Slýchávám: každý člověk se narodí se svobodnou vůli / je to pravda, to nepopírám/, tak proč se nesnaží být dobrý, hodný, ušlechtilý každý? Tak já na to odpovím: ne každá duše se reinkarnuje s úmyslem se polepšit. Někdo se inkarnuje s vysloveným úmyslem být zlý, pomstít někomu něco, nebo na takovém nízkém stupni vědomí, že není schopna vytěžit ze svých dynamických aspektů nic pozitivního, nebo naopak, nemá sice žádné dynamické aspekty, samé sextily, konjunkce, a stejně v životě to nikam nedotáhne, nedokáže využít nabízené šance. Četla jsem někde, že na Balkáně se reinkarnovali duše, které se chtěli vzájemně vyřizovat účty, proto byla ta válka po rozpadu Jugoslávie.
MG34
» Georgius
Co je v životě "zbytečné" a co není?
Občas mne někdo "zaskočí" tím, když mi říká třeba "proč tam chodíš zbytečně pěšky, když tam můžeš jet autem?" nebo "proč chodíš zbytečně tady touhle delší cestou?" nebo "proč parkuješ zbytečně tak daleko, když můžeš támhle zaparkovat přímo před vchodem?"
Jinak si myslím, že to nebylo až tak strašné - bezduchý obsah narazil na tvrdou formu a rovněž se uchýlil k tvrdé formě. A protože forma byla pro něj vlastně jediným "obsahem", tak se tím rozplynul jako pára nad hrncem a zmizel v nenávratnu...
Moje názory? Čert je vem, pokud někdy zjistím, že nejsou správné.
MG34
» silentium
ještě vlastně jedna drobnost - "bez postranních či prospěchářských úmyslů"
záleží na těch úmyslech? asi bysme se divili, kdybysme znali všechny nejvnitřnější úmysly lidí kolem nás - ať už vědomé nebo i ty podvědomé - těžko je hodnotit - podle mne jsou v důsledku všechny naše motivace prospěchářské a postranní, to by to hodnocení bylo trochu jednotvárné
Najdise.cz
» MG34Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele silentium, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: =====
Téma diskuse dovoluje naše rozvedení - tady máš pravdu, že důvod podané informace bývá opravdu velmi různý...a jsme u svobodné vůle, podávat ji, jak uznáme za vhodné , ale i naložit s ní, jak uznáme za vhodné .
K poznámce PS. - vždy mi vadily "hrdopci" převyprávěné myšlenky autorů ....
Jen malý detail - účast v diskuzi už je svým způsobem vnucení cesty, resp. podle mne to vnucování není až tak podstatné ohodnocení formy komunikace.
Zkus si představit, že před každý svůj příspěvek napíšeš větu "chtěl bych vám tady všem vnutit toto:"
Jak moc se změní informační hodnota toho příspěvku? Nijak. Maximálně to někdo nezkousne (takhle explicitně si to nechat nutit), ale řekneš prakticky totéž. Podle mne je to fakt detail a moc na něm nezáleží, jakou formou to lidem podáváš.
Záleží na tom, pouze z pohledu jak moc chceš, aby tvoje informace (ne)zapůsobila. Zkusiš to tak, aby to ti lidi vzali (=vmanipuluješ je k tomu pomocí formy) anebo to napíšeš neomaleně a tím máš skoro jistotu, že se někdo nenechá ovlivnit formou anebo něco mezi a nebo nic
Sky
» MG34
Sloboda jednotlivca sa končí tam, kde začína sloboda iného, hovorí sa...
Takže, pane... Každý máme nejaké svoje problémy. Neviem, čo si riešite Vy a ani ma to nezaujíma. Váš kýbel splaškov je Váš kýbel splaškov. Na svoju hlavu si ho neprosím.
MG34
» Sky
Nedokážeš mi to říct přímo? Opisuješ, abys byla jakože "slušná"?
Pro mne je třeba hulvát ten, kdo si dělá z lidí blázny tím, že si protiřečí v každé druhé větě a pak to vydává za svůj názor a pak se ještě zaštiťuje "slušností", když mu to někdo bez příkras pojmenuje.
A kontrétně tady jsi to ty. A popravdě z takových lidí je mi na zvracení. Ano - i hulvátství je relativní, ať se ti to líbí nebo ne.
MG34
» mikiduc
Do Duška vždycky - nějak mu nevěřím ani nos mezi očima.
A s tím Monfortem, kterého kdesi vyhrabal... Přijde mi s ním jako Franta Kocourek, když se snažil z Rudiho Kovandy udělat zlatého slavíka. S tím rozdílem, že to u Franty nebylo nebezpečné.
MG34
» Georgius
Tomu právě vůbec nerozumím - dobro vers. zlo je vlastně jakási kategorizace. A tím, že se vysloví-použije, tak už nepochybně existuje - jako kategorizace - nic víc, nic míň.
To je jakoby někdo tvrdil, že neexistují malé a velké věci...
MG34
» Georgius
tomu úplně nerozumím, jak je to myšleno, že to slučují do jednoho
nabízí se samozřejmě filozoficky to pojmout, jakože je hypotetické absolutní čiré zlo (kterého ale nelze reálně dosáhnout) a všechno ostatní je víceméně dobro. Nebo obráceně.
Aha, už chápu, jak jste/jsi to myslel. Absolutní svobodná vůle je asi pro člověka jen utopií.
Ale když se vrátím na zem, tak mi připadá absolutní svobodná vůle pro člověka ne příliš důležitou - důležitější je asi to, co člověk svou aktivitou ovlivnit může (třeba i když jsou v pozadí jeho činů vzorce, které si ani neuvědomuje).
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Georgius (* 28.9.1984) Muž
Právě mi připadá, že většinou ženy na otázku dobra a zla koukají jiným pohledem (neříkám, že špatným) a většinou to dobro a zlo slučují do jednoho.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
tomu úplně nerozumím, jak je to myšleno, že to slučují do jednoho
nabízí se samozřejmě filozoficky to pojmout, jakože je hypotetické absolutní čiré zlo (kterého ale nelze reálně dosáhnout) a všechno ostatní je víceméně dobro. Nebo obráceně.
ale tak to asi myšleno není, že?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - georgius v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Georgius (* 28.9.1984) Muž
Jakože dobro ani zlo ve skutečnosti neexistují.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
Zober nôž, odkroj ním krajec chleba, natri ho maslom a nakŕm ním dieťa. To je dobro. Vyrež z dreva krásnu drevenú sošku. To je krása a zároveň aj dobro. Alebo tým nožom niekoho zabi. To je zlo. Všetko ostatné je relativizmus.
To je moj názor. Hoci pred pár mesiacmi som mala sen... a počula som v ňom hlas, ktorý mi hovoril: neexistuje zlo, ani dobro, je iba harmónia.
Určite by to bolo krásne. Ale tak ďaleko tento svet ešte nie je...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
co když to dítě má smrtelnou alergii na lepek a na mléčné bílkoviny?
co když to dítě je adolf hitler?
co když to dřevo je poslední svého druhu a je cennější vcelku než jako soška?
co když, co když, co když?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sky v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
...vždy presne vieš, či sa rozhoduješ pre dobro alebo zlo... a je to tvoja slobodná voľba
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Tomu právě vůbec nerozumím - dobro vers. zlo je vlastně jakási kategorizace. A tím, že se vysloví-použije, tak už nepochybně existuje - jako kategorizace - nic víc, nic míň.
To je jakoby někdo tvrdil, že neexistují malé a velké věci...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - georgius v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
tak to kecáš - nikdo z nás nikdy neví, jak se naše rozhodnutí v budoucnu zvrtnou
a navíc dobro a zlo při našcih rozhodnutích hodnotí jen naše omezené rozhledy
ve stejné situaci si někdo myslí, že koná dobro a někdo zlo a přitom udělají přesně totéž
ty tomu můžeš maximálně věřit a to je setsakra rozdíl oproti "vědět"
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sky v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Georgius (* 28.9.1984) Muž
To ano, když to člověk bere doslova (bílá vs. černá, ale také to jde pojmenovat barva).
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
Mravný relativizmus je prvý krok k zlu.
Páni, rešpektujem Vaše názory a nevydávam svoj názor za jediný správny. Ani nemám potrebu podsúvať niekomu z Vás, že kecáte.
Peknú a haarmonickú nedeľu.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele silentium, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: === Slušná debata, můžeme se svobodně rozhodnout jak budeme žít a stejně svobodně si můžeme vybrat, třeba kompromisy...
PS. Don M.Á.Ruiz se u nás překládá jako "Jarda Dušek"?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
uff, já teda tomu, když si někdo neustále protiřečí, neříkám názor, ale prostě kecy
a mimochodem mravní absolutismus je spolehlivá cesta k mesiášskému komplexu...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sky v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
dobře s tím Duškem...
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mikiduc v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
mikiduc (* 6.9.1958) Žena
Stane se, né? No, občas i někdo rád rýpne, žejo?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
Hulvát alebo džentlmen, to je tiež slobodná voľba.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Do Duška vždycky - nějak mu nevěřím ani nos mezi očima.
A s tím Monfortem, kterého kdesi vyhrabal... Přijde mi s ním jako Franta Kocourek, když se snažil z Rudiho Kovandy udělat zlatého slavíka. S tím rozdílem, že to u Franty nebylo nebezpečné.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sky v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
Sloboda jednotlivca sa končí tam, kde začína sloboda iného, hovorí sa...
Takže, pane... Každý máme nejaké svoje problémy. Neviem, čo si riešite Vy a ani ma to nezaujíma. Váš kýbel splaškov je Váš kýbel splaškov. Na svoju hlavu si ho neprosím.
To je moja sloboda a Vy to rešpektujte.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Milá dámo, takhle snadno se z toho nevykroutíš.
Jednou něco napíšeš veřejně, tak musíš počítat i s ostrou kritikou a nepřijetím (což mimochodem není můj kýbel splašků, ale moje právo).
Nebo to chceš zakázat? Mně? Ostatním?
"Já jsem danielax a přeji si, aby veškeré reakce na moje příspěvky byly jen takové, jaké se mi hodí do krámu"
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sky v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele silentium, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: === Svojí svobodnou vůlí a třeba tou představou se řídit můžeme a není důležité, jestli jdeme chvíli s davem a chvíli v protisměru, protisměr je jen méně pohodlný a přináší konflikty. V konfliktech nastává čas kompromisu, boje nebo útěku, cílem je prostor k žití. Výsledkem můžou být remízy, prohry či výhry ale pohled na výsledek bývá různý a i názvy jsou různé, někdo řekne "spravedlnost" a někdo "zlo" a někdo "dobro" a někdo svůj čas "prožije".
PS. Vykl(r)adači myšlenek vždy byli a budou, a Ruizem uspořádaná moudrost Toltéků myslím nepotřebuje "vtipné, metaforické a zároveň srozumitelné vyprávění, co autor této knihy měl na mysli pro nás obyčejné lidi"....
Vnucovat někomu směr cesty (třeba bez postranních či prospěchářských úmyslů) není podstatou žádné moudrosti. Svoji cestu jde každý sám a co na cestě hledá, záleží jen na něm.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sky (* 9.1.1968) Žena
Lúčim sa.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Dobře to píšeš.
Jen malý detail - účast v diskuzi už je svým způsobem vnucení cesty, resp. podle mne to vnucování není až tak podstatné ohodnocení formy komunikace.
Zkus si představit, že před každý svůj příspěvek napíšeš větu "chtěl bych vám tady všem vnutit toto:"
Jak moc se změní informační hodnota toho příspěvku? Nijak. Maximálně to někdo nezkousne (takhle explicitně si to nechat nutit), ale řekneš prakticky totéž. Podle mne je to fakt detail a moc na něm nezáleží, jakou formou to lidem podáváš.
Záleží na tom, pouze z pohledu jak moc chceš, aby tvoje informace (ne)zapůsobila. Zkusiš to tak, aby to ti lidi vzali (=vmanipuluješ je k tomu pomocí formy) anebo to napíšeš neomaleně a tím máš skoro jistotu, že se někdo nenechá ovlivnit formou anebo něco mezi a nebo nic
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - najdise.cz v této diskuzi
Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele silentium, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: === Téma diskuse dovoluje naše rozvedení - tady máš pravdu, že důvod podané informace bývá opravdu velmi různý...a jsme u svobodné vůle, podávat ji, jak uznáme za vhodné , ale i naložit s ní, jak uznáme za vhodné .
K poznámce PS. - vždy mi vadily "hrdopci" převyprávěné myšlenky autorů ....
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
MG34 (* 4.3.1973) Muž
Milá dámo, takhle snadno se z toho nevykroutíš.
Jednou něco napíšeš veřejně, tak musíš počítat i s ostrou kritikou a nepřijetím (což mimochodem není můj kýbel splašků, ale moje právo).
Nebo to chceš zakázat? Mně? Ostatním?
"Já jsem danielax a přeji si, aby veškeré reakce na moje příspěvky byly jen takové, jaké se mi hodí do krámu"
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - georgius v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Georgius (* 28.9.1984) Muž
Myslím, že to zbytečně hrotíte... vždyť o nic nejde.
A ani ty Vaše názory nemusí být 100%.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mg34 v této diskuzi