Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
a neuveď nás v pokušení.. - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
a neuveď nás v pokušení..
22.12.2017 - 17:50
Bosch
a neuveď nás v pokušení..
je část otčenáše která je podle papeže údajně špatně přeložena
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
23.12.2017 - 16:05
| Filtr
Marhon
"BIBLE KRALICKÁ: A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.
ARAMEJSKY: Nedej, aby nás oklamal povrch věcí, ale osvoboď nás od toho, co nás zdržuje. ... Nedej, aby do nás vstoupilo zapomnění, a pokoušela nás falešná zdání. Zlom moc naší nezralosti, vnitřní stagnaci, která brání dobrému ovoci."
ARAMEJSKY: Nedej, aby nás oklamal povrch věcí, ale osvoboď nás od toho, co nás zdržuje. ... Nedej, aby do nás vstoupilo zapomnění, a pokoušela nás falešná zdání. Zlom moc naší nezralosti, vnitřní stagnaci, která brání dobrému ovoci."
23.12.2017 - 21:54
| Filtr
dan162
» Marhon
Nemám rád teorie spiknutí, i když rozdíl v textech je obrovský. Škoda, že se nemůžu zeptat přednosty stanice, který se učil hebrejsky, aby mohl si přečíst co chtěl a ne český x krát revidovaný překlad z latinské Vulgaty, nebo v lepším případě z řeckého překladu hebrejské verze původních aramejských textů.
Ježíš to nejspíš řekl aramejsky, zapsáno bylo řecky (v době evangelií byla vůdčí u čtenářů řečtina), aramejsky nebo hebrejsky se nic nedochovalo, a asi i proto dvě uznávaná svědectví se dost liší (Matouš 6,13 a Lukáš 11,4).
Koukl jsem se po netu: vykládá se to často jako "nenech nás podstoupit zkoušku, která by byla nad naše síly", a našel jsem jiný překlad - "nedovol, abychom podlehli pokušení" (spekulace nad možným původním aramejským slovem).
Ježíš to nejspíš řekl aramejsky, zapsáno bylo řecky (v době evangelií byla vůdčí u čtenářů řečtina), aramejsky nebo hebrejsky se nic nedochovalo, a asi i proto dvě uznávaná svědectví se dost liší (Matouš 6,13 a Lukáš 11,4).
Koukl jsem se po netu: vykládá se to často jako "nenech nás podstoupit zkoušku, která by byla nad naše síly", a našel jsem jiný překlad - "nedovol, abychom podlehli pokušení" (spekulace nad možným původním aramejským slovem).
23.12.2017 - 22:35
| Filtr
Marhon
» dan162
myšleno to bylo celkově. použití náboženství pro účely mocných. vysvětlení textů tak jak se to právě "někomu" hodí. reálný příklad, upalování lidí za čarodějnictví, zabavování majetku a podobně. myslim si, že to se nedá nazvat jen teorií spiknutí.
a to neni jen u křesťanství, ono se to táhne téměř v každém náboženstvím.
jednoduše řečeno, ono se to táhne ve všem. někdo něco vymyslí a jiný to překroutí, popřípadě zneužije ve svuj prospěch.
a to neni jen u křesťanství, ono se to táhne téměř v každém náboženstvím.
jednoduše řečeno, ono se to táhne ve všem. někdo něco vymyslí a jiný to překroutí, popřípadě zneužije ve svuj prospěch.
23.12.2017 - 22:43
| Filtr
dan162
» Marhon
Aha. Mne naopak fascinuje, jak přes všechny možné tlaky, neporozumění a ztráty v překladech jsou i přes uplynulé necelé dvě tisíceletí jakž takž patrné původní obrysy. Řekl bych, že mocenské zneužití víry vnímáme v čechách silněji, víc jako ohrožení, asi dědictví husa/katolizace.
23.12.2017 - 22:51
| Filtr
Marhon
» dan162
já na stará kolena přestala náboženství jako takové vůbec řešit, protože nikdo vlastně dneska už neví, jaké je skutečné znění původní "myšlenky". pro mě jsou dvě rozdílné věcí. jedna věc je náboženství, což já považuji za politiku a druhá věc je víra. náboženství víru potřebuje, víra ke své existenci žádné náboženství nepotřebuje. je to jen moje pocitové vnímání, bez ohledu na ostatní příkazy, rozkazy a názory.
23.12.2017 - 23:13
| Filtr
Marhon
» dan162
já bohužel v křesťanství vidím příliš "musíš".
ale samozřejmě, záleží na tom, kdo a jak to vykládá.
kdysi jsem dostala malou knížečku, popravdě, nevím přesně co to bylo, vím, že na ní bylo napsáno Bible, je to už dávno. rozhodla jsem se, že to přelouskám. dostala jsem se asi na desátou stránku a chtělo se mi z toho
už mockrát jsem ji chtěla najít a zjistit, co to přesně bylo, ale při pomyšlení na to, že to znovu otevřu, se oklepu.
dodnes ji mám někde strčenou, ale už nikdy jsem se k tomu nevrátila a ani se k tomu nechystám.
ale samozřejmě, záleží na tom, kdo a jak to vykládá.
kdysi jsem dostala malou knížečku, popravdě, nevím přesně co to bylo, vím, že na ní bylo napsáno Bible, je to už dávno. rozhodla jsem se, že to přelouskám. dostala jsem se asi na desátou stránku a chtělo se mi z toho
už mockrát jsem ji chtěla najít a zjistit, co to přesně bylo, ale při pomyšlení na to, že to znovu otevřu, se oklepu.
dodnes ji mám někde strčenou, ale už nikdy jsem se k tomu nevrátila a ani se k tomu nechystám.
23.12.2017 - 23:50
| Filtr
Marhon
» dan162
já jsem věřící, aspoň se za věřící považuji. jsem i pokřtěná a zhruba do svých dvanácti let jsem s dědou občas chodila u nás do kostela. měli jsme moc hodného pana faráře, ten dokázal i smrt člověka vyložit tak, že se z pohřbu odcházelo se smířením a s úsměvem. s odchodem pana faráře odešla i jakákoli moje spojitost s náboženstvím jako takovým. jak už jsem napsala, u mě záleží kdo a jak to vysvětluje. u mě všechno souvisí s lidmi. pokud mi bude zpívat srdceryvně ave maria člověk, o kterém bych věděla, že včera zmlátil člověka tyčí, to co z něj bude padat, pro mě nebude mít žádný smysl. pro mě je nejdůležitější pocit. slova až na druhém místě.
© 2007-2024 Najdise.cz