Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Šechina (Přítomnost) - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Šechina (Přítomnost)
21.12.2016 - 10:50
balschemtov
Šechina (Přítomnost)
Při studiu knihy Tehilim (Žalmy) mne mimo jiné zaujala poznámka komentátora rabína Salomona ben Jicchak k žalmu 23: Naši rabíni prohlásili, že kdykoliv je v některém žalmu řečeno žalm Davidův (LDVD), pak jde o žalm, který David doprovázel hrou na hudební nástroj. Poté nad ním spočívala Šechina a David následně pronášel píseň.
Slovo a jméno Šechina znamená přebývání a přítomnost a to samotná přítomnost B-ha, která je jediná "skutečná" přítomnost. Je to jednoduše to co je právě tady a teď. Prožívat ji prý znamená prožívat dokonalou harmonii, absolutní vyrovnanost, dokonalé naladění.
Vždycky když čtu židovské texty, říkám si tohle napsali ti samí lidé, kteří vymysleli atomovou bombu a stojí za teorií relativity, takže se nesnažím přemýšlet o obrazech z těch textů příliš mysticky. U výrazu Šechina se domnívám, že se jedná o vědomé prožití stavu "nečasovosti", který je vlastní našemu tělu a díky němuž se můžeme neuvěřitelně naladit a stimulovat prožívání sebe sama. Žalmům se věnuji už hodně dlouho a četl jsem je v různých fázích života, ale teprve dnes mi začíná připadat, že víc než náboženská kniha je to jedinečná reportáž o mysli člověka (Davida - a jiných 11ti autorů žalmů!), který nám zcela nepochopitelným způsobem dovedl číst a orientovat se v přítomnosti svého života. Tahle jeho schopnost musela být naprosto legendární, takže se později různí reformátoři a myslitelé označují jako Ben David (Syn Davidův) a nakonec se toto označení ujme i u postavy Mesiáše, takže se i Ježíš Kristus literárně narodit v Betlémě, tedy rodišti krále Davida. Přiznám se, že Ježíše jsem dodnes nepochopil (a to jsem byl pokřtěn v jeho jméno) a moje pocity z něho jsou zcela rozporuplné, ale pochopil jsem Davida, kterého si kladu na roveň Buddhy.
Je pro mne také zajímavé, jak se v současné esoterice usídlili andělé (různé projevy boží ve světě), ale Šechina jaksi v těch systémech chybí a už vůbec neznám nikoho, kdo by ji dokázal využít třeba k léčení.
Také přemýšlím, zda ty zvláštní a nepopsatelné okamžiky blaha a pocitu dokonalé harmonie, které už několik let zažívám nejsou právě oním zážitkem Šechina. Typické pro ně je, že si je nemohu nijak samovolně vyvolat, ale dostavují se odkudsi jakoby shora. Vypadá to tak, že uprostřed různých myšlenek a pochybností najednou vyjde jasné světlo a všechna ta relativita mi najednou dává hluboký smysl. Ten pocit je orgastický. Taky uvažuju, že ty žalmy jsou vlastně plný takových psychosomatických kódů. LDVD je možná něco jako spouštěč, klíč, který zkušeného čtenáře může uvést rychle do změněného stavu vědomí a přiznám se, že se mi to při čtení stává. Placama jsou tam fakt silně vibrující slovní tvary. Přijde mi spíš, že už to není není četba nebo studium, ale vnitřní rekonstrukce. Často objevím slova, ke kterým překvapivě zjistím, že mám i obsah, který ale jinde nemám jak využít. Čtení mi to ale nějak zesílí a já si to pak začnu uvědomovat v reálu. Fakt hustý zážitky:)
Slovo a jméno Šechina znamená přebývání a přítomnost a to samotná přítomnost B-ha, která je jediná "skutečná" přítomnost. Je to jednoduše to co je právě tady a teď. Prožívat ji prý znamená prožívat dokonalou harmonii, absolutní vyrovnanost, dokonalé naladění.
Vždycky když čtu židovské texty, říkám si tohle napsali ti samí lidé, kteří vymysleli atomovou bombu a stojí za teorií relativity, takže se nesnažím přemýšlet o obrazech z těch textů příliš mysticky. U výrazu Šechina se domnívám, že se jedná o vědomé prožití stavu "nečasovosti", který je vlastní našemu tělu a díky němuž se můžeme neuvěřitelně naladit a stimulovat prožívání sebe sama. Žalmům se věnuji už hodně dlouho a četl jsem je v různých fázích života, ale teprve dnes mi začíná připadat, že víc než náboženská kniha je to jedinečná reportáž o mysli člověka (Davida - a jiných 11ti autorů žalmů!), který nám zcela nepochopitelným způsobem dovedl číst a orientovat se v přítomnosti svého života. Tahle jeho schopnost musela být naprosto legendární, takže se později různí reformátoři a myslitelé označují jako Ben David (Syn Davidův) a nakonec se toto označení ujme i u postavy Mesiáše, takže se i Ježíš Kristus literárně narodit v Betlémě, tedy rodišti krále Davida. Přiznám se, že Ježíše jsem dodnes nepochopil (a to jsem byl pokřtěn v jeho jméno) a moje pocity z něho jsou zcela rozporuplné, ale pochopil jsem Davida, kterého si kladu na roveň Buddhy.
Je pro mne také zajímavé, jak se v současné esoterice usídlili andělé (různé projevy boží ve světě), ale Šechina jaksi v těch systémech chybí a už vůbec neznám nikoho, kdo by ji dokázal využít třeba k léčení.
Také přemýšlím, zda ty zvláštní a nepopsatelné okamžiky blaha a pocitu dokonalé harmonie, které už několik let zažívám nejsou právě oním zážitkem Šechina. Typické pro ně je, že si je nemohu nijak samovolně vyvolat, ale dostavují se odkudsi jakoby shora. Vypadá to tak, že uprostřed různých myšlenek a pochybností najednou vyjde jasné světlo a všechna ta relativita mi najednou dává hluboký smysl. Ten pocit je orgastický. Taky uvažuju, že ty žalmy jsou vlastně plný takových psychosomatických kódů. LDVD je možná něco jako spouštěč, klíč, který zkušeného čtenáře může uvést rychle do změněného stavu vědomí a přiznám se, že se mi to při čtení stává. Placama jsou tam fakt silně vibrující slovní tvary. Přijde mi spíš, že už to není není četba nebo studium, ale vnitřní rekonstrukce. Často objevím slova, ke kterým překvapivě zjistím, že mám i obsah, který ale jinde nemám jak využít. Čtení mi to ale nějak zesílí a já si to pak začnu uvědomovat v reálu. Fakt hustý zážitky:)
Stránka:
1 2
21.12.2016 - 12:26
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele tulačka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zmiňuješ rabiho Jicchaka. Uvažuješ o tady a teď. (O jediné skutečnosti, kterou v podstatě můžeme prožít, protože nic mimo teď není.)
Mně v této souvislosti jde na mysl: „Jako pachatelé zla vzdalují Šechinu od země, tak spravedliví jí umožňují přebývat na zemi."
Zajímalo by mě, zda jsme vůbec schopni chápat "spravedlivé"
Čteme a studujeme staré příběhy, mýty, pohádky, náboženské texty... Přitom v podstatě popisují pořád totéž - zacelení člověka v sobě samém.
=====
Zmiňuješ rabiho Jicchaka. Uvažuješ o tady a teď. (O jediné skutečnosti, kterou v podstatě můžeme prožít, protože nic mimo teď není.)
Mně v této souvislosti jde na mysl: „Jako pachatelé zla vzdalují Šechinu od země, tak spravedliví jí umožňují přebývat na zemi."
Zajímalo by mě, zda jsme vůbec schopni chápat "spravedlivé"
Čteme a studujeme staré příběhy, mýty, pohádky, náboženské texty... Přitom v podstatě popisují pořád totéž - zacelení člověka v sobě samém.
21.12.2016 - 12:31
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Pietra di Luna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Díky za tenhle příspěvek přesně zapadá do toho, čím teď procházím a vnímám. Líbí se mi, jak je všechno propojené...
O přítomnosti a jejím prožívání hodně hovoří Eckhart Tolle, co se týče současných "eso" učitelů.
=====
Díky za tenhle příspěvek přesně zapadá do toho, čím teď procházím a vnímám. Líbí se mi, jak je všechno propojené...
O přítomnosti a jejím prožívání hodně hovoří Eckhart Tolle, co se týče současných "eso" učitelů.
21.12.2016 - 12:51
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ach, a zrovna pár dní zpátky mi kamarád povídal něco prakticky identického, jen v jiném kabátku... a pořád mi zní v hlavě: "Ano, přítomnost, protože co jiného?"
Zklidnit se a do nitra...
A i Tulačka to napsala moc krásně. A TaLuna zmínila správně Tolleho, toho taky můžu. V mých prvopočátcích mě uměl skvěle postrčit. A ráda se k němu vracím, když je potřeba.
Před pár dny jsem objevila další poslání a schopnosti... a všechno propojené, to člověk cítí už dlouho, ale někdy je zajímavé moci to pozorovat i vizuálně. Dřív by mě ani nenapadlo, že to jde. Je to jako probírat se sítí a přecházet od jednoho bodu spojení k druhému, nebo jako listovat v knize a nalézt přesně to, co člověk hledá. Nebo ani neví, že to hledá, ale najde přesně to, co potřebuje... A pak přijde ten orgastický pocit, napřed bez myšlenek, a pak se jen usměji: "Ano, takhle to je, takhle to má být"...
Moc se mi líbí, jak o tom všem píšeš, umíš to skvěle vystihnout. "Přijde mi spíš, že už to není není četba nebo studium, ale vnitřní rekonstrukce" - lépe bych ten pocit nevyjádřila.. Wow, klaním se... A děkuji
=====
Ach, a zrovna pár dní zpátky mi kamarád povídal něco prakticky identického, jen v jiném kabátku... a pořád mi zní v hlavě: "Ano, přítomnost, protože co jiného?"
Zklidnit se a do nitra...
A i Tulačka to napsala moc krásně. A TaLuna zmínila správně Tolleho, toho taky můžu. V mých prvopočátcích mě uměl skvěle postrčit. A ráda se k němu vracím, když je potřeba.
Před pár dny jsem objevila další poslání a schopnosti... a všechno propojené, to člověk cítí už dlouho, ale někdy je zajímavé moci to pozorovat i vizuálně. Dřív by mě ani nenapadlo, že to jde. Je to jako probírat se sítí a přecházet od jednoho bodu spojení k druhému, nebo jako listovat v knize a nalézt přesně to, co člověk hledá. Nebo ani neví, že to hledá, ale najde přesně to, co potřebuje... A pak přijde ten orgastický pocit, napřed bez myšlenek, a pak se jen usměji: "Ano, takhle to je, takhle to má být"...
Moc se mi líbí, jak o tom všem píšeš, umíš to skvěle vystihnout. "Přijde mi spíš, že už to není není četba nebo studium, ale vnitřní rekonstrukce" - lépe bych ten pocit nevyjádřila.. Wow, klaním se... A děkuji
21.12.2016 - 14:08
| Filtr
Crumb
Moc pěkné a zajímavé čtení. Ano, existuje rabínský názor, že Šechina kvůli hříchům Izraele dočasně ustupuje, že, jak nás informuje Midraš Genesis Raba (19,7), "když zhřešil první člověk, přešla do prvního nebe, když zhřešil Kain, přešla do druhého nebe, v generaci Henocha do třetího, v generaci potopy do čtvrtého, v generaci zmatení jazyků do pátého, kvůli Sodomským do šestého a kvůli Egypťanům za časů Abrahama do sedmého." K tomu jsou pěkná již výše uvedená slova rabiho Jicchaka z paralelního textu midraše Numeri Raba (13,2): "Jako pachatelé zla vzdalují Šechinu od země, tak spravedliví jí umožňují přebývat na zemi."
"Šechina" (z hebrejského "š-k-n" (שכן) = "přebývat", "stánek") je výraz označující v judaismu přítomnost či přebývání židovského boha, označovaného písmeny JHVH, ve světě, mezi lidmi. Označuje také příbytek boha JHVH. Za ten platil Šalamounův chrám, kde JHVH neviditelně trůnil na arše úmluvy. Výraz Šechina byl původně spojován s Mojžíšovým "stanem setkávání", hebr. "miškan" (משכן). Byl také užíván zástupně pro jméno JHVH (které se vyslovovalo jako Jahve, Jehú nebo Jahó). Po roce 70 po Kr. přestala být Šechina vázána na Šalamounův chrám. Označovala pak přítomnost JHVH na tom místě, kde se Židé právě nacházeli. Je spojována také se synagogami, které nahradily Šalamounův chrám, s místy vyhrazenými pro Šechinu. Ta prý ale v synagogách nepřebývá nepřetržitě, nýbrž pouze dočasně, stěhuje se jaksi z jedné synagogy do druhé. Je prý ale stále přítomna ve "zdi nářků", v západní zdi zbořeného jeruzalémského chrámu. Proto tato zeď platí dodnes za největší židovskou posvátnost. Výraz Šechina zná i Nový zákon. Rozdíl mezi pojetím Šechiny v judaismu a křesťanství záleží v tom, že pro Židy má být plnosti společného života Izraele s Šechinou dosaženo teprve v Jeruzalémě posledních časů, kdežto podle křesťanského pojetí se Šechina navrátila už v postavě Ježíše Krista.
Právě Ježíš Kristus mi více sedí na spojení s Buddhou, tedy ten gnostický Ježíš. Gnose má podle mého soudu blízko k ortodoxnímu buddhismu (k tzv. hínájáně). Křesťanství, vytvořené apoštolem Pavlem, má zase mnoho styčných bodů s pozdějším buddhismem (s tzv. mahájánou).
"Šechina" (z hebrejského "š-k-n" (שכן) = "přebývat", "stánek") je výraz označující v judaismu přítomnost či přebývání židovského boha, označovaného písmeny JHVH, ve světě, mezi lidmi. Označuje také příbytek boha JHVH. Za ten platil Šalamounův chrám, kde JHVH neviditelně trůnil na arše úmluvy. Výraz Šechina byl původně spojován s Mojžíšovým "stanem setkávání", hebr. "miškan" (משכן). Byl také užíván zástupně pro jméno JHVH (které se vyslovovalo jako Jahve, Jehú nebo Jahó). Po roce 70 po Kr. přestala být Šechina vázána na Šalamounův chrám. Označovala pak přítomnost JHVH na tom místě, kde se Židé právě nacházeli. Je spojována také se synagogami, které nahradily Šalamounův chrám, s místy vyhrazenými pro Šechinu. Ta prý ale v synagogách nepřebývá nepřetržitě, nýbrž pouze dočasně, stěhuje se jaksi z jedné synagogy do druhé. Je prý ale stále přítomna ve "zdi nářků", v západní zdi zbořeného jeruzalémského chrámu. Proto tato zeď platí dodnes za největší židovskou posvátnost. Výraz Šechina zná i Nový zákon. Rozdíl mezi pojetím Šechiny v judaismu a křesťanství záleží v tom, že pro Židy má být plnosti společného života Izraele s Šechinou dosaženo teprve v Jeruzalémě posledních časů, kdežto podle křesťanského pojetí se Šechina navrátila už v postavě Ježíše Krista.
Právě Ježíš Kristus mi více sedí na spojení s Buddhou, tedy ten gnostický Ježíš. Gnose má podle mého soudu blízko k ortodoxnímu buddhismu (k tzv. hínájáně). Křesťanství, vytvořené apoštolem Pavlem, má zase mnoho styčných bodů s pozdějším buddhismem (s tzv. mahájánou).
22.12.2016 - 12:35
| Filtr
Buddha/2
» Crumb
To co popisuješ -myslím to o místech, kde přebývá Šechina- se mi jeví jako typický omyl mysli, která udělá krok zpátky a z čisté "věci" udělá modlářství (zlaté tele). Je to důsledek nepochopení - vnitřní stav není podmíněný ničím vnějším - že tomu tak zdánlivě je, to je výsledkem klamu. Zjednodušeně řečeno, pro někoho je chrám jen někde, pro jiného všude nebo nikde (vyber si )
22.12.2016 - 14:47
| Filtr
Crumb
» Buddha/2
Ano, to je dobrý postřeh. To, co jsem napsal o místech, kde přebývá Šechina, je názor judaismu na boha JHVH a jeho přítomnost ve světě. Židé původně praktikovali (stejně jako ostatní starověké národy) polyteismus (mnohobožství) a henoteismus (nadřazování kmenového či národního boha bohům ostatním). Během svého pobytu v Egyptě uctívali Židé např. i mennoferského posvátného býka Apise (Hapiho), který byl živoucí podobou egyptského boha stvořitele Ptaha (odtud asi pramení návrat k uctívání "zlatého telete", sošky býčka, pod horou Sinaj). V Mezopotámii uctívali Židé boha Nannara-Sína a také další mezopotamská božstva, v Kenaánu (dnešní Palestině) uctívali zase "všetvůrce" Ela, nejvyššího boha kenaanského panteonu, jehož vlastnosti byly později přeneseny (v přeznačené formě) na boha JHVH.
JHVH neboli Jahve byl původně bůh Midjanitů, u kterých byl Mojžíš hostem po svém útěku z Egypta. Mojžíš se stal vyznavačem tohoto boha a přinesl ho egyptským Izraelitům jako misionář kněžské korporace Midjanitů, jejíž členem se stal. Mojžíšovo náboženství (jahvismus) ovšem nebylo monoteismem v dnešním moderním pojetí. Šlo o henoteismus s prvky modlářství. Jahve byl soupeřem ostatních bohů a měl svou podobu. Původně byl Jahve uctíván v podobě hada, často okřídleného. Býval také zobrazován jako okřídlená hybridní bytost - napůl člověk, napůl had. Býval uctíván i v podobě býka. Věřilo se také, že je přítomen ve svých zpodobněních, např. v Mojžíšově bronzovém hadu Nechuštánovi. Pojetí Jahveho "neviditelnosti" se objevilo až později. Po něm následoval zákaz zobrazovat Jahva a jeho stará zpodobnění v podobě hada atd. začala být ničena jako projevy modlářství.
U jiných národů byl hlavní bůh přítomen např. v sochách a také na různých posvátných místech, např. babylónský Marduk měl přebývat na vrcholu zikkuraty Etemenanki, na vrcholu chrámové věže známé jako Babylónská věž. V Indii se dodnes věří, že některá místa jsou nabita "svatými silami", že božstva mohou přebývat v chrámech a sochách, ve slovech atd. Tyto "vnější" projevy mají mít pozitivní vliv "vnitřní stav" jedince, mají podněcovat jeho zbožnost apod. Některé duchovní směry ovšem razí názor, že univerzální Bůh je přítomen všude, že vše prostupuje a naplňuje, že vše je vlastně projevem některé z Jeho energií, že každý je jiskrou Absolutna, že každý může vnitřně zažít přítomnost Absolutna, sounáležitost s ním atd., a to i bez vnějších podnětů ve formě soch, chrámů atd.
Jde o to, co daný jedinec potřebuje k navození příslušného vnitřního stavu. Někdo se obejde bez vnějších stimulů, někomu pomáhají, na někoho žádné podněty nepůsobí. Je to individuální. Jak správně říkáš, "pro někoho je chrám jen někde, pro jiného všude nebo nikde."
JHVH neboli Jahve byl původně bůh Midjanitů, u kterých byl Mojžíš hostem po svém útěku z Egypta. Mojžíš se stal vyznavačem tohoto boha a přinesl ho egyptským Izraelitům jako misionář kněžské korporace Midjanitů, jejíž členem se stal. Mojžíšovo náboženství (jahvismus) ovšem nebylo monoteismem v dnešním moderním pojetí. Šlo o henoteismus s prvky modlářství. Jahve byl soupeřem ostatních bohů a měl svou podobu. Původně byl Jahve uctíván v podobě hada, často okřídleného. Býval také zobrazován jako okřídlená hybridní bytost - napůl člověk, napůl had. Býval uctíván i v podobě býka. Věřilo se také, že je přítomen ve svých zpodobněních, např. v Mojžíšově bronzovém hadu Nechuštánovi. Pojetí Jahveho "neviditelnosti" se objevilo až později. Po něm následoval zákaz zobrazovat Jahva a jeho stará zpodobnění v podobě hada atd. začala být ničena jako projevy modlářství.
U jiných národů byl hlavní bůh přítomen např. v sochách a také na různých posvátných místech, např. babylónský Marduk měl přebývat na vrcholu zikkuraty Etemenanki, na vrcholu chrámové věže známé jako Babylónská věž. V Indii se dodnes věří, že některá místa jsou nabita "svatými silami", že božstva mohou přebývat v chrámech a sochách, ve slovech atd. Tyto "vnější" projevy mají mít pozitivní vliv "vnitřní stav" jedince, mají podněcovat jeho zbožnost apod. Některé duchovní směry ovšem razí názor, že univerzální Bůh je přítomen všude, že vše prostupuje a naplňuje, že vše je vlastně projevem některé z Jeho energií, že každý je jiskrou Absolutna, že každý může vnitřně zažít přítomnost Absolutna, sounáležitost s ním atd., a to i bez vnějších podnětů ve formě soch, chrámů atd.
Jde o to, co daný jedinec potřebuje k navození příslušného vnitřního stavu. Někdo se obejde bez vnějších stimulů, někomu pomáhají, na někoho žádné podněty nepůsobí. Je to individuální. Jak správně říkáš, "pro někoho je chrám jen někde, pro jiného všude nebo nikde."
22.12.2016 - 18:55
| Filtr
Buddha/2
» Crumb
No jo no. S tím hadem jako bohem to bude podobně jako se Šechinou.
A s egyptskými božstvy taky. Podle mě často vůbec nechápeme, co pro ně jejich božstva znamenala - si tedy spíš myslím symbolizovala. Je docela dobře možné, že oni to, čemu my říkáme věk býka jednoduše označovali býkem (jako vládcem dané periody). Proto museli mít těch "bohů" víc . Oni v tom měli dokonalý pořádek, jen my v tom děláme binec, když mícháme bohy, božství a periody do jednoho nepoživatelného eintopfu a ještě si myslíme jak tomu pěkně rozumíme .
A s egyptskými božstvy taky. Podle mě často vůbec nechápeme, co pro ně jejich božstva znamenala - si tedy spíš myslím symbolizovala. Je docela dobře možné, že oni to, čemu my říkáme věk býka jednoduše označovali býkem (jako vládcem dané periody). Proto museli mít těch "bohů" víc . Oni v tom měli dokonalý pořádek, jen my v tom děláme binec, když mícháme bohy, božství a periody do jednoho nepoživatelného eintopfu a ještě si myslíme jak tomu pěkně rozumíme .
23.12.2016 - 09:47
| Filtr
balschemtov
» Crumb
Díky za velmi obohacující informace. Přiznám se, že si ani nedokážu nic představit pod pojmem gnostický Ježíš. V knize Evangeluim podle Josefa Flavia se s postavou Ježíše vyrovnává vrchní zemský rabín Karol Sidon. Jednak je pro mne Sidon jediným českým duchovním, kterému dokážu naslouchat, protože se vyjadřuje velmi srozumitelně a realisticky a také jsem vděčný za tento text, protože v něm jsem se mohl ztotožnit prakticky se vším. Popisuje tam nejméně tři Ježíše a ten, který mne nejvíc oslovil se nazývá esénský učitel Moudrosti, který v podstatě+ formuloval esénské učení. Jeho příběh byl jakoby nasát do příběhu Ježíše Krista a to včetně jeho smrti a druhého příchodu. Tedy v tomto příběhu se trochu chytám, jinak mi Buddha i Ježíš připadají jako docela hustá literární fikce.
23.12.2016 - 09:57
| Filtr
balschemtov
» Pietra di Luna
Tolleho jsem dostal právě od kamarádky k poslechu. Chystám se věnovat mu Vánoce a dovolenou. První kapitola mne již zaujala, protože vykazuje literární zdatnost i myšlenkovou bystrost.
23.12.2016 - 14:47
| Filtr
Bosch
» balschemtov
To je když ustanou nutkání a tlaky číst staré židy. A spousta dalších nevinných drobností.
05.01.2017 - 13:52
| Filtr
05.01.2017 - 16:12
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
U výrazu Šechina se domnívám, že se jedná o vědomé prožití stavu "nečasovosti"
mám podobnou zkušenost. podstatou stavu tady a teď, je jakási nehybnost. ale myslím, že to je jen určitá rovina vhledu. I sama nehybnost má možná různé podoby, polohy.
=====
U výrazu Šechina se domnívám, že se jedná o vědomé prožití stavu "nečasovosti"
mám podobnou zkušenost. podstatou stavu tady a teď, je jakási nehybnost. ale myslím, že to je jen určitá rovina vhledu. I sama nehybnost má možná různé podoby, polohy.
05.01.2017 - 16:16
| Filtr
Najdise.cz
» Crumb
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ad had a spojení s poustevníkem, průvodcem - Mojžíš - to by vysvětlovalo, proč v tradičním R. tarotu je na kartě poustevník za jeho postavou i plazící se had. na nových sadách tarotu už na této kartě had chybí.
=====
ad had a spojení s poustevníkem, průvodcem - Mojžíš - to by vysvětlovalo, proč v tradičním R. tarotu je na kartě poustevník za jeho postavou i plazící se had. na nových sadách tarotu už na této kartě had chybí.
05.01.2017 - 16:19
| Filtr
balschemtov
» Buh je tlak
Mě se to nejčastěji přihodí ve vlaku, tedy přihodí tak, že si toho všimnu. Je to činnost kterou denně opakuji a projíždím stejnou krajinou. Najednou mi připadá že ten pohyb je naprostá iluze. K tomu si uvědomím rytmus ročních období. Je to jako mocný střih.
05.01.2017 - 16:22
| Filtr
Najdise.cz
» balschemtov
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
u mně v tradiční meditaci.
ale jak říkám, mám pocit, že ta nehybnost není vše. něco "za ní" ještě je.
=====
u mně v tradiční meditaci.
ale jak říkám, mám pocit, že ta nehybnost není vše. něco "za ní" ještě je.
05.01.2017 - 16:36
| Filtr
balschemtov
» Buh je tlak
Když se zamýšlím, tak těch situací je samozřejmě více. Také jsem včera poslouchal Eckharta Tolleho. Zvláště v pasážích týkajících se emočního těla jsem si zřetelně uvědomil, že je to výraz, který odpovídá židokřesťanskému nevykoupenému tělu, v biblické řeči se to označuje často jako Adam. Při tom poslechu mne napadlo, že je možné stav Šchina rozšiřovat postupně na jakoukoliv činnost. Možná je to i náš úkol. Něco co skutečně můžeme uskutečnit. Způsob jak můžeme být skutečně úspěšní. Hospodin to totiž slibuje.
© 2007-2024 Najdise.cz