Astrologie a náboženství???


22.01.2014 - 16:27
(Štír) Fuuu
Astrologie a náboženství???
Astrologie jako klasická esoterická disciplína...je podle vás slučitelná s náboženstvím? Konkrétně mám na mysli křesťanství, z něhož vychází evropský kulturní kontext. Může být křesťanské paradigma s astrologickým pohledem na svět v souladu? Nebo jsou výrazně v rozporu? Jak to vnímáte vy? A proč? Já za sebe v tom zásadní rozpor necítím, ale nejsem teologicky nijak zběhlá... a navíc...moje silné Váhy by všechno viděly ráda v souladu, i to co v souladu třeba není :63:Těším se na vaše názory...

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
24.01.2014 - 21:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Namchan
Víš Namchane, já si myslím, že ty jsi v jádru dobrý kluk.
Že máš ale trochu problém s odpouštěním. A s tím se blbě žije.
Dovol abych ti poradil přesto že jsem hlava vygumovaná jak říkáš. Nabal si tu nějakou babu, vyjdi si ven a běžte se projít. Pozvi ji do kina, po kině někde do hotelu nebo k sobě a pak to budeš mít zažité. To posvátno. A nebudeš se tady pak tak vztekat. :1:
25.01.2014 - 08:06 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
Když se na to koukám, myslím si že astrologie je s náboženstvím u nás obtížně slučitelná z toho důvodu, že tady nikdy nebyla astrologie zaintegrovanou součástí náboženství jako třeba v hinduismu anebo ve starém egyptě anebo budhismu atd.
Pokud jsem mněl možnost srovnání například česka se slovenskem z výpovědí známých, je na slovensku situace o něco tvrdší. Prakticky všechny alternativní směry jsou více "na indexu" než u nás.
Pracovat například s alternativní medicínou je pro lékaře na slovensku větší problém než u nás. Z důvodů mnohem více zakořeněného církevnictví které alternativu nepřijímá.
Prostě astrologie náboženství konkuruje. Aby došlo ke shodě, musela by církev astrologii uznat. To si zatím neumím představit.
25.01.2014 - 17:35 | Filtr
(Rak) Loen » Bosch
...například v Anglii astrologie v podstatě nikdy ze scény nezmizela (jako kontinuální učení), jak tomu bylo ve zbytku Evropy...

Jo a narazila jsem na tento článek.. a jak je mým neblahým zvykem... sdílím ještě před tím, než jsem ho přečetla :61: - Vztah křesťanské theologie k astrologii v dějinách
25.01.2014 - 18:19 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Loen
Myslíš Martina Wernische? Našel jsem v gugelu jdu na to. :15:
http://www.etf.cuni.cz/~moravec/…
25.01.2014 - 18:29 | Filtr
(Rak) Loen » Bosch
jo, to je ono :61: já tam zapomněla dát odkaz... :75: :32:
25.01.2014 - 20:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laki, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jednou jsem se na tuto otazku zeptala jedne aktivne katolicke kamaradky, a ta mi rekla ze to Bible zakazuje

myslim, ze je to vlastne obsazeno uz v prvnim prikazani, ale nejaka pasaz o hvezdarich a vestbach matne vzpominam taky existuje..
26.01.2014 - 14:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Loen
Potěšitelné pro naši dobu je, že máme na čem stavět, nakolik si vážíme našich velikánů jako J.A.Komenského. Třeba se dočkáme že se astrologie dostane do školních osnov.

Ve svém završujícím díle - v Obecné poradě o nápravě věcí lidských - Komenský zařazuje astrologii do pátého stupně vševědy, světa to lidské dovednosti, mundus artificialis, do oddílu, který nadepisuje Uranotechnie - po latinsku Cultura coeli, do rubriky Užití nebe, Usus coeli. Rozděluje ji na 3 části - na utěšeně jistotné sestavování efemerid a kalendářů :-), na prognostiku událostí v nižším světě, kde jde o pravděpodobnostní umění, a konečně gene[...]aku, tedy astrologii nativitní. Filosofií astrologie je to, že nic z toho, co je na nebi ve své rozmanitosti a určitosti tam není frustra, nadarmo.
26.01.2014 - 23:08 | Filtr
(Lev) heslo » Bosch
astrologie nám přeci jenom otvírá trochu jiná možná hlubší dvířka do přírody a tím i do člověka.Někdy si dávám raději za slovo Bůh slovo láska nebo příroda a ta je moudrá a nic se v ní neděje jen tak vše má své místo i čas.Aspon trochu se člověk chce této moudrosti přiblížit a pochopit a zase je to ona která nám dala rozum a vede nás a nabízí lidstvu to s čím právě rezonuje.Zdá se mi že zase záleží na moudrosti a vyspělosti člověka jak náboženství uchopí zda v boji nebo v lásce a tou možná jednou všechny disciplíny spojíme a přestaneme pátrat co je lepší...možná se to už děje :27:
26.01.2014 - 23:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Neferlin, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ten první příběh mi přijde takový smutný... Někdo něco řekl a člověk ani nad tím nepřemýšlí, co chce sám a uvěří něčemu, jen aby se zavděčil... smutné :74:
27.01.2014 - 11:11 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » heslo
Ano, v astrologii často hodně mluví hlava. Lásku tady studujeme spíše jako objekt.
Pokročilí jogínové kteří dosáhli nějaký ten vyšší meditativní stupeň ponoření, kontemplaci, se už k astrologii neobracejí. Připadá jim pro ně samé zbytečná. Dokáží zjišťovat skutečnosti přímo, vhledem. Z pohledu srdce je astrologie marnost.
I proto je astrologie jenom jakousi podpůrnou vědou. Podobně jako když potřebujete spravit auto, jdete s ním do servisu. V servisu udělají diagnostiku, zaplatíte, jedete. Servis je astrologie. Není smyslem auta stát v servisu ale spolehlivě jezdit. Taky není smyslem života být astrologem, ale naučit se dobře žít, dosáhnout materiální anebo citovou spokojenost atd. A to se může stát základem dalšího pátrání, třeba náboženského, duchovního.
Takže si myslím že astrologie může takto harmonicky koexistovat vedle každého společenského i náboženského systému.
29.01.2014 - 12:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V pohodě.

Slova ze Smaragdové desky se ke mě poprvé dostala před šesti lety skrze knihu o hermetismu od pana V. Sládečka. Takže ta slova znám, nicméně když jsem psal svůj příspěvek, vůbec jsem na ně nemyslel. "Jak v nebi tak na zemi" je obyčejný český šproch a jak už to u těchto bývá - obsahují zrno pravdy intuitivně uchopené obyčejnými lidmi. Tomu dávám poslední dobou mnohem větší přednost, nežli složitým a vyšperkovaným hypotézám.

Původně jsem si prostě myslel, že patříš mezi ty duchovní vzdělance, kteří rádi prohlubují onu zmíněnou propast mezi tím nebeským, ideálním a dokonalým a tím pozemským, hrubým a "sprostým", ale pak jsem si Tě ještě jednou přečetl, včetně těch nových příspěvků a něco mě napadlo:

Ty jsi Bosch! :4: Ten týpek, co tu operoval do podzimu a pak se smazal, ale zdá se, že se reinkarnoval z Kozoroha do Býka :1:. A pokud to nejsi Ty, tak soráč. :46: Bosch měl podobný sloh a i přesto, že to byl tak trochu mudrlant bych řekl, že kromě velikého přehledu měl i vhled. Nevěřím, že by si člověk takto se vyjadřující nikdy v životě "neohmatal" onen stav, ve kterém nahoře, dole, vpravo, vlevo, vepředu a vzadu splývají v jeden bod, v němž veškeré metafory a podobenství ztrácejí svou mýtickou moc. :3:
29.01.2014 - 13:07 | Filtr
(Štír) Fuuu » Argyll
A ty budeš asi génius Tome :46:
29.01.2014 - 13:10 | Filtr
(Štír) Fuuu » Bosch
Děkuju za odkaz na článek...zajímavý :74:
30.01.2014 - 17:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Argyll
Kompliment Boschovi vyřídím. Myslím si že s tím vhledem to u něj nebude ale zas tak žhavé.
Naposledy říkal něco o tom že ..vše je jinak. :4:
31.01.2014 - 01:38 | Filtr
(Ryby) honzík...tvrdý oříšek :)
To je ale ftipná diskuze :1:
Zmiňujete se o bibli a to mě docela zaujalo.

Kdo z vás se hlásí k té či oné mocenské skupině je úplně jedno... ale napadla mě jedna věc.
Víte vy vůbec co to ta bible je a co je v ní za informace ?

:1:
31.01.2014 - 09:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » honzík...tvrdý oříšek :)
To je přece jasné. :1:
Bible byl politický pamflet vládnoucí moci, který měl za úkol udržet masu v ohraničených mezích.
Stejně je tomu i u bhagavadgíty s čímž mnozí nebudou souhlasit, ale uvědomil jsem si že bhagavadgíta byla sepsána ve snaze zadržet úpadek kastovnictví. Byly v ní však chytře použity mnohem starší texty z véd. Paralela k bibli? :3:
Bible byla sepsána lidmi, kněžími a to tak, aby církev mohla v klidu vládnout.
Ale každá myšlenka časem slábne takže i bible ztrácí svoji moc stejně jako církev.
Bible obsahuje starou a novou část. Stará část je velmi přežitá a nikdo ji dneska už moc nečte.
Kromě spisovatelů a scénáristů hledajících námět na horor, pedofilní či incestní zápletku anebo apokalyptický scénář což dneska frčí.
Nový zákon obsahuje 4 různá často od sebe odlišná tvrzení o člověku, který s tím vším co se tam o něm povídá nemá vůbec nic společné.

Zajímavý dokument se mi jeví spíše toto, aramejský otčenáš. Mněl by to být původnější přepis modlitby čemuž jsem podle jeho obsahu sto uvěřit. Protože má sílu i logiku (text) a není odtržen od tohoto světa.

http://youtu.be/vFgQpZ1IuJY

Ty, jenž zrozuješ! Otče – Matko kosmu.
Soustřeď v nás své světlo – ať je k užitku.
Svou vládu jednoty stvoř teď.
Tvá jediná touha pak s naší působí, jak ve všem světle, tak i ve všech formách.
Dopřej nám náš denní chléb a vhled – tolik, kolik potřebujeme každý den.
Uvolni lana chyb, které nás svazují, jakož i my pouštíme z rukou vlákna, jimiž držíme viny ostatních.
Nedej, aby nás oklamal povrch věcí, ale osvoboď nás od toho, co nás zdržuje.
Z Tebe se rodí vůle vševládnoucí, život a síla k činu, píseň, která vše odívá do krásy a obnovuje se od věků do věků.
V pravdě síla těchto výroků nechť je půdou, ze které vyrůstají všechny mé činy.
31.01.2014 - 11:31 | Filtr
(Ryby) honzík...tvrdý oříšek :) » Bosch
Dá se to tak říct.

Dnes se nikdo k původním textům nedostone a to co v ní je obsaženo je upraveno tak jak je třeba. Je to jen v režii církví.

Starý zákon, původní originál obsahující tuším 17 svazků ?? je
přepis mnohem starších sumerských eposů, obsahující dávná vědění o historii lidstva. Prostě se to obšlehlo, upravilo a hezky naservírovalo .

Jak moc to bylo politicky kontrolováno už tehdy, netuším. Vím jen že dávná vědění ze sumerských eposů, nebo staroindických véd jsou těžce pod zámkem.

Ale musim říct, že mě baví číst si diskuzi o tom jak je astrologie zmíněna dokonce i v bibli - knize knih....jako kdyby to bylo já nevím co.

Holky nezlobte se na mě :1: jsem věřící duchovně založený člověk. Bavte mě dále svým pohledem na dnešní knihu knih, která má vypovídající hodnotu asi jako Pepek námořník.

:1:

31.01.2014 - 12:08 | Filtr
(Štír) Fuuu » honzík...tvrdý oříšek :)
Však tu nikdo nehlásá, že je odborník na Bibli...já osobně se přiznávám k tomu, že nejsem žádný znalec Bible a mám úctu ke všem, kteří se v ní naopak orientují...

Nicméně pokud tu diskutujeme o vztahu astrologie a náboženství, nevidím nic špatného a směšného na tom, zmínit tu i místa, kde je astrologie zmíněna právě v Bibli...proč se nepoučit, když někdo ví více :3:
31.01.2014 - 12:29 | Filtr
(Ryby) honzík...tvrdý oříšek :) » Fuuu
Jasně že ne. Mě jen přišlo vtipné to že je to i v bibli a napadlo mě co že to ta bible vlastně je.

Neni to myšleno jako napadání nějakých názorů, nebo podmět k debatě, to vůbec.

Je to jen vložka, taková nadsázka k tématu :1:

:3:

Takže tak :1:
31.01.2014 - 13:08 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » honzík...tvrdý oříšek :)
No ona tato diskuse spíše měla za cíl dát do souvislosti vztah astrologie k náboženství jestli jsem to správně pochopil.
Vše záleží myslím si na tom, čemu věříme a za čím jdeme.
Mně je prakticky skoro jedno o čem je řeč, :4: protože ve všem se dají najít souvislosti či vlákna která dávají smysl. Smysl je ve všem protože vše stvořila nejvyšší inteligence, zmatení jsou pouze lidé. Zvířata ani houby a rostliny zmateni nejsou, pokud je ovšem člověk nezažene do úzkých klonováním.
Vývoj náboženství versus astrologie jak jsem pochopil z Wernischovy přednášky je v podstatě založen na vzájemně si konkurujících idejích kde ta agresivnější (v tomto případě křesťanská idea) na čas přehlušuje tu druhou, méně militantní. Astrologie nikdy neměla za cíl utlačit či jinak zapudit křesťanství. Naopak. Ten strach pochází právě z křesťanství které je stále naprogramováno nikoli láskou k bližnímu, ale strachem. Strach z Boha, z hříchu, z viny.. a prakticky vše co je programováno strachem, chová se stejně, vláda komunistů..fašisté měli strach z židů..pořád se opakující animální programy pocházející z období vývoje prvních tvorů na zemi, plazů primátů atd, tedy program útoku či obrany.

Jelikož souhlasím s poznáním některých esoteriků o podobnosti mikro a makrokosmu (Hermes Trismegistos atd.), můžu sledovat podobnost chování forem v obou prostředích. Je v principech opravdu stejné.
V základu se vše odvíjí od vzájemného vztahu tří principů, které v různých podobách a na různých úrovních zrcadlí jeden ze základních mechanismů fungování všeho stvořeného, totiž svaté trojice.
Bůh, otec a duch svatý. Když totiž pochopíme co se za těmi slovy skrývá, pochopíme i jednoduchost všech jevů které je schopen náš mozek vnímat. A náš mozek se chová stejně. Jeho 3 oblasti známé dnes z výzkumů jako dino, emo a nio cortex představují základní model fungování všeho, je tedy pravdou že vše najdeme uvnitř nás samotných, v našem mozku. Odpovídá to přesné i pozorování dávných rišiů kteří ve védách zanechali sdělení o fungování přírody známé jako principy vata, pita a kapha.

Jsem tedy na zakladě pozorování vnějších i vnitřních jevů hluboce přesvědčený o správnosti výsledků neurologických zkoumání mozku, mohu li tyto jevy porovnat s historickým děním v naší společnosti, musím dát za pravdu také tvrzení že jak dole tak nahoře je to stejné, a tedy první věta Herma Trismegista je pravdivá. Jen je zapotřebí pochopit v jakých principech je to stejné. To je totiž klíčem k tomu celému.
Jsem přesvědčený že jsme schopni, pokud se zbavíme dogmatismů a strachů, tedy pokud jsme již připraveni, překlenout tu propast mezi nepoznáním a plným probuzeným vědomím, a že k tomu již dnes nepotřebujeme staré prakticky nefunkčních cest našich dědů a pradědů. Že dokážeme provést opravdovou vnitřní revoluci bez prolévání krve na kříži, protože tento věk vodnáře nám nabízí revoluční a osvícené možnosti dosáhnout cíl, totiž poznat sebe sama. Vše teď záleží na nás. Čemu věříme a za čím jdeme. Život může být kouzelný krystal, anebo ne. Všechno záleží jen na nás samotných.
31.01.2014 - 13:37 | Filtr
(Rak) Loen » Bosch
Halleluja :3: :1:
31.01.2014 - 14:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Poklona :1:
31.01.2014 - 14:17 | Filtr
(Vodnář) aquarius.x » Bosch
:15:
31.01.2014 - 14:43 | Filtr
(Vodnář) aquarius.x » honzík...tvrdý oříšek :)
:15:

Doporučuji na Zoomu "Kdo napsal Nový zákon" ... OK, není to o Starém zákoně, ale leccos to napoví i o něm.... prostě hlavně o těch úpravách a co do Bible vloženo bylo a a co ne.
31.01.2014 - 19:05 | Filtr
(Ryby) honzík...tvrdý oříšek :) » aquarius.x
To bude zajímavé :1: díky za tip, podívám se.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »