Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky: Všechny | Mici Angóra
12.05.2020 - 09:09
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
tak podle mě by ta "konspirace" ohledně průmyslu 4.0 měla spíš znít ve prospěch vzdělání, protože s jedním výučním listem celý život nevydržíš, jak to bylo dříve
tak to nás asi chtějí zničit ze zahraničí případně z vesmíru
prostě nadnárodní korporace za to můžou .. ty můžou za všechno ale fakt jako
tak to nás asi chtějí zničit ze zahraničí případně z vesmíru
prostě nadnárodní korporace za to můžou .. ty můžou za všechno ale fakt jako
12.05.2020 - 09:32
| Filtr
Mici Angóra
» il*ča
"Jo - a dyslektici a další dys většinou končili v pomocné. Nebyla diagnoza, byl jsi prostě blbej. Jen z mé třidy na zakladce takhle dopadli tři spolužaci."
Škoda, že se společnost umí pohybovat jen v extrémech, dneska má diagnózu pro změnu každej druhej a blbci vlastně skoro žádní nejsou
Škoda, že se společnost umí pohybovat jen v extrémech, dneska má diagnózu pro změnu každej druhej a blbci vlastně skoro žádní nejsou
12.05.2020 - 09:59
| Filtr
CapRising
» Mici Angóra
A tiež prečo to tak bolo, ak to tak naozaj bolo.
Možno len ľudia videli, že investícia do vlastného vzdelania naozaj prinášala zisk, či už peňažný alebo v podobe statusu.
Dnes to nie je také jednoznačné a predvídateľné.
A preto možno ľudia nie sú takí ochotní do toho investovat, čo neznamená, že sú automaticky hlúpejší.
Možno len ľudia videli, že investícia do vlastného vzdelania naozaj prinášala zisk, či už peňažný alebo v podobe statusu.
Dnes to nie je také jednoznačné a predvídateľné.
A preto možno ľudia nie sú takí ochotní do toho investovat, čo neznamená, že sú automaticky hlúpejší.
12.05.2020 - 10:59
| Filtr
Al*
» Mici Angóra
ne to neznamená
všeobecně
mmch i ty znalosti potřebuješ, ne že ne
a končím, bo ty evidentně musíš mít vždy poslední slovo
optimistka co si nechce přiznat že je něco v p.
já jsem taky optimistka protože myslím že vždycky může být hůř takže se musíme radovat když je dobře
všeobecně
mmch i ty znalosti potřebuješ, ne že ne
a končím, bo ty evidentně musíš mít vždy poslední slovo
optimistka co si nechce přiznat že je něco v p.
já jsem taky optimistka protože myslím že vždycky může být hůř takže se musíme radovat když je dobře
12.05.2020 - 11:22
| Filtr
Mici Angóra
» Al*
Hezká projekce s tím posledním slovem
Já netvrdím, že znalosti nepotřebuju a nějaké i mám si myslím. Ale prostě to nevidím tak černobíle, že dřív to bylo super a teď je to v prdeli. Předtím zase bylo leccos v prdeli a teď je to super. Ono to nějak dopadne.
Já netvrdím, že znalosti nepotřebuju a nějaké i mám si myslím. Ale prostě to nevidím tak černobíle, že dřív to bylo super a teď je to v prdeli. Předtím zase bylo leccos v prdeli a teď je to super. Ono to nějak dopadne.
12.05.2020 - 15:21
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
=====
Nevím, jestli už někdo něco podobného nepsal.
Podle mě je prostě blbost u různých typů středních škol porovnávat úroveň. Ta úroveň se musí porovnat mezi typy stejných škol. A fakt netuším, proč by neměly být už SŠ zaměřeny technicky, humanitně, umělecky a co já vím jak. Třeba i všeobecně, když máme ty gymply.
Ona ta maturita často je takové to "řekni mi, co jsi se naučil (nabifloval, třeba i něco pochopil, ale praktické použití často chybí)". Jenže to je na nic. Jak pro jedince, tak pro společnost. Protože tam by se měli zaměřit spíše na "řekni mi, jak to umíš použít a k čemu ti to je".
Ta využitelnost lidí po SŠ se často nejlépe ukáže v praktické zkoušce a v odborných předmětech. Ty by měly prokázat, jestli člověk v té škole nebyl nadarmo. Jenže co gympl?
Gymnázia jsou považována za prestiž. Všeobecné vzdělání, jež zajistí nejlepší odrazový můstek pro VŠ (prý).
Jako absolventka gymnázia bych odpověděla dvěmi pádnými slovy: Jak kdy!
Ano, matematiku jsme měli na vyšší úrovni, než kde jaká technicky zaměřené škola, co jsem měla možnost porovnat. Taky jsme na to měli více času. Jsem se nestačila divit, když jsem porovnávala naše rozvrhy s těmi na odborných školách, jak málo hodin jsme oproti nim měli, kolik volného času navíc (pravda, ten musel být kvůli vyšší náročnosti věnován přípravě a studiu, takže to bylo možná fifty fifty). Jenže...
Už mnohokrát jsem se setkala s tím, že absolvent odborné SŠ pokud pokračuje v oboru na VŠ má neskutečný náskok před gypláky. Spolužačka z gymplu, která až do maturity měla snad dvakrát dvojku, měla problém vystudovat hnojárnu (pravda, byla to genetika). Vždy říkala, že všichni ti, kterým jsme se posmívali, že byli na SŠ někde na zemědělce, to dávají daleko lépe a s menším úsilím, než ona. A že by jí mnohem více prospělo, kdyby se na gymplu nevěnovala tak všeobecně všemu, včetně matematiky (přitom ta u nich v genetice byla důležitá, ne že ne), ale více se specializovala právě k té genetice.
Kamarád, co má už asi tři tituly, taky říká, že mu na elktrotechně mohli dát lepší základ, než na gymplu.
Myslím, že je to velmi individuální. A povinnost (jednotnost) v tomto směru individualitě neprospívá.
Autorka článku tu řeší, že když nebude povinná maturita z matematiky, tak tím klesá kvalita vzdělání. Nemyslím, že jedna zkouška může přebít systematické vzdělání. Škoda, že se spíše neuměla zamyslet nad tím, jak toto napravit. Tady se řeší problém nějak od konce (pouze konec). A ta maturita to má v současné době spíše maskovat. Maturita, kterou mám jen jako kus papíru a nic víc, jen abych ukázal, že ji mám, je dobrá tak k použití na záchodě, když chybí toaletní papír. Otázkou je, zda někteří s maturitou by na toto řešení problému byli schopni přijít. Věřím, že čtyřkaři spíše než jedničkáři.
Je tu někdo, kdo nenarazil nikdy na vola s titulem? Mimochodem každý jsme pro někoho volem.
13.05.2020 - 02:07
| Filtr
Ase
Opäť sa ukazuje tam, kde problém v skutočnosti nieje, to je už len zakončenie toho celého. Problém nieje v tom, že by sa žiak nevedel naučiť, ale v tom, že škola zamestnáva od nekompetentných až po hlúpich učiteľov matematiky.
Žiak predsa nemôže za to, že idiot učiteľ nevie vysvetliť, čo to je matematická funkcia.
Ak sa u žiaka zanedbá napríklad pojem funkcia, tak sa to potom s ním vezie od základnej školy až po vysokú, a často ani na vysokej nepochopí, skončí školu s tým, že vie, kde čo má dosadiť, a to je všetko. Matematika, ak človek pochopí pojem funkcia, nieje tažká, ba naopak, naozaj je niečo, čo sa človek učiť nemusí. Musí ale chápať, rozumieť, čo sa u toho deje.
Ak nerozumie, potom sa ľahko povie "veď tomu nerozumiem, načo mi to je", ale to je prinajmenšom tak hlúpy argument asi ako otázka "načo si budem vedieť spočítať dane, stačí keď mi chodia peniaze na účet", počítať dane nepotrebujem. Okrem toho, k čomu je potom stredná škola, ktorá má garantovať zvládnutie prípravy matematiky na VŚ, a k čomu je gymnázium, ktoré má byť pre tých nadanejších, no asi politici majú už aj plán, ako prijať na technické školy aj ľudí bez základov matematiky, prípadne ďalšie obory, kde matematiku treba.
Žiak predsa nemôže za to, že idiot učiteľ nevie vysvetliť, čo to je matematická funkcia.
Ak sa u žiaka zanedbá napríklad pojem funkcia, tak sa to potom s ním vezie od základnej školy až po vysokú, a často ani na vysokej nepochopí, skončí školu s tým, že vie, kde čo má dosadiť, a to je všetko. Matematika, ak človek pochopí pojem funkcia, nieje tažká, ba naopak, naozaj je niečo, čo sa človek učiť nemusí. Musí ale chápať, rozumieť, čo sa u toho deje.
Ak nerozumie, potom sa ľahko povie "veď tomu nerozumiem, načo mi to je", ale to je prinajmenšom tak hlúpy argument asi ako otázka "načo si budem vedieť spočítať dane, stačí keď mi chodia peniaze na účet", počítať dane nepotrebujem. Okrem toho, k čomu je potom stredná škola, ktorá má garantovať zvládnutie prípravy matematiky na VŚ, a k čomu je gymnázium, ktoré má byť pre tých nadanejších, no asi politici majú už aj plán, ako prijať na technické školy aj ľudí bez základov matematiky, prípadne ďalšie obory, kde matematiku treba.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
14.05.2020 - 07:22
| Filtr
Mici Angóra
» Ase
"Učiteľ je debil že nevie vysvetliť decku matematiku? No buď je debil, alebo nieje kompetentný, jednoducho to nevie alebo na to nemá, ale potom tam nemá čo hľadať."
Asi to souvisí s tím, že prošel tím samým špatným vzdělávacím systémem, to je začarovaný krh. Ale kde to přetnout? Kde vzít zničehonic ty učitele, kteří začnou učit srozumitelně už malé děti?
Asi to souvisí s tím, že prošel tím samým špatným vzdělávacím systémem, to je začarovaný krh. Ale kde to přetnout? Kde vzít zničehonic ty učitele, kteří začnou učit srozumitelně už malé děti?
19.05.2020 - 07:22
| Filtr
fanik
» Mici Angóra
Mě z toho POCITOVĚ vyplývá, že si tam každý dělá co chce a někdy co může.
A že se škola zbytečně moc řeší a i přeceňuje..
A že se škola zbytečně moc řeší a i přeceňuje..
© 2007-2024 Najdise.cz