Kontakt na dálku ve zlém 2


31.01.2012 - 19:37
(Ryby) MG34
Kontakt na dálku ve zlém 2
Začnu událostí před nějakými 15 lety. Přišel jsem na diskotéku a byla tam kamarádka - slavila tam maturitu. Byla mi celkem blízká, ale byl jsem tehdy strašně free a bránil jsem se pozérsky čemukoliv hlubšímu. Přišel jsem navíc v náladě, že jsem se nějak nechtěl připojit k oslavování. Bylo to na mně poznat. Byla tím zklamaná a možná aby mne trochu popíchla, se po nějaké půl hodině začala v rohu líbat s jedním mým bývalým spolužákem, kterého jsem jí tam představil. Nevěděl jsem, že mi to bude vnitřně tak vadit (skrze pocity). Protože rozumově mi to nevadilo, snažil jsem se to nedávat najevo. Nicméně ten pocit jsem si dobře zapamatoval. Něco se najednou jakoby nepříjemně rozlévá z těla do rukou a trochu i do nohou.Něco podobného jsem pak různě zažil vícekrát a co je podstatné, párkrát to bylo zničeho nic (když jsem s nikým zrovna nebyl, nic jsem neviděl a nic nečekal). Každopádně ten pocit jsem si celkem dobře zafixoval a identifikoval a pracovně pojmenovaný ho mám tak, že "nějaká blízká osoba se mi natruc vzdaluje".Ještě malinko podobný (ale přecejenom trochu odlišný) pocit rozeznávám, když je na mne prostě někdo naštvaný, protože jsem něco provedl (ať už doopravdy nebo doměle). Typicky šéf v práci. A opět nemusí být přítomen a nemusím tušit, že něco hrozí, může to být zničeho nic.K tomu se přidává negativní kontakt, o kterém byla předchozí diskuze a pozitivní, o kterém se také mluvilo. Možná to má všechno stejného jmenovatele, stejný mechanizmus. Nevím.Podotýkám, že počet situací, kdy by se dalo uvažovat, že je něco z toho skutečně na dálku a není to nějaký sebeklam nebo autosugesce, je výrazně v menšině.Máte někdo podobné zkušenosti? Nějaké vysvětlující teorie?Jak se s těmi pocity v sobě fyzicky srovnat? Třeba nějaký uvolňující cvik nebo tak něco?

Stránka: 1 2
Řazení:
13.02.2012 - 19:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bergruna
My horší jsme vyhráli, protože jeden náš hráč rezignovaně napálíl míček jentak nazdařbůh a ono se to šťastně odrazilo a spadlo to tam. Bylo to ve chvíli, kdy to už bylo ztracené (nedlouho před koncem nám dali gól a my jsme neměli na to, abysme je ohrozili, za celý turnaj jim nikdo nedal ani gól). Náš plán byl remíza 0:0 a pak to nějak uhrát v prodloužení až k penaltám a tam zkusit štěstí. Jenže tím, že jsme dostali gól (a nedlouho před koncem) se náš plán sesypal jak domeček z karet a bylo to ztracené.

Byl to floorball. Náhoda, pro soupeře pořádná smůla. My sami jsme se divili skoro víc než soupeř. Pak už jsme to za cenu zdržování, simulování, faulování a kouskování dotáhli do prodloužení. Teprve tehdy nastoupil ten faktor, o kterém mluvíš - oni ztratili kousek svého seběvědomí a v prodloužení zaváhali. Ale bez té náhody byly všechny výhody na jejich straně a vyhráli by oni.

Oni to celkem dost uměli hrát a věřili pevně ve vítězství a podporu svého boha. Bylo to křesťanské misionářské družstvo - pomocí sportu šířili víru. My jsme to skoro nikdo předtím nehráli, byli jsme slepené družstvo z příchozích, co zbyli. Já jsem hrál v sandálech a docela mi to klouzalo. Celkem bylo asi 8 družstev. Ale dostali jsme se nějak proti nim až do finále, i když v základní skupině nás vyklepli 5:0. A finále dopadlo, jak jsem psal.

Jiný příklad - neochvějná víra ve vítězství nebyla Japoncům ve 2.světové válce nic platná. A jakou panečku víru měli! Spadla atomová bomba a konec.

Jak říkám - faktor víry v úspěch rozhoduje až když jsou síly přibližně vyrovnané nebo je rozdíl snesitelný.

Pak je tu ještě ten konflikt dvou upřímných přání, která se vzájemně vylučují. Např. 2 běžci si přejí zvítězit ve velkém závodě, ale může to být jen jeden z nich. Nebo Alice si přeje za partnera Boba a Bob si přeje Cecílii - kdo bude s kým? Atd.

Všechny tyhle věci možná fungují v hodně malé omezené míře, v podstatě jako takové kuriozitky. Ale to rozhodující, co se děje, to se odvíjí právě od té výkonnosti, síly, pozice, situace, souběhu událostí atd.

A navíc... nechtěl bych svým přáním takto ovlivňovat cizí osudy. Za určitých okolností se mi to příčí (ne vždy).
13.02.2012 - 21:12 | Filtr
(Střelec) Ajzy » MG34
To se nám to pěkně debatí... :4:

No, že by měřítko poznání nějaké doby byly osnovy doby pozdější? Přeci nemůže být měřítkem poznání jen to, co se vyučuje na školách. A musíš vzít v úvahu i úroveň vzdělanosti a poznání v té době. Třeba zrovnqa Newton hodně vycházel třeba z Keplera, a třeba Newtonovy graviteční zákony byly v té době revoluční (17. století). A v čem je Einstein v rozporu s Newtonem?

Pokud jde o Lorentzovy transformace, myslím, žes to pochopil dobře. Ale z tohoto vyplývá, že čas jedné události v jedné vztažné soustavě nemusí být totožný s časem té samé události v jiné soustavě. Podstatu času to sice nevystihuje, nicméně je to docela zajímavé.

Ano, věda si za to může sama. Jako ostatně vše je to o lidech.

"Mimochodem Jung a uznávaný vědec? Nedokážu si představit nějakého hardcore matematika, který uznává Junga (nebo přesněji řečeno kohokoliv z humanitních oborů) jako vědce... :3: "

:4: Tak to je svatá pravda. Obráceně to samozřejmě platí také...
13.02.2012 - 21:44 | Filtr
(Ryby) MG34 » Ajzy
Měřítko poznání doby - to je subjektivní - co si kdo vybere jako rozhodující. Já si myslím, že školy jsou snadno uchopitelné a jsou garancí určité ustálenosti názoru. Když jsem psal, myslel jsem tedy tohle.

Oproti tomu někde pátrat, že už kdysi někdo někde publikoval nebo dokonce nepublikoval, ale jen to řekl ostatním nebo dokonce si to jen myslel (možná), to je dost neostré.

Einstein je s Newtonem v rozporu např v rovnici rychlost = síla * čas (pro vysoké rychlosti).

Zdánlivých paradoxů je ohledně času a prostoru v TR vícero - dokonce ani stejná hmota nemusí být stejně velká v různých soustavách. Ale na tom nic není, to je popsáno, to se učí ve školách.

Zato myšlenkový kontakt na dálku nikde pořádně popsaný není.
14.02.2012 - 08:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Bergruna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak zápas byl hezkou ukázkou, že "náhoda" existuje. Když je dosaženo vrcholu- vítězství, musí člověk dost rychle vymyslet něco, aby se to nezačalo zvrtávat v pravý opak.
Proč tak dopadli Japonci z hlediska víry nevím. Z hlediska lidského šlo o moc a prachy, zlo rozpoutá ještě větší zlo.
Alice chce Boba, Bob chce Cecílii- Alice pravděpodobně Boba nedostane, když on nechce ji. Museli by se chtít navzájem. Pokud si rozumí Cecílie s Bobem, šance tu je- pokud se svobodně proto rozhodnou oba. I tady platí "jaký šel, takovou našel". Podobnosti se přitahují.
Jistěže hraje roli další faktor- souběh událostí, vytrvalost, "náhoda". Náhodu píšu v uvozovkách, protože, ale mám ten dojem, že ač něco vypadá jako náhoda, nakonec není. V rámci pobytu na zemi můžu a chci něco ovlivnit, ale něco je už nastaveno.
Přáním si člověk ovlivňuje vlastní vývoj-pokud člověk věří, že uspěje nakonec uspěje (jestli to někdy někdo vzdal, protože nevydržel garantuji Ti, že byl tak blízko u cíle, že stačilo vydržet ještě chvíli a přišel by úspěch). Když posílám na dálku někomu něco hezkého, je to dárek- mentální přání a dělám to proto, že chci, vidím třeba, že potřebuje pevnější zdraví, pošlu mu ho.
Ovlivňovat druhého (vnucovat vlastní vůli, vynucovat si něco) se nevyplácí, vrací se zpět, řekla bych v podobě trestu či problému (už jen stačí někomu "pomáhat" ačkoliv si to nevyžádal) a dostane "zezhora tak přes hubu", že se diví.
14.02.2012 - 19:57 | Filtr
(Střelec) Ajzy » MG34
Školy jsou garancí určité ustálenosti názoru, ale ne měřítkem poznání určité doby. A úkolem školství na základním stupni a částečně i středních škol (netechnického směru) je dle mého názoru to, aby žáci získali všeobecný přehled. Proto na základních školách se nebudou učit teorii relativity a gymnazisté nebudou probírat podrobněji kvantovou fyziku.

"Einstein je s Newtonem v rozporu např v rovnici rychlost = síla * čas (pro vysoké rychlosti)"

Ale tady srovnáváš hrušky s jablkama... Newtonovy zákony platí pro podmínky takové, pro jaké byly formulovány. A koneckonců rychlost světla také nemusí být limitní.
15.02.2012 - 20:28 | Filtr
(Ryby) MG34 » Ajzy
1)
Nějak nemám potřebu se handrkovat o celkem bezvýznamné definice a o to, kdo je má "lepší", když jsou subjektivní a pro účely této diskuze irrelevantní.

2)
Nemám ani potřebu se handrkovat o Newtonova jablka - on svoje teorie postavil pro všechny podmínky a až dlouho po jeho smrti se přišlo na to, že ve všech případech fakt ne. Tím je to pro mne vyřízené.

Nemám potřebu se handrkovat s někým, kdo mi nejdřív autoritativně tvrdí, že podstata času je popsána obyčejnými matematickými transformacemi (které ten čas maximálně tak okótují, ale jeho podstaty se vůbec nedotknou). ...aby se vzápětí musel opravovat a snažit se to zahrát do autu pomocí 1) a 2). A kdo používá myšlenkové konstrukce typu "dle mého názoru ... proto ..."

Najdi si jiného člověka na "diskuzi".
15.02.2012 - 20:42 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bergruna
U Japonců šlo z hlediska lidského o bytí a nebytí. Oni se rozvinuli podobně jako Němci až v době, kdy byl celý svět rozebraný. Neměli suroviny a zoufale je potřebovali.

Zlo (americké) rozpoutalo větší zlo (japonské), které pak bylo zničeno původním zlem (americkým). Svět není černobílá továrna na potvrzování líbivých citátů...

A, B, C - no a co když chce Cecílie Alici?

ad "pokud člověk věří, že uspěje nakonec uspěje (jestli to někdy někdo vzdal, protože nevydržel garantuji Ti, že byl tak blízko u cíle, že stačilo vydržet ještě chvíli a přišel by úspěch)"

Myslíš, pardon, vlastně garantuješ, že když se parašutisti atentátníci na Heydricha zastřelili několik chvil před zatčením, když už všichni měli jen poslední náboj, že byli blízko u cíle a že to neměli vzdávat?

ad zdraví
Jednou mi někdo aniž bych to chtěl pomohl "v dobré víře" od bolesti zubu. Výsledek byl ten, že jsem o pár týdnů odložil návštěvu zubaře a tím pádem ten zub dopadl mnohem hůř a bylo potřeba 4 návětěvy u zubaře než se to nějak dalo do pořádku.
16.02.2012 - 08:59 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Bergruna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
...jestli se holky dají dohromady k oboustranný spokojenosti nic proti tomu.

Jak to bylo s tím Heydrichem- nebyl zastřelen přímo v autě, zemřel až v nemocnici? Neb se hoši hůře trefili? Cíl zasažen částečně.
Stihnout se zastřelit dřív, než padnout do spárů nácků byl motiv konání? Vybírali ze dvou variant tu méně bolestivou.
Pracujeme tady s motivem zabití. Je to násilný zásah do bytí druhého (někdo to chápe jako oprávněný čin, někdo jako pomstu). Jestli myslíš "vzdát se"- ve smyslu ukončit vlastní život v situaci zatčení?
Pokud by mělo tady platit to, co jsem psala: atentát by teoreticky probíhal jako "úspěšná a dodělaná akce". Lze brát zabití- atentát jako "úspěch"?
16.02.2012 - 09:16 | Filtr
(Střelec) Ajzy » MG34
:61:

Opravdu nemám potřebu někomu nutit svoje názory. A moje formulace "dle mého názoru" znamenají jen to, že vyslovuji svů vlastní názor, který se opírá o nějaké pro mě relevantní argumenty. Koneckonců moje příspěvky můžeš kdykoliv smazat jako trolla.
Příspěvky: 1-25 26-34
« předchozí  další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »