Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Co vaši učitelé , byli dobří? - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Co vaši učitelé , byli dobří?
22.06.2020 - 15:55
player
Co vaši učitelé , byli dobří?
Moji ne , na prstech jedný ruky bych spočítal...Tři na prvním stupni , dva na druhým. Na komunistickým gymplu možná češtinář , ale zase jsme jako povinnou četbu museli číst nečitelné.
Až po odchodu do civilní profese jsem měl učitele , kterej mě naučil vidět věci z vrchu. A pokrčit rameny. K nezaplacení.
Rodiče - no, asi vcelku dobrý , ale já byl dost samotář už od dětství , takže jsem jejich přítomnost vyhledával pomíň a ve čtrnácti se odstěhoval z dosahu.
Až po odchodu do civilní profese jsem měl učitele , kterej mě naučil vidět věci z vrchu. A pokrčit rameny. K nezaplacení.
Rodiče - no, asi vcelku dobrý , ale já byl dost samotář už od dětství , takže jsem jejich přítomnost vyhledával pomíň a ve čtrnácti se odstěhoval z dosahu.
Příspěvky v diskuzi
22.06.2020 - 18:25
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jsem zvědavá, jestli to časem budu taky tak vidět. Zatím ten vývoj časem šel opačným směrem. V dětství jsem byla přesvědčena, že mám dobré učitele. Ale spíš to byl takový tlak stran matky, že problém je vždy ve mně, nikdy ne v učiteli. Ten že je přece nejlepší. Dnes už vím, že si jen nechtěla pálit prsty. A že nenávidím školu jí bylo úplně u .
Až na gymplu jsem našla pár dobrých. Tam to s časem cítím stále více. Jenže u nich jsem to věděla od prvního okamžiku. Ty jsem fakt měla ráda. Oproti základce vítaná změna. A zjištění, že fakt jsou. Ale že jsou vzácní jako luňák červený.
=====
Jsem zvědavá, jestli to časem budu taky tak vidět. Zatím ten vývoj časem šel opačným směrem. V dětství jsem byla přesvědčena, že mám dobré učitele. Ale spíš to byl takový tlak stran matky, že problém je vždy ve mně, nikdy ne v učiteli. Ten že je přece nejlepší. Dnes už vím, že si jen nechtěla pálit prsty. A že nenávidím školu jí bylo úplně u .
Až na gymplu jsem našla pár dobrých. Tam to s časem cítím stále více. Jenže u nich jsem to věděla od prvního okamžiku. Ty jsem fakt měla ráda. Oproti základce vítaná změna. A zjištění, že fakt jsou. Ale že jsou vzácní jako luňák červený.
22.06.2020 - 18:30
| Filtr
Buddha/2
Je to tedy celkem zbytečná otázka, protože je to jako všude: pár výborných, pár mizerných a zbytek průměr - viz Gaussova křivka
22.06.2020 - 18:47
| Filtr
kapka růžové
...přemýšlím...kdo je vlastně dobrej učitel...
...ten, co předá vědomosti...ten, který vypráví o svých zkušenostech...ten, který Tě nechá jít svou vlastní cestou...ten, co Ti foukne na bolístky...???
...bývalo by se mi líbilo vyrůstat v otevřenější době, v době jako je dnes...ale bez těch technických vymožeností, protože ty dětem dost ubírají...ale bohužel, vyrůstala jsem v 80.letech a ještě k tomu na vesnici...úplně nadšená z toho nejsem, ale všechno asi je tak, jak má být...
...jinak já nejsem milovnice autorit...dle mého střeleného ascendentu...a mými učiteli a vzory byli vždy spíše moji vrstevníci...přátelé...kolemjdoucí, než třeba rodiče, učitelé,šéfové...
...ten, co předá vědomosti...ten, který vypráví o svých zkušenostech...ten, který Tě nechá jít svou vlastní cestou...ten, co Ti foukne na bolístky...???
...bývalo by se mi líbilo vyrůstat v otevřenější době, v době jako je dnes...ale bez těch technických vymožeností, protože ty dětem dost ubírají...ale bohužel, vyrůstala jsem v 80.letech a ještě k tomu na vesnici...úplně nadšená z toho nejsem, ale všechno asi je tak, jak má být...
...jinak já nejsem milovnice autorit...dle mého střeleného ascendentu...a mými učiteli a vzory byli vždy spíše moji vrstevníci...přátelé...kolemjdoucí, než třeba rodiče, učitelé,šéfové...
22.06.2020 - 19:39
| Filtr
Bosch
» Žihadlo
Ja mnel jeste starou socialistickou skolu. S husakem na zdi. Pouzivaly se i fyzicke tresty. Obcas. Skola je nutne nasili. Je to jako operace. Tesis se kdyz dopadne dobre a zbavis se nasledku po vytazeni stehu.
Dneska to uz neni tak jednoduche tu smecku hajzliku udrzet na uzde. Pri liberalni vychove.
Dneska to uz neni tak jednoduche tu smecku hajzliku udrzet na uzde. Pri liberalni vychove.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
22.06.2020 - 21:26
| Filtr
il*ča
Výborný učitel na základce - přírodověda a zeměpis, byl oblíbený u mnoha generací. Ani vyložení syčaci u něj skoro nezlobili. Pak jeden úplnej arogantní kretén na fyziku, toho se zase všichni báli. A klasická sadistická tělocvikářka.
Na střední opět skvěly učitel na biologii. Ale na té naší střední se koncentrovalo hodně dobrých učitelů se - na tu dobu (druhá polovina osmdesátek) - zajímavými názory. Akorat mi přišlo divné, že denně dojíždejí i 40 km na školu, která nebyla nijak prestižní. Až po revoluci jsme se dozvěděli, že na tu naši školu umisťovali učitele , kteří moc nesouzněli s tehdejším režimem, víceméně za trest. Tím líp pro nás.
Na střední opět skvěly učitel na biologii. Ale na té naší střední se koncentrovalo hodně dobrých učitelů se - na tu dobu (druhá polovina osmdesátek) - zajímavými názory. Akorat mi přišlo divné, že denně dojíždejí i 40 km na školu, která nebyla nijak prestižní. Až po revoluci jsme se dozvěděli, že na tu naši školu umisťovali učitele , kteří moc nesouzněli s tehdejším režimem, víceméně za trest. Tím líp pro nás.
23.06.2020 - 12:04
| Filtr
player
» kapka růžové
My jsme měli skvělou tělocvikářku , výtvarnici na prvním stupni. Jako učitelka normál , nic moc, kreslit mě nenaučila a ještě mi flákla trojku - jsem byl jedinej na škole snad , kod měl trojku z kreslení.
Ale nadto byla družinářka. A ona s náma vedla v družině úžasný dialogy. Někdy jsme si místo hraní jen tak sedli kolem stolu a povídali si , tak nějak o všem , krom sexu. Bylo jí přes šedesát , ale byl to porťák. Když teda někdo dělal bugr , tak uměla zatraceně přitvrdit , ale stejně , jakési hlubší pouto.
Ale nadto byla družinářka. A ona s náma vedla v družině úžasný dialogy. Někdy jsme si místo hraní jen tak sedli kolem stolu a povídali si , tak nějak o všem , krom sexu. Bylo jí přes šedesát , ale byl to porťák. Když teda někdo dělal bugr , tak uměla zatraceně přitvrdit , ale stejně , jakési hlubší pouto.
23.06.2020 - 13:21
| Filtr
kapka růžové
» player
...ono je v podstatě jedno, co učitel učí... když do toho dá duši, děti to baví...
...co mám vypozorováno...děti baví lehkost učení... musí to vypadat jednoduše, i kdyby to bylo sebesložitější...a musí se to podat zábavně... prostě divadlo... zapomenout na ego...stát se na chvíli dítětem a hrát si...to roztaje i ten největší mrzout...
... a rozdíl poznáš v tom, jestli ty malí lidičkové při příchodu do školy říkají.... jeeeeee, zase čeština , nebo jeeeeee, zase čeština
...co mám vypozorováno...děti baví lehkost učení... musí to vypadat jednoduše, i kdyby to bylo sebesložitější...a musí se to podat zábavně... prostě divadlo... zapomenout na ego...stát se na chvíli dítětem a hrát si...to roztaje i ten největší mrzout...
... a rozdíl poznáš v tom, jestli ty malí lidičkové při příchodu do školy říkají.... jeeeeee, zase čeština , nebo jeeeeee, zase čeština
23.06.2020 - 16:08
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Opravdického? No fuj!
No když k nim někdo přistupuje jako ke smečce hajzlíků, než je viděl (a takoví někteří jsou), prostě předem, protože liberální výchova, tak to už o tom kantorovi také mnohé vypovídá.
Já se nedivím, že jsou vyhořelí. Sama bych to nešla dělat. Ale nechápu, proč jako vyhořelí tak lpí na tom, že to budou vykonávat dál. A my je máme dávat dokupy? Nejlepší terapií je jít makat rukama. Jenže to by se dostali na pozici, kterou svým žákům tak rádi vyhrožovali. Jako by na práci rukama bylo snad něco špatného.
=====
Opravdického? No fuj!
No když k nim někdo přistupuje jako ke smečce hajzlíků, než je viděl (a takoví někteří jsou), prostě předem, protože liberální výchova, tak to už o tom kantorovi také mnohé vypovídá.
Já se nedivím, že jsou vyhořelí. Sama bych to nešla dělat. Ale nechápu, proč jako vyhořelí tak lpí na tom, že to budou vykonávat dál. A my je máme dávat dokupy? Nejlepší terapií je jít makat rukama. Jenže to by se dostali na pozici, kterou svým žákům tak rádi vyhrožovali. Jako by na práci rukama bylo snad něco špatného.
24.06.2020 - 08:54
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Však jsem také nehodnotila negativně všechny. Ono není od věci také vědět, proč bych to dělat nešla. Kdyby všichni jen učili... ach Mmch. kolik lidí z těch, co zde píší (i nedobré zkušenosti) by to dělat také nešla? To kvůli tomu, že by to dělat nešli, nesmí napsat své negativní zkušenosti?
Ale dík za námět k diskuzi.
=====
Však jsem také nehodnotila negativně všechny. Ono není od věci také vědět, proč bych to dělat nešla. Kdyby všichni jen učili... ach Mmch. kolik lidí z těch, co zde píší (i nedobré zkušenosti) by to dělat také nešla? To kvůli tomu, že by to dělat nešli, nesmí napsat své negativní zkušenosti?
Ale dík za námět k diskuzi.
24.06.2020 - 10:29
| Filtr
Bosch
» Žihadlo
No, ty nesdelujes negativni zkusenosti, ty negativne hodnotis kantory, jako ty co by meli jit k lopate neb to nezvladaji.
A pritom predjimas ze bys sama nee, takze bys asi taky potrebovala lopatu.
A kdyby vsichni pracovali u lopaty.. ach.
Trochu mi v tom hapruje ten tvuj myslenkosled.
Jinak, nedavno tady byla diskuse o kantorech kde nekteri psali ze ucitele beumi ucit ze jsou blbi zkostnateli a neumi se prizpusobit povaze zaka, neumi podat katku atd atd.
To jsou kecy v kleci tech neprizpusobivych.
Za mne se jeste sedelo v lavicich v hodine s rukama za zady.
O prestavkach se prochazelo po chodbe v urcenem smeru.
Ucilo se vice uciva nez dnes se slabsimi didaktickymi pomuckami.
A znalosti latky byly dobre a hodnotne. Tyto generace udelaly spousty objevu vyvinuli a zreakizovali spoustu velkych projektu.
Dnesni inzenyri kdyz postavi kousek dalnice tak se jim za rok zvlni.
Panelaky tady stoji 50 le 70 let a stale se v nich bydli.
Mne zajima co zustane po teto myslenkove neukaznene generaci, ktera ma problem soustredit se na text delsi dvou radku.
Zajima mne co dokaze generace ktera se nedokaze soustredit dele nez dve minuty, a to je maximum, a pak vini ze sve roztekanosti kantora. Ve skolach chybi predevsim kazen. Studentum. A pak vini system kdyz nedosahnou tam co jini, co tu kazen maji. Skola je porad stejna. Budouci otroci systemu "cau lidi".
A pritom predjimas ze bys sama nee, takze bys asi taky potrebovala lopatu.
A kdyby vsichni pracovali u lopaty.. ach.
Trochu mi v tom hapruje ten tvuj myslenkosled.
Jinak, nedavno tady byla diskuse o kantorech kde nekteri psali ze ucitele beumi ucit ze jsou blbi zkostnateli a neumi se prizpusobit povaze zaka, neumi podat katku atd atd.
To jsou kecy v kleci tech neprizpusobivych.
Za mne se jeste sedelo v lavicich v hodine s rukama za zady.
O prestavkach se prochazelo po chodbe v urcenem smeru.
Ucilo se vice uciva nez dnes se slabsimi didaktickymi pomuckami.
A znalosti latky byly dobre a hodnotne. Tyto generace udelaly spousty objevu vyvinuli a zreakizovali spoustu velkych projektu.
Dnesni inzenyri kdyz postavi kousek dalnice tak se jim za rok zvlni.
Panelaky tady stoji 50 le 70 let a stale se v nich bydli.
Mne zajima co zustane po teto myslenkove neukaznene generaci, ktera ma problem soustredit se na text delsi dvou radku.
Zajima mne co dokaze generace ktera se nedokaze soustredit dele nez dve minuty, a to je maximum, a pak vini ze sve roztekanosti kantora. Ve skolach chybi predevsim kazen. Studentum. A pak vini system kdyz nedosahnou tam co jini, co tu kazen maji. Skola je porad stejna. Budouci otroci systemu "cau lidi".
24.06.2020 - 11:12
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Vezmu to z hlediska hudby:
ZUŠ - pan učitel náladový, před hodinou jsem se občas klepal strachy, protože když jsem neuměl, neváhal mě vyrazit (stalo se to ale jen párkrát). Měl vážný zdravotní hendikep - byl skoro slepý - a špatně kontroloval detaily jako třeba držení nástroje a smyčce. Přes to všechno vynikající muzikant s obrovským záběrem (housle, viola, trombón, klavír... hrál i jazz) naučil mě úctě k hudbě a řemeslu.
Konzervatoř:
Hlavní obor - salámistický a pohodářský pan profesor, který dokázal výborně krotit můj tehdejší temperament. Naprostý hudební praktik a pragmatik. Přesně věděl co dělá, co bude a co nebude fungovat, neměl rád vyumělkovanost. Trochu mi u něj chyběla vize.
Vedlejší obor (varhany) - paní profesorka byla ve svých letech špičkovou hráčkou, která po úspěchu na prestižní mezinárodní soutěži dostala stipendium v Julliard School of Music, ale bolševik jí nepustil. Začala pít. Během hodin tedy nastávalo mnoho komických situací. Ale jinak se o nás aktivně starala a zprostředkovávala nám možnost zahrát si na velké varhany po významných kostelech. Rád na to vzpomínám.
Obligátní klavír - tak na ten vzpomínám asi nejraději. Pan profesor - cholerický samorost, vynikající hráč ve své době stále aktivně koncertující na západě. Na hodinách skvělá atmosféra, dovoloval ostatním žákům aby se účastnili hodin a zasahovali do nich. Vytvořil ducha zdravé soutěživosti (měl ve třídě nástěnku, něco jako hitparádu, na které průběžně měnil pořadí jmen svých žáků podle výkonu, a na které byly pozice od "hvězda týdne" až po "chvost")
HAMU - profesorem nejmenovaná a stále žijící legenda české violové scény. Noblesní pán (trochu seladon) a veliký záletník. V přístupu k interpretaci praktický a poměrně liberální, žádný egomaniak, pokud mu člověk zahrál odlišným pojetím, ale přesvědčivě, vzal to. Ve svém věku už toho moc nenaučil, ale hemžil se spoustou historek.
=====
Vezmu to z hlediska hudby:
ZUŠ - pan učitel náladový, před hodinou jsem se občas klepal strachy, protože když jsem neuměl, neváhal mě vyrazit (stalo se to ale jen párkrát). Měl vážný zdravotní hendikep - byl skoro slepý - a špatně kontroloval detaily jako třeba držení nástroje a smyčce. Přes to všechno vynikající muzikant s obrovským záběrem (housle, viola, trombón, klavír... hrál i jazz) naučil mě úctě k hudbě a řemeslu.
Konzervatoř:
Hlavní obor - salámistický a pohodářský pan profesor, který dokázal výborně krotit můj tehdejší temperament. Naprostý hudební praktik a pragmatik. Přesně věděl co dělá, co bude a co nebude fungovat, neměl rád vyumělkovanost. Trochu mi u něj chyběla vize.
Vedlejší obor (varhany) - paní profesorka byla ve svých letech špičkovou hráčkou, která po úspěchu na prestižní mezinárodní soutěži dostala stipendium v Julliard School of Music, ale bolševik jí nepustil. Začala pít. Během hodin tedy nastávalo mnoho komických situací. Ale jinak se o nás aktivně starala a zprostředkovávala nám možnost zahrát si na velké varhany po významných kostelech. Rád na to vzpomínám.
Obligátní klavír - tak na ten vzpomínám asi nejraději. Pan profesor - cholerický samorost, vynikající hráč ve své době stále aktivně koncertující na západě. Na hodinách skvělá atmosféra, dovoloval ostatním žákům aby se účastnili hodin a zasahovali do nich. Vytvořil ducha zdravé soutěživosti (měl ve třídě nástěnku, něco jako hitparádu, na které průběžně měnil pořadí jmen svých žáků podle výkonu, a na které byly pozice od "hvězda týdne" až po "chvost")
HAMU - profesorem nejmenovaná a stále žijící legenda české violové scény. Noblesní pán (trochu seladon) a veliký záletník. V přístupu k interpretaci praktický a poměrně liberální, žádný egomaniak, pokud mu člověk zahrál odlišným pojetím, ale přesvědčivě, vzal to. Ve svém věku už toho moc nenaučil, ale hemžil se spoustou historek.
24.06.2020 - 11:15
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zkus si to přečíst celé ještě jednou. Nebo i vícekrát. Mým slovům vkládáš smysl, který jim vložit chceš. Ne však ten, který jsem jim vložila sama.
Jestli jsem to napsala tak, že tvé rozlišovací schopnosti to nepobírají, tak se omlouvám, to jsem fakt napsala špatně. Ale to jsme přesně v té pozici, kterou popisuješ. Já jako ten, kdo sděluje (učitel) se neumím přizpůsobit povaze toho, komu sděluji (žák).
V tom případě stačí napsat, že si nerozumíme a nemusíš mne osočovat a překrucovat významy v to, co si ani sama nemyslím.
A pokud chceš vědět, kde jsem to vzala tu práci rukama (lopatu sis tam dal sám, jsou i jiné druhy práce rukama), tak od učitelů na ZŠ! Tam nás přesně tímto pořád v dosti velkém počtu strašili. No abych byla objektivní, tak to byli hlavně ti ve věku 30-45 let, cca ročník 1955-1970. Mladší po škole byli fajn, plní energie, elánu. A staří zase měli častěji nadhled, ač na některých bylo znát, že se jen snaží doklepat to, ale to bych jim za zlé neměla. Ale ta střední věková skupina... Nechápu. Vždyť v té době měli asi často vlastní děti. Že by toto mělo vliv?
No zpět. Pořád jsme slýchali, že z nás nic nebude, nic nevystudujeme a budeme muset MAKAT RUKAMA! A jak jsem psala, jako kdyby práce rukama snad byla špinavá a lidi živící se řemeslem podřadní, špína, lůza? Kdo nemá maturitu (SŠ) a víc, není člověk? Nemá důstojnost? Nemotivovali nás něčeho dosáhnout, ale nedopadnout jako jiní. Šlapat po jejich hlavách. Sami sebe povyšovali.
Takhle jsem to vnímala. Třeba to tak nemysleli. Třeba jsem to vnímala stejně špatně, jako ty mě. Ale se spoustou spolužáků a spolužaček se na tom shodneme i teď, vnímali to stejně. A tys tam nebyl, tak nás nehodnoť.
Jestli chceš nutit malé děti, aby v hodině seděli bez většiho pohybu s rukama za zády, tak si uvědom, že ze zdravotního hlediska jde o naprosto nefyziologickou věc pro děti tohoto věku! A co víc, ještě si vymýšleli tresty, nutili děti stát (někteří i klečet) na hanbě. Za to, že se děti chovaly přirozeně. Nebo oslovské lavice. Autorita? Nebo strach?
Já nikdy nikde netvrdila, že souhlasím se všemi novinkami, které se zavádějí. Vůbec ne. Ale za mnohé jsem ráda.
Kdysi taky lidi věřili, že Země je placatá. Nebo že nás osvobodila jenom Rudá armáda. No někteří veří obojímu ještě dnes a rádi by to prosadili do osnov. Tak to budeme učit, protože kdysi se to učilo a "fungovalo" to?
PS
Někdy bych učit šla. Tedy jen z jednoho důvodu: když vidím, jak někteří píší na různých diskuzních fórech s hrubkami a vůbec se za svůj projev nestydí, tak bych opravdu učit šla. Hlavně takoví samozvaní "vlastenci", co pořád zdůrazňují národní hrdost atd. Ti by si neměli chybu vůbec dovolit. Já taky udělám chybu, zvláště na klávesnici (psaní rukou si ohlídám snáze), ne že ne. Ale co je moc, to je příliš.
=====
Zkus si to přečíst celé ještě jednou. Nebo i vícekrát. Mým slovům vkládáš smysl, který jim vložit chceš. Ne však ten, který jsem jim vložila sama.
Jestli jsem to napsala tak, že tvé rozlišovací schopnosti to nepobírají, tak se omlouvám, to jsem fakt napsala špatně. Ale to jsme přesně v té pozici, kterou popisuješ. Já jako ten, kdo sděluje (učitel) se neumím přizpůsobit povaze toho, komu sděluji (žák).
V tom případě stačí napsat, že si nerozumíme a nemusíš mne osočovat a překrucovat významy v to, co si ani sama nemyslím.
A pokud chceš vědět, kde jsem to vzala tu práci rukama (lopatu sis tam dal sám, jsou i jiné druhy práce rukama), tak od učitelů na ZŠ! Tam nás přesně tímto pořád v dosti velkém počtu strašili. No abych byla objektivní, tak to byli hlavně ti ve věku 30-45 let, cca ročník 1955-1970. Mladší po škole byli fajn, plní energie, elánu. A staří zase měli častěji nadhled, ač na některých bylo znát, že se jen snaží doklepat to, ale to bych jim za zlé neměla. Ale ta střední věková skupina... Nechápu. Vždyť v té době měli asi často vlastní děti. Že by toto mělo vliv?
No zpět. Pořád jsme slýchali, že z nás nic nebude, nic nevystudujeme a budeme muset MAKAT RUKAMA! A jak jsem psala, jako kdyby práce rukama snad byla špinavá a lidi živící se řemeslem podřadní, špína, lůza? Kdo nemá maturitu (SŠ) a víc, není člověk? Nemá důstojnost? Nemotivovali nás něčeho dosáhnout, ale nedopadnout jako jiní. Šlapat po jejich hlavách. Sami sebe povyšovali.
Takhle jsem to vnímala. Třeba to tak nemysleli. Třeba jsem to vnímala stejně špatně, jako ty mě. Ale se spoustou spolužáků a spolužaček se na tom shodneme i teď, vnímali to stejně. A tys tam nebyl, tak nás nehodnoť.
Jestli chceš nutit malé děti, aby v hodině seděli bez většiho pohybu s rukama za zády, tak si uvědom, že ze zdravotního hlediska jde o naprosto nefyziologickou věc pro děti tohoto věku! A co víc, ještě si vymýšleli tresty, nutili děti stát (někteří i klečet) na hanbě. Za to, že se děti chovaly přirozeně. Nebo oslovské lavice. Autorita? Nebo strach?
Já nikdy nikde netvrdila, že souhlasím se všemi novinkami, které se zavádějí. Vůbec ne. Ale za mnohé jsem ráda.
Kdysi taky lidi věřili, že Země je placatá. Nebo že nás osvobodila jenom Rudá armáda. No někteří veří obojímu ještě dnes a rádi by to prosadili do osnov. Tak to budeme učit, protože kdysi se to učilo a "fungovalo" to?
PS
Někdy bych učit šla. Tedy jen z jednoho důvodu: když vidím, jak někteří píší na různých diskuzních fórech s hrubkami a vůbec se za svůj projev nestydí, tak bych opravdu učit šla. Hlavně takoví samozvaní "vlastenci", co pořád zdůrazňují národní hrdost atd. Ti by si neměli chybu vůbec dovolit. Já taky udělám chybu, zvláště na klávesnici (psaní rukou si ohlídám snáze), ne že ne. Ale co je moc, to je příliš.
24.06.2020 - 11:45
| Filtr
player
» Argyll
Já měl v hudebce kantora , kterej hrál s mým papá v kapele. Takže mě oslovoval ty vole , když mi to nešlo , tak mě poslal pro pivo a dal trojku , což já bral jako dar.
Lidušku jsem rád neměl. O to víc hudbu miloval a bylo mi jasné , co budu dělat a že se to budu muset neučit sám.
Lidušku jsem rád neměl. O to víc hudbu miloval a bylo mi jasné , co budu dělat a že se to budu muset neučit sám.
24.06.2020 - 11:52
| Filtr
Najdise.cz
» player
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Já jsem z nemuzikantský rodiny, takže jsem si tu cestu musel najít a prorubat sám.
Mně teda učitel vole neříkal, ale taky mě posílal... Pro cigára a čaj. Občas i... jinam.
Ono fakt záleží, jakej mančaft se na tý LŠU sešel, u nás to fungovalo dobře a mimochodem i ta budova školy měla svoje kouzlo
=====
Já jsem z nemuzikantský rodiny, takže jsem si tu cestu musel najít a prorubat sám.
Mně teda učitel vole neříkal, ale taky mě posílal... Pro cigára a čaj. Občas i... jinam.
Ono fakt záleží, jakej mančaft se na tý LŠU sešel, u nás to fungovalo dobře a mimochodem i ta budova školy měla svoje kouzlo
24.06.2020 - 12:45
| Filtr
Sosna zvlčelý
Ve druhé třídě skvělá mladá učitelka, tu jsme měli fakt rádi, měla vztah k dětem i naučila.
Na druhém stupni nezapomenu na naši třídní. Měla nás na češtinu a díky ní jsem pak (naprosto nepochopitelně) exceloval na SŠ. Snad i ten vztah k mateřskému jazyku ve mně vypěstovala z velké části ona. Také přírodopisářka a zeměpisář byli skvělí. Zeměpisář možná napomohl i mému dalšímu směřování. Pak už trošku tápu říkám si, čím to je? Protože vybavit si ty učitele umím dodnes i s tvářemi, ale pouze tito tři byli pro mne opravdu dobří učitelé. Není to málo? Průměrných většina a jestli na něco fakt nerad vzpomínám, tak fyzika, chemie a překvapivě výtvarka a hudebka! V hudebce jsme zpívali málo, protože jsme prý byli strašní, takže jsme pořád jen biflovali skladatele a poslouchali vážnou hudbu. No nemyslím, že jsme byli až tak strašní. A ve výtvarce asi výtvarnou činnost znechutila učitelka nejednomu z nás svým přístupem i známkováním (stačilo být oblíbencem a mohl jsi odevzdat i papír pomazaný h... a měl jsi za jedna).
Na SŠ vzpomenu na třídního. Jako schopnost naučit nic moc, ale byl to nesmírný charakter a dost jsme to oceňovali. A možná i proto jsme se byli ochotni učit.
A hlavně Hložek - geodézie. Ten nás připravoval do praxe i do života. Nebyl to kantor, k tomu se dostal až po úrazu s páteří, jinak to byl celoživotní praktik. Ale byl to učitel od Pánaboha. Takoví lidé opravdu nepotřebují pajďák. Zpestřoval nám hodiny a dokázal upoutat naši pozornost natolik, že ještě dnes dokážu odcitovat mnohé slovo od slova, jak to podával (včetně jeho grimas). Do toho si nás stíhal posílat pro pivo, rozdávat výchovné facky (závodili jsme, kdo jich dostane víc) a občas nám napráskal nějaké průšvihy na své kolegy.
Celkově na SŠ byli nejlepší důchodci, kteří si prošli praxí. A pak mlaďáci po škole, u kterých bylo smutné, že vydrželi v tom profesorském sboru vždy nejvýše rok (někteří ani to ne). Vládla tam pevnou rukou střední generace včetně ředitele a ti nebyli přístupní ničemu, co mladá generace chtěla zavádět. Sami si nám v hodinách na to leckdy posteskli. Bohužel tato střední generace nám dala ze všech nejméně. Nejen že to často neuměli naučit, ale po letech v praxi jsem zjistil, že to sami mnohdy pořádně neovládali a učili nás někdy i blbosti.
Na druhém stupni nezapomenu na naši třídní. Měla nás na češtinu a díky ní jsem pak (naprosto nepochopitelně) exceloval na SŠ. Snad i ten vztah k mateřskému jazyku ve mně vypěstovala z velké části ona. Také přírodopisářka a zeměpisář byli skvělí. Zeměpisář možná napomohl i mému dalšímu směřování. Pak už trošku tápu říkám si, čím to je? Protože vybavit si ty učitele umím dodnes i s tvářemi, ale pouze tito tři byli pro mne opravdu dobří učitelé. Není to málo? Průměrných většina a jestli na něco fakt nerad vzpomínám, tak fyzika, chemie a překvapivě výtvarka a hudebka! V hudebce jsme zpívali málo, protože jsme prý byli strašní, takže jsme pořád jen biflovali skladatele a poslouchali vážnou hudbu. No nemyslím, že jsme byli až tak strašní. A ve výtvarce asi výtvarnou činnost znechutila učitelka nejednomu z nás svým přístupem i známkováním (stačilo být oblíbencem a mohl jsi odevzdat i papír pomazaný h... a měl jsi za jedna).
Na SŠ vzpomenu na třídního. Jako schopnost naučit nic moc, ale byl to nesmírný charakter a dost jsme to oceňovali. A možná i proto jsme se byli ochotni učit.
A hlavně Hložek - geodézie. Ten nás připravoval do praxe i do života. Nebyl to kantor, k tomu se dostal až po úrazu s páteří, jinak to byl celoživotní praktik. Ale byl to učitel od Pánaboha. Takoví lidé opravdu nepotřebují pajďák. Zpestřoval nám hodiny a dokázal upoutat naši pozornost natolik, že ještě dnes dokážu odcitovat mnohé slovo od slova, jak to podával (včetně jeho grimas). Do toho si nás stíhal posílat pro pivo, rozdávat výchovné facky (závodili jsme, kdo jich dostane víc) a občas nám napráskal nějaké průšvihy na své kolegy.
Celkově na SŠ byli nejlepší důchodci, kteří si prošli praxí. A pak mlaďáci po škole, u kterých bylo smutné, že vydrželi v tom profesorském sboru vždy nejvýše rok (někteří ani to ne). Vládla tam pevnou rukou střední generace včetně ředitele a ti nebyli přístupní ničemu, co mladá generace chtěla zavádět. Sami si nám v hodinách na to leckdy posteskli. Bohužel tato střední generace nám dala ze všech nejméně. Nejen že to často neuměli naučit, ale po letech v praxi jsem zjistil, že to sami mnohdy pořádně neovládali a učili nás někdy i blbosti.
24.06.2020 - 13:45
| Filtr
Bosch
» Žihadlo
Mne taky doma rikali ze kdyz se nebudu ucit, pujdu k lopate.
A meli pravdu.
Co je na tom spatne?
Sedeli jsme v klidu hodku zadne kompenzace pohybu a poho. Ziju nemam nasledky.
Dnesni deti jsou nesoustredene defacto. Proste nemaji vydrz, vytrvalost. To neni muceni byt chvili v klidu a nevrtet se.
Precist celou knihu...a chtit vedet co tam bylo..! To je nasili?
Dnesni doba je precitlivela. Ucitele to maji urcite tezsi.
A meli pravdu.
Co je na tom spatne?
Sedeli jsme v klidu hodku zadne kompenzace pohybu a poho. Ziju nemam nasledky.
Dnesni deti jsou nesoustredene defacto. Proste nemaji vydrz, vytrvalost. To neni muceni byt chvili v klidu a nevrtet se.
Precist celou knihu...a chtit vedet co tam bylo..! To je nasili?
Dnesni doba je precitlivela. Ucitele to maji urcite tezsi.
24.06.2020 - 13:56
| Filtr
cimi
Asi si vesměs nemůžu stěžovat na učitele : ) spíš přemýšlím jaký já jsem vlastně student x)
Asi nejhezčí vztah jsem měla s profesorkou na konzervatoři, která tak nějak rozuměla mé osobnosti, už tenkrát vyhmátla věci o mně samotné, nejen v repertoáru ale i v povaze. Leč škoda x) kdybych nebyla takový samorost a nedržela se hloupě hodnot, které jsem až časem pochopila jako víceméně destruktivní tak jsem mohla asi být úplně jinde..
I na duchovní učitele jsem měla štěstí...ti poslední mi dali opravdu hodně a dokonce jsem se už i “poučila”...
Asi nejhezčí vztah jsem měla s profesorkou na konzervatoři, která tak nějak rozuměla mé osobnosti, už tenkrát vyhmátla věci o mně samotné, nejen v repertoáru ale i v povaze. Leč škoda x) kdybych nebyla takový samorost a nedržela se hloupě hodnot, které jsem až časem pochopila jako víceméně destruktivní tak jsem mohla asi být úplně jinde..
I na duchovní učitele jsem měla štěstí...ti poslední mi dali opravdu hodně a dokonce jsem se už i “poučila”...
30.06.2020 - 21:40
| Filtr
Háňa*
Někteří byli pro mě jako lidé hodnotní, že jsem k nim měla takovou tu lidskou úctu. Na základce tři a na střední dva.
To byli lidé, na které si i občas vzpomenu, v nějaké situaci, a vnímám je tak, že mi skutečně něco dali. Ale nemyslím přímo tu látku, co mě učili, spíš, že mi chvíli byli, jako lidi, v životě průvodci, nebo jak to říct.
To byli lidé, na které si i občas vzpomenu, v nějaké situaci, a vnímám je tak, že mi skutečně něco dali. Ale nemyslím přímo tu látku, co mě učili, spíš, že mi chvíli byli, jako lidi, v životě průvodci, nebo jak to říct.
© 2007-2024 Najdise.cz