Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
K ničomu sa veľmi nepútaj a nebudeš musieť plakať - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
K ničomu sa veľmi nepútaj a nebudeš musieť plakať
07.05.2017 - 18:20
faraym
K ničomu sa veľmi nepútaj a nebudeš musieť plakať
Tento výrok je z jednej knihy , ale názov už neviem. Zostal mi však v pamäti natrvalo.
Úplne sa s týmto výrokom stotožňujem, pretože život ma túto lekciu už naučil.
A čo vy?.
Úplne sa s týmto výrokom stotožňujem, pretože život ma túto lekciu už naučil.
A čo vy?.
10.05.2017 - 15:58
| Filtr
faraym
Chcela som tým iba povedať, že Pripútanosť tejto ženy na manžela / mimochodom z rodiny / spôsobila to, že jej deti sú stále emočne aj fyzicky veľmi labilné a takisto majú tendenciu iných citovo vydierať - rôznymi skutočnými či vymyslenými chorobami, problémami atď. .
Matkina Pripútanosť takto siaha až do mnohých pokolení .
Podľa mňa takisto pripútanosť na majetky, peniaze, úspech apod. spôsobuje mnoho rozbrojov a konfliktov v rodinách a ba dokonca až vojen. História aj súčasnosť je toho plná.
Ja verím na inkarnáciu a preto som sa už Možno poučila v minulých životoch, že priveľké puto na niečo alebo niekoho sa nevypláca. Preto sa vám môže zdať,že pôsobím chladne a ľahostajne, ale to nie je pravda. Som iba nad vecou a snažím sa udržiavať si odstup od všetkého, čo by ma mohlo zbytočne zaťažovať. To je všetko.
Matkina Pripútanosť takto siaha až do mnohých pokolení .
Podľa mňa takisto pripútanosť na majetky, peniaze, úspech apod. spôsobuje mnoho rozbrojov a konfliktov v rodinách a ba dokonca až vojen. História aj súčasnosť je toho plná.
Ja verím na inkarnáciu a preto som sa už Možno poučila v minulých životoch, že priveľké puto na niečo alebo niekoho sa nevypláca. Preto sa vám môže zdať,že pôsobím chladne a ľahostajne, ale to nie je pravda. Som iba nad vecou a snažím sa udržiavať si odstup od všetkého, čo by ma mohlo zbytočne zaťažovať. To je všetko.
10.05.2017 - 16:17
| Filtr
Najdise.cz
» faraym
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hezky řečeno. Rozumím dilematu sdělování těchto skutečností druhým, někdy to znamená přijmout nevděčnou roli "studeného frňáku", i když to tak třeba vůbec není...
=====
Hezky řečeno. Rozumím dilematu sdělování těchto skutečností druhým, někdy to znamená přijmout nevděčnou roli "studeného frňáku", i když to tak třeba vůbec není...
10.05.2017 - 16:46
| Filtr
Najdise.cz
» vibe
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Koczka.obyczajna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ano, sněhulák je špatně, není tam teplo ale teplota. Jaj. Nad žabkou jsem přemýšlela, hmmm.
Ale s tím světlem, no ta studie by mě zajímala, protože často to bývá spíš spojeno s psychickým vjemem např i zimní období bez slunce a deprese. Jestli jde o fyzično, no kytky nejsme. Topravdu těžko říct no. Ale nevylučuju. Tak sic s chybami, ale snad ti zjištění pár věcí z toho co sis neuměl vysvětlit ulehčilo život
=====
Ano, sněhulák je špatně, není tam teplo ale teplota. Jaj. Nad žabkou jsem přemýšlela, hmmm.
Ale s tím světlem, no ta studie by mě zajímala, protože často to bývá spíš spojeno s psychickým vjemem např i zimní období bez slunce a deprese. Jestli jde o fyzično, no kytky nejsme. Topravdu těžko říct no. Ale nevylučuju. Tak sic s chybami, ale snad ti zjištění pár věcí z toho co sis neuměl vysvětlit ulehčilo život
10.05.2017 - 18:27
| Filtr
Najdise.cz
» Argyll
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
kdybys tu duchapřítomnost měl v rámci našeho fysis (ted nechme stranou do jaké míry jsme nebo nejsme svým tělem) někam umístit, kam by to bylo?
já jsem měl pozornost dlouho spojenou s hlavou, ze smyslů dominantně zrak.
výhodné pro život v civilizaci postavený na výměně a sdílení informací a mentálních konceptech.
stále si ale myslím, že skutečná pozornost pochází odjinud, anebo se může rozšířit z těla (v těle ji lze přemisťovat dle naší vůle) do prostoru.. možná že samo ohnisko pozornosti je mimo naše tělo, pokud tedy budem uvažovat, že naše tělo nekončí fyz. hranicemi (pokožka) ale následnými možnými vibračními "obaly".
EDIT - a na to pak navazuje myšlenka, zda nakonec nejsme my sami právě tou pozorností (ale pořád ve smyslu překračující naše tělo), tedy neohraničenou ENERGiÍ? - která se může manifestovat přes mysl, ale je to pouze jeden z možných způsobů, který jsme si vybrali v rámci nějakých civilizačních návyků a preferencí??
=====
kdybys tu duchapřítomnost měl v rámci našeho fysis (ted nechme stranou do jaké míry jsme nebo nejsme svým tělem) někam umístit, kam by to bylo?
já jsem měl pozornost dlouho spojenou s hlavou, ze smyslů dominantně zrak.
výhodné pro život v civilizaci postavený na výměně a sdílení informací a mentálních konceptech.
stále si ale myslím, že skutečná pozornost pochází odjinud, anebo se může rozšířit z těla (v těle ji lze přemisťovat dle naší vůle) do prostoru.. možná že samo ohnisko pozornosti je mimo naše tělo, pokud tedy budem uvažovat, že naše tělo nekončí fyz. hranicemi (pokožka) ale následnými možnými vibračními "obaly".
EDIT - a na to pak navazuje myšlenka, zda nakonec nejsme my sami právě tou pozorností (ale pořád ve smyslu překračující naše tělo), tedy neohraničenou ENERGiÍ? - která se může manifestovat přes mysl, ale je to pouze jeden z možných způsobů, který jsme si vybrali v rámci nějakých civilizačních návyků a preferencí??
10.05.2017 - 18:56
| Filtr
Najdise.cz
» Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ok, máš pravdu, vzniká nebylo optimální, dobrý, že člověka motivuješ hledat lepší řešení
co model pozornosti jako probleskujícího vědomí? čili je tu pořád, ale někdy výboj probíhá, nebo spíše, výboje probíhají pořád (ať je po tvým no ), ale někdy výboj pozornosti "naše tělo propustí do mysli a jindy jsme strženi lavinou nevědomí a "nemáme nárok"?
když mám odstup - když si uvědomuju, co dělám, mám možnost jít jinudy, možnost volby. Ale odstup taky znamená být oddělený od toho, co dělám, protože je tu ten co koná a ten co pozoruje konajícího. A principem bytí je přece jednota, celistvost. Víš kam mířím?
Ve chvíli kdy jsem konajícím a pozorovatelem-myslí, tak se rozštěpuju.
Ale stát se Jednotou znamená rozšířit se, zcelit se, to se přece neděje prostřednictvím mysli, zezačátku ano, ale pak už to musí jít jinudy. celé tělo se stává vědomím, mizí konající a pozorovatel, víš co myslím?
nevzniká skutečná pozornost ve chvíli, kdy jsi stržen životem, kdy překvapuješ sám sebe tím, co se "prostřednictvím tebe" v další moment stane? Neudržuje tvou pozornost nikoliv cvik pozorovatele, ale dobrodružství neopakovatelné přítomnosti, proudu života?
=====
ok, máš pravdu, vzniká nebylo optimální, dobrý, že člověka motivuješ hledat lepší řešení
co model pozornosti jako probleskujícího vědomí? čili je tu pořád, ale někdy výboj probíhá, nebo spíše, výboje probíhají pořád (ať je po tvým no ), ale někdy výboj pozornosti "naše tělo propustí do mysli a jindy jsme strženi lavinou nevědomí a "nemáme nárok"?
když mám odstup - když si uvědomuju, co dělám, mám možnost jít jinudy, možnost volby. Ale odstup taky znamená být oddělený od toho, co dělám, protože je tu ten co koná a ten co pozoruje konajícího. A principem bytí je přece jednota, celistvost. Víš kam mířím?
Ve chvíli kdy jsem konajícím a pozorovatelem-myslí, tak se rozštěpuju.
Ale stát se Jednotou znamená rozšířit se, zcelit se, to se přece neděje prostřednictvím mysli, zezačátku ano, ale pak už to musí jít jinudy. celé tělo se stává vědomím, mizí konající a pozorovatel, víš co myslím?
nevzniká skutečná pozornost ve chvíli, kdy jsi stržen životem, kdy překvapuješ sám sebe tím, co se "prostřednictvím tebe" v další moment stane? Neudržuje tvou pozornost nikoliv cvik pozorovatele, ale dobrodružství neopakovatelné přítomnosti, proudu života?
