Najdise.cz (* 9.5.1983)
Muž
To, co zminujes v prvni casti prispevku, je ziveni se emocemi. Je to podobne, jako kdyz clovek sleduje film/ historicky dokument, procita beletrii atd.
Prispevky do ruznych spolku, to je zase pripad spropitneho, ktere de facto alespon jednou za zivot, zaplati kazdy z nas, pokud jde zrovna do restaurace.
Potom tu mame pokrytecka zvaneni psychopatu z ruznych instituci, kteri stavi soucit ke ctnostem do svetla nejvyssiho, aniz by tusili, ze (falesnou) moralkou nebo vuli, se zadna z ctnosti vynutit neda (leda tak pretvarka).
A pak tady mame tisice pripadu, kdy jeden clovek pomaha druhemu, nekdy i znacne riskuje, kde se jedna o osobu blizkou.
A pak tady mame par tzv. hrdinskych cinu, kde tzv. cizi clovek pomaha jinemu tzv. cizimu cloveku, kdy timto pocinanim sam sebe omezuje nebo napr. i sam sebe ohrozuje na zivote.
Oba dva pripady, jak posledni, tak i predposledni, bych uz se skripenim zubu slovem soucit oznacil(i kdyz to slovo opravdu nemusim, to uz jsou mi milejsi slova jako prostituce nebo porno, ty dela clovek alespon pro penize).
Mezi poslednim a predposlednim prikladem je "urcity" rozdil prave "v siri" neceho, co je nezbytnym predpokladem ke vzniku onoho soucitu. Tim necim nezbytnym je nase totoznost s/ vztah k danemu objektu naseho vedomi(pozornosti), at uz je to tzv. ziva bytost(clovek, zvire) nebo jen vec tzv. neziva (dum, auto, atd.). Cim intenzivnejsi je tato totoznost/ tento vztah, tim vetsi pravdepodobnost vzniku tzv. soucitu je. Dalsi podminkou je, aby tato totoznost/ tento vztah byl(a) pozitivni.
Pokud clovek nekoho bytostne nenavidi, tak pro nej v case, kdy je to treba, nehne ani prstem, viz napr. historie divokeho odsunu ceskych a moravskych Nemcu, jichz od kvetna do cervence 45 cesti partyzani, "partyzani" a jednotky 1. ceskoslovenskeho armadniho sboru pobili a umucili cca. 10tisic(po tom, co predtim jednotky SS, Wehrmachtu a Gestapa pozabijeli v podobnem casovem useku podobny pocet ceskych lidi - taktez civilistu.