Víra jako způsob pohrdání ostatními


20.11.2017 - 17:47
(Ryby) MG34
Víra jako způsob pohrdání ostatními
Učinil jsem objev a ten si tu teď trochu srovnám. Diskuze je možná, ale silně moderovaná.

Pokud má někdo nějakou víru (typicky náboženství/ateismus), směřující do nějaké nepoznatelné oblasti, tak tím dává jasně najevo, že kdo nevěří stejně, tak se mýlí.

Přestože tento fakt je zjevný (nebo možná právě proto), brání se z nařčení o pohrdání vírou druhých. Ti druzí tomu něčemu jinému také skálopevně věří, ale v očích toho prvního je to lež, faleš, v lepším případě jsou prostě bláhoví, slepí, nevidí.

Tento rozkol je tím silnější, čím větší je nezjistitelnost dané oblasti a čím pevnější jsou ty víry.

Oproti tomu agnosticismus jako programová nevíra je v tomto v pohodě - o vírách se dá prohlásit, že můžou i nemusí být pravdivé, což je nic proti ničemu. nemám pak důvod s těmito vírami (pokud jsou doopravdy v nějaké nezjistitelné oblasti) polemizovat.

O to zajímavější - a v tom je jádro mého objevu - je někdy překvapivá paradoxní vnější tolerance proti-věřících navzájem - že by pokrytecká kompenzace?

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 6 5 4 3 2 1
Řazení:
22.11.2017 - 19:49 | Filtr
(Rak) Áta22 » MG34
Věř si, čemu chceš, o tom tady celou dobu mluvím; tu naši diskuzi smaž, když myslíš, že je nekorektní. Už tě nebudu obtěžovat svým pokřiveným viděním. Jen si dovolím ještě jednu poslední poznámku; toto je např. hezký příklad pohrdání lidmi a vyvyšování:
„Přesněji řečeno kdo je tam a kdo je tady. Tam se schází povrchní lidé, kteří rádi píšou a neradi přemýšlí. V "mých" diskuzích je to obráceně.“
22.11.2017 - 18:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
:1: to už je trochu zoufalé...

předně já nemám žádné vidění světa, kterému bych věřil, takže nemám ani žádnou šablonu, které bych něco měl přizpůsobovat

mažu off-topic (což zde bylo nepochopení definice ateismu - smazal jsem se souhlasem i ostatní diskutéry, co tu definici chápali správně) a pak mažu známé křiklouny, kteří akorát odvádí pozornost od tématu - to přece také nemá žádnou souvislost s nějakým viděním světa ani vírou, je to čistě pragmatické

a přirovnání k židovi - neměl bych problém, když mne někdo přirovná k židovi, dokonce ani v negativních věcech, ale v kontextu této diskuze je to mimo - všechno, co předkládám, je ověřitelné a nebráním se diskuzi s někým, kdo to po mně prověří a má někde "odborné" výhrady k věci - jsou tady takoví a vpodstatě jedině s takovými pro mne má smysl se tu bavit, i když je jich hrozně málo - ale rozhodně raději kvalitu než kvantitu

bavit se s člověkem, který nepozná nutnou od postačující podmínky a při prvním nepochopení takové elementární věci na mne začne ječet něco o mém egu - to skutečně nemám zapotřebí - jsou tu jiná vlákna, ať si jde... - jo, tohle vlastně taky mažu - tuhle neodbornost, která si nedá říct ani v elementárních věcech
22.11.2017 - 18:20 | Filtr
(Ryby) MG34 » Áta22
Nevěřím ti tvoje první tvrzení... Zatím všechno, co píšeš je nakonec obráceně než jaks to myslela - viz dole...

"Tyhle věci se nedají pochopit myslí" a "jen to neumím lépe popsat" jsou dvě různé věci. Obě dvě jsou celkem jednoznačné a je v nich propastný rozdíl. Ale ty mi píšeš "Zase špatně vyloženo"...

Ne, není to špatně vyloženo, je to špatně napsáno - nic nepřekládám, reaguju jen na to, co píšeš. Nemůžu za to, že to píšeš jinak než myslíš - za to můžeš ty. Co tu mám asi vidět jiného, než cos konkrétně napsala?

A právě proto, že si všechno ohýbáš jinak než to je, ti už dopředu nevěřím ani tvůj případný zážitek. Bude dost možná zase špatně popsaný a hlavně asi špatně interpretovaný a já nebudu kvůli nějaké korektnosti riskovat zase zbytečnou debatu o voze a o koze...
22.11.2017 - 18:01 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
ty taky věříš že právě tvoje vidění světa je správné a proto co se nevejde do tvé šablony deletuješ
to samé dělal jáhve
v tomto smyslu jsi tedy vlastně něco jako pravověrný žid
22.11.2017 - 17:27 | Filtr
(Rak) Áta22 » MG34
No jo, ale např. já tebou nepohrdám a zároveň něčemu věřím; co s tím? A věříš mi tohle tvrzení? Proto mi neseděl ten název diskuze. Zkušenosti s věřícími lidmi ti neberu, jen jsem poukázala i na jinou variantu.

„Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.“

Zase špatně vyloženo: nevyvyšuji se, jen to neumím lépe popsat, předat, vysvětlit logicky, dokázat, sama to nechápu. Proto jsme tomu dali název víra, důvěra v něco? A proč stále překládáš mé věty do podoby, jak jsem to vlastně podle tebe myslela? Začíná to být otravné. Vidím, že si moc nerozumíme, já o koze, ty o voze a melem si každý tu svou písničku stále dokola. Motáme se v kruhu.
22.11.2017 - 14:55 | Filtr
(Ryby) MG34 » vltavínka
Každá tolerance má svoje meze. Současný civilizovaný svět například netoleruje programovou diskriminaci.

Ale víra často diskriminaci obsahuje (a nemalou). Například nelze se tvářit jakože tolerantně nad věcí, když někdo věří tomu, že pouze jeho národ je nějakým bohem vyvolený - a tím pádem všechny ostatní národy vyvolené nejsou.

Takže je to v mnoha případech naopak než píšeš - a přesně o nich je tato diskuze, protože jich je mnohem víc, než se na první pohled zdá.

To s tím zrcadlem nechápu, co tím myslíš - já žádnou víru přece nemám, su agnostik.

Moderování diskuze je pragmatická záležitost - podívej se do vedlejší truc-diskuze (pod skoro stejným jménem jako moje), kde to je nemoderované - jak to tam vypadá a co se tam dozvíš... Přesněji řečeno kdo je tam a kdo je tady. Tam se schází povrchní lidé, kteří rádi píšou a neradi přemýšlí. V "mých" diskuzích je to obráceně.

Cenzura tu samozřejmě je - ale zjevně i tak se najde dost lidí, kteří sem přispívají, protože ví, co mažu a co ne - čeho se rozhodně nemusí bát odemne a hlavně od druhých. Je jen na tobě, jak to pojmeš - ke komu se přidáš.
22.11.2017 - 14:11 | Filtr
(Lev) vltavínka
Myslim ,že v této diskuzi ani tak nejde o víru či nevíru,ale především o toleranci.
Ponechat druhému člověku právo na jeho pravdu. To je,oč tu běží.

A mám pocit,že tady autor nastavil zrcadlo sám sobě.Už to úvodní varováni o moderované diskuzi mě pobavilo :3:

Je to pak ještě vůbec diskuze?
Já bych to nazvala spíš cenzurou. A té jsme si za jistého režimu užili už dost,takže děkuji pěkně.
22.11.2017 - 12:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » cimi
Ano, tak nějak to bude - víru si asi pěstuje především někdo, kdo potřebuje stabilitu (včetně toho ateisty, co jsem ho tu promázl).
22.11.2017 - 08:27 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
Všechny příspěvky na téma definice ateismu promazány - offtopic, doporučuju založit vlastní téma.
22.11.2017 - 08:25 | Filtr
(Kozoroh) Tuatha Dé Danann » MG34
" bude to možná i ve mně a nemám problém si přiznat, když se vyvyšuju - což zrovna tady dělám"

Ze toto uznavas, je velice chvalihodne :15:
22.11.2017 - 08:17 | Filtr
(Ryby) MG34 » Áta22
Ano, spor tam nejspíše není - protože platí tedy to původní co jsem řekl - ukazuje na to i to přeřeknutí se, které ukazuje tvoje skryté já...

Co mne vedlo k tomu závěru? Vždyť to vidím i na tobě tady přes tvůj text (houbelec ti na NICH záleží) - mám letité zkušenosti v reálném kontaktu s lidmi, které jsem nějakou "nevhodnou" poznámkou "odhalil" - lidé v kontaktu se mnou často projevují svoje stinné stránky, vypadávají z "role" a já to všechno mapuju - znám v tomhle lidi.

Takže celkem i vím, jak je to s jejich vírou.

Mimochodem píšeš "Tyhle věci se nedají pochopit myslí" - tím se vlastně těžce vyvyšuješ nad ostatní - ty to nepochopíš, takže nikdo to nepochopí - nejde to podle tebe.

Jinak mne to nedráždí - já to spíše podrobně mapuju (už kvůli sobě - vidím něco v druhých, bude to možná i ve mně a nemám problém si přiznat, když se vyvyšuju - což zrovna tady dělám) - ale něčemu věřit není moje přirozenost - já přemýšlím v neurčitostech a podmíněných předpokladech a jedna z mých priorit je dobře znát sám sebe (v rámci všech těch neurčitostí).
22.11.2017 - 08:03 | Filtr
(Ryby) MG34 » Áta22
nene, tak snadno se z toho nevykroutíš - existuje jakási teorie přeřeknutí se (Jung tuším) - tzn. naopak tomu přikládám čím dál větší váhu - už kvůli způsobu obrany, který volíš :3:

prostě ti to uklouzlo z úplného vnitra tvého skrytého já...
22.11.2017 - 08:01 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
já se obávám, že rozumová věda "cit" (bohužel ke své škodě) používá až moc - by ses divil, jaké jsou emoce kolem některých objevů, citací, publikací, grantů apod. Kdyby byli všichni "v klidu", udělali by lépe...
22.11.2017 - 06:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Áta22
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pěkný :74:...ano slovo víra má opravdu mnoho významů!.. pozemšťan si vybral víru slepou...a ta sebou často nese ty důsledky které popsal... nicméně ty mluvíš o vlastní citové zkušenosti a vzhledem k tomu jak to popisuješ je patrné že se jedná opravdu o niterné vedení...a to je to, co bohužel dnes většině lidí chybí a tak se pohybují mezi dvěma vyhraněnými póly slepého rozumu a slepé víry...ideálem je rovnováha :79:
21.11.2017 - 22:42 | Filtr
(Rak) Áta22 » MG34
Nevidím žádný spor, věřím sobě a své intuici, přírodním cyklům a ledasčemu dalšímu…(už jsem tady o tom psala; vize, obrazy spojené s neštěstím, ohrožením, smrtí) a nelze to vědecky nijak prokázat a doložit. I když mi trvalo dlouho přijmout tuhle anomálii, tak teď už musím opravdu a skálopevně. Ostatní lidé mohou mít jiné nastavení a zvláštnosti a věřit něčemu jinému. Ale neodpověděl jsi mi na otázku, co tě vedlo k závěru, že člověk, který něčemu věří pohrdá ostatními lidmi? Já odpovídám, ty ne. Možná jsem se sekla v tématu a ty míříš jen na víru náboženskou? Tyhle věci se nedají pochopit myslí, jakákoliv odpověď je nahrazena tvou další otázkou. Na víru neexistují žádné intelektuální odpovědi, slova. Buď se spokojíš s jednostranným názorem a popřeš tu druhou stranu, nebo budeš stále klást otázky a marně hledat odpověď… Problém nadvlády logiky? Začarovaný kruh neustále zkoumat vzorce a pokládat otázky? Nápad: najdi si taky něco, čemu budeš věřit, aby tě to tolik nedráždilo, že ostatní něčemu věří. To ti nikdo nevezme :3:
21.11.2017 - 22:30 | Filtr
(Rak) Áta22 » MG34
Tohle je žabomyší válka; slova možná špatně zvolená díky mému problému vyjádřit slovy myšlenku a ve tvém pojetí přeložená, jako „pohrdání“ Do toho nejdu, žabomyší bojůvka zase nezajímá mě. :3:
21.11.2017 - 21:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Rozumová věda dělá chybu v tom, že nepoužívá cit...jen málo vědců bylo schopno propojit cit a rozum... Einstein, Tesla ..atd, třeba ten Tesla - svoje vynálezy napřed vytvořil v duchu, pak je intuicí odzkoušel a na pir je dál až jako hotový konstrukt...kdo z dnešních vědců by toto dovedl ??
21.11.2017 - 21:22 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
No, ta čistě rozumová věda dělá jednu zásadní chybu - moc se netlačí kolem těch nezjistitelných oblastí. Pak tam je vakuum.
21.11.2017 - 21:13 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ono takovej život slepé věřícího není nic moc...je to trochu smutný, celej život žít v iluzi...ale bylo i pár bytosti které byly z prostředí víry a ty si našli cestu do vlastního nitra ...na druhém pólu tu je dnes údajná věda, která je však pouze "čistě rozumová"..a tak se jistým způsobem dostala na stejnou úroveň jako slepá víra... samotný rozum je "hlupák" bez srdce ...a výsledkem je stejná iluze..
21.11.2017 - 21:01 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
Vypadá to tak - nejistota jako máslo na hlavě - pro všechny věřící bez rozdílu...
21.11.2017 - 20:59 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To proč často (záměrně nepíšu vždy) mají lidé"věřící" potřebu fanatický manipulovat své okolí je dáno právě podstatou víry... tedy že si nejsou jistí - neví a musí tedy pouze slepě věřit, no a jakýkoli argument či nedej bože pravda jim připomene jejich neznalost- pohodlnost hledat pravdu. Pod slovo "víra" však můžeme zahrnout i citovou složku člověka..intuici atd. No a pak platí že " věřím pouze tomu co vím" ...ale rovnováhy je dnes jako šafránu...tedy vetsinou potkávám lidí slepě věřící, kterým je v důsledku jedno v co věří, hlavně když nemusí přemýšlet a někdo jiný slíbí domnělé"jistoty" ..nebe, vzkříšení atd :62:
21.11.2017 - 20:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
určitě.
pojem bůh vymyslel člověk k tomu aby ovládl druhé.
náboženství je psychologická zbraň, v době ohrožení slouží k likvidaci protivníka, v době míru k manipulaci těch "chytřejších" s těmi méně za účelem výhod.
osobně se také nehodlám nechat manipulovat ani bohem ani žádným jiným chytrákem :3:
21.11.2017 - 20:24 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Dobře se to na té wikipedii píše, že doublethink slouží především ke snadnější manipulaci...

V mé diskuzi ho ale rozhodně tolerovat nehodlám :5:
21.11.2017 - 20:20 | Filtr
(Ryby) MG34 » Áta22
"Všechno může být i jinak, proč ne?"
tohle je ale spor s tím, že něčemu doopravdy věříš - přesněji řečeno jsi o tom skálopevně přesvědčena (i když je to nedokazatelné)

anebo pokud to není tvůj případ (nejsi o něčem skálopevně přesvědčená), tak mne pak tvoje odpověď nezajímá - není k tématu - nepotřebuju se ptát dalšího agnostika (možná jen nedůsledného), to se můžu zeptat sebe...

...anebo to jenom tajíš a nechce se ti s pravdou ven, že něco "víš" i když bys měla jenom vágně věřit? :3:
21.11.2017 - 20:16 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
aha. no doublethink se může jevit pochopitelný v případě když vážíme že můžou existovat různé roviny vědomí, vzájemně se prolínající.
vlastně ne double ale mnoho..think.
singlethink je pro materialisty co uznávají hmotu jako jedinou skutečnost případně pro osoby s tzv lunárním vědomím ti pak vnímají jednolitost bytí v jeho transcendencí, případně popíráním matérie.
ostatně rozmanitost je zakomponovaná v samotném solárním principu, když jsme u té astrologie. jednolitost pak v lunárním. vzhledem k tomuto faktu a tvým postojům budeš nejspíše řízen více lunárním principem.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »