Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Diskuze, Diskuzní fórum
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Hlavní strana >
Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích
Crumb - Poslední příspěvky (Archiv)
29.01.2018 - 21:24
Ostatní: DOBRO A ZLO-jejich relativita
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
26.01.2018 - 01:00
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
26.01.2018 - 00:22
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
25.01.2018 - 23:51
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
25.01.2018 - 23:46
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
25.01.2018 - 23:28
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
25.01.2018 - 22:06
Astrologie: Jiří Drahoš - rozeberte mi ho, prosím, někdo
Drahošova devítka vychází z čísla 27, které platí za nešťastné číslo. Devítka je číslem izolace, konce atd., v tarotu odpovídá kartě Poustevníka. Zemanova jednička, jejíž význam ani není třeba rozebírat, vychází z desítky, která je v tarotu Kolem štěstí, a z čísla 37, které platí za šťastné číslo. Navíc mezi celebritami je jednička jako životní číslo četnější než devítka. Takže z pohledu životních čísel je na tom lépe Zeman.
Zajímavá jsou také jmenná čísla: Jiří Drahoš dává čísla 27 a 9, což jsou také jeho životní čísla; Miloš Zeman dává čísla 40 a 4. Čtyřicítka je božské číslo (ve staré Mezopotámii náleželo bohu Enkimu), čtyřka je v tarotu zastoupena kartou Císaře. Takže i z pohledu jmenných čísel to vypadá lépe pro Zemana. Ten se dá podle uvedených čísel popsat jako bohorovný císař, jako miláček Štěstěny, jako šťastná jednička, které vše vychází.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
12.01.2018 - 01:10
Astrologie: Mayská astrologie
Při věštění osudů jednotlivých Mayů hrál významnou roli posvátný měsíční kalendář "tzolkin". Každý Maya dostával své první jméno podle svého dne narození v tzolkinu (jméno se označovalo výrazem "paal caba" neboli "jméno dané"). Za starých časů zanesli rodiče své dítě ke knězi, který mu na základě tzolkinu připravil předpověď jeho osudu, jakousi obdobu našeho natálního horoskopu. Každý Maya posuzoval den svého narození podle příslušného dne tzolkinu, v němž přišel na svět. Božstva příslušného dne byla jeho patrony a určovala jeho povahu a osud.
Každý den tzolkinu byl kombinací čísla a jednoho z dvaceti mayských dnů, například 13 Ahau, čímž vlastně představoval jakousi božskou dvojici. Dny byly vnímány jako božská břemena nesená božskými nosiči. Těmito nosiči byla čísla 1 až 13, která byla ztotožněna s třinácti božstvy nebes. Tak například božstvo deště Chac, které bylo patronem čísla 13, neslo jako břemeno den jménem Ahau, jehož patronem byl pán nebes Itzamná, hlava mayského panteonu. Také ostatní dny měly své božské patrony, např. patronem dne Cimi, což maysky znamená "smrt", bylo božstvo smrti Ah Puch.
Vlivy těchto božstev byly brány v úvahu při sestavování zmíněné předpovědi individuálního osudu. Zohledňoval se také sluneční rok, zvaný "haab", který probíhal současně s rituálním rokem tzolkinu. Oba roky měřily čas společně. Každý den měl své místo jak v haabu, tak i v tzolkinu. Pro původní věštění podle kalendářní astrologie Mayů by tedy bylo potřeba řídit se striktně podle mayského kalendářního systému, počítat s výchozím rokem mayského "čtvrtého světa", s mayským dnem "nula", s korelací s naším kalendářem atd.
Bylo by také dobré mít k dispozici předkolumbovské "věštebné manuály" mayských kněží. Předkolumbovské rukopisné záznamy Mayů však propadly v drtivé většině zkáze. Informace o věštění Mayů se zachovaly např. v jednom ze tří dochovaných mayských předkolumbovských rukopisů, v tzv. Tro-Cortesiánském kodexu, podle kterého mayští kněží sestavovali obdobu našich horoskopů. Možná ale amerikanistika pokročila a získala další informace o mayském věštění v rozvalinách mayských měst z nápisů na nově odkrytých kamenných stélách a stavbách.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
11.01.2018 - 20:29
Ostatní: Čo je byť šťastný?
O tom, co je štěstí, se vedou debaty už od starověku. Tak např. ve starém Řecku se o štěstí psalo, že je to "blahobyt a nezkrocená svoboda", nebo "rozumové ovládání vášní a odolnost proti vnějším dojmům a vlivům" či "výsledek rozumně vedeného dobrého života". Pro epikurejce to bylo "vyhledávání a užívání si příjemností života".
Jako užívání si příjemností života a hmotných požitků bylo štěstí chápáno také některými filozofickými směry ve staré Indii (brali ho tak např. materialističtí "nástikové"). Jiné indické směry naopak chápaly štěstí (sanskrtsky "sukham") jako "výsledek sebeovládání (sebevlády)" jako "vítězství nad sebou samým", tj. nad "touhami po hmotném (smyslovém) požitku".
V jedné z upanišad se o štěstí píše: "Jak se lze smát, jak se lze radovat, když vše je odsouzeno k zániku. Štěstí, přelud pouště, neošálí moudrého." Štěstí bylo nahlíženo jako "nejisté a nespolehlivé". (Indická obdoba staroitalské bohyně Fortuny, Štěstěny, se jmenovala Čančalá, tj. Nestálá.) O štěstí se říkalo, že není člověku trvalým údělem.
Podobně pohlíželi na štěstí i někteří evropští filozofové (Kant, Schopenhauer). Někteří evropští myslitelé zase uvažovali o objektivním a měřitelném "štěstí" v podobě blahobytu. I dnes si řada lidí představuje štěstí v podobě hmotných statků, majetku, úspěchu v podnikání, zisku, výhry v loterii, postavení, příznivého osudu apod.
Podobně chápali štěstí i staří Římané. Tak např. latinský výraz "fortuna" značí "štěstí", "příznivý osud", "náhodu". Výraz "fortunae" značí "hmotné poměry", "majetkové postavení" (Tacitus napsal "multi fortunis persolvebantur", tj. "mnozí byli zbavováni majetku"). Podobný význam měl výraz "beatus", tj. "šťastný", "blažený" a také "bohatý" či "zámožný".
O štěstí se vyjádřil Horatius slovy "nihil est ab omni parte beatum", tj. "nic není naprosto šťastného" neboli "není člověka naprosto šťastného". I ti, kdo prohlašují, že jsou trvale šťastni, že jsou stále spokojeni, že se jim vše daří apod., mohou být stiženi nějakou "ranou osudu" (nemocí, ztrátou v rodině či na majetku apod.), která může jejich štěstí učinit rázný konec.
Pocit štěstí bych označil za duševní stav. Radost chápu (stejně jako smutek) jako jednu ze základních emocí, tedy jako duševní pohnutí - vyvolané např. výhrou v loterii.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
10.01.2018 - 17:12
Ostatní: Čo je byť šťastný?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
08.01.2018 - 17:02
Ostatní: OSUDOVÉ CYKLY
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
07.01.2018 - 20:58
Ostatní: OSUDOVÉ CYKLY
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
07.01.2018 - 18:56
Ostatní: OSUDOVÉ CYKLY
Devítka měla věštebný význam i jinde, např. v "kalendářní astrologii" Mayů. (Informace o tomto věštění byly získány z jednoho ze tří dochovaných mayských předkolumbovských rukopisů, z tzv. Tro-Cortesiánského kodexu, který představuje jakýsi věštebný manuál, podle kterého mayští kněží sestavovali obdobu dnešních horoskopů; další informace poskytly tzv. "katunové kameny" - věštění podle koloběhu katunů.) Zvláštností Mayů bylo jejich uctívání času a čísel.
Čísla měla u Mayů status bohů. Devítka (maysky "bolon") fungovala zajímavým způsobem v mayském kalendáři, v němž hrálo významnou roli devět ďábelských vládců noci, kterou Mayové dělili, stejně jako den, na devět časových období, na jakýchsi devět "hodin". Mayové operovali také s cykly devíti nocí, z nichž každé vládlo určité božstvo atd. Mayové vytvořili svérázný kalendářní systém, v němž všechny časové úseky byly personifikované a božské.
Zavedli také systém, který je dnes označován jako "metoda výchozí řady". Ta zahrnovala devět časových period, devět řádů časových období. Mayové zastávali myšlenku, že dějiny se budou opakovat, budou-li určitá časová období ovládána týmiž vlivy. Podle minulosti, o níž si vedli pečlivé záznamy, usuzovali na budoucnost. (Rukopisné historické záznamy Mayů propadly bohužel zkáze. Data o výkonech Mayů poskytují - kromě dochovaných předkolumbovských rukopisů - i jiné zdroje; chronologická a kalendářní data se zachovala např. na mayských stélách.)
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
06.01.2018 - 17:36
Ostatní: OSUDOVÉ CYKLY
Roky našeho života sledují devítileté cykly (každý rok lze zredukovat na jedno z čísel od jedné do devíti). Seřazení roků podle redukcí vytváří devět linií, které lze zobrazit formou tabulky. V případě výše uvedeného příkladu tragického osudu Roberta F. Scotta, narozeného v roce 1868, by roky v takové tabulce mohly být zapsány třeba takto (jednomístná čísla představují redukce roků):
5 1868 1877 1886 1895 1904
6 1869 1878 1887 1896 1905
7 1870 1879 1888 1897 1906
8 1871 1880 1889 1898 1907
9 1872 1881 1890 1899 1908
1 1873 1882 1891 1900 1909
2 1874 1883 1892 1901 1910
3 1875 1884 1893 1902 1911
4 1876 1885 1894 1903 1912
Posledním rokem je Scottův úmrtní rok 1912, kdy tragicky zahynul při návratu z jižního pólu. Rok 1912 se nachází na linii 4 (1 + 9 + 1 + 2 = 13; 1 + 3 = 4). Na téže linii leží také rok 1903 (1 + 9 + 0 + 3 = 13; 1 + 3 = 4), kdy Scott málem zemřel při pokusu o dosažení jižního pólu.
V numerologii se rovněž pracuje s devítiletými cykly. Počítají se tzv. ORV (označované také jako "osobní roky"), které se získávají přičtením dne a měsíce narození k redukci zkoumaného roku. (Je třeba připomenout, že někteří numerologové chápou osobní rok jako období od jedněch narozenin k druhým; jiní ho chápou jako kalendářní rok.) V případě Roberta F. Scotta, který se narodil 6.6., měly být roky 1903 a 1912, nacházející se na linii 4, pod vlivem čísla 7, protože 4 + 6 + 6 = 16 a 1 + 6 = 7.
Zajímavý je v souvislosti s tragickým osudem Roberta F. Scotta mezisoučet 16, který odpovídá tarotové kartě Věž. Základním principem této karty, která představuje archetyp zničení a zkázy, je destrukce. Sedmička (1 + 6 = 7), která platila v dobách antiky za kritické číslo, je zase v tarotu archetypem hrdinství a vítězství. Je ale také číslem prudkých a nečekaných životních změn, konfliktů, střetů, bojů atd.
V případě osudových cyklů, které jsem tu uvedl, jde především o předvídání budoucnosti podle minulosti, o odhadování budoucnosti podle minulých událostí (viz případ Roberta F. Scotta).
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
06.01.2018 - 17:17
Ostatní: OSUDOVÉ CYKLY
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
04.01.2018 - 18:11
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
04.01.2018 - 16:14
Láska a vztahy: Smíření se s tím, že člověk může zůstat sám
https://www.youtube.com/watch/…
Uvidím, jak dlouho to té mé samotě vydrží. Když mě opustí, zamyslím se nad tím, jestli se dokážu smířit s tím, že můžu zůstat sám. A jaké u toho budu mít pocity? Už teď mám z pomyšlení na to, že můžu zůstat sám, pocity dosti smíšené.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
03.01.2018 - 23:11
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
03.01.2018 - 17:34
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
29.12.2017 - 20:23
Ostatní: Mariášové karty
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
© 2007-2024 Najdise.cz