
Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Diskuze, Diskuzní fórum
- Astrologie
online
Osobní horoskop (radix)
Partnerský horoskop
Tranzitní horoskop
Psychologická astrologie
Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2026
kalendáře a jiné
Znamení zvěrokruhu
Partnerský horoskop
Ascendent a Descendent
Horoskopy na rok 2026
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ...
Kalendáře na rok 2026
Čínský horoskop 2026
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Hlavní strana >
Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích
30.12.2016 - 00:26
Láska a vztahy: Dokaze astrologie rozlustit neveru pritele a priblizny cas?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

29.12.2016 - 22:08
Láska a vztahy: Dokaze astrologie rozlustit neveru pritele a priblizny cas?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

22.12.2016 - 14:47
Mezi nebem a zemí: Šechina (Přítomnost)
JHVH neboli Jahve byl původně bůh Midjanitů, u kterých byl Mojžíš hostem po svém útěku z Egypta. Mojžíš se stal vyznavačem tohoto boha a přinesl ho egyptským Izraelitům jako misionář kněžské korporace Midjanitů, jejíž členem se stal. Mojžíšovo náboženství (jahvismus) ovšem nebylo monoteismem v dnešním moderním pojetí. Šlo o henoteismus s prvky modlářství. Jahve byl soupeřem ostatních bohů a měl svou podobu. Původně byl Jahve uctíván v podobě hada, často okřídleného. Býval také zobrazován jako okřídlená hybridní bytost - napůl člověk, napůl had. Býval uctíván i v podobě býka. Věřilo se také, že je přítomen ve svých zpodobněních, např. v Mojžíšově bronzovém hadu Nechuštánovi. Pojetí Jahveho "neviditelnosti" se objevilo až později. Po něm následoval zákaz zobrazovat Jahva a jeho stará zpodobnění v podobě hada atd. začala být ničena jako projevy modlářství.
U jiných národů byl hlavní bůh přítomen např. v sochách a také na různých posvátných místech, např. babylónský Marduk měl přebývat na vrcholu zikkuraty Etemenanki, na vrcholu chrámové věže známé jako Babylónská věž. V Indii se dodnes věří, že některá místa jsou nabita "svatými silami", že božstva mohou přebývat v chrámech a sochách, ve slovech atd. Tyto "vnější" projevy mají mít pozitivní vliv "vnitřní stav" jedince, mají podněcovat jeho zbožnost apod. Některé duchovní směry ovšem razí názor, že univerzální Bůh je přítomen všude, že vše prostupuje a naplňuje, že vše je vlastně projevem některé z Jeho energií, že každý je jiskrou Absolutna, že každý může vnitřně zažít přítomnost Absolutna, sounáležitost s ním atd., a to i bez vnějších podnětů ve formě soch, chrámů atd.
Jde o to, co daný jedinec potřebuje k navození příslušného vnitřního stavu. Někdo se obejde bez vnějších stimulů, někomu pomáhají, na někoho žádné podněty nepůsobí. Je to individuální. Jak správně říkáš, "pro někoho je chrám jen někde, pro jiného všude nebo nikde."
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

21.12.2016 - 14:08
Mezi nebem a zemí: Šechina (Přítomnost)
"Šechina" (z hebrejského "š-k-n" (שכן) = "přebývat", "stánek") je výraz označující v judaismu přítomnost či přebývání židovského boha, označovaného písmeny JHVH, ve světě, mezi lidmi. Označuje také příbytek boha JHVH. Za ten platil Šalamounův chrám, kde JHVH neviditelně trůnil na arše úmluvy. Výraz Šechina byl původně spojován s Mojžíšovým "stanem setkávání", hebr. "miškan" (משכן). Byl také užíván zástupně pro jméno JHVH (které se vyslovovalo jako Jahve, Jehú nebo Jahó). Po roce 70 po Kr. přestala být Šechina vázána na Šalamounův chrám. Označovala pak přítomnost JHVH na tom místě, kde se Židé právě nacházeli. Je spojována také se synagogami, které nahradily Šalamounův chrám, s místy vyhrazenými pro Šechinu. Ta prý ale v synagogách nepřebývá nepřetržitě, nýbrž pouze dočasně, stěhuje se jaksi z jedné synagogy do druhé. Je prý ale stále přítomna ve "zdi nářků", v západní zdi zbořeného jeruzalémského chrámu. Proto tato zeď platí dodnes za největší židovskou posvátnost. Výraz Šechina zná i Nový zákon. Rozdíl mezi pojetím Šechiny v judaismu a křesťanství záleží v tom, že pro Židy má být plnosti společného života Izraele s Šechinou dosaženo teprve v Jeruzalémě posledních časů, kdežto podle křesťanského pojetí se Šechina navrátila už v postavě Ježíše Krista.
Právě Ježíš Kristus mi více sedí na spojení s Buddhou, tedy ten gnostický Ježíš. Gnose má podle mého soudu blízko k ortodoxnímu buddhismu (k tzv. hínájáně). Křesťanství, vytvořené apoštolem Pavlem, má zase mnoho styčných bodů s pozdějším buddhismem (s tzv. mahájánou).
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

16.11.2016 - 00:10
Výklad snů: židovská hvězda
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

14.11.2016 - 18:39
Láska a vztahy: ked by mi mohol byt otcom
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

14.11.2016 - 17:59
Láska a vztahy: ked by mi mohol byt otcom
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

07.11.2016 - 22:29
Numerologie: Životní číslo 6
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

26.10.2016 - 18:19
Láska a vztahy: Čo robí mužov šťastných v manželstve?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

21.10.2016 - 23:08
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

14.10.2016 - 18:51
Mezi nebem a zemí: Satan
Číselné hodnoty jmen Satan a Samael kódují informace, o kterých jsem psal výše. Jsou to vlastně gnostické šifry, tzv. gematrie. Tak např. jméno Satan se hebrejsky zapisuje písmeny "šin", "tet" a "nun" (finální), tedy zprava doleva hebrejskými písmeny שָׂטָן . Tato písmena mají v hebrejské abecedě číselné hodnoty 300 (šin), 9 (tet) a 700 (finální nun). Sečteme-li tato čísla, dostaneme hodnotu 1009, která dává pro redukci číslo 10 (1 + 0 + 0 + 9 = 10), které odkazuje k Zemi, které v kabalistické astrologii náleželo číslo 10. Číselná hodnota Satanova jména tedy odkazuje k Zemi, na které má působit.
Satanovo skutečné jméno je Samael, hebrejsky zapisované písmeny "samech", "mem", "alef" a "lamed", hebrejsky סמאל . Číselné hodnoty těchto písmen jsou 60 (samech), 40 (mem), 1 (alef) a 30 (lamed). Po sečtení dávají číslo 131, které po redukci dává číslo 5 (1 + 3 + 1 = 5). Pětku získáme také převodem jména Satan na čísla podle tzv. Chaldejského převodního systému, vytvořeného na základě analogií mezi hebrejskou abecedou a latinkou, (3 + 1 + 4 + 1 + 5 = 14; 1 + 4 = 5).
Číslo 5 zastupovalo ve starověku pátý element, pátou podstatu (kvintesenci), která platila za substanci nebes. Symbolizovala světovou duši a také člověka. Byla spojována s pýthagorovskou naukou o stěhování duší. Symbolizovala lidské tělo (hlavu a čtyři končetiny) a jeho pět smyslů. Její grafickou podobou byla pěticípá hvězda. V tarotu odpovídá pětce karta Velekněze. Jména Samael a Satan lze tedy interpretovat jako působení člověku nakloněné vyšší bytosti, která operuje v hmotném světě ve prospěch člověka, kterému má být ukázána cesta vedoucí ke hvězdám, do nebes, zpět k jednotě se světovou duší.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

14.10.2016 - 18:43
Mezi nebem a zemí: Satan
Samael/Satan (Lucifer byl ztotožněn se Samaelem jaksi omylem) připomíná mýtus o Prométheovi, který se postavil proti Diovi, aby pomohl lidem, ukradl pro ně na Olympu oheň atd., za což pak musel trpět nepředstavitelná muka. Samael/Satan představuje cestu z okovů hmoty, v nichž člověka drží biblický Hospodin (pokládaný gnostiky za jednoho z nižších bohů - tedy nikoli za tvůrce veškerenstva či univerzálního Boha), do světa duchovního.
Buddhismus (ten prvotní, ortodoxní) se odmítal zabývat otázkami tzv. Íšvary, Pána světa, Stvořitele, bohů, polobohů a démonů. Tento buddhismus sice uznával existenci bytostí vyššího řádu (bohů, polobohů), pokládal je však za bytosti smrtelné, podrobené zákonům karmy a reinkarnace atd. O Íšvarovi prohlašuje jeden z buddhistických pramenů asi toto: Kdyby existoval Íšvara (Stvořitel světa) musel by to být podle povahy stvoření buďto šílenec, nebo nevědomé dítě. Cílem ortodoxního buddhismu bylo ukázat cestu do duchovního světa, jak minout hmotné světy, vyšší světy bohů a polobohů a dospět do oblasti "nadkosmické", do tzv. lókuttary. Podle ortodoxního buddhismu spekulace o bozích, polobozích, démonech atd. člověka jenom zdržují a odvádějí od cesty směřující do lókkuttary.
Podobný cíl sledoval prý i Samael/Satan, který se snažil ukázat lidem cestu vedoucí z hmotného do duchovního světa.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

11.10.2016 - 22:59
Mezi nebem a zemí: Satan
Jiný význam dostalo jméno Lucifer v křesťanské éře. Svatý Jeroným použil totiž výraz "lucifer" při latinském překladu verše starozákonní knihy Izajáš 14,12: "Jak jsi spadl z nebe, třpytivá hvězdo, jitřenky synu! Jak jsi sražen k zemi, zotročovateli pronárodů!", latinsky: "Quomodo cecidisti de caelo lucifer qui mane oriebaris corruisti in terram qui vulnerabas gentes". Lucifer, zmíněný v tomto překladu, byl křesťanskou tradicí ztotožněn se Satanem.
V původním významu ovšem tento verš nemá s postavou Satana nic společného. Křesťanské mytologie, která se rozvinula po Jeronýmovi, učinila z Lucifera nejvyššího anděla (serafa), který následoval hodností a mocí hned po starozákonním Hospodinovi. Podle zmíněné křesťanské mytologie se prý Lucifer pro svou pýchu postavil proti Hospodinovi a ten jej za trest srazil z nebe spolu s jeho následovníky, kteří se z andělů stali démony.
Jeroným slovem "lucifer" přeložil ve zmíněném verši hebrejský výraz "helel ben šachar" tj. "zářící, syn jitra", kde slovo "helel" označuje planetu Venuši a výraz "ben šachar" skutečnost, že vychází k ránu jako posel dne, jako jitřenka. Izajáš takto hovoří o babylonském králi, který byl pro svou pýchu svržen podobně jako jitřenka (narážka na prastarý mýtus o padlé hvězdě - nabízí se srovnání s řeckým mýtem o Faethóntovi).
Mýtus o Helelovi (Luciferovi) byl přenesen na Satana někdy v 1. století po Kristu. Křesťanská tradice o Luciferovi vychází jednak z Jeronýmova překladu Izajáše, jednak čerpá i z Knihy Zjevení sv. Jana, z Apokalypsy (12,7.10), kde Jan ztotožňuje hada z Edenu (serafa Samaela/Satana) s padlou hvězdou, tedy Samaela/Satana s Luciferem.
Samael byl nejvyšší ze serafů (andělů), prvorozený syn starozákonního Hospodina. Samaelovi se zželelo lidí a rozhodl se přinést jim světlo duchovního poznání. Jméno Samael lze přeložit jako "Bůh slepých", tedy lidí, kterým Hospodin (Jahve) zastírá světlo skutečného duchovního poznání. Samael se Hospodinovi vzepřel, aby lidem otevřel oči, vystoupil proti svému otci jako jeho odpůrce (hebr. "ha-satan"), čímž si vysloužil své druhé jméno Satan.
Křesťanská tradice, založená na Jeronýmově překladu Izajáše 14,12, vytvořila z výrazu "lucifer" vlastní jméno hlavního padlého anděla, který ztratil svou původní slávu jitřní hvězdy a je dnes vnímán jako vládce či kníže pekel. Na rozdíl od pozdější křesťanské tradice však Starý zákon nikde o pádu andělů nebo Samaela/Satana nehovoří. Kořeny legendy o pádu andělů najdeme v apokryfní židovské a raně křesťanské literatuře. Nový zákon (v latinském překladu, v tzv. Vulgátě), pokud hovoří o jitřní hvězdě či o Luciferovi, označuje výrazem "Lucifer" obvykle Ježíše Krista jakožto "jitřní hvězdu" (2. list Petrův 1,19; Zj 2,28; Zj 22,16). Ve Vulgátě najdeme výraz "lucifer" také na místech, kde označuje "jitřní světlo" (Jób 11,17) nebo "jitřenku" (Žalm 109,3).
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

10.10.2016 - 19:38
Mezi nebem a zemí: Satan
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

10.10.2016 - 19:50
Mezi nebem a zemí: Návrat k jednote
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

10.10.2016 - 18:33
Mezi nebem a zemí: Návrat k jednote
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

24.09.2016 - 16:01
Numerologie: Numerologické povídání, příběh druhý aneb
K otázce chybějících čísel v datu narození a s tím související otázky domnělého ohrožení inteligence mě napadá definice "pitomce", kterou ve svém satirickém slovníku "The Devil´s Dictionary" ("Ďáblův slovník") uvedl americký žurnalista a spisovatel Ambrose Bierce (kterému mimochodem chybí v datu narození trojka, protože se narodil 24.6.1842). Ta definice zní asi takto (snad jsem to přeložil správně): "Pitomec je člověk, který se nevyzná ve věcech, ve kterých se vyznáte vy, ale vyzná se v jiných věcech, o kterých vy nemáte ani ponětí."
Pokud nám chybí nějaké číslo v datu narození, neznamená to, že jsme bez inteligence. Lidé s chybějícími čísly se nemusejí o svou inteligenci bát. Také bych k tomu ještě dodal, že numerologie se nezabývá testováním inteligence. Jejím cílem (ne jediným) je upozornit na silné a slabé stránky našich povah apod. V numerologii je také dobré posuzovat se nejen podle data narození, ale i podle číselné hodnoty jména atd. Také v astrologii se neposuzujeme pouze podle data narození, pouze podle slunečního znamení, nýbrž bereme v potaz i další astrologické hodnoty - postavení Měsíce, planet, aspekty atd.
Je pravda, že některé ze silných a slabých stránek, které nám ukazuje naše datum narození v mřížce, jsou složkami inteligence. Pokud jde o inteligenci a její měření, tak, jak už jsem zmínil, existují různé teorie a různá měření, různé testy IQ. Lidé se rádi známkují, škatulkují atd. Podobně jako známky ve škole jsou ale i testy IQ spíše jakýmsi pomocným prostředkem. Vysoké IQ vypovídá o člověku jistě mnohé, ale ne vše. Můžeme mít jedince s vysokým IQ, ze kterého se ale může vyklubat třeba sériový vrah. O takovém jedinci by se dalo říci, že mu chybí "sociální inteligence".
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

23.09.2016 - 23:30
Astrologie: NAIVNÍ DOTAZ Z ASTROLOGIE
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

23.09.2016 - 17:29
Astrologie: NAIVNÍ DOTAZ Z ASTROLOGIE
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

23.09.2016 - 10:42
Numerologie: Numerologické povídání, příběh druhý aneb
Výraz "inteligence" pochází z latinského "intellegere" tj. "chápat, porozumět, rozlišovat, poznávat". Podle definice je inteligence "dispozice pro myšlení, učení a adaptaci". Při studiu inteligence vznikla řada různých teorií a také při testování inteligence se používají různé metody. Teorie inteligence se dělí obvykle do čtyř hlavních směrů. Uvádějí se čtyři teorie inteligence: psychometrická, kognitivní, sociální a fyziologická. Mluví se také o různých složkách inteligence. Tak například v rámci psychometrických teorií inteligence bylo na základě tzv. faktorové analýzy stanoveno sedm nezávislých intelektových schopností: verbální porozumění, induktivní usuzování, rychlost vnímání, numerické schopnosti, verbální fluence, asociační paměť a prostorová vizualizace.
O absenci trojky a osmičky v mřížce jsem psal před lety v knize "Numerologie číselných mřížek". Je tam např. uvedeno, že lidem bez trojky může chybět smysl pro abstraktní pojmy a schopnost logického uvažování, že mohou mít problémy s orientací (například podle map) a také při manipulaci s technikou, že absence trojky se může projevit také v nedostatku fantazie, vynalézavosti a tvořivosti, že takovým lidem chybějí také řečnické vlohy a že mívají potíže s koncentrací. To ovšem neznamená, že tito lidé jsou prosti inteligence. Lidem bez osmičky zase může chybět zájem o hmotný svět, ale i o duchovní hodnoty, může jim chybět smysl pro humor, především pro sebeironii. To ovšem neznamená, že lidé bez osmičky nemají žádnou inteligenci. Každý normální jedinec má nějakou inteligenci. Lze o něm říci, že má v určité míře schopnost "intellegere", tedy že dokáže něco "chápat", že dokáže něčemu "porozumět", že dokáže něco "rozlišovat" a "poznávat".
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »

© 2007-2025 Najdise.cz



Střelci