Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zrušení povinné maturity z matematiky - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zrušení povinné maturity z matematiky
08.05.2020 - 10:26
Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
https://echo24.cz/a/SGYfh/…
Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy?
Příspěvky: Všechny | Sosna zvlčelý
09.05.2020 - 09:53
| Filtr
Sosna zvlčelý
Problém je v tom, že maturita dokud není uznávanou součástí přijímaček na VŠ. Ne že musíš mít maturitu a pak se teprve můžeš ucházet o přijetí, ale maturita by byla přímo součástí přijímaček. A pokud chceš na technickou školu, která se bez matematiky neobejde, tak si tu matematiku zvolit musíš (povinná volba ve smyslu možnosti dalších studií). Prostě absence matematiky na maturitním vysvědčení rovnou znemožňuje určitý druh studií. A naopak, když chceš studovat humanitně zaměřené obory, v nichž matematiku nevyužíváš, proč se více nevěnovat rozvoji správným směrem? Proč lidi, kteří jsou velmi chytří, ale opravdu nejsou nadaní na matematiku a jsou si toho vědomi, takže tímto směrem se vydávat nechtějí, mají být diskvalifikováni? Na argumentaci, že pro SŠ vzdělání je potřeba vyvinout nějaké úsilí, říkám, že úsilí je dobré leda tak na zácpu. Přesto na kvalitní stolici je dobré netlačit. A na vzdělání (za každou cenu) rovněž.
Často se člověk setkává (i v diskuzi to zaznělo) s argumentačním faulem, jako kdyby lidé bez maturity z matematiky snad vůbec neuměli počítat. Že prý matematika rozvíjí logiku. Ano, to nikdo nezpochybňuje. A co jako? To jako lidé, kteří chtějí studovat jiné zaměření a nedřou se o nic méně, než "matematici", jsou bez nároku? Prostě jsou blbci a hotovo? Anebo argumentace, že "my jsme taky maturovali z matematiky". A co? Kdysi se lidé učili, že Země je placatá, nebo že je středem vesmíru. Proto to dnes budeme taky vyučovat?
Trošku se musím smát nad argumentací, že na gymnáziích je výběr toho nejlepšího, co půjde na VŠ. Ano, taky. Ale mnoho studentů tam je z důvodů naprosto jiných. Někteří z donucení (ambiciózní rodiče, kteří věří, že pro jejich ratolesti je toto ten nejlepší odrazový můstek, a nesledují skutečné předpoklady a vlohy svých dětí). Se nedivme, kolik studentů gymnázií je vyhořelých již v tak nízkém věku. No a potom je tam také velmi vysoký podíl těch, kteří prostě nevědí vůbec, k čemu jsou dobří. Což jim v tom věku těžko může mít někdo za zlé. Ale ti tam rozhodně nejsou z důvodu, že jsou vyšší inteligence a vyšší cílevědomosti. Prostě se neuměli rozhodnout. Zrovna tak mnoho jiných si vybralo v nízkém věku nějakou odbornou školu, kterážto volba se časem ukáže jako nevhodná. Kvůli tomu bych je rozhodně nediskvalifikoval pro další studium. Prostě tu SŠ nějak překlepou a na VŠ mohou klidně excelovat.
Často se člověk setkává (i v diskuzi to zaznělo) s argumentačním faulem, jako kdyby lidé bez maturity z matematiky snad vůbec neuměli počítat. Že prý matematika rozvíjí logiku. Ano, to nikdo nezpochybňuje. A co jako? To jako lidé, kteří chtějí studovat jiné zaměření a nedřou se o nic méně, než "matematici", jsou bez nároku? Prostě jsou blbci a hotovo? Anebo argumentace, že "my jsme taky maturovali z matematiky". A co? Kdysi se lidé učili, že Země je placatá, nebo že je středem vesmíru. Proto to dnes budeme taky vyučovat?
Trošku se musím smát nad argumentací, že na gymnáziích je výběr toho nejlepšího, co půjde na VŠ. Ano, taky. Ale mnoho studentů tam je z důvodů naprosto jiných. Někteří z donucení (ambiciózní rodiče, kteří věří, že pro jejich ratolesti je toto ten nejlepší odrazový můstek, a nesledují skutečné předpoklady a vlohy svých dětí). Se nedivme, kolik studentů gymnázií je vyhořelých již v tak nízkém věku. No a potom je tam také velmi vysoký podíl těch, kteří prostě nevědí vůbec, k čemu jsou dobří. Což jim v tom věku těžko může mít někdo za zlé. Ale ti tam rozhodně nejsou z důvodu, že jsou vyšší inteligence a vyšší cílevědomosti. Prostě se neuměli rozhodnout. Zrovna tak mnoho jiných si vybralo v nízkém věku nějakou odbornou školu, kterážto volba se časem ukáže jako nevhodná. Kvůli tomu bych je rozhodně nediskvalifikoval pro další studium. Prostě tu SŠ nějak překlepou a na VŠ mohou klidně excelovat.
09.05.2020 - 11:45
| Filtr
Najdise.cz
» Sosna zvlčelý
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jj, většina děcek co jde z gymplu nemá ani páru, co je vlastně baví (zde bych dala výjimku ke čtyřletým gymplákům). Hlavně často ti s nadprůměrným prospěchem. Paradox života... Velká část z mé třídy se na VŠ vykašlala, respektive - strávili tam třeba několik let, ale ani jeden obor nevystudovali, většinou jsou úplně v háji, končí na záchytkách, od dvaceti s antidepresivama, je to hrozný. Zbytek šel získat titul proto, že se to od nich očekává, sami tvrdí, že to nesnášej, ale ten falešný úsměv nahodí, protože cítí, že musí. A už to berou jako součást života. Vím jen o třech lidech ze skoro čtyřiceti, co jsou fakt spokojení.
Už jsem si toho všimla před maturitou a dodneška mi to zní v uších, od jedný holčiny, co měla ještě v septimě samý jedničky: "Když mě vlastně nic nebaví. Já vůbec nevím, co chci v životě dělat. Mamka říká, že mám jít na farmacii. Dost si vydělají."
Druhá taková měla samý celých osm let a ta teda neměla po celou dobu gymnázia jediný koníček. Dokonce odsuzovala i náš čas na jiné "blbosti", vztahy a podobně, protože ona toužila pokořit starší sestru v prospěchu a prý za to od rodičů na konci studia dostane 100 000,- k dobru. Bych se možná taky zasnažila na jejím místě, no. Ale tohle mi už přišlo opravdu choré...
=====
Jj, většina děcek co jde z gymplu nemá ani páru, co je vlastně baví (zde bych dala výjimku ke čtyřletým gymplákům). Hlavně často ti s nadprůměrným prospěchem. Paradox života... Velká část z mé třídy se na VŠ vykašlala, respektive - strávili tam třeba několik let, ale ani jeden obor nevystudovali, většinou jsou úplně v háji, končí na záchytkách, od dvaceti s antidepresivama, je to hrozný. Zbytek šel získat titul proto, že se to od nich očekává, sami tvrdí, že to nesnášej, ale ten falešný úsměv nahodí, protože cítí, že musí. A už to berou jako součást života. Vím jen o třech lidech ze skoro čtyřiceti, co jsou fakt spokojení.
Už jsem si toho všimla před maturitou a dodneška mi to zní v uších, od jedný holčiny, co měla ještě v septimě samý jedničky: "Když mě vlastně nic nebaví. Já vůbec nevím, co chci v životě dělat. Mamka říká, že mám jít na farmacii. Dost si vydělají."
Druhá taková měla samý celých osm let a ta teda neměla po celou dobu gymnázia jediný koníček. Dokonce odsuzovala i náš čas na jiné "blbosti", vztahy a podobně, protože ona toužila pokořit starší sestru v prospěchu a prý za to od rodičů na konci studia dostane 100 000,- k dobru. Bych se možná taky zasnažila na jejím místě, no. Ale tohle mi už přišlo opravdu choré...
09.05.2020 - 17:52
| Filtr
Mici Angóra
» Sosna zvlčelý
Pěkně shrnuto. To s tou stolicí si poznamenám
10.05.2020 - 12:21
| Filtr
nutelina
» Sosna zvlčelý
Přesně tak, naučíme je nejdříve řemeslo a potom abstrakci. Nemužu říct že jsem doslova jásal že jsem právě toto měl ve škole rád ale bylo to lepší než utrpění nudné vyuky a ještě od hloupého a naštvaného učitele. Zvlášť když je většina žáku ze, dejme tomu "slabších" vrstev.
Myslím si že školství je u konci a jsem rád. Místo TV máš YouTube, místo matezmatiky máš počítač. Spoustu her muže mít i dobrou vyukovou hodnotu, ruzné puzle apod. A když vidím co dětska dělaji online za triky a zajímavé pokusy tak mám bulet že nemusí do školy? Naopak, začátek konce a k lešímu ovšem testovat a porovnávat metody se má průbežně.
Jen se bát příliš nadměrou obrazek a vyuka venku, postavit si slunečně hodiny, naměřit délku obvodu země, dívat se na hvězdy...
Myslím si že školství je u konci a jsem rád. Místo TV máš YouTube, místo matezmatiky máš počítač. Spoustu her muže mít i dobrou vyukovou hodnotu, ruzné puzle apod. A když vidím co dětska dělaji online za triky a zajímavé pokusy tak mám bulet že nemusí do školy? Naopak, začátek konce a k lešímu ovšem testovat a porovnávat metody se má průbežně.
Jen se bát příliš nadměrou obrazek a vyuka venku, postavit si slunečně hodiny, naměřit délku obvodu země, dívat se na hvězdy...
© 2007-2024 Najdise.cz