nejasný, řídíme se svým srdcem, tj.ohněm a nevíme, zda budeme spáleni nebo zda jak Fénix povstaneme, očistíme se. A jakmile člověk vyřeší své emoce, tak je najednou v ráji. Kupodivu per partes, kde se povede, tam to nastane, a současně klidně peklo v jiné oblasti trvá. Vše ovšem uvnitř své hlavy, mezi svýma ušima.
Není to tak jednoduché, je to princip, těch možných zavřeností je mnoho, nejen emoční, ehm, živlů je více, že. Jsem někde na téhle cestě, nevidím moc za ní, neumím si zatím představit třeba úbytek ohně/touhy a stejně je moje cesta Beran, tak to není důležité.
Ano, v Knize leda mezi řádky.
Není to tak jednoduché, je to princip, těch možných zavřeností je mnoho, nejen emoční, ehm, živlů je více, že. Jsem někde na téhle cestě, nevidím moc za ní, neumím si zatím představit třeba úbytek ohně/touhy a stejně je moje cesta Beran, tak to není důležité.
Ano, v Knize leda mezi řádky.
24.12.2017 - 12:06
| Filtr
dan162
» nebešťanka
Když s ena svět podíváš optikou Sokratovy jeskyně, tak zase dojdeš zpátky k jedinému pro tebe existujícímu světu mezi svýma ušima. Nejsi v mojí hlavě a já nejsem ve tvé, jen nějaké vzruchy, pocity, myšlenky, ty tam jsou.
Láska peklem...to je jasné, myslí tím jen nesdílenou zamilovanost, je hodně nepravdivých úsloví, holt i chytří lidé mají své karamboly a pak vymyslí pitomost. Jako krále takových výroků bych dal, že "v lásce vyhrává ten, kdo má rád míň"
Hurá zy tvé příspěvky, děkuju za ně, nejen o vánocích :-) .
Láska peklem...to je jasné, myslí tím jen nesdílenou zamilovanost, je hodně nepravdivých úsloví, holt i chytří lidé mají své karamboly a pak vymyslí pitomost. Jako krále takových výroků bych dal, že "v lásce vyhrává ten, kdo má rád míň"
Hurá zy tvé příspěvky, děkuju za ně, nejen o vánocích :-) .
25.12.2017 - 11:48
| Filtr
Najdise.cz
» dan162
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak vnímam peklo aj ja, jednoducho je v nás a tu na zemi. Nie vždy musí byť iba v našej hlave, lebo žiarlivec alebo tyran pripraví riadne peklo pre svoju rodinu, ale vždy môžme pozbierať sily na to aby sme z toho pekla odišli. Zmietame sa medzi povinnosťou ctíčom a srdcom a záleží iba na nás čomu dame prednosť.
Neviem, ale ja som už ako dieťa nezvládala v kostole ak farár chclil na ľudí skazu v podobe preukrutného pekla. Potom sa to aspoň v katolických kostoloch zmenšilo alebo už to bolo formulované inak, no viem že novodobé sekty a rôzne spolky to maju veľmi v obľube. Neviem prečo ale ako dieťa som chcela v tom kostole kričať - to nie je pravda, to nesmieš ľudom urobiť, ale naši mi vysvetlili že to nesmiem kričať.
Neznášala som to v 5 rokoch ani v 20 ale ani v 60 a je mi to jedno, ale hrozím sa tých ľudí a viem že sa nemám s nimi spolčovať, ako keby naozaj pripravovali ešte dalšie peklo aj tam a také čo stvoria oni.
=====
Tak vnímam peklo aj ja, jednoducho je v nás a tu na zemi. Nie vždy musí byť iba v našej hlave, lebo žiarlivec alebo tyran pripraví riadne peklo pre svoju rodinu, ale vždy môžme pozbierať sily na to aby sme z toho pekla odišli. Zmietame sa medzi povinnosťou ctíčom a srdcom a záleží iba na nás čomu dame prednosť.
Neviem, ale ja som už ako dieťa nezvládala v kostole ak farár chclil na ľudí skazu v podobe preukrutného pekla. Potom sa to aspoň v katolických kostoloch zmenšilo alebo už to bolo formulované inak, no viem že novodobé sekty a rôzne spolky to maju veľmi v obľube. Neviem prečo ale ako dieťa som chcela v tom kostole kričať - to nie je pravda, to nesmieš ľudom urobiť, ale naši mi vysvetlili že to nesmiem kričať.
Neznášala som to v 5 rokoch ani v 20 ale ani v 60 a je mi to jedno, ale hrozím sa tých ľudí a viem že sa nemám s nimi spolčovať, ako keby naozaj pripravovali ešte dalšie peklo aj tam a také čo stvoria oni.
25.12.2017 - 12:17
| Filtr
Buddha/2
Tipnul bych si, že tahle věta je tam prostě a jednoduše dopsaná mnohem později, protože její smysl jde proti původnímu významu. Prostě víc vyhovuje lidem, kteří za vším svým neštěstím nejsou schopni vidět sebe, ale přehazujou to jinam (chudák Pánbůch a ).
25.12.2017 - 16:25
| Filtr
Bosch
» Ase
důležité ale podle mně je to, co je označováno jako pokušení
obyčejně je již někým předdefinováno a koncept pokušení je přejatý a daný systémem převládajících hodnot které jsou podmíněny mocenskými zájmy vládnoucí skupiny
dnes je například pokušením míněno něco jiného než pře 2000 lety
podmíněnost je dána také kulturněspolečenskou rovinou, slovo pokušení vyplývá z asketického přístupu k životu, duchovnosti, zdrženlivosti
obzvláště v dnešní době je koncept pokušení vnímán jako sebeomezující bariéra jdoucí proti naplňování osobních potřeb
i samotní křesťané a -- hlavně ti se takovým uvažováním ale vůbec neřídí
peníze moc majetek a obyčejně i ženy v přemíře jsou pro křesťany minimálně stejnětak žádoucí jako pro ateisty
chtělo by to ujasnit si co znamená vůbec víra a náboženství v životě současného člověka,
jak má vypadat dodržování katechismu
definovat správně jaké mají jednotlivé pasáže význam, například co je to pokušení v životě křesťana?
obyčejně je již někým předdefinováno a koncept pokušení je přejatý a daný systémem převládajících hodnot které jsou podmíněny mocenskými zájmy vládnoucí skupiny
dnes je například pokušením míněno něco jiného než pře 2000 lety
podmíněnost je dána také kulturněspolečenskou rovinou, slovo pokušení vyplývá z asketického přístupu k životu, duchovnosti, zdrženlivosti
obzvláště v dnešní době je koncept pokušení vnímán jako sebeomezující bariéra jdoucí proti naplňování osobních potřeb
i samotní křesťané a -- hlavně ti se takovým uvažováním ale vůbec neřídí
peníze moc majetek a obyčejně i ženy v přemíře jsou pro křesťany minimálně stejnětak žádoucí jako pro ateisty
chtělo by to ujasnit si co znamená vůbec víra a náboženství v životě současného člověka,
jak má vypadat dodržování katechismu
definovat správně jaké mají jednotlivé pasáže význam, například co je to pokušení v životě křesťana?
25.12.2017 - 18:36
| Filtr
Bosch
» Petr9
to je velmi zajímavý náhled junga
ve světle analytické psychologie ale asi i prostého zdravého selského rozumu dostává jahveho působení zcela nový z tradičního pohledu jistě nepřijatelný obraz
zajímavý je pojem dostat se "nad boha"
takovéto termíny se používají i v budhismu kde bůh není považován za největší nejvyšší a neomylnou entitu ve vesmíru
nejspíše jen takovýto způsob myšlení může dát smysluplnou odpověď na hlubší psychologické otázky což znamená radikální překročení (odpoutání od) tradičního
ve světle analytické psychologie ale asi i prostého zdravého selského rozumu dostává jahveho působení zcela nový z tradičního pohledu jistě nepřijatelný obraz
zajímavý je pojem dostat se "nad boha"
takovéto termíny se používají i v budhismu kde bůh není považován za největší nejvyšší a neomylnou entitu ve vesmíru
nejspíše jen takovýto způsob myšlení může dát smysluplnou odpověď na hlubší psychologické otázky což znamená radikální překročení (odpoutání od) tradičního
25.12.2017 - 21:54
| Filtr
thééé
Úplně nejdřív jsem chtěla napsat asi toto: no to víš, nějak ty svoje ovečky autorita musela držet v poslušnosti. K tomu sloužil tento překlad.
A tu jsme u poslušnosti (viz. Tvoje odpověď mi v diskuzi Mee too) - jojo poslušnost moc dobře znám, je to smrtící zabiják..
ale...
taky si myslím, že tato modlidba je úměrná určité vývojové fázi člověka, prostě patří do stupínku, kdy se člověk vnímá odděleně, jako jedinec nezávislý na ničem. Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí.
Pokušení tak může být čistě od slova pokusit se, prostě žít sám za sebe, a pokusit se myslet si, že mám svou vlastní, od Zdroje oddělitelnou vůli.
A tu jsme u poslušnosti (viz. Tvoje odpověď mi v diskuzi Mee too) - jojo poslušnost moc dobře znám, je to smrtící zabiják..
ale...
taky si myslím, že tato modlidba je úměrná určité vývojové fázi člověka, prostě patří do stupínku, kdy se člověk vnímá odděleně, jako jedinec nezávislý na ničem. Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí.
Pokušení tak může být čistě od slova pokusit se, prostě žít sám za sebe, a pokusit se myslet si, že mám svou vlastní, od Zdroje oddělitelnou vůli.
25.12.2017 - 23:46
| Filtr
Bosch
» thééé
"Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí."
ano to mi přijde hodně důležitý moment
pocit vlastní nicotnosti vnímám jako důležitou součást nutnou k dokonaní oproštění se
ztráta iluzí, domnělých potřeb..balastu, to ryzí přetavené zůstane
dle knihy kazatel
Co je, už bylo. Co bude, už je. Co minulo, Bůh vyhledá.
ano to mi přijde hodně důležitý moment
pocit vlastní nicotnosti vnímám jako důležitou součást nutnou k dokonaní oproštění se
ztráta iluzí, domnělých potřeb..balastu, to ryzí přetavené zůstane
dle knihy kazatel
Co je, už bylo. Co bude, už je. Co minulo, Bůh vyhledá.
© 2007-2024 Najdise.cz