Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Proměna - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Proměna
27.11.2021 - 12:36
Wolfinka
Proměna
Čas vyždímá poslední slzy z tvé duše
otočí se na patě s úsměvem
nad mraky Fénix roztáhne křídla
než shoří, uslyšíš jeho píseň
Nad ránem budeš jiná, v jiném náručí
tiskneš samu sebe k srdci
přivineš svou tvář ke své
a není to zrcadlo, hřeje
Místo o kterém už nevíš
čas který už není
ticho, které neslyšíš
už ani Ty ani Já
....
Proměna
otočí se na patě s úsměvem
nad mraky Fénix roztáhne křídla
než shoří, uslyšíš jeho píseň
Nad ránem budeš jiná, v jiném náručí
tiskneš samu sebe k srdci
přivineš svou tvář ke své
a není to zrcadlo, hřeje
Místo o kterém už nevíš
čas který už není
ticho, které neslyšíš
už ani Ty ani Já
....
Proměna
Příspěvky: Všechny | beno
Stránka:
1 2
09.06.2022 - 13:25
| Filtr
beno
» beno
Než úplně zavřu potichu dveře této komnaty a jelikož se ze mne stává ješita, hodím vám sem ještě jednu literární světlici. Třeba zahlédnete její záblesk:
Kdo se ráno usměje,
je šťastný než se naděje.
Kdo se ráno mračí,
boty ho pak tlačí.
A kdo by chtěl zapomenout,
musí zas ty boty zout
a hodně rychle ulehnout.
Každý už teď dobře ví,
že ranní ptáče nesleví,
tak neseďte mu na větvi.
Napsal a NARÝMOVAL: Beno Užjefuč
Kdo se ráno usměje,
je šťastný než se naděje.
Kdo se ráno mračí,
boty ho pak tlačí.
A kdo by chtěl zapomenout,
musí zas ty boty zout
a hodně rychle ulehnout.
Každý už teď dobře ví,
že ranní ptáče nesleví,
tak neseďte mu na větvi.
Napsal a NARÝMOVAL: Beno Užjefuč
10.06.2022 - 09:20
| Filtr
Sosna zvlčelý
» beno
Milý beno,
metafora o "sídlišti, v kterém nikdo nebydlí" asi odhaluje mnohé. Je velmi trefná, ale současně ukazuje na srovnávání jablek a hrušek dohromady. Já bych totiž ještě doplnil ono otřepané, že "když dva dělají totéž, není to totéž".
Nevím, jestli se mi to podaří vysvětlit srozumitelně, ale pokusím se:
Řekněme, že autorem zveřejněného literárního dílka není Wolfinka, ale beno, který hned pod tím uvedl verzi s rýmy, souzvuky... Předložil ji k posouzení. A zde se jistě přirovnání k prázdnému sídlišti skvěle uplatní, protože beno právě na rozdíl souzvuků chce poukázat. A v tomto případě přijímám veškeré argumenty, ovšem s vědomím, že někomu se i tak může více líbit verze nerýmovaná.
Jenže zde je autorkou Wolfinka a srovnání s prázdným sídlištěm těžko může obstát jednoduše proto, že my nevíme, jaký prožitek vedl k uvedené "říkejmesitomujakchceme". Jestliže nevíme, těžko můžeme tvrdit, že jde o dílo bezobsažné! Jelikož jsem však od Wolfinky již přečetl mnohé, ze svého úhlu pohledu mohu předpokládat, že to ze skutečného prožitku vyšlo, ze života. A v tom je podle mne ten rozdíl mezi jejím a Vaším. Že Wolfinka autenticky volila slova podle toho, co cítila a prožila. Vy jste je přeskládal libozvučně, ale přitom vlastně nevíte, o čem to je. Ale to nevíme skoro nikdo. My všichni se můžeme jen domnívat a prokládáme to vlastním žitím. A proto někomu je to blíže a souzní s tím právě tak, jak předloženo bylo. A jinému to nedá nic. Ale při uvědomění si výše napsaného si dokáže uvědomit, že to tak je se vším, že mu také nechutná některé jídlo, které jiní zbožňují a že proto jim jej nemá cenu rozmlouvat. Jablka a hrušky.
A my?
