Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
a neuveď nás v pokušení.. - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
a neuveď nás v pokušení..
22.12.2017 - 17:50
Bosch
a neuveď nás v pokušení..
je část otčenáše která je podle papeže údajně špatně přeložena
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
dává to logiku protože dokonalý a milující bůh by asi uváděl svoje příznivce v pokušení
otčenáš je vlastně v současném překladu důkaz že né satan, ale samotný bůh je pokušitel a takto se modlily celé generace
a ke komu vlastně tedy doopravdy..?
apropo je vůbec možný vnitřní růst bez konfrontací našich hodnot s vnějším prostředím což hlavně v dnešním světě přináší spoustu pokušení?
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
Pokušení přitom vnímám jako tendenci překračovat hranice dané nižší přirozenosti tak aby expanzivně přebírala vládu nad osobností. Což vede k obžerství, hypersexualitě..domnívám se že ani bůh nedokáže zajistit "neuvádění" v takováto pokušení aniž by tím zabránil vývoji osobnosti.
Jak to asi myslel autor otčenáše..? Kdo ví?
Stránka:
1 2
23.12.2017 - 14:23
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele iveef, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ak mozem, rada by som este dodala, ze nech robime cokolvek, ide o to preco to urobime alebo nie, ten zamer, ktory za tym je, skutocny dovod, preco nieco urobime alebo odmietneme, to dava vsetkemu vyznam...v akom duchu sa to nesie. A nieje to nic jednoduche si to uvedomit a priznat.
Boh nam pomahaj...inymi slovami, pomozme si sami, lebo je len na nas, aby sme to pozorovali a uvedomovali si, boli v tomto sobecky a pozerali hlavne na nase ciny, na ich pohnutky.
Vo vyssom leveli to uz clovek nemusi sledovat, vnima cisto a vie, co robit.
Nech tam nase cesty vedu.
=====
Ak mozem, rada by som este dodala, ze nech robime cokolvek, ide o to preco to urobime alebo nie, ten zamer, ktory za tym je, skutocny dovod, preco nieco urobime alebo odmietneme, to dava vsetkemu vyznam...v akom duchu sa to nesie. A nieje to nic jednoduche si to uvedomit a priznat.
Boh nam pomahaj...inymi slovami, pomozme si sami, lebo je len na nas, aby sme to pozorovali a uvedomovali si, boli v tomto sobecky a pozerali hlavne na nase ciny, na ich pohnutky.
Vo vyssom leveli to uz clovek nemusi sledovat, vnima cisto a vie, co robit.
Nech tam nase cesty vedu.
23.12.2017 - 14:45
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Hell 2046, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jak píšeš, vybavují se mi homeopatické konstituční typy Syphilinum a Lachesis, které to "neuveđ nás v pokušení" bytostně potřebují. A tak by to mělo být, každý ať si vybere to své.
Satana v polívce nezávidím
=====
Jak píšeš, vybavují se mi homeopatické konstituční typy Syphilinum a Lachesis, které to "neuveđ nás v pokušení" bytostně potřebují. A tak by to mělo být, každý ať si vybere to své.
Satana v polívce nezávidím
23.12.2017 - 15:26
| Filtr
tronco
Uz z toho kvetu. Haleluja
http://www.biblenet.cz/b/Matt/6#v9
Precti si to prosim i s navodem. Jezis rika lidem, ze neni dobre odrikat slova dokola jako pokrytci, ale proste vlastnimi slovy, i kdyz Buh vi presneji vzdy to, co prave potrebujeme.
Nevydej nas v pokuseni...
Buh je vzdy pri nas a dal nam svobodnou vuli a znamena to jen, aby nas ani v pokuseni neopoustel, "nevydaval zlu" chapete to takhle tez nekdo jednoduse?
http://www.biblenet.cz/b/Matt/6#v9
Precti si to prosim i s navodem. Jezis rika lidem, ze neni dobre odrikat slova dokola jako pokrytci, ale proste vlastnimi slovy, i kdyz Buh vi presneji vzdy to, co prave potrebujeme.
Nevydej nas v pokuseni...
Buh je vzdy pri nas a dal nam svobodnou vuli a znamena to jen, aby nas ani v pokuseni neopoustel, "nevydaval zlu" chapete to takhle tez nekdo jednoduse?
23.12.2017 - 16:05
| Filtr
Marhon
"BIBLE KRALICKÁ: A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.
ARAMEJSKY: Nedej, aby nás oklamal povrch věcí, ale osvoboď nás od toho, co nás zdržuje. ... Nedej, aby do nás vstoupilo zapomnění, a pokoušela nás falešná zdání. Zlom moc naší nezralosti, vnitřní stagnaci, která brání dobrému ovoci."
ARAMEJSKY: Nedej, aby nás oklamal povrch věcí, ale osvoboď nás od toho, co nás zdržuje. ... Nedej, aby do nás vstoupilo zapomnění, a pokoušela nás falešná zdání. Zlom moc naší nezralosti, vnitřní stagnaci, která brání dobrému ovoci."
24.12.2017 - 00:50
| Filtr
Ase
Ako je to doopravdy? Správne kralicky by tam malo byť:
"...vyvoď nás z pokušení...."
"...vyvoď nás z pokušení...."
24.12.2017 - 01:17
| Filtr
Petr9
Mě hodně zaujala kniha Odpověď na Jóba od C. G. Junga:
http://www.klubknihomolu.cz/120789/…
===
Základem Jungova spisu je biblický příběh o spravedlivém a bohabojném člověku Jóbovi, který je testován ve své víře a věrnosti Jahvem (tedy Bohem), jenž podlehl Satanovu pokušení (Satan u Jahva zpochybnil Jóbovu víru) a nechává seslat na Jóba různé pohromy, až nebohý Jób skončí chudý, opuštěný a nemocný.
Na příběhu o nespravedlivě trpícím člověku Jung demonstruje, že Jahve se v Bibli neukazuje vždy jako ten milující a dobrotivý vševědoucí. Naopak, ve vztahu k Jóbovi se chová ješitně, vyžaduje absolutní věrnost a chválu na svou osobu, nedodržuje zákony, které sám určil, a nezná nic podobného sebekritice. Vystupuje jako absolutní protimluv, je dobrem i zlem současně.
Když Jób vyčte Jahvovi, že ho zbytečně týrá, je smeten sedmdesáti jedním veršem o tom, jak je jeho Bůh všemohoucí. Díky tomu Jób odkrývá Jahvovu nevědomost a rozporuplnou povahu, čímž se dle Junga dostává na morálně vyšší úroveň, je tedy nad Bohem, svým stvořitelem. Na rozdíl od Jahva má Jób dar sebereflexe. To si uvědomí i Jahve a chce svou nevědomost a vinu odčinit tím, že se stane člověkem. Skrze Krista a jeho smrt odstraní svou vinu na člověku. Proto považuje Jung starozákonní knihu Jób za „mezník na dlouhé cestě vývoje božského dramatu.“
===
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
===
v některém překladu jsem narazil na "Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás od zlého.", což je asi "inspirativnější"...
... ale pořád tam zůstává základní schizma/otázka, k jakému křesťanskému Bohu se člověk vlastně modlí. kdoví
http://www.klubknihomolu.cz/120789/…
===
Základem Jungova spisu je biblický příběh o spravedlivém a bohabojném člověku Jóbovi, který je testován ve své víře a věrnosti Jahvem (tedy Bohem), jenž podlehl Satanovu pokušení (Satan u Jahva zpochybnil Jóbovu víru) a nechává seslat na Jóba různé pohromy, až nebohý Jób skončí chudý, opuštěný a nemocný.
Na příběhu o nespravedlivě trpícím člověku Jung demonstruje, že Jahve se v Bibli neukazuje vždy jako ten milující a dobrotivý vševědoucí. Naopak, ve vztahu k Jóbovi se chová ješitně, vyžaduje absolutní věrnost a chválu na svou osobu, nedodržuje zákony, které sám určil, a nezná nic podobného sebekritice. Vystupuje jako absolutní protimluv, je dobrem i zlem současně.
Když Jób vyčte Jahvovi, že ho zbytečně týrá, je smeten sedmdesáti jedním veršem o tom, jak je jeho Bůh všemohoucí. Díky tomu Jób odkrývá Jahvovu nevědomost a rozporuplnou povahu, čímž se dle Junga dostává na morálně vyšší úroveň, je tedy nad Bohem, svým stvořitelem. Na rozdíl od Jahva má Jób dar sebereflexe. To si uvědomí i Jahve a chce svou nevědomost a vinu odčinit tím, že se stane člověkem. Skrze Krista a jeho smrt odstraní svou vinu na člověku. Proto považuje Jung starozákonní knihu Jób za „mezník na dlouhé cestě vývoje božského dramatu.“
===
není silnější formulace například: "dej ať mám sílu s pokušeními bojovat..?"
===
v některém překladu jsem narazil na "Prosíme, proveď nás pokušením, ale zbav nás od zlého.", což je asi "inspirativnější"...
... ale pořád tam zůstává základní schizma/otázka, k jakému křesťanskému Bohu se člověk vlastně modlí. kdoví
25.12.2017 - 12:17
| Filtr
Buddha/2
Tipnul bych si, že tahle věta je tam prostě a jednoduše dopsaná mnohem později, protože její smysl jde proti původnímu významu. Prostě víc vyhovuje lidem, kteří za vším svým neštěstím nejsou schopni vidět sebe, ale přehazujou to jinam (chudák Pánbůch a ).
25.12.2017 - 16:25
| Filtr
Bosch
» Ase
důležité ale podle mně je to, co je označováno jako pokušení
obyčejně je již někým předdefinováno a koncept pokušení je přejatý a daný systémem převládajících hodnot které jsou podmíněny mocenskými zájmy vládnoucí skupiny
dnes je například pokušením míněno něco jiného než pře 2000 lety
podmíněnost je dána také kulturněspolečenskou rovinou, slovo pokušení vyplývá z asketického přístupu k životu, duchovnosti, zdrženlivosti
obzvláště v dnešní době je koncept pokušení vnímán jako sebeomezující bariéra jdoucí proti naplňování osobních potřeb
i samotní křesťané a -- hlavně ti se takovým uvažováním ale vůbec neřídí
peníze moc majetek a obyčejně i ženy v přemíře jsou pro křesťany minimálně stejnětak žádoucí jako pro ateisty
chtělo by to ujasnit si co znamená vůbec víra a náboženství v životě současného člověka,
jak má vypadat dodržování katechismu
definovat správně jaké mají jednotlivé pasáže význam, například co je to pokušení v životě křesťana?
obyčejně je již někým předdefinováno a koncept pokušení je přejatý a daný systémem převládajících hodnot které jsou podmíněny mocenskými zájmy vládnoucí skupiny
dnes je například pokušením míněno něco jiného než pře 2000 lety
podmíněnost je dána také kulturněspolečenskou rovinou, slovo pokušení vyplývá z asketického přístupu k životu, duchovnosti, zdrženlivosti
obzvláště v dnešní době je koncept pokušení vnímán jako sebeomezující bariéra jdoucí proti naplňování osobních potřeb
i samotní křesťané a -- hlavně ti se takovým uvažováním ale vůbec neřídí
peníze moc majetek a obyčejně i ženy v přemíře jsou pro křesťany minimálně stejnětak žádoucí jako pro ateisty
chtělo by to ujasnit si co znamená vůbec víra a náboženství v životě současného člověka,
jak má vypadat dodržování katechismu
definovat správně jaké mají jednotlivé pasáže význam, například co je to pokušení v životě křesťana?
25.12.2017 - 18:36
| Filtr
Bosch
» Petr9
to je velmi zajímavý náhled junga
ve světle analytické psychologie ale asi i prostého zdravého selského rozumu dostává jahveho působení zcela nový z tradičního pohledu jistě nepřijatelný obraz
zajímavý je pojem dostat se "nad boha"
takovéto termíny se používají i v budhismu kde bůh není považován za největší nejvyšší a neomylnou entitu ve vesmíru
nejspíše jen takovýto způsob myšlení může dát smysluplnou odpověď na hlubší psychologické otázky což znamená radikální překročení (odpoutání od) tradičního
ve světle analytické psychologie ale asi i prostého zdravého selského rozumu dostává jahveho působení zcela nový z tradičního pohledu jistě nepřijatelný obraz
zajímavý je pojem dostat se "nad boha"
takovéto termíny se používají i v budhismu kde bůh není považován za největší nejvyšší a neomylnou entitu ve vesmíru
nejspíše jen takovýto způsob myšlení může dát smysluplnou odpověď na hlubší psychologické otázky což znamená radikální překročení (odpoutání od) tradičního
25.12.2017 - 21:54
| Filtr
thééé
Úplně nejdřív jsem chtěla napsat asi toto: no to víš, nějak ty svoje ovečky autorita musela držet v poslušnosti. K tomu sloužil tento překlad.
A tu jsme u poslušnosti (viz. Tvoje odpověď mi v diskuzi Mee too) - jojo poslušnost moc dobře znám, je to smrtící zabiják..
ale...
taky si myslím, že tato modlidba je úměrná určité vývojové fázi člověka, prostě patří do stupínku, kdy se člověk vnímá odděleně, jako jedinec nezávislý na ničem. Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí.
Pokušení tak může být čistě od slova pokusit se, prostě žít sám za sebe, a pokusit se myslet si, že mám svou vlastní, od Zdroje oddělitelnou vůli.
A tu jsme u poslušnosti (viz. Tvoje odpověď mi v diskuzi Mee too) - jojo poslušnost moc dobře znám, je to smrtící zabiják..
ale...
taky si myslím, že tato modlidba je úměrná určité vývojové fázi člověka, prostě patří do stupínku, kdy se člověk vnímá odděleně, jako jedinec nezávislý na ničem. Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí.
Pokušení tak může být čistě od slova pokusit se, prostě žít sám za sebe, a pokusit se myslet si, že mám svou vlastní, od Zdroje oddělitelnou vůli.
25.12.2017 - 23:46
| Filtr
Bosch
» thééé
"Nakonec, mě nevadí být poslušná a umím to, dostane mě totiž k pokoření, k pocitu vlastní nicotnosti, pod níž je smutek a propad, konečně i slzy (slzy jsou očistné)... pocit , že chci být hodna (ne hodná).. jakási pomyslná smrt něčeho, a po následuje tak očekávaný nový nádech, nový začátek, posun do Vědomí."
ano to mi přijde hodně důležitý moment
pocit vlastní nicotnosti vnímám jako důležitou součást nutnou k dokonaní oproštění se
ztráta iluzí, domnělých potřeb..balastu, to ryzí přetavené zůstane
dle knihy kazatel
Co je, už bylo. Co bude, už je. Co minulo, Bůh vyhledá.
ano to mi přijde hodně důležitý moment
pocit vlastní nicotnosti vnímám jako důležitou součást nutnou k dokonaní oproštění se
ztráta iluzí, domnělých potřeb..balastu, to ryzí přetavené zůstane
dle knihy kazatel
Co je, už bylo. Co bude, už je. Co minulo, Bůh vyhledá.
© 2007-2024 Najdise.cz