Energie příspěvku


23.06.2016 - 13:55
(Ryby) MG34
Energie příspěvku
Někde jsem tu narazil na slovní spojení "energie příspěvku" a závěr, že energii příspěvku dodává pisatel.Omyl.Energii příspěvku dodává vždycky jen a pouze čtenář.Na druhou stranu je fakt, že když známe čtenáře (a jeho momentální rozpoložení), už často předem víme, jakou energii si z našeho příspěvku odnese. Anebo chce odnést... :3: Ale kdo by se s tím mordoval to takhle předjímat? To je přece jeho boj - nejsme v mateřské školce a čtenáři nejsou děti... :5:Asi bych mohl nějak shrnout první část "problému". Napíšu jedno krátké slovo:LOVE A teď co s tím nápisem?Je nějaká energie, kterou jsem při psaní toho nápisu vynaložil - když jsem to psal, myslel jsem na peníze (v hantecu) a v negativním smyslu (jako mamon).Je nějaká energie, kterou si z toho někdo odnese, když si to přečte - někteří to asi spíše vnímají jako anglické označení lásky.Ale ten text sám o sobě nic nenese. Jsou to prostě 4 písmena v nějakém pořadí. Nenesou žádnou energii - to musí být zřejmé.

Stránka: 6 5 4 3 2 1
Řazení:
23.06.2016 - 17:53 | Filtr
(Ryby) MG34
Tak a myslím, že už mi to vykrystalizovalo:

Protože interpretace energie příspěvku je možné plně ovládat na straně čtenáře - to on rozhoduje, jestli a jak zapojí svůj "generátor energie" - znamená to, že všichni můžeme mít všechno pod kontrolou.

To znamená, že energeticky není nic textového skutečným nebezpečím, ale zato my sami sobě jsme enormně nebezpeční, když si něco "vkládáme" do několika shluků písmen.
23.06.2016 - 16:46 | Filtr
(Ryby) MG34 » Sosna zvlčelý
Ale jo, vidíš to víceméně správně. Pro mne je to tady tím, že nikoho neznám, občas "videohra" a tréning na reálnou komunikaci. Občas vážně občas ne. Moc to neřeším.

Akorát těch lidí je tolik, že já si je už všechny ani nepamatuju, někteří mi splývají a můžou být i zaměnění. A pak se mi občas stane, že mi někdo strašně ukřivděně něco předhazuje z minulosti a já nejenže nevím co, ale už ani nevím, kdo to je. Ale to je osud, to taky nějak extra neřeším.

Chovám se v téhle chůzi na hraně i za hranou tak nějak intuitivně a náhodně, prostě jakobych míchal karty než je rozdám.

Ale můžu tě uklidnit, teď mne tu čeká klidnější období. Svoje jsem si už zametl (rozdal) a teď to mám jak bych si tak zhruba představoval. Já se vždycky trochu potřebuju zorientovat v mase anonymních lidí - i za cenu toho, že je zaškatulkuju špatně - a hlavně v těch, co se na ně dá často narazit. A pár arcinepřátel se vždycky hodí - usazuje mne to na zem.

Jo a pokud já mám být upřímný, tak mi asi nejvíc vadí místní stupidní (=strašně prvoplánový a nudný humor). Bez toho "humoru" a fůry smajlíků by to tady bylo mnohem lepší. Ale přesto klady převažují, takže to nějak překousnu.
23.06.2016 - 16:07 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » MG34
Hele, když už si tu tedy hrajeme na "upřímnost" (v uvozovkách, protože to není z očí do očí), tak udělám něco, co nevím, jestli je právě vhodné, ale prostě to udělám - napíšu.
Tedy upřímně: Já někdy s tebou mám taky "problém" (a jestli ty se mnou, vůbec mne to nepřekvapí)! Tedy spíše s tvým projevem, s tebou jako člověkem ne. Nepíši to, abych tě urážel, něco ti vyčítal, osočoval tě... Jen nabízím jiný úhel pohledu.
Moje meze jsou zkrátka jinde než tvé. Jednou jsi například v nějaké diskusi dost tepal jednu pisatelku (nevím už nick ani tu diskusi, snad něco o prokletí či co?), která si na něco stěžovala. A já ti z jedné strany dával za pravdu (souhlasil s tvým názorem) a z druhé strany s tebou zásadně nesouhlasil (forma podání byla fakt z mého pohledu strašná). Ano, pisatelka byla možná "fňukna", ale já si nikdy netroufám lidi takto povrchně hodnotit, když jsem je ani nikdy neviděl, když vlastně vůbec nevím, co jsou zač, z jakého prostředí, co vše mají za sebou... Ne vždy je dobrým přístupem být na ně drsný. K někomu stačí sestoupit, naslouchat a uděláš tím pro něj tolik, že nakonec na sobě může začít makat. A osočování, že furt jen fňuká, ho srazí ještě víc a místo změny se ještě více uzavřou. Prostě chvílemi jsem nad tvou drsností skřípal zuby, přestože jsem dokázal názorům přikyvovat.

Neznám tě jinak, než zde přes diskuse. Proto si netroufám tě nijak hodnotit. Nejsi pro mne "špatný" ani "dobrý". Třeba co se týče obecného přehledu, tak z tvého psaní mám pocit, že mne nesmírně převyšuješ. Nebojím se to přiznat. Některé věci napíšeš tak fundovaně, že to musím přečíst několikrát, abych to vůbec pochopil (jako když odborník něco vysvětluje blbcovi :4:), pak mi to dojde. Prostě jseš dobrej :15:, já snad v nějakých věcech taky (doufám) a máš můj respekt.
Respektuji, ale ne vždy souhlasím (s kým taky souhlasíme ve všem?), považuji tě přesto za rozumného člověka... Asi i proto ti to sem píšu. Je tu totiž jedno velké ALE: Mezi upřímností a neomaleností je tenká hranice. A ty se na ní někdy pohybuješ. Z mého pohledu i za ní. A rychle si v takových situacích některé lidi škatulkuješ. Přitom je jisto, že ty lidi vůbec neznáš. Ale pak už podle toho k nim přistupuješ. Už jim nedáváš šanci. A nepřipouštíš v tu chvíli (alespoň z tvého projevu na mne to tak působí), že by jsi se mohl mýlit. Zvolíš i drsná slova, která těžko vzít zpět (což ani nehodláš). Zkrátka je argumenty umlátíš, přestože by mohli mít pravdu oni.
Možná má podobný pohled více lidí, možná já sám. Já se držel vždy zpět a nikdy jsem ti to nedával sežrat. Proč taky? Možná je lepší to napsat takto přímo. možná se pletu. Ale mohlo by to vysvětlit některé reakce. Někomu prostě překročení jistých hranic vadí. A někomu hodně. Možná je to o té energii, jak píšeš. A možná by jistá forma tomu pomohla, že by se tomu dalo vyhnout. Pokud ti tedy jen trošku záleží na tom, co si o tobě lidi myslí. Ne ti, které označuješ za pitomce a blbce, ti ostatní. Pokud tedy nepovažuješ za pitomce a blbce každého, kdo se neztotožňuje s tvým názorem. :29:
23.06.2016 - 15:58 | Filtr
(Ryby) MG34 » tajga
Když to někdo pochopí, tak zachytí obsah. Ale nějakou energii už tomu vloží svoji.

Na to mám jednoduchou pomůcku - si to představ - jeden člověk by vyráběl "energii" a milión čtenářů by ji zadarmo přijímalo :4: To je samozřejmě nesmysl - čtenáři si to musí (podle "návodu" ve sdělení) sami vyrobit.
23.06.2016 - 15:35 | Filtr
(Blíženci) tajga » MG34
no tak samozřejmě i tahle možnost existuje - mně přijde otravné vypisovat všechno co asi všichni ví... Ale když někdo můj příspěvek pochopí, tak jak byl myšlen, přestože např. nebyl zcela doslovný - tak co zachytil? Asi energii, kterou jsem vložila do svého příspěvku. Jaktože diskutujeme o něčem tak jasném?
23.06.2016 - 15:12 | Filtr
(Ryby) MG34 » Sosna zvlčelý
Když o tom tak přemýšlím, já to tady celkem zažívám v opačném gardu - sypou se nadávky do pitomců, blbců a tak, ale nějak to neřeším. Se občas pohybuju v kolektivu "dlaždičů", tak mi to moc nevadí ani tady.
23.06.2016 - 15:03 | Filtr
(Ryby) MG34 » Buddha/2
To neřeš, já prostě získávám zkušenosti takhle.
23.06.2016 - 15:01 | Filtr
(Ryby) MG34 » Sosna zvlčelý
Kupodivu souhlasím. Je určitý kontext, společný většině lidí, část "jazyka" je skutečně společná.

Moje domněle negativní příspěvky ale nebývají tohoto druhu.
23.06.2016 - 14:59 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » MG34
No nevím, s tím dítětem sis to moc nevylepšil (jen předpokládám, záleží na přijímači).

Ono když lezeš někomu na nervy dostatečně dlouho, tak to pak skutečně vykrystalizuje :88: :50: :4:
23.06.2016 - 14:57 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » MG34
V pohodě. Je to můj boj, že to je pro mne za hranou nevkusu. A myslím si tedy, že pro většinu slušných lidí.
Ale myslím si (tedy můj názor), že reakci je nutno předjímat.
23.06.2016 - 14:55 | Filtr
(Ryby) MG34 » tajga
Ještě ti tam s tou energií chybí minimálně jedna možnost - je možné vnímat i úplně opačnou energii než která tam byla vložena.

A nabízí se jednoduchá otázka - kde se pak bere?

Prostě ten "generátor energie" musí být v tom čitateli. Vždycky.

A pak je jenom otázka, jak ho ovládá.

Člověk, který se neumí radovat, se rozveselit prakticky nedá. A někdo celkově hodně labilní se dá jedním slovem přivést do varu.
23.06.2016 - 14:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » Buddha/2
Já prostě jenom spekuluju "jak vydrbat s dělnickou třídou". Vždycky něco nadělám, vždycky na něco přijdu. Ono to nějak vykrystalizuje, když to nechám ještě chvílu působit.
23.06.2016 - 14:43 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » MG34
To je prostě riziko.
Podle mě je to vždycky interakce.

Můžu napsat "miluju psy i kočičky" - na první pohled v tom není nic negativního. Ovšem když si to přečte někdo, komu právě pes udělal :93: na rohožku, vylítne jak :21: z krabičky. Co naděláš... :85: :4: :5:
23.06.2016 - 14:41 | Filtr
(Blíženci) tajga » Sosna zvlčelý
Být nepochopen není ničí chyba, jen se něco s něčím nepotkalo, to je všechno. A je smutné házet to na druhé to ano, stejně jako obviňovat sebe, pokud jsem byl ve svém sdělení autentický.
A energii autenticity zachytit lze, stejně jako každou jinou a samozřejmě je možné ji i nevnímat...záleží na příjemci i na tom kdo vysílá. Jinak by snad ani ničemu nemohla být přiřknuta skutečná hodnota? :25:(to už k původnímu příspěvku diskuze)
23.06.2016 - 14:40 | Filtr
(Ryby) MG34 » Sosna zvlčelý
Mám kámoše, kterému bych tohle napsal a zasmáli bysme se tomu, i když nejsme žádní rasisti...
23.06.2016 - 14:39 | Filtr
(Ryby) MG34 » Sosna zvlčelý
Co když budeš mluvit s Tatarem a nebudeš to o něm vědět, pořád by to byla tvoje chyba, že se energie nepřenesla?

Co když to bude "Tatar" - resp. nějaký cynik nebo prostě někdo kdo nemluví jazykem tvého kmene?

Atd.

Myslím, že to, o čem mluvíš, vyžaduje nějaký předpoklad - nějaké sladění, protokol, které se jakoby bere už jako součást výrazu.

Lidi, co se moc neznají...
23.06.2016 - 14:38 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » MG34
Aha! Tak to je jiná. Ale v tom případě, když jsi to takto rozvedl, s tebou nesouhlasím!
Když napíšu do příspěvku (pouze cituji) "Jude raus", nebo "cikáni do plynu", tak podle tebe v tom žádná energie není? Podle mne je to plné negativní energie. A rozhodně jsem ji tam vložil jako pisatel.
23.06.2016 - 14:37 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele včielkaMajka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Prikláňam sa skôr k názoru, že energiu príspevku dáva pisateľ a to z jednoduchého dôvodu. Energiou je predsa samotná myšlienka, či vyslovená alebo napísaná...a to, ako reaguje čitateľ, je už o inom. Pretože každý text pôsobí na x ľudí rôzne v závislosti od ich emocionálneho nastavenia či momentálnej nálady, či vžitých názorov alebo prežitých skúseností. No táto odozva nič nemení na energii vypovedanej či napísanej myšlienky.
Tá sa nemení ani po stáročiach...stačí sa pozrieť do histórie.

Takže čitateľ si neodnáša energiu danej myšlienky, aj keď je pravda, že si môže zdvihnúť vibrácie(čiže energiu), ak s myšlienkou rezonuje alebo naopak.
23.06.2016 - 14:32 | Filtr
(Ryby) MG34 » Freja
Nemluvil jsem o sobě, ale o tom borcovi, co mu zemřel otec...
23.06.2016 - 14:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » Buddha/2
Já jsem ten termín popravdě přejal, není můj - budu konkrétní - jsem dostal podmínku, že "moje příspěvky s negativní energií budou smazány".

Popravdě si nedokážu představit, že nějak ovlivním právě tuhle "energii příspěvku" jinak než že se k adresátovi budu chovat jako k dítěti a budu předpokládat, co ho zraňuje a co ne.
23.06.2016 - 14:28 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
No já ti nevím...
Sice chápu, co jsi tím chtěl říct (tedy myslím si, že chápu, ale to je ta moje energie, energie čtenáře), ale myslím si, že máš pouze částečnou pravdu (energie čtenáře se rozchází s energií pisatele).
Pokud napíšu nějaký příspěvek, kde se neřeší nic zásadního, jde jen o to, aby se tam lidi pobavili, je přínosem, když si energii dodá sám čtenář. Tentýž příspěvek může jednoho pobavit, druhého pobouřit, u třetího nevyvolá žádnou emoci. A s tím se tak dopředu dá počítat. Diskuse se rozjede, může to být tlachání, nebo přínosné... A taky jak pro koho.
Na druhou stranu někdy potřebujeme lidem svoji energii nějak přiblížit, naladit je, aby se co nejvíce „ocitli v naší kůži“. V tu chvíli musím volit slova vhodně. A když se to setká s ohlasem, který ukazuje, že se mi to nepodařilo, není chyba v čtenářích. Jedině (nebo především) ve mně. Smutné je, že si to člověk někdy nepřizná (nechce přiznat), že udělal chybu. Je snazší to hodit na druhé. Ale v tom případě je to pouze výmluva na energii čtenáře, ale chyba je ve mně, jelikož jsem nebyl schopen uzpůsobit text, předat myšlenku správně, když na jejím předání záleželo.
23.06.2016 - 14:27 | Filtr
(Štír) Freja » MG34
Ok, pokusím se k tobě být tolerantnější.... :4:
23.06.2016 - 14:25 | Filtr
(Ryby) MG34 » Freja
Tady tohle je zrovna výjimka - jak jsem psal, že čtenáři nejsou děti - tak někdo, kdo je stižený nějakou standardní tragédií, je vlastně jako to dítě, ke kterému se chováme tolerantněji.

To nevíš anebo se řadíš do stejné skupiny jako ta holčina? :5:
23.06.2016 - 14:24 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » MG34
No právě. Bavíme se o "nějaké energii" a přitom si ji každý vysvětlujeme po svém ... :4:
23.06.2016 - 14:20 | Filtr
(Býk) player » Buddha/2
Ani nevim...je moc horko na úvahy.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »