Osobnost nenarozených dětí


28.04.2013 - 21:33
(Ryby) MG34
Osobnost nenarozených dětí
Když jsem poprvé na ultrazvuku uviděl svého syna, napadlo mne jeho jméno a to jsme mu potom dali. Jsou některé děti, které se moc neprojevují a jsou takové, které jsou naopak dost aktivní a jejich projevy mají různou formu. Mají prostě už tehdy osobnost.Nevíte někdo, jestli lze sestavit horoskop pro ještě nenarozené dítě? Dává to vůbec smysl?

Řazení:
24.06.2013 - 13:40 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Neferlin, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Myslím, že každý má svojí osobnost, ať je tichý či energický.

Sestavit ho určitě jde, je sestavený už dávno před početím. Jen si nemyslím, že je dobrý to vědět (sestavit ho) před narozením. Protože každý rodič by chtěl pro svoje dítě jen to nejlepší, jenže to by se to dítě nic nenaučilo. Nerostlo by, nemyslím fyzicky :3: A mohlo by docházet např. k vyvolání porodu dříve, aby byl lepší horoskop :4: Myslím, že už tak jsme tu přetechnizovaný. A k těm řízeným porodům císařským řezem, tak tam to je zhůry dáno, tak jak to má být. Lepší by to bylo, kdyby se to nechalo všechno na přírodě. Ona má větší moudrost než my :17: Aspoň budou existovat překvapení :27:
09.05.2013 - 21:21 | Filtr
(Ryby) MG34 » musiúa
Jý jsem ty vlčí děti taky myslel doslovně. Některé děti s vlky zvlčí víc a některé o dost míň. Smyšlený příklad je třeba Tarzan, reálný nevím, ale asi by se taky něco našlo.
07.05.2013 - 12:37 | Filtr
(Býk) UreaNayal » musiúa
Neřekla bych,že Tě vnímám nějak zásadně "jinak"-leč vycházím-pravda ze svého vnímání a na základě toho,jak pár let předkládáš své uvahy a vnímání existence/jenomže-stále je to mé vnímání/-mi to připomnělo jednu-posléze kamarádku-která,kdykoliv jsme se sešly-stravovala se tak přírodně,že jsem jí po čase vnímala/na základě skladeb jídelníčků-že bude vegetarián-říznutý makrobiotikem,pak jsem ji potkala zakousnutou do špalku špeku :39: :4:-na to řekla-jen"špek je moje slabina :18:-nikdy jsem neřekla,že něco nejím-jen to zkrátka nejím"...tak asi tak..

..já si samozřejmě uvědomuji,jak složité,zamotané a rozvětvené je to téma,kdysi jsem pročítala počínaje Aristotelem,přes Epikurejce,Stoiky...po Leibnize,Descarta,Locka...mnoho dalších filozofů-a ani oni nenašli shodu-tato téma je odvěkým" sporem",..behaviorismus nahlíží na tyto témy svou optikou,neurobiologie svou a třeba psychologie zase svou-v mnohém jsou ve shodě,v mnohém zas v zásadním rozporu-..nechci se tu pouštět do žádných dalekosáhlých, filozofických přetahovaček a souhlasím s tím,že od určité fáze zahlcenosti-se jednoduchost stane něčím opravdu smysluplným/i když,alespon v mém případě-ona zahlcenost byla zásadní v tom-,že až na základě utápění se v ní-nastala nutnost opustit ji../=je to podobné,jako s vnímáním perspektivy-když vylezeš na střechu domku-uvidíš jen tolik,kolik je možno ze střechy vidět,ze střechy 12ti patrového domu toho uvidíš mnohem víc a třeba z balonu Tvé vidění bude nesporně dalekosáhlejší-ovšem pokud budeš nahlížet na prostor pod sebou pouze z balonu-mnohé Ti zůstane ukryto...
Mě v Tvém příspěvku překvapilo to,že na jednu stranu odkazuješ na "stav"rodiču v okamžiku zpození/a nepředpokládám,že by jsi tím myslela pouze monmentální stav fyzický/a na druhou stranu je pro Tebe"přicházející"tabula rasa-...rozumím Tvému dovysvětlení-jen to vnímám zkrátka jinak/a musím se přiznat,že např astrologie by pro mě ztratila smysl,pokud bych nově "příchozího"měla vnímat,jako naprosto nepopsaný list....
..díky za reakci a víc se k tomu vracet nemusíme :74:
....mě se líbí:

..Zasej myšlenku-sklidíš čin
zasej čin-sklidíš zvyk
zasej zvyk-sklidíš charakter
zasej charakter-sklidíš osud

Svámi Šivananda
:29:
06.05.2013 - 08:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » UreaNayal
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ode mě překvapil? :22: tohle zas v poslední době - a docela často (i v reálu) překvapuje mě, jak mě lidi vnímaj "jinak" :4:

No hele, nemyslím si že si to nějak odporuje, takže ano, z pohledu člověčího je člověk tabula rasa, na začátku - uvědomuješ si jak složité, veliké a kolika různých nuancí a odchylek plné, je tohle téma? :3: Většinu života jsem se to snažila nějakým způsobem vyzkoumat a pochopit a stejně jako ani největší kapacity ze svých oborů, samozřejmě nemám uspokojivou a jasnou odpověď... je člověk ve své přirozenosti pouze "dobro"? Existuje skutečné "zlo"? Když se člověk chvíli zabývá behaviorální psychologií zjistí, že má prostředí a tedy to s čím se setkáme na startu a v raném věku zásadní vliv... ale není to tak jednoduché, ona se nám do toho ještě plete genetika a ani to není zdaleka všechno...(jak se ukazuje, mají totiž lidi se sklonem k agresivnímu chování, či sociopatickou osobností, jinou stavbu mozku, fungují zde jiné chemické procesy a dokonce snad i nějaký gen... jenže nad tím vším je pořád vliv prostředí. Případ který zmiňuješ je navíc dalším dílkem dokazujícím, že pokud je vědomí "silnější a vědomější":) stojí nad vším...???) není to vůbec černobílé, jednoduché a nikterak ze žádné strany naprosto jasné.

Ale já v poslední době (stejně jako celý život) upřednostňuju jednoduchost, protože v ní je obsažené vše, veškerá komplikovanost a kompletnost... takže jak jsem to myslela?

Člověk sem přichází aniž by člověkem ještě byl (ty vlčí děti jsem myslela doslovně Pozemšťane:) je vědomím/duší - a tady se já přikláním k tomu, že nějaké kvality - což je spojnicí s těmi rodiči a podmínkami početí. Až potom se začne nahrávat software - osobnost/ego. A nad tím vším je ještě něco víc Záměr/vůle boží/plán... takže i když dokážemě uvidět nějaké schéma, stejně neplatí bezezbytku.

UuuuuuuuF! :49: :4: tohle jsem skutečně neměla v plánu, ale nechtěla jsem tě nezdvořile nechat bez odpovědi... Nějakou dobu nebudu psát, takže se případně omlouvám dopředu :74:

***

Tohle se mi moc líbí:

“Jedna kapka čisté lásky je ušlechtilejší
než moře vědomostí.”

Sv.František z Assissi

:29:
05.05.2013 - 23:24 | Filtr
(Ryby) MG34 » musiúa
Díky za odkazy a za názor ohledně vlivu rodičů v okamžiku početí - zařazuju do sbírky, předpokládám, že se to nedá dokázat ani vyvrátit, i když... jak je to v případě, že je použito umělé oplodnění (otec už třeba dávno mrtvý) nebo klonování (a vzorem je někdo jiný než matka)?

S tím, že se o osobnosti člověka nedá do "určitého věku" mluvit, lze asi souhlasit (i když to někde dole zkoušíš zahrát do autu). Předpokládám, že exituje nějaký zlom, kdy se dítěti/plodu něco dovyvine (nevím co, ale prostě něco) nebo se zapíše první zápis na prázdnou tabuli a ten určí, jak se bude psát dál. Nebo spíše kombinace. A od té chvíle už se asi projevuje specificky - osobnostně. Ona se může specificky sice projevovat třeba už zárodečná buňka, ale to nejsou osobnostní projevy.

Co za bytost se přidala... Jak je to myšleno? Neptal jsem se na nic takového, ale fakt je, že jsem se setkal s názorem, že je duše a ta duše si bere kousky z velkých duší planet a Slunce, odděluje se a tak se utváří její jedinečnost. Jeden ze sbírky :5: Je to o tomto?

Vlčí děti - předpokládám, že ve stejných podmínkách by se některé děti mohly vyvinout jinak - resp. zvlčily by méně nebo více - dle genetických dispozic a prenatálního vývoje.

Hříčka s časem. Bohužel víceméně souhlasím. Všechno se tím jeho relativním pojetím komplikuje a možné je leccos, co nedává za normálního běhu času smysl. I když... statistika je docela silná, ještě se o tom rozepíšu a třeba se podaří něco zjistit zrovna tady na tomto webu.

K tomu tvarování - to se mne netýká :6: Já si tak nějak teoreticky všechno snažím uchopit, ale do reálného života nic z toho netahám. V reálném životě spoléhám na "železo" a ne na vzdušné zámky. :5:
04.05.2013 - 09:32 | Filtr
(Býk) UreaNayal » musiúa
Neřekla jsi to blbě,ani jsem Tě nechtěla chytat za slovíčka-jen mě tento názor zrovna od Tebe překvapil...píšeš vlastně znovu to samé,jen jsi tomu trochu "ohoblovala hrany"...ale jak už to v diskuzích bývá-někdy dojde k výrazovému neporozumění...takže se zeptám jinak-je dle Tebe novorozenec tabula rasa?
Je bez diskuze ,že vývoj osobnosti trvá celý život,biologická,genetická a sociální složka jsou velmi podstatné a určitě formují osobnost-ostatně vlivů je víc než mnoho,ale i tak jsem převědčena,že člověk sem nepřichází"nepopsán" a pokud ty jsi přesvědčena,že člověk je tabulou rasou-tak mi pak nedává smysl-Tvůj první příspěvek=kde píšeš,že záleží na "stavu rodičů"v okamžiku zplození,ani to,kde odkazuješ na nativ novorozence...
jen pro zajimavost-nevím,jestli jsi viděla Lynchova Sloního muže
http://cs.wikipedia.org/wiki/…
jádro příběhu je čerpáno z reálného života-=očividně biologie i genetika tu hrají svou zásadní roli,ale charakter i přes nelidské podmínky se zásadně nenarušil...
03.05.2013 - 17:53 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Argyll
srandicky, srandicky :2: :32: :39:
Tak jsem si zmenila profilovku.
Z toho je snad jasne i mimozemstanovi, ze v 5h rano ted neparim, ale jsem zamestnana necim uplne jinym :2: :16: :49:
03.05.2013 - 11:34 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
http://www.psychoweb.cz/psychologie…

:74:
03.05.2013 - 11:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » UreaNayal
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:39:že já :49: si dycky takhle naběhnu :61:

A hlavně jsem to teda řekla blbě a příliš kategoricky :41:

Dobrá, určitě se dá o osobnosti mluvit od začátku, když tedy vezmeme v potaz biologii a genetické dispozice... a určitě bych nechtěla určovat nějaké hranice, protože žádná není, je to proces - a možná se dá říct, že proces trvající celý život. Může být? :6: nechci a nebudu se tady pouštět do žádných metafyzických témat... myslela jsem to tak, že osobnost se utváří, nikoli je daná, natož hned na startu.
03.05.2013 - 11:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » UreaNayal
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:4: on už ten výraz tváře naznačuje, že v tý číši to nebude jen džusík :61: :14:
03.05.2013 - 10:39 | Filtr
(Býk) UreaNayal » musiúa
Jak to myslíš,že se o osobnosti do určitého věku nedá mluvit? popř pokud se Ti na to bude chtít reagovat-kde je ona hranice,kdy osobností už dle Tebe je? :63:
03.05.2013 - 07:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Si dovolím s dovolením vstoupit :4:

Doporučuju pro začátek knihu od Stanislava Grofa "Dobrodružství sebeobjevování" věnuje se tomuto tématu poměrně dost (jestli si dobře pamatuju) k pochopení "regresí" a rozdílu třeba mezi normálním porodem a císařským řezem je dostačující....

Jinak osobně - moc nerozumím tomuhle tématu. Protože si nemyslím, že se dá o nějaké osobnosti u člověka do určitého věku mluvit. Tebe ale asi zajímá co za bytost se k vám přidala, že? :3:
Vono je to celkem jednoduché, záleží na rodičích a na tom v jakém stavu byli, když došlo k početí - takže pokud už někdo potřebuje nějaké indicie a grafy, doporučovala bych vaše horoskopy v dané chvíli :3: i když osobní horoskop dítěte o dispozicích a nástrojích vypovídá dostatečně podle mě. Co se osobnosti člověka týče - to záleží na prostředí a dospělých jedincích v prvních letech života, čím víc lásky a respektu tím líp. Nebudeme přeci věřit tomu, že takové vlčí děti například, byly vlčími dětmi už v prenatálním stádiu, že?

Mno a k tomu poslednímu - časoprostor je taková zvláštní, přinejmenším relativní záležitost a řekla bych že se týká "tohotady" takže on ten nástup ze širšího hlediska bude v souladu se záměrem i kdyby jej ovlivnilo kdovíco, třeba pracovní doba jak píšeš :4:

A ještě si teda neodpustím, osobně nejsem příznivcem jakéhosi tvarování k jakémukoli obrazu, k obrazu horoskopu tím méně. Ona podpora, důvěra a vedení ke svobodě je dostačující a nejlepší pro každého :3:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »