Zrušení povinné maturity z matematiky


08.05.2020 - 10:26
(Panna) Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar :2:

https://echo24.cz/a/SGYfh/…

Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy? :17:

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 7 6 5 4 3 2 1
Řazení:
11.05.2020 - 08:32 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
ano, obojí .. úroveň je špatná a proto chtějí zrušit maturitu a protože zruší maturitu, úroveň se nezlepší .. tak to je

protože jak píšeš, změnit se musí něco na školách, ale to se bez toho strašáka nezmění, nebuď naivní ..
10.05.2020 - 19:33 | Filtr
(Býk) Deam
Jelikož jsem se maturitě z matematiky vyhýbal z daleka, bylo by ode mě pokrytecké bojovat za její zavedení. :)

Ať si o maturitě rozhodují školy, pak to může či nemusí zohlednit při přijímačkách na vysokou nebo jinde.
10.05.2020 - 15:56 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » CapRising
:61: :17: :15:
10.05.2020 - 15:51 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
To, že má někdo dobré zázemí, ještě neznamená, že má talent na matiku, sakra, furt se točíme v kruhu. Čili o jeho předpokladu udělat maturitu konkrétně z matematiky to nic nevypovídá, záleží to na mnoha dalších faktorech.

Školství celkově není v dobré kondici, na tom se shodneme. Nedokážu ale říct, co bylo dřív, jestli vejce nebo slepice-jestli jsou děti blbé, protože se na ně snižují požadavky nebo se na ně snižují požadavky, protože jsou blbé, asi to budou spojené nádoby. Výzkumy paradoxně říkají, že výuka na prvním stupni ZŠ je kupodivu docela na úrovni, třeba taková třetí třída je podle mě docela velký skok a valí toho na ty děti poměrně hodně. Láme se to až na druhém stupni. Třeba jsou ty děti nakonec přetížené kvůli nabitým osnovám a nevědí, co se učit dřív, opravdu nevím.

Jediné, co vím, je, že nezměnit nic v systému výuky, jen přidat na konci strašáka v podobě povinné maturity z matiky nic neřeší, mělo by se začít z druhého konce.

Hodně pravdy je podle mě taky v tom, co píše i Cap Rising-totiž, že autorka článku vidí změny, které se jí nelíbí a snaží se zachovat nějaké tzv. jistoty z minulosti. Jenže ty dnešní děti žijí v naprosto jiném světě, jinak uvažují a nemá cenu spekulovat nad tím, jestli to dřív bylo lepší nebo horší, je třeba se tomu přizpůsobit a vzdělávací systém transformovat.
10.05.2020 - 13:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » nutelina
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Elisa001, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ses vykroutil :61:

10.05.2020 - 12:50 | Filtr
(Beran) nutelina » Elisa001
Máš 4 z češtiny. Nazdar.
10.05.2020 - 12:46 | Filtr
(Blíženci) CapRising
Moje nervy, kde ste to vy ľudia chodili do školy?
Čo za peklo to bolo, a to ešte v rodnej zemi Komenského... :61:

Ja neviem, ako sa taký článok vôbec dá brať vážne. Už len titulok:

Vláda s podporou opozice rezignovala na vzdělání

Neviem podľa tohto nadpisu povedať, čo by som si pod tým predstavila. Asi že česká vláda odmieta financovať školstvo v ČR, čo, podľa vašich skúseností z českých školských lavíc, by ste mali začať oslavovať so šampanským v ruke. Konečne sa tí neschopní učitelia ocitnú na dlažbe, kam už dávno evidentne patria, a nech ukážu úroveň svojich kompetencií na prežitie v drsnej trhovej ekonomike... :75:

Dočítame sa však, že vláda len zrušila povinnú maturitu z matiky. Môžeme teda logicky usudzovať, že podľa autorky byť vzdelaný, znamená mať maturitu z matematiky. Ale, maturita z matiky ako taká neznamená, že človek je v matike dobrý, čo potvrdzuje sama autorka v ďalšej vete, keď komentuje, že maturita je zdrap papiera, keďže každý maturuje z ČJ a AJ, a aj tak úroveň ovládania týchto jazykov je biedna. Pokračuje ďalej, že maturitu z matiky, ak nebude povinná, si študenti nebudú vyberať. Čo je zvláštne, keďže sama uvádza, že teraz MAT povinná nie je, a predsa si ju vyberá 20 percent študentov.

Mám tu trochu problém s autorkiným logickým, analytickým, štrukturovaným myslením..., ktoré "je naprosto nezbytné k úspěchu v současném světě,(totiž matematika rozvíjí.) Bez jejího pochopení nejsou lidé schopni orientovat se v riziku, pravděpodobnostech, technologiích, financích. Pro to všechno je potřeba logické myšlení, které rozvíjí právě matematika.!

A toto je asi to, o čo tu ide. Autorka na toto svoje tvrdenie, žiadne dôkazy nemá, ani nik z nás. A keďže otázka je tak široká a všeobecná, dá sa o nej hádať donekonečna. Pretože, čo to je úspech v súčasnom svete? Podľa autorky evidentne ide o vysoký plat a komfortnú životnú úroveň. Ale zabezpečuje tieto dve veci tzv. vysoká matematická gramotnosť populácie spoločnosti? A zaručí ju maturita z matiky? A čo to je logické myslenie? Zabezpečuje ho len matematika?

S čím sa polemizovať dá, už len na základe osobných skúseností, je, že byť dobrý v matematike, neznamená vedieť orientovať sa vo financiách a riziku. Keď už tu zdieľame osobné skúsenosti, ja som bola perfektná v matike, a sotva sa nazvem finančne zodpovedná - komu raz chýba päťka v dátume narodenia...
Predsa typický stereotyp profesora matiky, ktorý večne analyzuje logické problémy a štrukturuje vysoko abstraktné systémy, ale je vrchol nepraktickosti, sa asi nezrodil bez príčiny.

Na margo toho, ako autorka dáva do súvislosti úspech vo svete s finančným úspechom, radila by som jej na youTube pozrieť sa na rozhovory s milionármi, teda najúspešnejšími ľuďmi planéty (podľa autorky). To sa človeku naozaj otvoria oči, ako príklad uvádzam M. Bloomberga - neúspešného amerického kandidáta na prezidenta. Po tom, ako sa predviedol v predvolebných debatách, mnohí ľudia nedokázali uveriť, ako toto čudo prišlo k miliónom - bez charizmy, názoru, štipky empatie,...

Čo sa týka samotnej povinnej maturity z matiky, všetko povinné, nech akokoľvek dobre myslené, nesie so sebou riziko, že ľudia to odmietnu už len z princípu. Ale nehysterizovala by som, keď povinná bude, bude, citujme klasika ...život si nájde cestu. Ľudia to nejak doklepú k maturite, učitelia sa začnú sústrediť hlavne na typ príkladov, ktoré sa budú počítať na maturite - ako pri každom teste, a svet pôjde ďalej. Stúpne zásadne počet milovníkov matematiky a technických vied? Kto vie. Zvýšia sa vôľové vlastnosti študentov, keď sa budú musieť donútiť robiť niečo, čo ich nebaví? Možno. Ironicky nie tých, ktorí sú v matike dobrí, tí sa na to pozrú raz, pochopia a bude, budú mať jednotky, ostatní budú drieť a snažiť sa a budú mať dvojky, trojky. Ale možno si do života odnesú viac, to ja neviem.

Za článkom autorky by som videla niečo iné. Správne tuší, že svet sa mení rýchlo, a kam smeruje, sa dá len veľmi ťažko predvídať. Vidí však, že k lepšiemu to nebude. Za povinnou maturitou vidím jej snahu nájsť nejaký pevný bod, nostalgickú snahu zmraziť kúsok predvídateľnej minulosti, ktorá môže byť pevný bod v neistej budúcnosti. Ale neviem, neviem, tade cesta asi nevedie.

A môj úplne osobný súkromný názor ako niekoho, kto má matiku naozaj rád. Ja vám ju nedám, žiadna povinná maturita, len tí, ktorí chápu tú rozkoš, akú človek prežíva, keď hľadá riešenie zdanlivo neriešiteľného, len tí smú siahnuť a priblížať sa. Ostatní back the f**k off! A vidíš, Zlámalová, aj po anglicky viem!
10.05.2020 - 12:44 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » nutelina
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Elisa001, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
děti hlopé nejsou ani hloupjejši, to si vyprošuju! :1:

hloupí jsou ti co je nenaučily ty ryby, co by maminka ráda jedla
chytat. Punkt! :3:

Slovní úkol:
a.mamika sní denně 0,2 kg ryb,
b.tatinek sedí denně 12 hodin v internetu
c.soused chodí denne 2 hidiny do přírody

kolik doučovacich hodin týdně potřebuje jejich (d.)syn.


:1: :3:
:61:
10.05.2020 - 12:40 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Jasně, že se diskutuje o všem.
Já se tě ptala na tvuj názor .. ty si tedy myslíš, že zrušení maturity není příčina ani důsledek snížení úrovně školství?
Protože když píšeš o těch dětech se zázemím, kteří podle tebe do té běžné základní školy patří, tak ty by to tedy zvládly. Tak nemají dělat to na co mají a co zvládnou?
10.05.2020 - 12:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Hlavni je zdravi.
Rekl Pepicek pote co prinesl domu spatne vysvedceni.
10.05.2020 - 12:21 | Filtr
(Beran) nutelina » Sosna zvlčelý
Přesně tak, naučíme je nejdříve řemeslo a potom abstrakci. Nemužu říct že jsem doslova jásal že jsem právě toto měl ve škole rád ale bylo to lepší než utrpění nudné vyuky a ještě od hloupého a naštvaného učitele. Zvlášť když je většina žáku ze, dejme tomu "slabších" vrstev.

Myslím si že školství je u konci a jsem rád. Místo TV máš YouTube, místo matezmatiky máš počítač. Spoustu her muže mít i dobrou vyukovou hodnotu, ruzné puzle apod. A když vidím co dětska dělaji online za triky a zajímavé pokusy tak mám bulet že nemusí do školy? Naopak, začátek konce a k lešímu ovšem testovat a porovnávat metody se má průbežně.

Jen se bát příliš nadměrou obrazek a vyuka venku, postavit si slunečně hodiny, naměřit délku obvodu země, dívat se na hvězdy...
10.05.2020 - 10:48 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Vzhledem k tomu, kolik lidí tady diskutuje, to většině asi bude jedno, někdo jásá, někdo je proti, od toho jsou témata k diskuzi.
10.05.2020 - 10:46 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
No to spíš já nevím o co ti jde. Že lidi nejasají, že se zruší maturita z matiky.
10.05.2020 - 10:45 | Filtr
(Beran) nutelina » Bosch
Pythagorovi by se líbila tato kalkulačka a myslím že dětem taky. https://www.desmos.com/calculator/…
10.05.2020 - 10:43 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Nerozumím, co se mi snažíš sdělit, musíš víc polopatě.
To, že žiju v bublině, je možné, tak mi vysvětli, jak to je tak, abych to pochopila. Nějakými skutečnými argumenty.
10.05.2020 - 10:39 | Filtr
(Beran) nutelina
Vůbec nesouhlasím, ale matematika by se měla učit jinak. Hlavně když ty děti jsou čím dál tím průměrně hloupější. Zajímalo by mě zda neočkované děti jsou chytřejší a o kolik. Samozrejmě záleží především na stravu, jedla maminka hodně ryb třeba... Genetika hraje roli ale ne až tak velkou jak se zdá.

Ale matematika se dá učit uplně jinak, když se podíváme na 3Blue1Brown, sice v AJ ale super chlapík. Kdyby mě někdo za to platil bych s radosti udělal totéž. Matiku jsem vždycky nesnášel až jsem si jí musel naučit sám. Co se má učit je "Jak přemýšlet abych něco vyřešil", třeba matematickou úlohu ale klidně doma, nejenom vzít tužku a papír ale i různé pomucky a řešit realné věci.

Dále bych platil děti za úkoly a originální řešení. Já bych svoje děti třeba ani do té školy neposílal anebo by musela být velice kvalitní, až ta střední má možná smysl.
YouTube
10.05.2020 - 10:38 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Promiň, ale když mají tedy dobré rodinné zázemí, asi tady nebude problém dotáhnout to k maturitě.

Ty máš vidění "svobody" jen pro nějakou svoji skupinu, svoji dejmetomu "střední třídu". Bez ohledu na to, že to je důkaz úrovne vzdělání.
10.05.2020 - 10:31 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Korzárka
No, to je zlatá střední cesta, tam ta motivace je jasná a je i pravděpodobné, že si ji ten student sám zvolí. Dneska se volí mezi matikou a jazykem a zřejmě jsou studenti, kteří neumí ani jedno, tak si jako menší zlo zvolí matiku a čtvrtina z nich u maturity propadne. Jak by to asi vypadalo, kdyby byla povinná pro všechny?
10.05.2020 - 09:13 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Já kolem sebe vidím, že děti, kterým matika nebo třeba angličtina "jde" jsou ty, se kterými se doma ještě učí rodiče, protože ve škole toho moc nepochytí (nechci paušálně všechno svádět na učitele, ale fakt je to mnohdy tak). Pak jsou rodiče, kteří na to z pochopitelných důvodů nemají čas ani kapacity nebo o to prostě nemají zájem. A pak jsou rodiče, kteří jsou sami pologramotní, takže těžko můžou někoho doučovat. A říkat, že jejich děti patří do pomocné školy je samozřejmě škaredé, protože za to nemůžou, ale v zásadě to tak je. Určitě je mezi nimi spousta takových, kterým kdyby někdo pomohl, dotáhly by to dál, ale dokud se tohle systémově nevyřeší, bude to pokračovat dál.

Myslím, že si neodporuju, ale vlastně nemám tu maturitu z matiky, tak to možná nedokážu posoudit :3:
10.05.2020 - 09:05 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Ne zůstávají tam děti kterým matika nejde jsou na ucňák a mají mindraky je to systém který jede přes mrtvoly nemá doučování jen biflovani.
Měla by mít víc úrovni ta matematika.

A ne nejsou to děti do pomocný ..

Docela si odporujes tady bys je třídila jako pukla vejce a přitom tady něco vykrikujes proti povinné matice.
10.05.2020 - 09:03 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
No nejspíš když je to k ověření že znáš ten určitý způsob výpočtu a vzorce tak logicky nejde o to jak vybruslit furt s tím samým a neumet nejde jen o výsledek.
Ale za 5 by to být nemělo vždyť se boduje vsechno.
10.05.2020 - 09:01 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
No tak tady se zásadně rozcházíme, ty zřejmě podporuješ trend všechno jednotně, já naopak. S tím, že rodiče dávali děti na gymply už před inkluzí máš pravdu, jenže důvody byly podobné, ve třídě na ZŠ byly děti, který patřily spíš do pomocný školy nebo rovnou do diagnosťáku, akorát se to ještě nejmenovalo inkluze :2:
10.05.2020 - 08:57 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Jenomže na vzdělání v určité úrovni by nemělo být nic prestižního. O to jim asi jde. Jenže je to shora z ministerstva dolů, aniž by se tam dole mysleno už na běžných základkach něco změnilo.

A promiň ale lidi dávali děti na gympl kvůli klesající úrovni už před inkluzi a v tom tady omilas klišé že někdo někoho zdržuje. Jestli myslíš to jedno dvě děti s asistentem ve třídě.
10.05.2020 - 08:42 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Áta22
"Mám podobnou zkušenost, výsledek v matice správný, jen ten postup byl jiný, takže za 5."

No to je samozřejmě strašně špatně-jak se může matematika, která má podle mnohých rozvíjet schopnost myslet a logické myšlení učit tímhle způsobem? Čili kolikrát stačí vůbec to nechápat, ale naučit se správný vzoreček a projdeš. Taky proto, že ti učitelé sami nemají kapacity ty jiné postupy prověřovat, jinak by nestihli odučit osnovy. Kdysi jsme s manželem doučovali nevlastní dceru (tou dobou 7.-8. třída), každý z nás se dopracoval k výsledku jiným způsobem a dcera to díky tomu pochopila, nicméně to měla počítat nějakým vzorečkem, takže stejně dostala špatnou známku. Říkala, že učitelka si odvykládá svoje, 2/3 třídy to nechápou, dostanou pětku, ale nikdo to znovu nevysvětlí, jede se prostě dál. Když pak na to navazuje další učivo, jsou poměrně brzy v :71: a už se nechytnou. Další věc je neschopnost zasadit učivo do nějakého kontextu-u některých věcí jsem vůbec nechápala, proč se je učíme a k čemu je to dobré. Když se člověk učí násobilku, trojčlenku nebo rovnici o jedné neznámé, tak si umí třeba díky slovním úlohám představit, k čemu to může využít, ale třeba takový integrál-to jsem nikdy nepochopila, co je a proč se to mám učit.
10.05.2020 - 08:30 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Myslela jsem to tak, že důležité jsou taky výsledky v průběhu studia, čili by se k maturitě neměl dostat ten, kdo celou dobu sotva prolejzá a u maturity má náhodou štěstí na otázky, takže získá středoškolské vzdělání.

No, to jsi nahodila další téma, totiž, aby to nechali na jednotlivých školách, jak to bývalo. A ne, že nastavením jednotné státní maturity se laťka někde sníží a jinde neúměrně zvýší. Podle mě není špatný systém prestižních a méně prestižních škol jako je třeba v USA. U nás ty školy taky mají velice různou úroveň, ale lidi, co mají maturitu se berou na stejné úrovni, i když jeden je z gymplu a druhý z učňáku s maturitou. To samý různé typy magistrů a inženýrů a o bakalářích ani nemluvím :4:

Inkluze se snaží předstírat, že děti s různou úrovní intelektu a schopností se mohou učit najednou, jako kdyby ty schopnosti měly stejné. Tím se děti s větším potenciálem brzdí a ty s nižším i tak kolikrát nestíhají. Pak se nikdo nemůže divit, že rodiče dávají děti na víceleté gymply atd.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »