Učinil jsem objev a ten si tu teď trochu srovnám. Diskuze je možná, ale silně moderovaná.
Pokud má někdo nějakou víru (typicky náboženství/ateismus), směřující do nějaké nepoznatelné oblasti, tak tím dává jasně najevo, že kdo nevěří stejně, tak se mýlí.
Přestože tento fakt je zjevný (nebo možná právě proto), brání se z nařčení o pohrdání vírou druhých. Ti druzí tomu něčemu jinému také skálopevně věří, ale v očích toho prvního je to lež, faleš, v lepším případě jsou prostě bláhoví, slepí, nevidí.
Tento rozkol je tím silnější, čím větší je nezjistitelnost dané oblasti a čím pevnější jsou ty víry.
Oproti tomu agnosticismus jako programová nevíra je v tomto v pohodě - o vírách se dá prohlásit, že můžou i nemusí být pravdivé, což je nic proti ničemu. nemám pak důvod s těmito vírami (pokud jsou doopravdy v nějaké nezjistitelné oblasti) polemizovat.
O to zajímavější - a v tom je jádro mého objevu - je někdy překvapivá paradoxní vnější tolerance proti-věřících navzájem - že by pokrytecká kompenzace?
Áta22
Promiň, ale to je asi hloupý/mylný objev. Něčemu věřím, mám v něco víru, ale v podstatě o ní nikdo neví; je to moje osobní nastavení, cítění a zkušenost; nemávám s ní, jako mečem ve válce. Myslím, že takových lidí je víc a houbelec nám záleží, co na to ostatní. O pohrdání jinými lidmi to vůbec není; naopak. Lidé s vírou si jdou po své vlastní cestě absolutně sami, nenásledují žádného mistra ani učení. Asi popisuješ zaslepené a fanaticky věřící?
MG34
» Áta22
Ano, je to výrazně silnější u "zaslepených fanatiků".
Nicméně v malé míře je to přítomno i u těch "umírněných" - ve chvíli, kdy přejdou ten bod zlomu, když už na téma své víry nepřipustí otevřenou diskuzi (nejsou otevřeni změně postoje na základě cizí argumentace).
Áta22
» MG34
Logické argumenty a otevřená diskuze jsou fajn, ale chce to tu stejně otevřenou protistranu. Prostě žádný boj a válka, ale diskuze. Oni ti umírnění mají třeba podivné zážitky a zkušenosti, které jsi nezažil.
MG34
» Áta22
Mám opačnou zkušenost - "umírnění" se svými zážitky často do diskuze jdou už nastaveni tak, že jakékoliv zpochybňování autenticity jejich zážitků je přivádí do varu - přitom ve většině případů je nutné začít právě zpochybněním autenticity a předem předjímaných (napdozemských) příčin.
Ale když užs to nakousla - pokud máš něco "nestandardního", o čem jsi ale pevně přesvědčena, že to tak je - tzn. věříš tomu (a nemůže to být podle tebe jinak): co si myslíš o lidech, kteří tomu nevěří a je to podle nich jinak? Mýlí se?
Áta22
» MG34
Nemýlí se; věří něčemu jinému. Všechno může být i jinak, proč ne? Nevidím v tom žádný problém, nic negativního si o nich nemyslím a nemám potřebu jim jejich vidění světa vyvracet a rozbíjet. Naopak si myslím, že si každý může věřit, čemu chce a mně je do toho taky houbelec. Tuhle moji větu jsi ostatním vyložil špatně; nebo možná tvojí optikou vidění , ale já měla na mysli spíše toleranci k víře ostatních, rozhodně ne pohrdání. Reagovala jsem nesouhlasně jen na to spojení „ víra = způsob pohrdání ostatními“. Zajímalo by mě, jak jsi na to přišel? Nemám žádný důvod zpochybňovat autenticitu zážitku jiné osoby a její víru; můžu si s ní popovídat, říct, že je to zajímavé, nebo naopak, že tohle se mi nezdá…
Áta22
» MG34
Děkuji za překlad věty, ale je hodně špatný, nepovedl se. A taky za nápovědu, co mám v hlavě. Zamyslím se nad sebou. Radikální jsem dost a anarchie mi také není cizí, ale asi se to projevuje jinak a jinde.
MG34
» Áta22
"Všechno může být i jinak, proč ne?" tohle je ale spor s tím, že něčemu doopravdy věříš - přesněji řečeno jsi o tom skálopevně přesvědčena (i když je to nedokazatelné)
anebo pokud to není tvůj případ (nejsi o něčem skálopevně přesvědčená), tak mne pak tvoje odpověď nezajímá - není k tématu - nepotřebuju se ptát dalšího agnostika (možná jen nedůsledného), to se můžu zeptat sebe...
...anebo to jenom tajíš a nechce se ti s pravdou ven, že něco "víš" i když bys měla jenom vágně věřit?
Áta22
» MG34
Tohle je žabomyší válka; slova možná špatně zvolená díky mému problému vyjádřit slovy myšlenku a ve tvém pojetí přeložená, jako „pohrdání“ Do toho nejdu, žabomyší bojůvka zase nezajímá mě.
Áta22
» MG34
Nevidím žádný spor, věřím sobě a své intuici, přírodním cyklům a ledasčemu dalšímu…(už jsem tady o tom psala; vize, obrazy spojené s neštěstím, ohrožením, smrtí) a nelze to vědecky nijak prokázat a doložit. I když mi trvalo dlouho přijmout tuhle anomálii, tak teď už musím opravdu a skálopevně. Ostatní lidé mohou mít jiné nastavení a zvláštnosti a věřit něčemu jinému. Ale neodpověděl jsi mi na otázku, co tě vedlo k závěru, že člověk, který něčemu věří pohrdá ostatními lidmi? Já odpovídám, ty ne. Možná jsem se sekla v tématu a ty míříš jen na víru náboženskou? Tyhle věci se nedají pochopit myslí, jakákoliv odpověď je nahrazena tvou další otázkou. Na víru neexistují žádné intelektuální odpovědi, slova. Buď se spokojíš s jednostranným názorem a popřeš tu druhou stranu, nebo budeš stále klást otázky a marně hledat odpověď… Problém nadvlády logiky? Začarovaný kruh neustále zkoumat vzorce a pokládat otázky? Nápad: najdi si taky něco, čemu budeš věřit, aby tě to tolik nedráždilo, že ostatní něčemu věří. To ti nikdo nevezme
Najdise.cz
» Áta22Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: =====
Pěkný ...ano slovo víra má opravdu mnoho významů!.. pozemšťan si vybral víru slepou...a ta sebou často nese ty důsledky které popsal... nicméně ty mluvíš o vlastní citové zkušenosti a vzhledem k tomu jak to popisuješ je patrné že se jedná opravdu o niterné vedení...a to je to, co bohužel dnes většině lidí chybí a tak se pohybují mezi dvěma vyhraněnými póly slepého rozumu a slepé víry...ideálem je rovnováha
MG34
» Áta22
nene, tak snadno se z toho nevykroutíš - existuje jakási teorie přeřeknutí se (Jung tuším) - tzn. naopak tomu přikládám čím dál větší váhu - už kvůli způsobu obrany, který volíš
prostě ti to uklouzlo z úplného vnitra tvého skrytého já...
MG34
» Áta22
Ano, spor tam nejspíše není - protože platí tedy to původní co jsem řekl - ukazuje na to i to přeřeknutí se, které ukazuje tvoje skryté já...
Co mne vedlo k tomu závěru? Vždyť to vidím i na tobě tady přes tvůj text (houbelec ti na NICH záleží) - mám letité zkušenosti v reálném kontaktu s lidmi, které jsem nějakou "nevhodnou" poznámkou "odhalil" - lidé v kontaktu se mnou často projevují svoje stinné stránky, vypadávají z "role" a já to všechno mapuju - znám v tomhle lidi.
Takže celkem i vím, jak je to s jejich vírou.
Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.
Jinak mne to nedráždí - já to spíše podrobně mapuju (už kvůli sobě - vidím něco v druhých, bude to možná i ve mně a nemám problém si přiznat, když se vyvyšuju - což zrovna tady dělám) - ale něčemu věřit není moje přirozenost - já přemýšlím v neurčitostech a podmíněných předpokladech a jedna z mých priorit je dobře znát sám sebe (v rámci všech těch neurčitostí).
Áta22
» MG34
No jo, ale např. já tebou nepohrdám a zároveň něčemu věřím; co s tím? A věříš mi tohle tvrzení? Proto mi neseděl ten název diskuze. Zkušenosti s věřícími lidmi ti neberu, jen jsem poukázala i na jinou variantu.
„Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.“
Zase špatně vyloženo: nevyvyšuji se, jen to neumím lépe popsat, předat, vysvětlit logicky, dokázat, sama to nechápu. Proto jsme tomu dali název víra, důvěra v něco? A proč stále překládáš mé věty do podoby, jak jsem to vlastně podle tebe myslela? Začíná to být otravné. Vidím, že si moc nerozumíme, já o koze, ty o voze a melem si každý tu svou písničku stále dokola. Motáme se v kruhu.
MG34
» Áta22
Nevěřím ti tvoje první tvrzení... Zatím všechno, co píšeš je nakonec obráceně než jaks to myslela - viz dole...
"Tyhle věci se nedají pochopit myslí" a "jen to neumím lépe popsat" jsou dvě různé věci. Obě dvě jsou celkem jednoznačné a je v nich propastný rozdíl. Ale ty mi píšeš "Zase špatně vyloženo"...
Ne, není to špatně vyloženo, je to špatně napsáno - nic nepřekládám, reaguju jen na to, co píšeš. Nemůžu za to, že to píšeš jinak než myslíš - za to můžeš ty. Co tu mám asi vidět jiného, než cos konkrétně napsala?
A právě proto, že si všechno ohýbáš jinak než to je, ti už dopředu nevěřím ani tvůj případný zážitek. Bude dost možná zase špatně popsaný a hlavně asi špatně interpretovaný a já nebudu kvůli nějaké korektnosti riskovat zase zbytečnou debatu o voze a o koze...
Áta22
» MG34
Věř si, čemu chceš, o tom tady celou dobu mluvím; tu naši diskuzi smaž, když myslíš, že je nekorektní. Už tě nebudu obtěžovat svým pokřiveným viděním. Jen si dovolím ještě jednu poslední poznámku; toto je např. hezký příklad pohrdání lidmi a vyvyšování: „Přesněji řečeno kdo je tam a kdo je tady. Tam se schází povrchní lidé, kteří rádi píšou a neradi přemýšlí. V "mých" diskuzích je to obráceně.“
MG34
» Áta22
Nene, tu diskuzi tu nechám jako memento. Včetně toho tvého dětského uraženého "...a ty taky" - běž si klidně vedle, už tam na tebe čekají ostatní děti
Jinak já nemám problém si přiznat, že se nad některé vyvyšuji a některými pohrdám - nikdy jsem nemluvil newspeakem, aby to pro mne bylo těžké vyslovit a přijmout.
player
» Áta22
No - víra je v některých případech , spíše v drtivé většnině vlastně jenom obyčejný přenos tezí. Vezmi si to obecně: Kdo jsou vlastně věřící lidé? Já znám tři.Mojžíš , Ježíš Kristus a prorok Mohamed. Pár dalších samozřejmě. Všechny víry vzešly ze zjevení jakéhosi ducha jedinci. A ten se pak postavil před dav ařekl: lidičky , s bohem je to takhle - zjevil se mi. Vydá doktrínu a oatatní ji spelpje papouškujou nebo třeba nějak modifikují k obrazu svému.
Nedávno jsem viděl BBC film o genech. Tak skutečně - člověk má v sobě genom víry v...dejme tomu nadrízeného. Nebo-li rodíme se víceméně jako věřící. Kde se vzalo po válce tolik ateistů? No - byla to jen zase naučená obrácená víra. Věř v mrtvou hmotu.
Najdise.cz
» Áta22Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: =====
už od mala jsem geniální a hlavně nejskromnější co znám ... ..takže s tím děkováním opatrně, mohl bych být ještě mnohem víc zkromnej
Áta22
» player
Tak nějak to vidím i já, pokud se budeme bavit o náboženství, sektách, různých guruech - ách - ech vůdčích osobách tvl, nevím, jak to slovo vyskloňovat :)prostě o organizované víře. Souhlasím s papouškováním. Víra/vědění má ale opravdu hodně podob a nemá nic společného s pohrdáním lidmi, jak se tady prokázalo. Ta teorie/nadpis diskuze hodně pokulhává. I agnostik, i nevěřící, i věřící může pohrdat lidmi. O genu víry jsem zatím neslyšela, spíše jsem to přisuzovala memům (kulturní dědičné informace). Ale je fakt, že to novorozeně, batole má vždy dispozici věřit/důvěřovat tomu, kdo o něj pečuje. Většinou matka, otec, sourozenec, babička, teta v kojeňáku... Do jisté doby nám věří; můžeme nabulíkovat dítěti, že např. dárky pod stromeček nosí Ježíšek, čáp nosí děti atp., než teda prokoukne a zjistí, že všechno je jinak. Takže těsně po narození, před a po ty memy asi neplatí; a nějaký gen víry existuje? Budu muset nastudovat a zapátrat.
No - víra je v některých případech , spíše v drtivé většnině vlastně jenom obyčejný přenos tezí. Vezmi si to obecně: Kdo jsou vlastně věřící lidé? Já znám tři.Mojžíš , Ježíš Kristus a prorok Mohamed. Pár dalších samozřejmě. Všechny víry vzešly ze zjevení jakéhosi ducha jedinci. A ten se pak postavil před dav ařekl: lidičky , s bohem je to takhle - zjevil se mi. Vydá doktrínu a oatatní ji spelpje papouškujou nebo třeba nějak modifikují k obrazu svému.
Nedávno jsem viděl BBC film o genech. Tak skutečně - člověk má v sobě genom víry v...dejme tomu nadrízeného. Nebo-li rodíme se víceméně jako věřící. Kde se vzalo po válce tolik ateistů? No - byla to jen zase naučená obrácená víra. Věř v mrtvou hmotu.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
To je ono, rovnováha a hluchý rozum x slepá víra; snažila jsem se vysvětlit ten meziprostor, ale marně; tobě stačilo pár vět; děkuji
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - najdise.cz v této diskuzi
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Promiň, ale to je asi hloupý/mylný objev. Něčemu věřím, mám v něco víru, ale v podstatě o ní nikdo neví; je to moje osobní nastavení, cítění a zkušenost; nemávám s ní, jako mečem ve válce. Myslím, že takových lidí je víc a houbelec nám záleží, co na to ostatní. O pohrdání jinými lidmi to vůbec není; naopak. Lidé s vírou si jdou po své vlastní cestě absolutně sami, nenásledují žádného mistra ani učení. Asi popisuješ zaslepené a fanaticky věřící?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - player v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: === Pěkný ...ano slovo víra má opravdu mnoho významů!.. pozemšťan si vybral víru slepou...a ta sebou často nese ty důsledky které popsal... nicméně ty mluvíš o vlastní citové zkušenosti a vzhledem k tomu jak to popisuješ je patrné že se jedná opravdu o niterné vedení...a to je to, co bohužel dnes většině lidí chybí a tak se pohybují mezi dvěma vyhraněnými póly slepého rozumu a slepé víry...ideálem je rovnováha
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Věř si, čemu chceš, o tom tady celou dobu mluvím; tu naši diskuzi smaž, když myslíš, že je nekorektní. Už tě nebudu obtěžovat svým pokřiveným viděním. Jen si dovolím ještě jednu poslední poznámku; toto je např. hezký příklad pohrdání lidmi a vyvyšování: „Přesněji řečeno kdo je tam a kdo je tady. Tam se schází povrchní lidé, kteří rádi píšou a neradi přemýšlí. V "mých" diskuzích je to obráceně.“
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Nevěřím ti tvoje první tvrzení... Zatím všechno, co píšeš je nakonec obráceně než jaks to myslela - viz dole...
"Tyhle věci se nedají pochopit myslí" a "jen to neumím lépe popsat" jsou dvě různé věci. Obě dvě jsou celkem jednoznačné a je v nich propastný rozdíl. Ale ty mi píšeš "Zase špatně vyloženo"...
Ne, není to špatně vyloženo, je to špatně napsáno - nic nepřekládám, reaguju jen na to, co píšeš. Nemůžu za to, že to píšeš jinak než myslíš - za to můžeš ty. Co tu mám asi vidět jiného, než cos konkrétně napsala?
A právě proto, že si všechno ohýbáš jinak než to je, ti už dopředu nevěřím ani tvůj případný zážitek. Bude dost možná zase špatně popsaný a hlavně asi špatně interpretovaný a já nebudu kvůli nějaké korektnosti riskovat zase zbytečnou debatu o voze a o koze...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
No jo, ale např. já tebou nepohrdám a zároveň něčemu věřím; co s tím? A věříš mi tohle tvrzení? Proto mi neseděl ten název diskuze. Zkušenosti s věřícími lidmi ti neberu, jen jsem poukázala i na jinou variantu.
„Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.“
Zase špatně vyloženo: nevyvyšuji se, jen to neumím lépe popsat, předat, vysvětlit logicky, dokázat, sama to nechápu. Proto jsme tomu dali název víra, důvěra v něco? A proč stále překládáš mé věty do podoby, jak jsem to vlastně podle tebe myslela? Začíná to být otravné. Vidím, že si moc nerozumíme, já o koze, ty o voze a melem si každý tu svou písničku stále dokola. Motáme se v kruhu.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Ano, spor tam nejspíše není - protože platí tedy to původní co jsem řekl - ukazuje na to i to přeřeknutí se, které ukazuje tvoje skryté já...
Co mne vedlo k tomu závěru? Vždyť to vidím i na tobě tady přes tvůj text (houbelec ti na NICH záleží) - mám letité zkušenosti v reálném kontaktu s lidmi, které jsem nějakou "nevhodnou" poznámkou "odhalil" - lidé v kontaktu se mnou často projevují svoje stinné stránky, vypadávají z "role" a já to všechno mapuju - znám v tomhle lidi.
Takže celkem i vím, jak je to s jejich vírou.
Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.
Jinak mne to nedráždí - já to spíše podrobně mapuju (už kvůli sobě - vidím něco v druhých, bude to možná i ve mně a nemám problém si přiznat, když se vyvyšuju - což zrovna tady dělám) - ale něčemu věřit není moje přirozenost - já přemýšlím v neurčitostech a podmíněných předpokladech a jedna z mých priorit je dobře znát sám sebe (v rámci všech těch neurčitostí).
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Nevidím žádný spor, věřím sobě a své intuici, přírodním cyklům a ledasčemu dalšímu…(už jsem tady o tom psala; vize, obrazy spojené s neštěstím, ohrožením, smrtí) a nelze to vědecky nijak prokázat a doložit. I když mi trvalo dlouho přijmout tuhle anomálii, tak teď už musím opravdu a skálopevně. Ostatní lidé mohou mít jiné nastavení a zvláštnosti a věřit něčemu jinému. Ale neodpověděl jsi mi na otázku, co tě vedlo k závěru, že člověk, který něčemu věří pohrdá ostatními lidmi? Já odpovídám, ty ne. Možná jsem se sekla v tématu a ty míříš jen na víru náboženskou? Tyhle věci se nedají pochopit myslí, jakákoliv odpověď je nahrazena tvou další otázkou. Na víru neexistují žádné intelektuální odpovědi, slova. Buď se spokojíš s jednostranným názorem a popřeš tu druhou stranu, nebo budeš stále klást otázky a marně hledat odpověď… Problém nadvlády logiky? Začarovaný kruh neustále zkoumat vzorce a pokládat otázky? Nápad: najdi si taky něco, čemu budeš věřit, aby tě to tolik nedráždilo, že ostatní něčemu věří. To ti nikdo nevezme
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Tohle je žabomyší válka; slova možná špatně zvolená díky mému problému vyjádřit slovy myšlenku a ve tvém pojetí přeložená, jako „pohrdání“ Do toho nejdu, žabomyší bojůvka zase nezajímá mě.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Nevidím žádný spor, věřím sobě a své intuici, přírodním cyklům a ledasčemu dalšímu…(už jsem tady o tom psala; vize, obrazy spojené s neštěstím, ohrožením, smrtí) a nelze to vědecky nijak prokázat a doložit. I když mi trvalo dlouho přijmout tuhle anomálii, tak teď už musím opravdu a skálopevně. Ostatní lidé mohou mít jiné nastavení a zvláštnosti a věřit něčemu jinému. Ale neodpověděl jsi mi na otázku, co tě vedlo k závěru, že člověk, který něčemu věří pohrdá ostatními lidmi? Já odpovídám, ty ne. Možná jsem se sekla v tématu a ty míříš jen na víru náboženskou? Tyhle věci se nedají pochopit myslí, jakákoliv odpověď je nahrazena tvou další otázkou. Na víru neexistují žádné intelektuální odpovědi, slova. Buď se spokojíš s jednostranným názorem a popřeš tu druhou stranu, nebo budeš stále klást otázky a marně hledat odpověď… Problém nadvlády logiky? Začarovaný kruh neustále zkoumat vzorce a pokládat otázky? Nápad: najdi si taky něco, čemu budeš věřit, aby tě to tolik nedráždilo, že ostatní něčemu věří. To ti nikdo nevezme
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - najdise.cz v této diskuzi
MG34 (* 4.3.1973) Muž
"Všechno může být i jinak, proč ne?" tohle je ale spor s tím, že něčemu doopravdy věříš - přesněji řečeno jsi o tom skálopevně přesvědčena (i když je to nedokazatelné)
anebo pokud to není tvůj případ (nejsi o něčem skálopevně přesvědčená), tak mne pak tvoje odpověď nezajímá - není k tématu - nepotřebuju se ptát dalšího agnostika (možná jen nedůsledného), to se můžu zeptat sebe...
...anebo to jenom tajíš a nechce se ti s pravdou ven, že něco "víš" i když bys měla jenom vágně věřit?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
"houbelec nám záleží, co na to ostatní"
tohle není překlad - to je původní znění
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Nemýlí se; věří něčemu jinému. Všechno může být i jinak, proč ne? Nevidím v tom žádný problém, nic negativního si o nich nemyslím a nemám potřebu jim jejich vidění světa vyvracet a rozbíjet. Naopak si myslím, že si každý může věřit, čemu chce a mně je do toho taky houbelec. Tuhle moji větu jsi ostatním vyložil špatně; nebo možná tvojí optikou vidění , ale já měla na mysli spíše toleranci k víře ostatních, rozhodně ne pohrdání. Reagovala jsem nesouhlasně jen na to spojení „ víra = způsob pohrdání ostatními“. Zajímalo by mě, jak jsi na to přišel? Nemám žádný důvod zpochybňovat autenticitu zážitku jiné osoby a její víru; můžu si s ní popovídat, říct, že je to zajímavé, nebo naopak, že tohle se mi nezdá…
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Děkuji za překlad věty, ale je hodně špatný, nepovedl se. A taky za nápovědu, co mám v hlavě. Zamyslím se nad sebou. Radikální jsem dost a anarchie mi také není cizí, ale asi se to projevuje jinak a jinde.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
všiml sis té její věty "houbelec nám záleží, co na to ostatní"?
to je přesně to pohrdání - zde v trochu umírněnější podobě veřejně vypsáno a v její hlavě zajisté ještě o trošku silněji než tu po nějaké společenské korekci prezentuje
(krása, když mi tu někdo takhle servíruje důkazy mé teorie přímo na stříbrném podnosu)
...a kdyby byla jen trochu radikálnější...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Mám opačnou zkušenost - "umírnění" se svými zážitky často do diskuze jdou už nastaveni tak, že jakékoliv zpochybňování autenticity jejich zážitků je přivádí do varu - přitom ve většině případů je nutné začít právě zpochybněním autenticity a předem předjímaných (napdozemských) příčin.
Ale když užs to nakousla - pokud máš něco "nestandardního", o čem jsi ale pevně přesvědčena, že to tak je - tzn. věříš tomu (a nemůže to být podle tebe jinak): co si myslíš o lidech, kteří tomu nevěří a je to podle nich jinak? Mýlí se?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Logické argumenty a otevřená diskuze jsou fajn, ale chce to tu stejně otevřenou protistranu. Prostě žádný boj a válka, ale diskuze. Oni ti umírnění mají třeba podivné zážitky a zkušenosti, které jsi nezažil.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Ano, je to výrazně silnější u "zaslepených fanatiků".
Nicméně v malé míře je to přítomno i u těch "umírněných" - ve chvíli, kdy přejdou ten bod zlomu, když už na téma své víry nepřipustí otevřenou diskuzi (nejsou otevřeni změně postoje na základě cizí argumentace).
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Promiň, ale to je asi hloupý/mylný objev. Něčemu věřím, mám v něco víru, ale v podstatě o ní nikdo neví; je to moje osobní nastavení, cítění a zkušenost; nemávám s ní, jako mečem ve válce. Myslím, že takových lidí je víc a houbelec nám záleží, co na to ostatní. O pohrdání jinými lidmi to vůbec není; naopak. Lidé s vírou si jdou po své vlastní cestě absolutně sami, nenásledují žádného mistra ani učení. Asi popisuješ zaslepené a fanaticky věřící?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - tuatha-de-danann v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Áta22 (* 20.7.1970) Žena
Promiň, ale to je asi hloupý/mylný objev. Něčemu věřím, mám v něco víru, ale v podstatě o ní nikdo neví; je to moje osobní nastavení, cítění a zkušenost; nemávám s ní, jako mečem ve válce. Myslím, že takových lidí je víc a houbelec nám záleží, co na to ostatní. O pohrdání jinými lidmi to vůbec není; naopak. Lidé s vírou si jdou po své vlastní cestě absolutně sami, nenásledují žádného mistra ani učení. Asi popisuješ zaslepené a fanaticky věřící?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - ata22 v této diskuzi