Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky v diskuzi
10.05.2020 - 08:00
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
No maturita není primárně na předvádění potenciálu ale ověření, že to učivo zvládají.
Gymnázia aspoň dceřino měly matiku povinnou i když povinná nebyla.
Myslím že tady máš odpověď na svoji otázku. Oni totiž ví, proč to dělají. A bez ohledu, jestli pak lidi půjdou na humanitní nebo technické obory.
A inkluze opravdu není o tom že všichni zvládají všechno.
Gymnázia aspoň dceřino měly matiku povinnou i když povinná nebyla.
Myslím že tady máš odpověď na svoji otázku. Oni totiž ví, proč to dělají. A bez ohledu, jestli pak lidi půjdou na humanitní nebo technické obory.
A inkluze opravdu není o tom že všichni zvládají všechno.
09.05.2020 - 22:55
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
Vždyť ta maturita z matiky ještě povinná není, tak jaká laťka dolů? Podle mě se mají učit všichni všechno na vysoké úrovni a pokud to nezvládají, mají je vyhodit už během studia. Jenže to je opravdu i o tom systému financování na studenta. A k maturitě by si student mohl vybrat předměty, ve kterých má největší potenciál a taky ale pak podle toho předvést nějaký výkon a ne že proleze jen tak tak.
Jinak inkluzi bych sem asi nemíchala, i když to s ní taky souvisí, podle ní mají v zásadě všichni stejné schopnosti a to právě není pravda.
Jinak inkluzi bych sem asi nemíchala, i když to s ní taky souvisí, podle ní mají v zásadě všichni stejné schopnosti a to právě není pravda.
09.05.2020 - 22:50
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
No já jsem se třeba setkala s tím, že studenti, které vzali bez přijímaček na ekonomický obor na nejmenované VŠ stěží ovládali středoškolské učivo, i když z matematiky maturovali. Takže v matematice zabili celý prvák tím, že se v podstatě doučovali, aby mohli navázat. No a oni to stejně nedávali, ovšem škola je nemohla všechny vyhodit, protože na ně potřebuje dostávat peníze, takže RNDr. co je učila dostala od rektora příkazem snížit laťku nebo že může jít. Nejdřív to oplakala a nakonec šla.
09.05.2020 - 22:46
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
Nebyla během studia taková příprava .. nepamatuji ale nemohla .. ale šlo spíš o tu přípravu .. to je jedno ..
Myslím že jazyk je důležitý i pro technické obory a matika pro netechnicke .. vždyť je to učivo pro střední školy ..
Zrušením by šla úroveň opět níž o tom to je. Ne o inkluzi.
Vždyť jsi sama psala "kdo chodí učit a jakou má motivaci".
Myslím že jazyk je důležitý i pro technické obory a matika pro netechnicke .. vždyť je to učivo pro střední školy ..
Zrušením by šla úroveň opět níž o tom to je. Ne o inkluzi.
Vždyť jsi sama psala "kdo chodí učit a jakou má motivaci".
09.05.2020 - 22:46
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
No jasně, další věc je, že kdybych žila v době technologií jako ty děti, tak bych asi taky nečetla, problém je, že školský systém se na tyhle změny adaptuje jen zčásti a ne dost rychle a taky je dostatečně nevyužívá ve svůj prospěch. Současně jsou jimi děti zdeformované, je to prostě složitý problém.
09.05.2020 - 22:40
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
Jasně, k čemu jsi vedena doma .. za nás se na tom víc podílela škola .. i na výchově .. teď to nedělá a přehrává na rodiče, kteří jsou víc než dřív uvázání v práci.
Ale to nemá smysl říkat.
Ale to nemá smysl říkat.
09.05.2020 - 22:36
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
Nerikej, když bude povinná, bude i důležité k ní decka úspěšně dovést .. a je to přece i hodnocení vysledku práce učitelů.
Já ji povinnou neměla a je to škoda, i když dělám dá se říct ve financích a nejsem negramot, na vejšku jsem nešla.
Já ji povinnou neměla a je to škoda, i když dělám dá se říct ve financích a nejsem negramot, na vejšku jsem nešla.
09.05.2020 - 22:24
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
Co jsi tady agresivní, skatulkujes lidí. Hlavně ať zruší maturitu z matky a všichni budou happy. Blbost.
Ty jsi liberální?
To má smysl jen odcať pocať
Ty jsi liberální?
To má smysl jen odcať pocať
09.05.2020 - 22:19
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
Mici, jenže lidi, kteří čtou, u těch se dá předpokládat i to snazší učení faktům .. dneska děti fakt ani nečtou ..
09.05.2020 - 17:52
| Filtr
Mici Angóra
» Sosna zvlčelý
Pěkně shrnuto. To s tou stolicí si poznamenám
09.05.2020 - 16:30
| Filtr
Putes
» Znovuzrozená
Matematika mi nikdy nešla, co jsem neopsala, to jsem neměla.. Naštěstí jsme v mém ročníku měli volitelné předměty, ale kupodivu se našli i takoví, kteří si matematiku zvolili. Takže nechala bych to jako volitelné. Pak jsem celý život pracovala ve finanční sféře a přitom jsem byla sakra dobrá.
Já jsem byla přes humanitní vědy a přesně jak píšeš....to je děs, jak dnes generace píše. Někdy se neudržím a hrubky komentuji. Pravidelně za to sklidím nadávky. I vysokoškoláci mi řeknou, že je to jedno a mně se už zvedá tlak.
Jak píšeš, stačí se podívat do diskusí, i tady. Když si nejsem jistá, tak raději nebudu psát, ale oni ani neví, že nic neumí.
Já jsem byla přes humanitní vědy a přesně jak píšeš....to je děs, jak dnes generace píše. Někdy se neudržím a hrubky komentuji. Pravidelně za to sklidím nadávky. I vysokoškoláci mi řeknou, že je to jedno a mně se už zvedá tlak.
Jak píšeš, stačí se podívat do diskusí, i tady. Když si nejsem jistá, tak raději nebudu psát, ale oni ani neví, že nic neumí.
09.05.2020 - 11:45
| Filtr
Najdise.cz
» Sosna zvlčelý
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jj, většina děcek co jde z gymplu nemá ani páru, co je vlastně baví (zde bych dala výjimku ke čtyřletým gymplákům). Hlavně často ti s nadprůměrným prospěchem. Paradox života... Velká část z mé třídy se na VŠ vykašlala, respektive - strávili tam třeba několik let, ale ani jeden obor nevystudovali, většinou jsou úplně v háji, končí na záchytkách, od dvaceti s antidepresivama, je to hrozný. Zbytek šel získat titul proto, že se to od nich očekává, sami tvrdí, že to nesnášej, ale ten falešný úsměv nahodí, protože cítí, že musí. A už to berou jako součást života. Vím jen o třech lidech ze skoro čtyřiceti, co jsou fakt spokojení.
Už jsem si toho všimla před maturitou a dodneška mi to zní v uších, od jedný holčiny, co měla ještě v septimě samý jedničky: "Když mě vlastně nic nebaví. Já vůbec nevím, co chci v životě dělat. Mamka říká, že mám jít na farmacii. Dost si vydělají."
Druhá taková měla samý celých osm let a ta teda neměla po celou dobu gymnázia jediný koníček. Dokonce odsuzovala i náš čas na jiné "blbosti", vztahy a podobně, protože ona toužila pokořit starší sestru v prospěchu a prý za to od rodičů na konci studia dostane 100 000,- k dobru. Bych se možná taky zasnažila na jejím místě, no. Ale tohle mi už přišlo opravdu choré...
=====
Jj, většina děcek co jde z gymplu nemá ani páru, co je vlastně baví (zde bych dala výjimku ke čtyřletým gymplákům). Hlavně často ti s nadprůměrným prospěchem. Paradox života... Velká část z mé třídy se na VŠ vykašlala, respektive - strávili tam třeba několik let, ale ani jeden obor nevystudovali, většinou jsou úplně v háji, končí na záchytkách, od dvaceti s antidepresivama, je to hrozný. Zbytek šel získat titul proto, že se to od nich očekává, sami tvrdí, že to nesnášej, ale ten falešný úsměv nahodí, protože cítí, že musí. A už to berou jako součást života. Vím jen o třech lidech ze skoro čtyřiceti, co jsou fakt spokojení.
Už jsem si toho všimla před maturitou a dodneška mi to zní v uších, od jedný holčiny, co měla ještě v septimě samý jedničky: "Když mě vlastně nic nebaví. Já vůbec nevím, co chci v životě dělat. Mamka říká, že mám jít na farmacii. Dost si vydělají."
Druhá taková měla samý celých osm let a ta teda neměla po celou dobu gymnázia jediný koníček. Dokonce odsuzovala i náš čas na jiné "blbosti", vztahy a podobně, protože ona toužila pokořit starší sestru v prospěchu a prý za to od rodičů na konci studia dostane 100 000,- k dobru. Bych se možná taky zasnažila na jejím místě, no. Ale tohle mi už přišlo opravdu choré...
09.05.2020 - 10:28
| Filtr
il*ča
Já s tím taky souhlasím. Jsem ráda, že za mých mladych let byla maturita z matiky povinna asi jen na nekterých průmyslovkách,možná na některých gymnaziich, ale jinak ne.
Jasně, že je nutné mít základy...ale pokud bych mela maturovat z toho, co jsme probirali na střední skole, byla by to katastrofa
Jasně, že je nutné mít základy...ale pokud bych mela maturovat z toho, co jsme probirali na střední skole, byla by to katastrofa
09.05.2020 - 09:53
| Filtr
Sosna zvlčelý
Problém je v tom, že maturita dokud není uznávanou součástí přijímaček na VŠ. Ne že musíš mít maturitu a pak se teprve můžeš ucházet o přijetí, ale maturita by byla přímo součástí přijímaček. A pokud chceš na technickou školu, která se bez matematiky neobejde, tak si tu matematiku zvolit musíš (povinná volba ve smyslu možnosti dalších studií). Prostě absence matematiky na maturitním vysvědčení rovnou znemožňuje určitý druh studií. A naopak, když chceš studovat humanitně zaměřené obory, v nichž matematiku nevyužíváš, proč se více nevěnovat rozvoji správným směrem? Proč lidi, kteří jsou velmi chytří, ale opravdu nejsou nadaní na matematiku a jsou si toho vědomi, takže tímto směrem se vydávat nechtějí, mají být diskvalifikováni? Na argumentaci, že pro SŠ vzdělání je potřeba vyvinout nějaké úsilí, říkám, že úsilí je dobré leda tak na zácpu. Přesto na kvalitní stolici je dobré netlačit. A na vzdělání (za každou cenu) rovněž.
Často se člověk setkává (i v diskuzi to zaznělo) s argumentačním faulem, jako kdyby lidé bez maturity z matematiky snad vůbec neuměli počítat. Že prý matematika rozvíjí logiku. Ano, to nikdo nezpochybňuje. A co jako? To jako lidé, kteří chtějí studovat jiné zaměření a nedřou se o nic méně, než "matematici", jsou bez nároku? Prostě jsou blbci a hotovo? Anebo argumentace, že "my jsme taky maturovali z matematiky". A co? Kdysi se lidé učili, že Země je placatá, nebo že je středem vesmíru. Proto to dnes budeme taky vyučovat?
Trošku se musím smát nad argumentací, že na gymnáziích je výběr toho nejlepšího, co půjde na VŠ. Ano, taky. Ale mnoho studentů tam je z důvodů naprosto jiných. Někteří z donucení (ambiciózní rodiče, kteří věří, že pro jejich ratolesti je toto ten nejlepší odrazový můstek, a nesledují skutečné předpoklady a vlohy svých dětí). Se nedivme, kolik studentů gymnázií je vyhořelých již v tak nízkém věku. No a potom je tam také velmi vysoký podíl těch, kteří prostě nevědí vůbec, k čemu jsou dobří. Což jim v tom věku těžko může mít někdo za zlé. Ale ti tam rozhodně nejsou z důvodu, že jsou vyšší inteligence a vyšší cílevědomosti. Prostě se neuměli rozhodnout. Zrovna tak mnoho jiných si vybralo v nízkém věku nějakou odbornou školu, kterážto volba se časem ukáže jako nevhodná. Kvůli tomu bych je rozhodně nediskvalifikoval pro další studium. Prostě tu SŠ nějak překlepou a na VŠ mohou klidně excelovat.
Často se člověk setkává (i v diskuzi to zaznělo) s argumentačním faulem, jako kdyby lidé bez maturity z matematiky snad vůbec neuměli počítat. Že prý matematika rozvíjí logiku. Ano, to nikdo nezpochybňuje. A co jako? To jako lidé, kteří chtějí studovat jiné zaměření a nedřou se o nic méně, než "matematici", jsou bez nároku? Prostě jsou blbci a hotovo? Anebo argumentace, že "my jsme taky maturovali z matematiky". A co? Kdysi se lidé učili, že Země je placatá, nebo že je středem vesmíru. Proto to dnes budeme taky vyučovat?
Trošku se musím smát nad argumentací, že na gymnáziích je výběr toho nejlepšího, co půjde na VŠ. Ano, taky. Ale mnoho studentů tam je z důvodů naprosto jiných. Někteří z donucení (ambiciózní rodiče, kteří věří, že pro jejich ratolesti je toto ten nejlepší odrazový můstek, a nesledují skutečné předpoklady a vlohy svých dětí). Se nedivme, kolik studentů gymnázií je vyhořelých již v tak nízkém věku. No a potom je tam také velmi vysoký podíl těch, kteří prostě nevědí vůbec, k čemu jsou dobří. Což jim v tom věku těžko může mít někdo za zlé. Ale ti tam rozhodně nejsou z důvodu, že jsou vyšší inteligence a vyšší cílevědomosti. Prostě se neuměli rozhodnout. Zrovna tak mnoho jiných si vybralo v nízkém věku nějakou odbornou školu, kterážto volba se časem ukáže jako nevhodná. Kvůli tomu bych je rozhodně nediskvalifikoval pro další studium. Prostě tu SŠ nějak překlepou a na VŠ mohou klidně excelovat.
09.05.2020 - 08:12
| Filtr
Mici Angóra
» Bosch
Jenže to jsme zase u toho-to, že si myslím, že by neměla být povinná maturita z matiky neznamená, že podporuji školství bez úrovně. Prostě by si měl mít každý možnost vybrat, na co má talent. Určitě je spousta studentů, kteří z matematiky maturovat budou a budou studovat technické obory. Další věc je nesmyslné biflování faktů jako třeba v zeměpise, v jaké prdeli v Africe se co těží a pěstuje. Kolegyně, se kterou jsme se o tom dohadovaly, mi řekla, že to přece vytváří všeobecný přehled, takže já když biflování nepodporuji, protože si to můžu najít, případně odvodit, chci, aby lidi byli blbí a bez přehledu. Podle mě se má člověk od určitého věku vzdělávat sám, ideální způsob je četba, ze které leccos utkví a není to stylem biflování. Podle mě lidi, kteří čtou, i míň píšou s hrubkama atd. To, jestli je k tomu někdo vede nebo o to mají zájem, je už samozřejmě věc jiná. Spousta věcí, které jsem se na všech úrovních vzdělávacího systému naučila, mi byla v běžném a dokonce i v profesním životě k ničemu, nejvíc jsem se toho naučila až v praxi. Z matematiky si v praktickém životě vystačím s učivem ze základní školy, řekla bych, možná kromě Booleovských operátorů
08.05.2020 - 20:22
| Filtr
Najdise.cz
» Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jj, takového jsme měli na společenské vědy. Jako jediný nám vykal a měl přirozenou autoritu. Byl velmi přísný a odmaturovala jsem u něj za 4, ale byl to podle mě jeden z nejlepších učitelů a doufám, že si ho tam nechají. Cholerik, co vybuchnul hned, ale pak byl jako beránek, protože dokázal zdravě upustit páru a být milý a usměvavý. Narozdíl od ostatních učitelů neměl komplexy ani potřebu se mstít, dokonce nás i pozdravil zpátky na chodbě. Navíc byl výchovný poradce a velmi lidský. Lidskost je přesně to, co u lidí často postrádám.
Jméno ústavu neuvádím, teda, ono dost lidí stejně ví, odkud jsem a kam jsem chodila do školy není tak těžké v době internetu zjistit. Navíc nechci působit, že tu jen na školu házím bordel, bordel to sice byl, ale mám na něj spoustu vtipných vzpomínek. Ale doba absorbace vzdělání to rozhodně nebyla, spíš naprostá brzda co do učení. Vzdělávat jsem se dokázala až po opuštění oné školy, stejně jako většina mých vrstevníků. Jak je to tam teď fakt netuším, odstřihla jsem se jak jen to šlo.
=====
Jj, takového jsme měli na společenské vědy. Jako jediný nám vykal a měl přirozenou autoritu. Byl velmi přísný a odmaturovala jsem u něj za 4, ale byl to podle mě jeden z nejlepších učitelů a doufám, že si ho tam nechají. Cholerik, co vybuchnul hned, ale pak byl jako beránek, protože dokázal zdravě upustit páru a být milý a usměvavý. Narozdíl od ostatních učitelů neměl komplexy ani potřebu se mstít, dokonce nás i pozdravil zpátky na chodbě. Navíc byl výchovný poradce a velmi lidský. Lidskost je přesně to, co u lidí často postrádám.
Jméno ústavu neuvádím, teda, ono dost lidí stejně ví, odkud jsem a kam jsem chodila do školy není tak těžké v době internetu zjistit. Navíc nechci působit, že tu jen na školu házím bordel, bordel to sice byl, ale mám na něj spoustu vtipných vzpomínek. Ale doba absorbace vzdělání to rozhodně nebyla, spíš naprostá brzda co do učení. Vzdělávat jsem se dokázala až po opuštění oné školy, stejně jako většina mých vrstevníků. Jak je to tam teď fakt netuším, odstřihla jsem se jak jen to šlo.
08.05.2020 - 20:16
| Filtr
Bosch
» Mici Angóra
Nemusis. Ale kdo uz ma drzet prestiz kdyz ne gympl, lihen budoucich inteligentu.
Matematika je zaklad, veda ved. Dava mysleni rad a disciplinu.
Ne tu dnesni..rozteklost. Relativitu. Uci myslet. To co dnes mladi nechteji.
Proto zacinaji byt uplne...blbi.
Matematika je zaklad, veda ved. Dava mysleni rad a disciplinu.
Ne tu dnesni..rozteklost. Relativitu. Uci myslet. To co dnes mladi nechteji.
Proto zacinaji byt uplne...blbi.
08.05.2020 - 19:56
| Filtr
MG34
ne že by to nebylo jedno - "zkáza a zmar" nás čeká tak jako tak, ale pokud se někdo pídí po správné odpovědi na otázku, tak odkazovaný článek má víceméně ve všem pravdu
ono se ale těžko vysvětluje barvoslepému jaký je rozdíl mezi barvami - jinými slovy ti, co matematiku (a z ní plynoucí podoblasti jako je zejména logika) stoprocentně neovládají, tak nemají šanci korektně uspět ani v tzv. humanitních vědách - resp. právě proto se jim říká pavědy, protože se v nich vyskytují polovzdělanci, kteří dělají kolikrát naprosto zcestné závěry - hlavně v historii, sociálních "vědách"
a všem "ostatním" by neprospěla jen finanční gramotnost, ale třeba i dobré znalosti statistiky a pravděpodobnosti + samozřejmě logika (aby nebylo tak snadné je "politicky" ovládat mediálními výkřiky do tmy)
ale jak říkám - stejně je to jedno...
ono se ale těžko vysvětluje barvoslepému jaký je rozdíl mezi barvami - jinými slovy ti, co matematiku (a z ní plynoucí podoblasti jako je zejména logika) stoprocentně neovládají, tak nemají šanci korektně uspět ani v tzv. humanitních vědách - resp. právě proto se jim říká pavědy, protože se v nich vyskytují polovzdělanci, kteří dělají kolikrát naprosto zcestné závěry - hlavně v historii, sociálních "vědách"
a všem "ostatním" by neprospěla jen finanční gramotnost, ale třeba i dobré znalosti statistiky a pravděpodobnosti + samozřejmě logika (aby nebylo tak snadné je "politicky" ovládat mediálními výkřiky do tmy)
ale jak říkám - stejně je to jedno...
08.05.2020 - 19:18
| Filtr
Mici Angóra
» Khalia Zvlčelá
"Kantoři na drogách, po mrtvici, co nechtěj na invalidní, kantoři, co nabízí variantu sexu studentkám s horším prospěchem..."
Neboj se uvést jméno ústavu
S těmi dobrými učiteli je to pravda, třeba náš latinář, kterému bylo už tak kolem 70 a jako jeden z mála nám na gymplu vykal, si dokázal zjednat nejen respekt, ale i zájem o látku (minimálně římské reálie), a to latina fakt není populární předmět. Třeba můj strejda učil fyziku na SŠ a když mi kdysi vyprávěl o černých dírách, uměl to tak zajímavě a srozumitelně podat, že jsem uvěřila, že exaktní vědy lze studovat tak, že to lidi nejen pochopí, ale i je to baví. Bohužel takoví nerostou na stromech.
Neboj se uvést jméno ústavu
S těmi dobrými učiteli je to pravda, třeba náš latinář, kterému bylo už tak kolem 70 a jako jeden z mála nám na gymplu vykal, si dokázal zjednat nejen respekt, ale i zájem o látku (minimálně římské reálie), a to latina fakt není populární předmět. Třeba můj strejda učil fyziku na SŠ a když mi kdysi vyprávěl o černých dírách, uměl to tak zajímavě a srozumitelně podat, že jsem uvěřila, že exaktní vědy lze studovat tak, že to lidi nejen pochopí, ale i je to baví. Bohužel takoví nerostou na stromech.
08.05.2020 - 19:13
| Filtr
Mici Angóra
» Znovuzrozená
Určitě to tak je a snižuje se i úroveň vysokých škol. Nemyslím si ale, že to vyřeší povinná maturita z matematiky. Stane se z ní akorát dávačka, aby nebyla taková úmrtnost u maturit. Podle mě hlavní problém v tomto je financování škol (hlavně vysokých) podle počtu studentů. Tím pádem je ze strany školy zájem udržet tam kohokoli.
© 2007-2024 Najdise.cz