Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Cesta do Damašku Alfreda Fuchse - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Cesta do Damašku Alfreda Fuchse
01.02.2018 - 16:02
Bosch
Cesta do Damašku Alfreda Fuchse
Vyjímám odstavec z biografie Alfreda Fuchse Cesta do Damašku (autor Dr.Ctibor Mařan) který má za cíl nastínit rozdíl v chápání utrpení v tradici křesťanů a židů.
Alfred Fuchs novinář a konvertita zemřel v Dachau 16.února 1941, zanechal však za sebou pozoruhodné dílo.
_______________________________________________________________________________
"Utrpení bylo chápáno židy vždycky jako trest. V křesťanství však se stává tajemnou spoluúčastí na vykupitelském smírném díle Kristově a prostředkem vnitřního zdokonalení.
V tomto bodě se stýká křesťanství s hrdinským pojetím smyslu života, jak jej chápali i naši pohanští předkové, kteří viděli ve smrti bojujícího hrdiny cosi největšího."
"Cesta do Damašku" s.28
_______________________________________________________________________________
Je zřejmé že v naší ateistické společnosti může nastat rozpor i v chápání utrpení dnešního běžného člověka a člověka nábožensky založeného když opomineme rozdíly v chápání utrpení v náboženstvích samotných.
Zajímalo by mně jak se s otázkou utrpení vyrovnáváte.
Souhlasíte s postojem židů nebo křesťanů, máte jiný postoj, anebo je zapotřebí si takovou otázkou vůbec zatěžovat mysl?
Nechť doufají v tebe, kdo poznali jméno tvé, neboť neopouštíš, Pane, hledajících tebe.
Žalm IX.,1 Římský breviář Vyšehrad Praha 1937
https://www.podzemni-antikvariat.cz/…
Alfred Fuchs novinář a konvertita zemřel v Dachau 16.února 1941, zanechal však za sebou pozoruhodné dílo.
_______________________________________________________________________________
"Utrpení bylo chápáno židy vždycky jako trest. V křesťanství však se stává tajemnou spoluúčastí na vykupitelském smírném díle Kristově a prostředkem vnitřního zdokonalení.
V tomto bodě se stýká křesťanství s hrdinským pojetím smyslu života, jak jej chápali i naši pohanští předkové, kteří viděli ve smrti bojujícího hrdiny cosi největšího."
"Cesta do Damašku" s.28
_______________________________________________________________________________
Je zřejmé že v naší ateistické společnosti může nastat rozpor i v chápání utrpení dnešního běžného člověka a člověka nábožensky založeného když opomineme rozdíly v chápání utrpení v náboženstvích samotných.
Zajímalo by mně jak se s otázkou utrpení vyrovnáváte.
Souhlasíte s postojem židů nebo křesťanů, máte jiný postoj, anebo je zapotřebí si takovou otázkou vůbec zatěžovat mysl?
Nechť doufají v tebe, kdo poznali jméno tvé, neboť neopouštíš, Pane, hledajících tebe.
Žalm IX.,1 Římský breviář Vyšehrad Praha 1937
https://www.podzemni-antikvariat.cz/…
Příspěvky: Všechny | Bosch
16.02.2018 - 09:19
| Filtr
Bosch
» tajga
Já si taky myslím že ji nemá člověk brát vážně, obzvláště vzhledem k její dynamicky měnící se povaze.
Co bylo dnes zítra už není a střet různých protichůdných názorů z nichž když jeden převládne není žádnou zárukou že jde již o definitivní neměnné faktum ale spíše jen o další objevený omyl.
Místo "bylo vědecky dokázáno" by se mělo správně říkat.."bylo vědecky vyvráceno".
Co bylo dnes zítra už není a střet různých protichůdných názorů z nichž když jeden převládne není žádnou zárukou že jde již o definitivní neměnné faktum ale spíše jen o další objevený omyl.
Místo "bylo vědecky dokázáno" by se mělo správně říkat.."bylo vědecky vyvráceno".
16.02.2018 - 10:00
| Filtr
tajga
» Bosch
Nechtěla jsem psychologii celkově odsoudit. Hodně věcí je dobré vědět. Třeba znát experimenty ze sociální psychologie, kt. se týkají fungování agresivity, konformity...Vědět o tom, jak se formují postoje, jak si člověk utváří dojem o ostatních. To všechno je dobré znát, aby člověk porozuměl sám sobě a hlavně se zbavil mnoha iluzí.....Jenomže pak je v ní spousta sobě si protiřečících teorií, z nichž některé jsou podle mě docela nesmyslené, ale to je asi normální, když se zkoumá něco tak těžko uchopitelného.
16.02.2018 - 11:12
| Filtr
Onirique
» Bosch
Počkej, správně jsem si všimla, že ve svém tvrzení, že emoce je racionální funkce se opíráš o dílo C.G.Junga, který patří k zakladatelům analytické psychologie?
A následně nemáš vůbec žádný problém tvrdit, že analytická psychologie je přežitek, není v módě...
Zřejmě jsi zastáncem chaosu. Myslíš, že chaos je pro lidstvo to pravé ořechové?
A následně nemáš vůbec žádný problém tvrdit, že analytická psychologie je přežitek, není v módě...
Zřejmě jsi zastáncem chaosu. Myslíš, že chaos je pro lidstvo to pravé ořechové?
16.02.2018 - 12:07
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Psychologie je vědní obor. Existuje i soudní znalectví v oboru psychologie. Věda vychází z poznatků experimentů realizovaných v reálném prostředí s reálnými subjekty. Tohle, co píšeš je relativizace. Zamotáváš se do toho.
=====
Psychologie je vědní obor. Existuje i soudní znalectví v oboru psychologie. Věda vychází z poznatků experimentů realizovaných v reálném prostředí s reálnými subjekty. Tohle, co píšeš je relativizace. Zamotáváš se do toho.
16.02.2018 - 12:40
| Filtr
Bosch
» Onirique
Směšuješ hrušky s jabkama.
Tak předně když říkám že něco je zastaralé neznamená to že je to úplně nefunkční.
Když mluvím o neúplnosti analytického přístupu neznamená to že tím vyvracím výsledky celé analytické psychologie ed tunc.
Zdá se že chaos v pojmech máš především ty sama.
Tak předně když říkám že něco je zastaralé neznamená to že je to úplně nefunkční.
Když mluvím o neúplnosti analytického přístupu neznamená to že tím vyvracím výsledky celé analytické psychologie ed tunc.
Zdá se že chaos v pojmech máš především ty sama.
16.02.2018 - 12:47
| Filtr
Bosch
» Kiyoko
Samozřejmě jenomže nejčastější příčina úmrtí je způsobena důvěrou v experty.
Nepřeceňuj výsledky vědy, člověk by si měl být vědom poplatnosti době a místu.
Věda není až tak racionální tedy nestranná a objektivní (což od ní asi předpokládáš) jak se zdá. Například je motivovaná nejsilněji společenskými politickými mocenskými a ekonomickými a jinými zájmy.
Proto se ven vypouští zpravidla jen to co je v "souladu" se zájmy nikoli to co je objektivně vzato skutečně odhaleno.
To bychom mohli taky klidně předpokládat že lidé jsou a mají být přirozeně hodní a mají se rádi a že nekradou a stavět svoji realitu na takových základech. S tím dopadne každý školák vždy na hubu neboť realita je jiná. Realita není logická ani vědecká.
No, a, nakonec se dozvíš že..všetci kradnů.
Nepřeceňuj výsledky vědy, člověk by si měl být vědom poplatnosti době a místu.
Věda není až tak racionální tedy nestranná a objektivní (což od ní asi předpokládáš) jak se zdá. Například je motivovaná nejsilněji společenskými politickými mocenskými a ekonomickými a jinými zájmy.
Proto se ven vypouští zpravidla jen to co je v "souladu" se zájmy nikoli to co je objektivně vzato skutečně odhaleno.
To bychom mohli taky klidně předpokládat že lidé jsou a mají být přirozeně hodní a mají se rádi a že nekradou a stavět svoji realitu na takových základech. S tím dopadne každý školák vždy na hubu neboť realita je jiná. Realita není logická ani vědecká.
No, a, nakonec se dozvíš že..všetci kradnů.
16.02.2018 - 12:55
| Filtr
Bosch
» Kiyoko
V psychoterapii se řeší základní problém dnešního člověka a sice oddělení citů od těla. To je nejčastější příčina psychopatologických stavů.
Sociopatie atd. Velmi rozšířený jev.
A ty se snažíš namluvit že city jsou od emocí oddělené a že city jsou racionální přičemž emoce jsou iracionální.
No tak je to jen tvůj názor. Nikoho jiného jsem to neslyšel vyslovit.
Možná to tak prožíváš že máš city od emocí oddělené když to tak tvrdíš. Mnozí se ještě nestačili z analytické ér oklepat.
Tak já tvrdím že pokud má někdo oddělené city od emocí pak neví o čem mluví.
To je jako by jsi tvrdila že hlas je oddělen od hlasivek. No jedině pokud máš slavíka.
Sociopatie atd. Velmi rozšířený jev.
A ty se snažíš namluvit že city jsou od emocí oddělené a že city jsou racionální přičemž emoce jsou iracionální.
No tak je to jen tvůj názor. Nikoho jiného jsem to neslyšel vyslovit.
Možná to tak prožíváš že máš city od emocí oddělené když to tak tvrdíš. Mnozí se ještě nestačili z analytické ér oklepat.
Tak já tvrdím že pokud má někdo oddělené city od emocí pak neví o čem mluví.
To je jako by jsi tvrdila že hlas je oddělen od hlasivek. No jedině pokud máš slavíka.
16.02.2018 - 13:49
| Filtr
tajga
» Bosch
Dávám odkaz na dimplomku https://theses.cz/id/g8dvxa/…
Na str. 8 vysvětluje, že v té kategorizaci není shoda. Ale pokud emoce patří i zvířatům a city pouze lidem, pak by dávalo smysl, že city mají racionální funkci a emoce ne. Stejně je to celé takové ne moc významné slovíčkaření podle mě
Na str. 8 vysvětluje, že v té kategorizaci není shoda. Ale pokud emoce patří i zvířatům a city pouze lidem, pak by dávalo smysl, že city mají racionální funkci a emoce ne. Stejně je to celé takové ne moc významné slovíčkaření podle mě
16.02.2018 - 14:22
| Filtr
Bosch
» tajga
thx
On ten Švancar říká v podstatě že zvířata mají emoce a lidé city. Přecejen i horoskop vztahujeme a konstruujeme především pro lidi a méně už pro psychiku zvířat. To nesouhlasí já mám třeba i emoce. Nejen city. A celkem hafo emocí..
tohle mi připadá srozumitelné
"Vzhledem k tomu, jakým způsobem budeme o emocích smýšlet, zdá se nám výhodnější přiklonit se ke kategorizaci dnes běžné u anglicky píšících autorů (za autora tohoto dělení bývá považován C. E. Izard; téměř totožné dělení ale použili např. i Krech a Krutchfield, 1958, podle Nakonečného, 2000).
Toto dělení užívá pojmu emoce jako obecné jednotky procesu citového prožívání
s tím, že pod tento pojem spadají jak jeho projevy tělesné, tak jejich reprezentace ve vědomí. V rámci každé emoce pak lze rozlišit tři komponenty, které ji tvoří. Jsou jimi tělesná odezva, prožitková složka (tu právě budeme označovat slovem cit, či pocit) a výrazová složka. Třetí jmenovaná bývá někdy ztotožňována s tělesnou odezvou.."
On ten Švancar říká v podstatě že zvířata mají emoce a lidé city. Přecejen i horoskop vztahujeme a konstruujeme především pro lidi a méně už pro psychiku zvířat. To nesouhlasí já mám třeba i emoce. Nejen city. A celkem hafo emocí..
tohle mi připadá srozumitelné
"Vzhledem k tomu, jakým způsobem budeme o emocích smýšlet, zdá se nám výhodnější přiklonit se ke kategorizaci dnes běžné u anglicky píšících autorů (za autora tohoto dělení bývá považován C. E. Izard; téměř totožné dělení ale použili např. i Krech a Krutchfield, 1958, podle Nakonečného, 2000).
Toto dělení užívá pojmu emoce jako obecné jednotky procesu citového prožívání
s tím, že pod tento pojem spadají jak jeho projevy tělesné, tak jejich reprezentace ve vědomí. V rámci každé emoce pak lze rozlišit tři komponenty, které ji tvoří. Jsou jimi tělesná odezva, prožitková složka (tu právě budeme označovat slovem cit, či pocit) a výrazová složka. Třetí jmenovaná bývá někdy ztotožňována s tělesnou odezvou.."
19.02.2018 - 19:50
| Filtr
Bosch
» Kiyoko
ad a reaguješ opět na formu nikoli obsah
ad b psychoterapii opět chápeš tak jako jiné pojmy či i obory ve zcela úzkém omezeném významu
z oficiálních medicínských psychologických nebo psychiatrických oborů pokud vím se žádný přímo propojením citové(pocitové) a fyzické části bytosti nevěnuje, nebo ano? možná nově se rozvíjející psychosomatika. která je zatím stále více než v plenkách.
apropo psychiatři a psychologové toho nakecaj..aby také měli práci udrželi si důstojnost a vážnost svého postavení jakožto živnost..tak jako ve spoustě jiných oborech
mají oprávněný strach že by je mohla tak jako i jiné obory v mnohém konání i úspěšnější alternativa převálcovat i proto oficiální linie mnohé směry víceméně bojkotovala či stále bojkotuje, jako například práci S.Grofa
ad b psychoterapii opět chápeš tak jako jiné pojmy či i obory ve zcela úzkém omezeném významu
z oficiálních medicínských psychologických nebo psychiatrických oborů pokud vím se žádný přímo propojením citové(pocitové) a fyzické části bytosti nevěnuje, nebo ano? možná nově se rozvíjející psychosomatika. která je zatím stále více než v plenkách.
apropo psychiatři a psychologové toho nakecaj..aby také měli práci udrželi si důstojnost a vážnost svého postavení jakožto živnost..tak jako ve spoustě jiných oborech
mají oprávněný strach že by je mohla tak jako i jiné obory v mnohém konání i úspěšnější alternativa převálcovat i proto oficiální linie mnohé směry víceméně bojkotovala či stále bojkotuje, jako například práci S.Grofa
19.02.2018 - 20:07
| Filtr
Bosch
» Kiyoko
ano normální člověk je neřeší to jsem rád že sis to ujasnila
tak jen zopakuji že
C.G.Jung přichází s analogickou čtveřicí tzv. psychických funkcí, které vymezují čtyři psychologické aspekty psychické orientace. Vnímání konstatuje, že něco je, myšlení zjišťuje, co to je, cítění nám říká, zda se nám to hodí, líbí či ne, zda to chceme přijímat či ne, a intuice nám napoví, odkud to pochází a kam to spěje. Psychické funkce představují čtvero přístupů, čtvero psychických aktivit, které nám slouží ke zpracování a příjmu obsahů přicházejících z vnějšku nebo zevnitř.
Jung dále rozlišuje dvojici funkcí „racionálních" (MYŠLENÍ a CÍTĚNÍ) a „iracionálních" (VNÍMÁNÍ a INTUICE). Racionální funkce hodnotí stav okolo sebe, vyjadřují se k situaci objektivně (MYŠLENÍ) nebo subjektivně (CÍTĚNÍ). Iracionální funkce nehodnotí, pouze zpracovávají a konstatují skutečnosti (VNÍMÁNÍ) a možnosti (INTUICE) daného stavu věcí. Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme.
viz zdroj web
http://mujweb.cz/richnovotny/…
a dále sem pls nepleť tvůj akademizující náhled thx
tak jen zopakuji že
C.G.Jung přichází s analogickou čtveřicí tzv. psychických funkcí, které vymezují čtyři psychologické aspekty psychické orientace. Vnímání konstatuje, že něco je, myšlení zjišťuje, co to je, cítění nám říká, zda se nám to hodí, líbí či ne, zda to chceme přijímat či ne, a intuice nám napoví, odkud to pochází a kam to spěje. Psychické funkce představují čtvero přístupů, čtvero psychických aktivit, které nám slouží ke zpracování a příjmu obsahů přicházejících z vnějšku nebo zevnitř.
Jung dále rozlišuje dvojici funkcí „racionálních" (MYŠLENÍ a CÍTĚNÍ) a „iracionálních" (VNÍMÁNÍ a INTUICE). Racionální funkce hodnotí stav okolo sebe, vyjadřují se k situaci objektivně (MYŠLENÍ) nebo subjektivně (CÍTĚNÍ). Iracionální funkce nehodnotí, pouze zpracovávají a konstatují skutečnosti (VNÍMÁNÍ) a možnosti (INTUICE) daného stavu věcí. Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme.
viz zdroj web
http://mujweb.cz/richnovotny/…
a dále sem pls nepleť tvůj akademizující náhled thx
19.02.2018 - 20:41
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ZA 6 MINUT, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme."
no a jsme doma - tohle jsem prave taky resil
ze je to jako vysilacka, kde taktez v jeden okamzik muze mluvit jen jeden a kdyz domluvi, rekne prepinam
pak mluvi ten druhy
to je to, co celou vec dela tak zdanlive komlikovanou
a to slovo citeni - bude potreba co nejdriv(!) nahradit nejakym slovem - slovnim spojenim jinym
to slovo by mohlo byt napr.: analogove-celostni nahlizeni - zkratka a dobre: prava hemisfera
protoze pod slovem citeni si lide automaticky predtavuji neco, co je na jinem levlu - jako ze emoce
coz tak neni - leva a prava hemisfera jsou na stejnem levlu - na levlu intelektu (urovnove jsou rovnocene)
zatimco emoce na levlu takzvane emocnim
aneb emoce mohou byt inferiorni vuci mysleni, "citeni" nikoliv(!)
tedy nesmichavat vertikalne odlisne prvky a levly(urovne)
PS: a pokud bych vetu:
"Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme."
bral zcela doslovne
pak je to napr: 45 /55, nebo 75 /25
tedy pouze jakysi pomer nastaveni T /F
ve skutecnosti je to prepinani vysilacky ping pong
a to celkem svizny ping pong
jo a je to neustale prepinani vysilacky objektivne /subjektivne
a PS2: zajimave je tohle pozorovat i mezi lidmi - napriklad dva monology mezi napr. muzem, co vysila jenom kolem dokola "tady objekt", "tady objekt", "tady objekt", "tady objekt"..
a napr. zenou, co vysila jenom kolem dokola "tady subjekt", "tady subjekt", "tady subjekt", "tady subjekt"..
to je potom skoro jako povidani pejska s kocickou - dobre si pokecaji
=====
"Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme."
no a jsme doma - tohle jsem prave taky resil
ze je to jako vysilacka, kde taktez v jeden okamzik muze mluvit jen jeden a kdyz domluvi, rekne prepinam
pak mluvi ten druhy
to je to, co celou vec dela tak zdanlive komlikovanou
a to slovo citeni - bude potreba co nejdriv(!) nahradit nejakym slovem - slovnim spojenim jinym
to slovo by mohlo byt napr.: analogove-celostni nahlizeni - zkratka a dobre: prava hemisfera
protoze pod slovem citeni si lide automaticky predtavuji neco, co je na jinem levlu - jako ze emoce
coz tak neni - leva a prava hemisfera jsou na stejnem levlu - na levlu intelektu (urovnove jsou rovnocene)
zatimco emoce na levlu takzvane emocnim
aneb emoce mohou byt inferiorni vuci mysleni, "citeni" nikoliv(!)
tedy nesmichavat vertikalne odlisne prvky a levly(urovne)
PS: a pokud bych vetu:
"Pro obě dvojice funkcí platí, že můžeme používat v daný moment pouze jednu z nich. Buďto myslíme nebo cítíme."
bral zcela doslovne
pak je to napr: 45 /55, nebo 75 /25
tedy pouze jakysi pomer nastaveni T /F
ve skutecnosti je to prepinani vysilacky ping pong
a to celkem svizny ping pong
jo a je to neustale prepinani vysilacky objektivne /subjektivne
a PS2: zajimave je tohle pozorovat i mezi lidmi - napriklad dva monology mezi napr. muzem, co vysila jenom kolem dokola "tady objekt", "tady objekt", "tady objekt", "tady objekt"..
a napr. zenou, co vysila jenom kolem dokola "tady subjekt", "tady subjekt", "tady subjekt", "tady subjekt"..
to je potom skoro jako povidani pejska s kocickou - dobre si pokecaji
20.02.2018 - 14:50
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ad: "a dále sem pls nepleť tvůj akademizující náhled thx "
Čoveče, já už mám z těch Tvých teoretických náhledů dva svetry. Za chvíli je jaro, kdy myslíš, že to asi tak unosim!!!
=====
ad: "a dále sem pls nepleť tvůj akademizující náhled thx "
Čoveče, já už mám z těch Tvých teoretických náhledů dva svetry. Za chvíli je jaro, kdy myslíš, že to asi tak unosim!!!
20.02.2018 - 18:07
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ponožky...na Mikuláše, by Ti něco nadělil, co by se dalo nad hlavou roztočit... Ty praktiku!
Ale fakt je, že jsme od damašku volným krokem a se zákrutami, došli až k vlněnému sortimentu....
Vy Kozorozi zkrátka myslíte na všechno, což my horalé dokážeme ocenit
=====
Ponožky...na Mikuláše, by Ti něco nadělil, co by se dalo nad hlavou roztočit... Ty praktiku!
Ale fakt je, že jsme od damašku volným krokem a se zákrutami, došli až k vlněnému sortimentu....
Vy Kozorozi zkrátka myslíte na všechno, což my horalé dokážeme ocenit
© 2007-2024 Najdise.cz