Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky v diskuzi
12.05.2020 - 17:11
| Filtr
Bosch
» Buddha/2
Neco pro vahy, tak schvalne jestli ty jsi vaha. Pokud ano umis to z hlavy.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 16:54
| Filtr
Bosch
» CapRising
Chuck norris by to spocital bez prelivani.
Jdes pocitat?
Na pobreží sú tri majáky.
Prvý maják svieti tri sekundy, následne zase na tri sekundy zhasne.
Druhý maják svieti štyri sekundy, potom je zase na štyri sekundy vypnutý.
Tretí maják sa zapne na päť sekúnd, neskôr sa znova na päť sekúnd vypne.
Všetky tri svetlá majákov sa práve rozsvietili.
Kedy budú vypnuté všetky tri svetlá súčasne?
Kedy sa rozsvietia všetky tri svetlá zároveň (teda naraz)?
Jdes pocitat?
Na pobreží sú tri majáky.
Prvý maják svieti tri sekundy, následne zase na tri sekundy zhasne.
Druhý maják svieti štyri sekundy, potom je zase na štyri sekundy vypnutý.
Tretí maják sa zapne na päť sekúnd, neskôr sa znova na päť sekúnd vypne.
Všetky tri svetlá majákov sa práve rozsvietili.
Kedy budú vypnuté všetky tri svetlá súčasne?
Kedy sa rozsvietia všetky tri svetlá zároveň (teda naraz)?
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 16:40
| Filtr
CapRising
» Žihadlo
Páni, to sa tu "zvrhlo" rýchlo. Od zrušenia povinnej maturity z matiky k otázke rodovej identity. A nevyhranená rodová identita =/= úchyl.
Ale asi nie je náhoda, že sa tu stále vracia otázka "lepšej, kvalitnejšej, inteligentnejšej minulosti". Keďže budúcnosť je neistá, hľadá sa nejaká univerzálna zručnosť, ktorá pomôže mladým ľuďom obstáť v budúcnosti, nech čokoľvek prinesie. A keďže matematika sa javí ako dostatočne univerzálna a abstraktná, je adept číslo 1.
Je na mieste otázka, aké zručnosti sa ľudstvu v budúcnosti zídu. Ale vkladať nádeje v maturitu z matematiky je naivné, rovnako ako očakávať, že uzákonenie jej povinnosti pretransformuje ČR v európske Silicon Valley.
Keď teraz hovoríte, že mnohí z vás, v tej náročnejšej dobe, sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz? Určité percento ľudí sa vždy bude takto učiť matiku, pretože ich osobnosť je motivovaná inak a zaujíma ich niečo iné. A nie je to z lenivosti alebo pohodlnosti.
Veď nikto tú maturitu nezakazuje. Kto na výške zistí, že matiku potrebuje a kašlal na ňu, stále má možnosť to dobehnúť. S vyššou motiváciou zvládne za polroka to, čo na strednej za štyri. Alebo aj nie, ale potom by mu nepomohla asi ani tá maturita.
Ale asi nie je náhoda, že sa tu stále vracia otázka "lepšej, kvalitnejšej, inteligentnejšej minulosti". Keďže budúcnosť je neistá, hľadá sa nejaká univerzálna zručnosť, ktorá pomôže mladým ľuďom obstáť v budúcnosti, nech čokoľvek prinesie. A keďže matematika sa javí ako dostatočne univerzálna a abstraktná, je adept číslo 1.
Je na mieste otázka, aké zručnosti sa ľudstvu v budúcnosti zídu. Ale vkladať nádeje v maturitu z matematiky je naivné, rovnako ako očakávať, že uzákonenie jej povinnosti pretransformuje ČR v európske Silicon Valley.
Keď teraz hovoríte, že mnohí z vás, v tej náročnejšej dobe, sa učili matiku štýlom nabifľuj sa postup, prečo by to malo byť inak teraz? Určité percento ľudí sa vždy bude takto učiť matiku, pretože ich osobnosť je motivovaná inak a zaujíma ich niečo iné. A nie je to z lenivosti alebo pohodlnosti.
Veď nikto tú maturitu nezakazuje. Kto na výške zistí, že matiku potrebuje a kašlal na ňu, stále má možnosť to dobehnúť. S vyššou motiváciou zvládne za polroka to, čo na strednej za štyri. Alebo aj nie, ale potom by mu nepomohla asi ani tá maturita.
12.05.2020 - 15:21
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
12.05.2020 - 11:22
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
Hezká projekce s tím posledním slovem
Já netvrdím, že znalosti nepotřebuju a nějaké i mám si myslím. Ale prostě to nevidím tak černobíle, že dřív to bylo super a teď je to v prdeli. Předtím zase bylo leccos v prdeli a teď je to super. Ono to nějak dopadne.
Já netvrdím, že znalosti nepotřebuju a nějaké i mám si myslím. Ale prostě to nevidím tak černobíle, že dřív to bylo super a teď je to v prdeli. Předtím zase bylo leccos v prdeli a teď je to super. Ono to nějak dopadne.
12.05.2020 - 10:59
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
ne to neznamená
všeobecně
mmch i ty znalosti potřebuješ, ne že ne
a končím, bo ty evidentně musíš mít vždy poslední slovo
optimistka co si nechce přiznat že je něco v p.
já jsem taky optimistka protože myslím že vždycky může být hůř takže se musíme radovat když je dobře
všeobecně
mmch i ty znalosti potřebuješ, ne že ne
a končím, bo ty evidentně musíš mít vždy poslední slovo
optimistka co si nechce přiznat že je něco v p.
já jsem taky optimistka protože myslím že vždycky může být hůř takže se musíme radovat když je dobře
12.05.2020 - 09:59
| Filtr
CapRising
» Mici Angóra
A tiež prečo to tak bolo, ak to tak naozaj bolo.
Možno len ľudia videli, že investícia do vlastného vzdelania naozaj prinášala zisk, či už peňažný alebo v podobe statusu.
Dnes to nie je také jednoznačné a predvídateľné.
A preto možno ľudia nie sú takí ochotní do toho investovat, čo neznamená, že sú automaticky hlúpejší.
Možno len ľudia videli, že investícia do vlastného vzdelania naozaj prinášala zisk, či už peňažný alebo v podobe statusu.
Dnes to nie je také jednoznačné a predvídateľné.
A preto možno ľudia nie sú takí ochotní do toho investovat, čo neznamená, že sú automaticky hlúpejší.
12.05.2020 - 09:32
| Filtr
Mici Angóra
» il*ča
"Jo - a dyslektici a další dys většinou končili v pomocné. Nebyla diagnoza, byl jsi prostě blbej. Jen z mé třidy na zakladce takhle dopadli tři spolužaci."
Škoda, že se společnost umí pohybovat jen v extrémech, dneska má diagnózu pro změnu každej druhej a blbci vlastně skoro žádní nejsou
Škoda, že se společnost umí pohybovat jen v extrémech, dneska má diagnózu pro změnu každej druhej a blbci vlastně skoro žádní nejsou
© 2007-2024 Najdise.cz