My jsme jen struny. Různě napnuté, v různém ladění... Není divu, že jedna struna vyloudí tón, který některé další struny též rozvibruje, ale jiné nechá netečnými. A některé, ač jinak laděné, k tónu druhého přidají svůj vlastní a vznikne akord.
Bylo by škoda některé tóny vynechat a nemoci je hrát, že někomu přijdou nelibozvučné. Neomezujme básníky, neomezujme muzikanty, jinak se uzavřeme do vlastních neomezitelných mezí omezenosti.
P.S.
V tvorbě Jaroslava Seiferta také v pozdnější tvorbě budete také určovat, že takto je to napsané špatně, a že takto by to znělo lépe?
metafora o "sídlišti, v kterém nikdo nebydlí" asi odhaluje mnohé. Je velmi trefná, ale současně ukazuje na srovnávání jablek a hrušek dohromady. Já bych totiž ještě doplnil ono otřepané, že "když dva dělají totéž, není to totéž".
Nevím, jestli se mi to podaří vysvětlit srozumitelně, ale pokusím se:
Řekněme, že autorem zveřejněného literárního dílka není Wolfinka, ale beno, který hned pod tím uvedl verzi s rýmy, souzvuky... Předložil ji k posouzení. A zde se jistě přirovnání k prázdnému sídlišti skvěle uplatní, protože beno právě na rozdíl souzvuků chce poukázat. A v tomto případě přijímám veškeré argumenty, ovšem s vědomím, že někomu se i tak může více líbit verze nerýmovaná.
Jenže zde je autorkou Wolfinka a srovnání s prázdným sídlištěm těžko může obstát jednoduše proto, že my nevíme, jaký prožitek vedl k uvedené "říkejmesitomujakchceme". Jestliže nevíme, těžko můžeme tvrdit, že jde o dílo bezobsažné! Jelikož jsem však od Wolfinky již přečetl mnohé, ze svého úhlu pohledu mohu předpokládat, že to ze skutečného prožitku vyšlo, ze života. A v tom je podle mne ten rozdíl mezi jejím a Vaším. Že Wolfinka autenticky volila slova podle toho, co cítila a prožila. Vy jste je přeskládal libozvučně, ale přitom vlastně nevíte, o čem to je. Ale to nevíme skoro nikdo. My všichni se můžeme jen domnívat a prokládáme to vlastním žitím. A proto někomu je to blíže a souzní s tím právě tak, jak předloženo bylo. A jinému to nedá nic. Ale při uvědomění si výše napsaného si dokáže uvědomit, že to tak je se vším, že mu také nechutná některé jídlo, které jiní zbožňují a že proto jim jej nemá cenu rozmlouvat. Jablka a hrušky.
A my?
My jsme jen struny. Různě napnuté, v různém ladění... Není divu, že jedna struna vyloudí tón, který některé další struny též rozvibruje, ale jiné nechá netečnými. A některé, ač jinak laděné, k tónu druhého přidají svůj vlastní a vznikne akord.
Bylo by škoda některé tóny vynechat a nemoci je hrát, že někomu přijdou nelibozvučné. Neomezujme básníky, neomezujme muzikanty, jinak se uzavřeme do vlastních neomezitelných mezí omezenosti.
P.S.
V tvorbě Jaroslava Seiferta také v pozdnější tvorbě budete také určovat, že takto je to napsané špatně, a že takto by to znělo lépe?
15.07.2022 - 20:19
| Filtr
beno
» Lupi
Poslední verš je míněn jako doporučení, rýmuje se částečně, záleží jak se vysloví v souvislosti k celé básni. Nechtěl jsem aby se úplně rýmoval, neměl by tu správnou výpovědní intenzitu. Verš na víc. Na báseň jsem potřeboval ca 5 minut a je myšlena jen jako příklad, nic čím bych chtěl někoho uhranout nebo přesvědčit.
Děkuji za Váš čas
Poslední verš je míněn jako doporučení, rýmuje se částečně, záleží jak se vysloví v souvislosti k celé básni. Nechtěl jsem aby se úplně rýmoval, neměl by tu správnou výpovědní intenzitu. Verš na víc. Na báseň jsem potřeboval ca 5 minut a je myšlena jen jako příklad, nic čím bych chtěl někoho uhranout nebo přesvědčit.
Děkuji za Váš čas
© 2007-2024 Najdise.cz