Svět chce být klamán... aneb tíha pravdy


07.12.2020 - 09:30
(Štír) Freja
Svět chce být klamán... aneb tíha pravdy
Poslední dobou jsem si všimla, že někteří lidé preferují tzv.milosrdnou lež, aby se nemuseli konfrontovat s pravdou.Platí to tedy hlavně ve vztazích, což je pro mne naprosto nepochopitelný.

Co děláte, když jsou po vás vyžadovány tyhle milosrdné lži?
Pro mne, jakožto štíra je to docela problém.... :63:
...ale zas nechci být zlá, abych řekla rovnou "Když to nechceš vědět, tak se neptej"....takže už z mlžení přecházím na "ok...vím, co chceš slyšet...ano, je to tak..." :8:

Příspěvky: Všechny | cimi

Řazení:
14.12.2020 - 09:38 | Filtr
(Štír) Freja » cimi
cvičiště...teoreticky...všechny životní situace se dají označit za cvičiště
14.12.2020 - 08:14 | Filtr
(Blíženci) cimi » Freja
Hmm ale ona to moc filosofie není, to je život. Tady ty trojúhelníky jsou sranda, ono totiž přílišná touha po splynutí a naplnění v konfrontaci s tímto reálným hmotným světem (versus pravda) sama o sobě zamlžuje vnímání. Někdy si člověk lže sám do kapsy když chce vědět jak to doopravdy je. On to totiž musí v prvé řadě vědět uvnitř sám sebe. Spoléhat se na výroky druhých je velká iluze.
Já osobně beru trojúhelníky jako cvičiště pro pochopení lásky k sobě. Nic víc nic míň. Většinou se časem někde nějaký nedostatek najde. Ať už ze strany kohokoliv zůčastněného vůči druhému, nebo ze strany zůčastněných sami k sobě. To je podle mě poselstvím bez ohledu na to jak to dopadne. To je ve své podstatě totiž úplně jedno ; )
12.12.2020 - 11:40 | Filtr
(Ryby) thééé » cimi
jo, to je dobré - kontakt se sebou.. :17:
a měnící se stav :15:, si myslím, že je úplně nejpodstatnější
..
k tomu mě napadá, jestli nám tak všeobecně nechybí něco jako pochopení a respekt k našemu stavu, situaci, k životu toho druhého..druhá věc je, jestli o tom dokážeme mluvit...napadá mě, jak málo schopnost komunikace využíváme.
...
a další dobré téma - reakce na vkus druhého, nikdy jsem nechápala hysterické...př. fuuj jak to můžeš jíst to je tak hnusné..jak to doma můžeš mít tak hnusné, a co to máš na sobě apod. to už bude asi nutnost se silně prosazovat, ne téma pravdy..

"tlak na to pochopit nebo naopak vzdorovat že někdo vnímá a žije jinak - to je třeba právě taková hoooodně bolestivá pravda x)"
jojo.. schopnost nechat se "obohatit" , schopnost přijmout toho druhého, možná ho hlavně vnímat , jako originál..
možná je pod tím tlakem i něco jako "nechci se konfrontovat se změnou..a dup dup nožičkama, nechce to žít jinak" :25:
12.12.2020 - 07:47 | Filtr
(Blíženci) cimi » thééé
Jo...to je přesně to k čemu jsem časem došla. Někdy vnímám, že je “pravda” pouze tak nějak subjektivně používána...třeba jako nástroj hodnocení, nebo jako nástroj nějakého iluzorního bezpečí - já mám pravdu....atd.. Jenže to vlastně až tak není důležité pokud nejsem v souladu sama se sebou. Já tam vnímám mnohem důležitější tu cestu k pravdivosti vůči sobě, věrnosti vůči sobě a ochotě vidět za. A to je cesta, ne neměnný stav. A každý člověk přece není osvícený a vidí jen tolik kolik mu dovolí jeho vědomí. Ale chtít vidět pravdu, žít v ní, může být samozřejmě dobrý záměr pro všechny x)
Takže kam sahá moje “moc” ?? x) jo....hlubší komunikace, ale i sama se sebou....protože já si samozřejmě mohu žít v tom svém rybníčku, ale to je už samo o sobě velká iluze, protože nežijeme na světě sami x) a ten tlak na to pochopit nebo naopak vzdorovat že někdo vnímá a žije jinak - to je třeba právě taková hoooodně bolestivá pravda x)
08.12.2020 - 15:55 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » cimi
Víš co, myslím si že lidi kteří byli dlouhodobě v blízkosti manipulátorů si vypěstovali extrémní citlivost na manipulaci i její náznaky, které mnozí jiní ani nevnímají. Druhá věc je naučit se s tím žít :3:
08.12.2020 - 15:19 | Filtr
(Blíženci) cimi » aktigram
Ale tak to víš že svým způsobem prošla, ale mě nikdo po předchozí zkušenosti k těm lžím nenutil x)) Však jsem měla párkrát přátelství taky takto nahnutý. Jednou jsem díky tomu měla v přátelství mnoho let pauzu a někdy se naváže a někdy prostě ne...a pak si říkáš, neměla jsem radši mlčet? Bylo to nutné? Proč bylo pro mě tak nutné se ozvat? Takže teď to mám tak, že když mi to nedá, když mě něco na tom druhém doslova pálí tak buď mlčím, protože vím, že ten druhý si prostě sjíždí svou lajnu a vysvětlovat mu něco je ztráta energie, nebo se ozvu a pak záleží s jakou razancí. Učím se být schovívavá a pochopit soucit.

Teď jsem si uvědomila, že podobně jednala babička od mého syna z otcovy strany. Často nasazovala takovou pózu kterou končila spojením “že?” Prostě si vynucovala můj souhlas. Z toho jsem vyskakovala z kůže. To je ale asi zase jiná kategorie....
07.12.2020 - 21:01 | Filtr
(Rak) aktigram » cimi
ja ti to závidím že si tým neprešla.
ja aj niečim takým -toto som od teba nechcela počuť, volám ti lebo som čakala od teba podporu - no a priateľstvo skončilo.
07.12.2020 - 18:41 | Filtr
(Blíženci) cimi » Freja
Já v takovém případě říkám něco ve smyslu “nezlob se, ale já ti nehodlám mazat med okolo huby”
Ale popravdě mně se to asi ještě nestalo, že by mě někdo takto vyloženě vyzýval “klamej mě”, to by mi bylo strašně proti srsti :-/

Ale tak nějak fakt zatím nevím konkrétně o co jde ; )
07.12.2020 - 11:08 | Filtr
(Štír) Freja » cimi
Jasně, chápu, že pravda za každou cenu můžet vyznít jako hrubost nebo neomalenost....ale když tě nèkdo vyloženě vyzývá...klamej mě, protože pravdu neunesu....

Já jdu vždycky pravdě spíš naproti, někdy jí vyloženě doluju ( a tohhle se teda netýká nějakých tajemství, ty já respektuju)...proto absolutně nechápu, že někdo hraje hluchýho a slepýho dokud to jde... :63: a nevím, jak se k tomu postavit, když to nechci podporovat...
07.12.2020 - 10:36 | Filtr
(Blíženci) cimi
Já jsem měla dřív tendence se vyhýbat v určitých tématech pravdě protože jsem se prostě nechtěla konfrontovat s nadílkou kritiky a moralizování. Většinou mám spíš pocit že se po mně občas chce ne milosrdné lži ale abych držela tajemství, což držím i když občas mi to přijde za vlasy utažený. Ale to všechno se děje na poli různorodých vztahů.
Obojí znám z obou stran. Tedy i to, že se mi občas někdo vyhýbá říct celou pravdu, protože zpucunk anebo má nějaké tajemství.
Takže spíš se snažím vidět všechny ty nuance ve svým životě a být pokud možno otevřená :43:

Jinak já mám partnera štíra x) a jsem za jeho pravdu upřímně ráda, i když někdy ji vnímám spíš jako permanentní negativitu x)

Záleží na tom asi jaké konkrétní milosrdné lži myslíš...moje matka je třeba schopna se za pravdu neskutečně urazit jako malé děcko, tak to nedělám, protože ji vychovávat nehodlám, ale když se to stane (protože umím být dost impulzivní a prostořeká) tak se holt stane, poslední dobou když jí to vysvětlím a vytáhnu fakt to podstatný, tak mi i někdy po těch slzách dá za pravdu a má to nějaký smysl...tzn má to progres dál...totéž se snažím já vůči ní, když tne a řekne mi něco co nechci slyšet...
Tím chci říct, že říkat za každou cenu pravdu je fajn jen pokud to někam směřuje. Pokud bys chtěla jen říct svůj názor a pak mi vlezte na záda, tak to asi k tomu popírání pravdy nejspíš pospěje...


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Novoluní v BýkBýku
ukázat kalendář »