10.05.2017 - 20:09
| Filtr
tajga
» Buh je tlak
to je zvláštní, mně přijde, že právě ve chvílích, kdy pozornost neztrácím a soustředím se opravdu jen na ten daný moment, je to mnohem zajímavější, překvapivější...Protože ta pozornost neznamená nutně kontrolu, nemusí to být nespontánní, naopak.Nepozorností prostě zapadám pořád do těch samých stereotypů a hrozně mě to štve. Takže osobně bych byla šťastná, kdybych dokázala v tom stavu pozornosti setrvávat většinu času a potom možná bych začala uvažovat, jestli tady není ještě něco "víc" :D
10.05.2017 - 20:30
| Filtr
Najdise.cz
» tajga
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jak můžeš ztratit nebo neztratit něco, co nemáš?
když budu uvažovat v těchto intencích - pozornost je stav, který mám možnost vědomě řídit, udržovat - soustředit se -být bdělá je to pak forma vlastnictví, kontroly, tlaku, který může jít do velmi jemných, nepatrných záchvěvů, ale pořád to stejné kolečko..
já mám na mysli něco trochu jiného - pozornost nemít, ale pozorností být. Pak to nemůžeš ztratit, ani nalézt protože to nemáš, nikdys to neměl, prostě tím jsi. Jde doslova o fyzický stav, nevnímáš sama sebe jako někoho, kdo "koná" a pozoruje sebe-konajícího. tohle plexisklo zmizí.
Je jenom být, pozornost je jakousi manifestací bytí.
sám sebe prožívám jako výkřik do ticha..jak bych ti to přiblížil..teď mě napadl eugen herrigel, jde mi napomoc:).. jako když střílíš z luku a do poslední chvíle nevíš, kdy pustíš šíp, vlastně to nejsi ty, kdo střílí, ale šíp, luk a i ty jste sřelcem i stříleným, šípem, lukem i terčem zároveň...
pokud budu čekat na trvalý stav pozornosti abych začal uvažovat o tom, jestli tu není něco víc..nečekám tak trochu na godota? co když něco víc je právě to, že tu NIC NENÍ?
=====
jak můžeš ztratit nebo neztratit něco, co nemáš?
když budu uvažovat v těchto intencích - pozornost je stav, který mám možnost vědomě řídit, udržovat - soustředit se -být bdělá je to pak forma vlastnictví, kontroly, tlaku, který může jít do velmi jemných, nepatrných záchvěvů, ale pořád to stejné kolečko..
já mám na mysli něco trochu jiného - pozornost nemít, ale pozorností být. Pak to nemůžeš ztratit, ani nalézt protože to nemáš, nikdys to neměl, prostě tím jsi. Jde doslova o fyzický stav, nevnímáš sama sebe jako někoho, kdo "koná" a pozoruje sebe-konajícího. tohle plexisklo zmizí.
Je jenom být, pozornost je jakousi manifestací bytí.
sám sebe prožívám jako výkřik do ticha..jak bych ti to přiblížil..teď mě napadl eugen herrigel, jde mi napomoc:).. jako když střílíš z luku a do poslední chvíle nevíš, kdy pustíš šíp, vlastně to nejsi ty, kdo střílí, ale šíp, luk a i ty jste sřelcem i stříleným, šípem, lukem i terčem zároveň...
pokud budu čekat na trvalý stav pozornosti abych začal uvažovat o tom, jestli tu není něco víc..nečekám tak trochu na godota? co když něco víc je právě to, že tu NIC NENÍ?
10.05.2017 - 21:32
| Filtr
Buddha/2
» Buh je tlak
Jsem Ti napsal, že to líp neumím a Ty mě zasypeš otázkami .
Já se fakt necítím kompetentní na některé odpovídat - abych byl upřímný, tak jednak proto, že mi třeba zrovna konkrétní zkušenost chybí, nebo je moje jiná. No a za druhé - myslím, že na některé správná odpověď neexistuje (jen pokusy o ni).
Asi nejblíž bude to cos psal Argylovi - že tou pozorností jsme (otázky jak?, proč? za jakých podmínek? apod. spadají do úrovně mysli a proto jsou už z principu nicneřešící).
V okamžiku, kdy si jen pomyslíš "Já pozoruju" jsi vyrobil dualitu -pokud pokračuješ dál, jen ji rozvíjíš. Když jsi "jen" bytím, tak prostě jsi a nic víc k tomu není potřeba. Tenhle stav nemůžeš vysvětlit, v té chvíli tam ani není potřeba to dělat. A až vznikne, tak tě z toho vykopne - to je ten- taky těžko uchopitelný- okamžik . Mystik/básník by to myslím popsal nějak takhle : vše z jednoty povstává a vše se do ní vrací. Zen (jestli jsem to správně pochopil) říká tomu okamžiku "býk mávl ocasem" .
Já se fakt necítím kompetentní na některé odpovídat - abych byl upřímný, tak jednak proto, že mi třeba zrovna konkrétní zkušenost chybí, nebo je moje jiná. No a za druhé - myslím, že na některé správná odpověď neexistuje (jen pokusy o ni).
Asi nejblíž bude to cos psal Argylovi - že tou pozorností jsme (otázky jak?, proč? za jakých podmínek? apod. spadají do úrovně mysli a proto jsou už z principu nicneřešící).
V okamžiku, kdy si jen pomyslíš "Já pozoruju" jsi vyrobil dualitu -pokud pokračuješ dál, jen ji rozvíjíš. Když jsi "jen" bytím, tak prostě jsi a nic víc k tomu není potřeba. Tenhle stav nemůžeš vysvětlit, v té chvíli tam ani není potřeba to dělat. A až vznikne, tak tě z toho vykopne - to je ten- taky těžko uchopitelný- okamžik . Mystik/básník by to myslím popsal nějak takhle : vše z jednoty povstává a vše se do ní vrací. Zen (jestli jsem to správně pochopil) říká tomu okamžiku "býk mávl ocasem" .
10.05.2017 - 22:53
| Filtr
tajga
» Buh je tlak
jj rozumím :D... mně se líbí, jak tohle popisuje Mistr Eckhart on tam sice píše o milování Boha, ale to si klidně můžeme odmyslet - ".....a dokud je v duši něco, co zprostředkuje, není v ní jednota a jednoduchost. Dokud v ní není jednoduchost,nemohla nikdy Boha správně milovat, neboť správné milování závisí na jednoduchosti. Proto má být tvá duše prosta všeho ducha, má být bezduchá. Neboť miluješ-li Boha, jak je Bohem, jak je duchem, jak je osoba a jak je obraz — to všechno musí pryč. — „Ale jak ho tedy mám milovat?" — Máš ho milovat tak, jak jest — jako nebůh, ne-duch, ne-osoba, ne-obraz, a ještě víc: jako ryzí, čisté, jasné Jedno, zbavené vší dvojitosti. A do tohoto Jednoho se máme na věky pohroužit, z ničeho do ničeho."
13.05.2017 - 02:02
| Filtr
Najdise.cz
» Buh je tlak
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zdravím,
omlouvám se, že odepisuji až teď. Nastiňuješ úvahy, na které nelze odpovědět dvěma větami a z voleje.
* "kdybys tu duchapřítomnost měl v rámci našeho fysis (ted nechme stranou do jaké míry jsme nebo nejsme svým tělem) někam umístit, kam by to bylo?"
Duchapřítomnost bych umístil tam, kde se cítím přítomný: rozprostřel bych ji do celého těla, kam jen CNS dosáhne. Tady považuji Tvou úvahu o tom, zda nejsme sami tou pozorností za velice pravděpodobnou, avšak pouze za jedné podmínky: pokud tato pozornost není absorbována myšlenkovými procesy, fantazírováním a vzpomínkami. Téma zklidnění našeho myšlenkového tornáda a těkání v časoprostoru je kapitolou samou o sobě. Asi nejlepším dlouhodobým základem pro snadné utišení mysli je poměrně "prostá" věc: zdrženlivost, kterou jsem tu už zmiňoval. Zdrženlivost neznamená neříct, neudělat, nebo nevzít si to, co je bezprostředně potřeba, znamená to nerozmělňovat síly výběrem příliš vzdálených bojišť :)
Protože jsem toho názoru, že duchapřítomnost začíná v těle, pohlížím na centra pozornosti mimo tělo s mírnou skepsí. Tělo je výchozí bod, bez jehož pevného vědomí bychom se "rozlili" do okolí a stali se slabými a otupělými. Pokud je pozornost přesměrována tak, aby se do myšlenek nenořila, ale odrážela je a její kapacitu plně zaujímalo celé tělo včetně okolních smysly vnímatelných skutečností, začnou se v těle postupně zpřítomňovat ohniska napětí nejrůznějších vlastností a zabarvení. V epicentrech těchto ohnisek je třeba silou vůle ustálit pocit nehybnosti, prázdnoty a volného prostoru i když to může trvat a být zprvu velmi nepříjemné. V tomto stavu energie přestává unikat, člověk jakoby znovu začíná "srůstat" a s tím, jak se automaticky začínají bortit a spalovat tato ohniska napětí se zvyšuje pocit příjemné horkosti, uvolněnosti a tíhy (zpočátku ve dlaních a chodidlech). Zpomalení a prohloubení dechu pomáhá. Pomáhá neustrnout a stále živě vnímat okolí s tím, že jsme se samozřejmě dávno vzdali potřeby, že se musí dít něco třeskutě zajímavého. Tímto způsobem se přetavují vnitřní kvality a inspirace přicházející na mysl jsou čím dál hlubší a čistší. Tato cesta není únikem z reality, ani nepopírá duchapřítomnost v praktickém slova smyslu - svobodně a tvořivě využívá myšlení, protože se jím nenechá strhnout. Důkazem vyšší míry bdělosti je schopnost efektivně reagovat na bezprostřední výzvy okolí (neočekávané setkání, náhlý důležitý telefonát, či fyzické napadení) a z "nouzového módu" se rychle vrátit do předchozího stavu.
Není to žádná sezónní záliba, ale potřebná každodenní praxe. Vyžaduje schopnost podívat se na svět kolem sebe jako na jev se zcela neutrálním nábojem. Má přednost před vládami, složenkami a milenkami - tyto věci jsou jen druhořadý "junk". Jaká bude kvalita bdělosti, takové bude další dílo na světské úrovni, bez jejího zdokonalení mysl produkuje pouze fantómy minulosti.
=====
Zdravím,
omlouvám se, že odepisuji až teď. Nastiňuješ úvahy, na které nelze odpovědět dvěma větami a z voleje.
* "kdybys tu duchapřítomnost měl v rámci našeho fysis (ted nechme stranou do jaké míry jsme nebo nejsme svým tělem) někam umístit, kam by to bylo?"
Duchapřítomnost bych umístil tam, kde se cítím přítomný: rozprostřel bych ji do celého těla, kam jen CNS dosáhne. Tady považuji Tvou úvahu o tom, zda nejsme sami tou pozorností za velice pravděpodobnou, avšak pouze za jedné podmínky: pokud tato pozornost není absorbována myšlenkovými procesy, fantazírováním a vzpomínkami. Téma zklidnění našeho myšlenkového tornáda a těkání v časoprostoru je kapitolou samou o sobě. Asi nejlepším dlouhodobým základem pro snadné utišení mysli je poměrně "prostá" věc: zdrženlivost, kterou jsem tu už zmiňoval. Zdrženlivost neznamená neříct, neudělat, nebo nevzít si to, co je bezprostředně potřeba, znamená to nerozmělňovat síly výběrem příliš vzdálených bojišť :)
Protože jsem toho názoru, že duchapřítomnost začíná v těle, pohlížím na centra pozornosti mimo tělo s mírnou skepsí. Tělo je výchozí bod, bez jehož pevného vědomí bychom se "rozlili" do okolí a stali se slabými a otupělými. Pokud je pozornost přesměrována tak, aby se do myšlenek nenořila, ale odrážela je a její kapacitu plně zaujímalo celé tělo včetně okolních smysly vnímatelných skutečností, začnou se v těle postupně zpřítomňovat ohniska napětí nejrůznějších vlastností a zabarvení. V epicentrech těchto ohnisek je třeba silou vůle ustálit pocit nehybnosti, prázdnoty a volného prostoru i když to může trvat a být zprvu velmi nepříjemné. V tomto stavu energie přestává unikat, člověk jakoby znovu začíná "srůstat" a s tím, jak se automaticky začínají bortit a spalovat tato ohniska napětí se zvyšuje pocit příjemné horkosti, uvolněnosti a tíhy (zpočátku ve dlaních a chodidlech). Zpomalení a prohloubení dechu pomáhá. Pomáhá neustrnout a stále živě vnímat okolí s tím, že jsme se samozřejmě dávno vzdali potřeby, že se musí dít něco třeskutě zajímavého. Tímto způsobem se přetavují vnitřní kvality a inspirace přicházející na mysl jsou čím dál hlubší a čistší. Tato cesta není únikem z reality, ani nepopírá duchapřítomnost v praktickém slova smyslu - svobodně a tvořivě využívá myšlení, protože se jím nenechá strhnout. Důkazem vyšší míry bdělosti je schopnost efektivně reagovat na bezprostřední výzvy okolí (neočekávané setkání, náhlý důležitý telefonát, či fyzické napadení) a z "nouzového módu" se rychle vrátit do předchozího stavu.
Není to žádná sezónní záliba, ale potřebná každodenní praxe. Vyžaduje schopnost podívat se na svět kolem sebe jako na jev se zcela neutrálním nábojem. Má přednost před vládami, složenkami a milenkami - tyto věci jsou jen druhořadý "junk". Jaká bude kvalita bdělosti, takové bude další dílo na světské úrovni, bez jejího zdokonalení mysl produkuje pouze fantómy minulosti.
13.05.2017 - 11:54
| Filtr
Najdise.cz
» Argyll
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
EDIT
zdar a sílu,
ke střednímu odstavci o energiích a tomu co popisuješ z hlediska energie a následně fyziologie - horkost v dlaních, chodidlech, rozumím. zažito.
přesto mám nějak pocit, že se jedná o dočasné - transformační stadium, kterým je sice potřeba projít, ale není cílové.
zdá se mi, že hranice těla - bez kterých bychom se - jak popisuješ - rozlili do okolí, mají na základní úrovni funkci ve smyslu ochrany "systému" a vymezení "teritoria". Ale tyto hranice budou postupně překročeny, ze začátku tělesně a energeticky, a to se myslím už děje, myslím, že touha opustit své tělo byla byla spolu s pocity viny skutečným motivem sebepoškozujících mnišských praktik v mnoha klášterech, jen ji vzali za špatný konec a odpovídají tomu i "velká migrační stěhování" - což není nic jiného než jen potvrzení, že hranice těla a národa ve skutečnosti neexistují, na sjednocující úrovni jsme améba co se přelévá sem a tam.
ale posléze k tomu možná bude docházet i geneticky. začneme ztrácet své tělesné hranice.
a druhá věc kterou popisuješ - míra efektivity jednání jako důkaz o bdělosti - ano, je to tak, ale opět si nemyslím, že to je konečným cílem.
když půjdu dál - tahle bdělost je "zvýšená schopnost stát na stráži", třeba i na stráži hodnot jako čest, pravda, nezanést se "bordelem nevědomí", ale ten model - on je pořád postavený na obraně - neříkám, že je to špatně, je třeba ho použít pokud je vhodná chvíle, ale umět ho i odložit.
neměl by se stát univerzálním modelem, jednotícím přístupem.
ten vychází odjinud.
bdělost je pouze jeden z nástrojů. bdělost je meč, ale sám víš, že meč může být nesmírně rigidní nástroj, pokud není použitý SPRÁVNÝM způsobem.
tak jen takto v krátkosti.
po víkendu se k tomu ještě vrátím
=====
EDIT
zdar a sílu,
ke střednímu odstavci o energiích a tomu co popisuješ z hlediska energie a následně fyziologie - horkost v dlaních, chodidlech, rozumím. zažito.
přesto mám nějak pocit, že se jedná o dočasné - transformační stadium, kterým je sice potřeba projít, ale není cílové.
zdá se mi, že hranice těla - bez kterých bychom se - jak popisuješ - rozlili do okolí, mají na základní úrovni funkci ve smyslu ochrany "systému" a vymezení "teritoria". Ale tyto hranice budou postupně překročeny, ze začátku tělesně a energeticky, a to se myslím už děje, myslím, že touha opustit své tělo byla byla spolu s pocity viny skutečným motivem sebepoškozujících mnišských praktik v mnoha klášterech, jen ji vzali za špatný konec a odpovídají tomu i "velká migrační stěhování" - což není nic jiného než jen potvrzení, že hranice těla a národa ve skutečnosti neexistují, na sjednocující úrovni jsme améba co se přelévá sem a tam.
ale posléze k tomu možná bude docházet i geneticky. začneme ztrácet své tělesné hranice.
a druhá věc kterou popisuješ - míra efektivity jednání jako důkaz o bdělosti - ano, je to tak, ale opět si nemyslím, že to je konečným cílem.
když půjdu dál - tahle bdělost je "zvýšená schopnost stát na stráži", třeba i na stráži hodnot jako čest, pravda, nezanést se "bordelem nevědomí", ale ten model - on je pořád postavený na obraně - neříkám, že je to špatně, je třeba ho použít pokud je vhodná chvíle, ale umět ho i odložit.
neměl by se stát univerzálním modelem, jednotícím přístupem.
ten vychází odjinud.
bdělost je pouze jeden z nástrojů. bdělost je meč, ale sám víš, že meč může být nesmírně rigidní nástroj, pokud není použitý SPRÁVNÝM způsobem.
tak jen takto v krátkosti.
po víkendu se k tomu ještě vrátím
16.05.2017 - 16:05
| Filtr
Najdise.cz
» Argyll
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
zdar a sílu,
V epicentrech těchto ohnisek je třeba silou vůle ustálit pocit nehybnosti, prázdnoty a volného prostoru i když to může trvat a být zprvu velmi nepříjemné. V tomto stavu energie přestává unikat, člověk jakoby znovu začíná "srůstat"
- myslím, že popisuješ to, čemu já říkám koncentrace na bod.
zatímco se koncentruju na jednom místě v těle - zpravidla hlava, zbytek těla se okamžitě uvolňuje a nastává znatelná "regenerace" organismu. docela to nahradí i spánek - spím pak kratší dobu a vstávám svěží.
s jinými místy na těle zatím nezkoušeno.
vždycky pro mě ale byla klíčová otázka jestli to dělám protože jsem to rozpoznal jako potřebné, nebo proto, že je na to v tu chvíli "ten správný okamžik" a tělo si o to samo řeklo.
zatím se mi nevyplatilo udržovat praxi čistě z utilitarismu a ze zvyku.
=====
zdar a sílu,
V epicentrech těchto ohnisek je třeba silou vůle ustálit pocit nehybnosti, prázdnoty a volného prostoru i když to může trvat a být zprvu velmi nepříjemné. V tomto stavu energie přestává unikat, člověk jakoby znovu začíná "srůstat"
- myslím, že popisuješ to, čemu já říkám koncentrace na bod.
zatímco se koncentruju na jednom místě v těle - zpravidla hlava, zbytek těla se okamžitě uvolňuje a nastává znatelná "regenerace" organismu. docela to nahradí i spánek - spím pak kratší dobu a vstávám svěží.
s jinými místy na těle zatím nezkoušeno.
vždycky pro mě ale byla klíčová otázka jestli to dělám protože jsem to rozpoznal jako potřebné, nebo proto, že je na to v tu chvíli "ten správný okamžik" a tělo si o to samo řeklo.
zatím se mi nevyplatilo udržovat praxi čistě z utilitarismu a ze zvyku.
17.05.2017 - 09:44
| Filtr
Najdise.cz
» Buh je tlak
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zdarec,
vedu tuhle diskuzi v patrnosti a pokusím se nějak obšírně odpovědět, jakmile to bude v mých časových možnostech.
Zatial
=====
Zdarec,
vedu tuhle diskuzi v patrnosti a pokusím se nějak obšírně odpovědět, jakmile to bude v mých časových možnostech.
Zatial
19.05.2017 - 10:31
| Filtr
Najdise.cz
» Buh je tlak
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"Zrcadlo je úplně prosté já-mysli. Objeví-li se před ním květina, obráží květinu; objeví-li se pták, obráží ptáka. Ukazuje krásný předmět jako krásný a ošklivý předmět jako ošklivý. Vše je odhaleno takové, jaké to je. Zrcadlo nemá žádnou diskriminující mysl, žádné sebe-vědomí. Když se něco objeví, ono to prostě obráží; když něco zmizí, ono to prostě nechá zmizet. Nezůstává žádná stopa. Takové nelpění je stavem ne-mysli, vpravdě svobodná funkce zrcadla je tu přirovnána k čisté a jasné moudrosti osvíceného."
Šibajáma
Osobně si myslím, že opravdové zření začíná zavřením očí (doměnky typu "bolí mě už zas to podělaný koleno a v palici mám tlaky" nejsou bezprostřední a neumožňují ono "obrážení", je třeba hodně trpělivosti a odvahy na zhoštění se doměnek). Je možné vnímat sebe sama jako určitý shluk energie, která je jaksi zavěšena ve věčném a nehybném prostoru. Toto vnímání však spolehlivě a dlouhodobě funguje pouze za předpokladu nesobeckého (a tím pádem radostného) postoje k životu. Vše ostatní je automaticky přidáno.
=====
"Zrcadlo je úplně prosté já-mysli. Objeví-li se před ním květina, obráží květinu; objeví-li se pták, obráží ptáka. Ukazuje krásný předmět jako krásný a ošklivý předmět jako ošklivý. Vše je odhaleno takové, jaké to je. Zrcadlo nemá žádnou diskriminující mysl, žádné sebe-vědomí. Když se něco objeví, ono to prostě obráží; když něco zmizí, ono to prostě nechá zmizet. Nezůstává žádná stopa. Takové nelpění je stavem ne-mysli, vpravdě svobodná funkce zrcadla je tu přirovnána k čisté a jasné moudrosti osvíceného."
Šibajáma
Osobně si myslím, že opravdové zření začíná zavřením očí (doměnky typu "bolí mě už zas to podělaný koleno a v palici mám tlaky" nejsou bezprostřední a neumožňují ono "obrážení", je třeba hodně trpělivosti a odvahy na zhoštění se doměnek). Je možné vnímat sebe sama jako určitý shluk energie, která je jaksi zavěšena ve věčném a nehybném prostoru. Toto vnímání však spolehlivě a dlouhodobě funguje pouze za předpokladu nesobeckého (a tím pádem radostného) postoje k životu. Vše ostatní je automaticky přidáno.
24.05.2017 - 21:23
| Filtr
Najdise.cz
» Buh je tlak
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
=====
28.05.2017 - 15:42
| Filtr
Ase
» tajga
Majstra robí cvik. Je dobré si vyhradiť každý deň aspoň 15 - 20 minút zo dňa len na takéto cvičenie, kde sa človek cvičí len v spočívaní v prítomnosti, tu a teraz. Pohodlne sa usadiť, najlepšie na stoličke s vystreným chrbátom aby energia mohla volne prúdiť a len pozorovať, byť tu a teraz, spočívať v sebe samom. Mysel bude mať zo začiatku obrovské tendencie sa neustále rozbiehať, sama si hladá nové a nové témy, a premýšla, je ako opica, ktorá uchopuje všetko čo je v jej dosahu. Človek je myslou stále upnutý na myšlienky o budúcnosti alebo minulosti, preto sa mu nedarí byť tu a teraz, akoby ani nežil, z toho potom vznikajú depky.
Moja skúsenosť je taká, že pozornosť sa dá upnúť aj na zmysly, zrak, zvuk, čuch, vnímanie povrchu tela, pohyb, dotyk. Vždy keď si človek uvedomí, že sa mu rozutekali myšlienky, presunie pozornosť na to čo vníma tu a teraz, na činnosť, akú aktuálne vykonáva. Ak človek venuje pozornosť takto bdelosti, tým sa zároveň uberá energia aj negatívnym duševným stavom, pripútanosti, závislostiam, reaktívnosti. Tai-chi je udržiavanie a nácvik takého stavu v pohybe. V takomto stave prítomnosti sa dajú robiť aj domáce práce :-), práca na záhrade, výlety do prírody. To je jedna z možností, aké sú, budhismus pozná takýchto pomôcok viac.
Moja skúsenosť je taká, že pozornosť sa dá upnúť aj na zmysly, zrak, zvuk, čuch, vnímanie povrchu tela, pohyb, dotyk. Vždy keď si človek uvedomí, že sa mu rozutekali myšlienky, presunie pozornosť na to čo vníma tu a teraz, na činnosť, akú aktuálne vykonáva. Ak človek venuje pozornosť takto bdelosti, tým sa zároveň uberá energia aj negatívnym duševným stavom, pripútanosti, závislostiam, reaktívnosti. Tai-chi je udržiavanie a nácvik takého stavu v pohybe. V takomto stave prítomnosti sa dajú robiť aj domáce práce :-), práca na záhrade, výlety do prírody. To je jedna z možností, aké sú, budhismus pozná takýchto pomôcok viac.
28.05.2017 - 15:52
| Filtr
Ase
» ohenvoblacich
To neviem či bol budha nudný, ale neviem o tom, že by hlásal teóriu rozplynutia. Nirvána sa nedosahuje. Nirvána tu je, je to stav ktorý má človek prehlušený všetkým čo je v ňom podmienené, nepoznávajúc u toho svoju nehmotnú a nezávislú podstatu, stav nezávislý na nikom a ničom, stav jednoty. Samsáro a nirvána pre budhov neexistuje, to je len pojem pre intelektuálnu mysel, pre lahšie uchopenie učenia, ktoré má byť pomôckou pre nás neosvietených :-). Však zenoví majstri učia cestu k tomu. Ono ani 15 minút sedieť "zenovo" na zadku nieje žiadna sranda:-).
Ohladom literatúry som niekolkokrát málem "dojel". Literatúra zdeluje len po určité hranice a keď objavili sa veci, ktoré nikde neboli popísané, našťastie upozornili tí, čo mohli také knihy aj písať... Ale nepíšu ich, vedia prečo, sú to tzv. učenia zdelované od úst k uchu.
Ohladom literatúry som niekolkokrát málem "dojel". Literatúra zdeluje len po určité hranice a keď objavili sa veci, ktoré nikde neboli popísané, našťastie upozornili tí, čo mohli také knihy aj písať... Ale nepíšu ich, vedia prečo, sú to tzv. učenia zdelované od úst k uchu.
© 2007-2024 Najdise.cz