Grof:Nemáme vlastně žádný důkaz pro to, že vědomí má původ v mozku


21.05.2015 - 17:25
(Ryby) houbařící masér
Grof:Nemáme vlastně žádný důkaz pro to, že vědomí má původ v mozku
A tak tohle mi přijde velmi zajímavé:http://svobodnenoviny.eu/stanislav-… božstvo musí být prostupné pro transcendentno.“ Jinými slovy, takové božstvo poukazuje ke zdroji, ale nemělo by být uctíváno samo o sobě. Speciálně se to týká říše archetypů, protože pokud nějakou archetypální postavu učiníte neprostupnou a začnete ji uctívat, pak vytváříte situaci, v níž spojíte skupinu lidí, kteří jsou ochotni ji vidět stejně a stejným způsobem k ní vztahovat svou duchovní praxi. Zároveň však rozdělujete svět, protože stavíte tuto skupinu proti jiné skupině.Výňatek, autor:Joseph Campbell

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
31.05.2015 - 09:57 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
"V otázce šovinismu narážím na to, že jsi podle mně nezakomponoval citovou realitu do své argumentační strategie."

ano, rozumím a vím o tom, ale je mi to v této diskuzi naprosto zásadně proti srsti.

takový přístup si dokážu představit třeba v politice - kde jde o zapojení všech a jistým způsobem i rozhodnutí všech. Ale určitě to nedokážu tolerovat ve znalostně-inteligenčním procesu, který hledá co "nejsprávnější" (oproti co "nejpřijatelnější" u politiky) odpovědi na otázky

No a diskuze o původu vědomí není o tom, kde je pro nás přijatelné nebo dokonce kde chceme aby vědomí mělo svůj původ, ale naopak o tom, kde to vědomí skutečně původ má nebo mít (ne)může.

A ano, chápu i ten rozměr forma vers. obsah. Dodržovat formu vůči někomu, kdo absolutně nechápe a ve většině případů ani nemá kapacitu na pochopení obsahu (a je přitom dost nesoudný a nepokorný, takže se mu musí neustále nadbíhat jako dítěti) je opravdu značně vyčerpávající. V tomto směru mi přijde jako Pyrrhovo vítězství právě to skloubení s formou (citovou složkou). Při obrovském úsilí by se asi dala většina věcí všem vysvětlit. Ale co z toho? Stejně nebudou přínosem. Jednodušší je ty lidi prostě z diskuze vyloučit - to mi přijde jako skutečné vítězství s co nejmenšími ztrátami. Ostatně je to jejich problém, že se neumí přizpůsobit silnějším - dveře mají stále otevřené, ale oni si je (čest výjímkám) sami drží zavřené.

V tomto směru naprosto chápu tady několikrát zmiňovaný spolek skeptiků. I když se s nimi v mnoha věcech neztotožňuji a o reálných problémech vědy jako takové vím velmi dobře, tak je to výrazně menší zlo než spolek čtenářů epochy a blesku, zmítaný vlastními emocemi a disponující logikou na úrovni automatické pračky (bez urážky automatické pračky)...

Poslední věc, která mi hloubá hlavou, je ta, jak ty slabé co nejjednodušeji a nejefektivněji vyloučit z diskuze, kde nemají co dělat a jen to kazí - rozplizávají téma do irrelevantních otázek, do osobní roviny, zcestných závěrů a zbytečných diskuzí k nim, atd. Ale to už nezjistím tady. Ideální by bylo, kdyby měli soudnost a následně pokoru a klidili se z cesty sami. Sám to tak dělám, když narazím na silnější - už se mi to párkrát stalo a poznám to docela rychle. Problém je, že často čím slabší, tím hůře to poznávají a tím silnější mají ego... A pak to dopadá tak, jako třeba tady (podvodná manipulace s textem, trapné pokusy o vtípky, založené na jejich vlastní omezenosti, uražená ješitnost z minulých diskuzí zatemňující úsudek, touha se na někom zviditelnit a přidat alespoň nějakou zbytečnou textovku a mít pocit, že jsou někde vidět, atd.)

"Mimochodem" mám myslím celkem použitelnou definici vědomí, naskočila mi mezitím v hlavě, ale není tu o ni zájem, takže uvádět nebudu - kdo chce, pošlu mu ji do vzkazu (ale nezaručuju že to pošlu každému).
31.05.2015 - 11:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Bingo !

Pro mně to je dostatečný důkaz že vědomí nemá původ v mozku.
Protože vědomí je nekonečné.
A mozek je omezený, nejen svojí velikostí ale i funkcemi.
Nedokáźe například pochopit věci, které si neumí představit.

Tudíž vědomí nemůže být produktem mozku.
Ale spíše mozek vznikl jako určitá dekadence neomezeného vědomí.
Člověk si o sobě toho příliš mnoho namlouvá.
A pak nechápe.

Současná věda chápe vědomí jako projev mozkové a nervové činnosti, jež zkoumá fyziologickými prostředky. (Wiki)

Zvláštní je na tom to, že i když vyprázdníme mysl, mozek, nervy, od všech vjemů a obsahů, přesto vědomi nezmizí, jak by se dalo podle vědecké definice očekávat.
Ba naopak se pak vědomí stane o to více jasnější a přítomnější.
Ta naše stupidní západní logika nemá nárok na to porozumět co je to vědomí.
Je ve svém zkoumání vědomí stejně naivní jako i arogantní. :44:

31.05.2015 - 11:26 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
"Poslední věc, která mi hloubá hlavou, je ta, jak ty slabé co nejjednodušeji a nejefektivněji vyloučit z diskuze, kde nemají co dělat a jen to kazí..."

Je to velmi velmi snadné řešení.
Jednoduše si založ svoji vlastní diskusi na téma vědomí versus city případně co tě ještě napadne. Můžeš si tam pak příspěvky které uznáš za nevhodné promazávat dle libosti.

A pak uvidíš kolik lidí se do Tvé diskuse vedené Tvým šarmem zapojí. :44:
Třeba se pak ukáže i to, kdo komu co vlastně kazí.
Já se domnívám že si my lidé "děláme" vždy jen do svých vlastních kapes.
31.05.2015 - 22:41 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ne, to není tak snadné - při své inteligenci bych se tak hloupě neptal, kdyby stačilo jen si založit vlastní komunitu.

Problém je, že na to člověk naráží v běžném životě. Na schůzi domovního výboru, při komunikaci s rodiči, s úřady nebo třeba v zaměstnání. Vždycky se najde spousta věcí, které by bylo dobré udělat co nejlépe, ale bohužel se dělají jen co nejpřijatelněji, protože většina lidí leccos ve formě nezkousne... :8:
31.05.2015 - 22:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Doteď psals relativně rozumně, ale tady se mýlíš prakticky na každém řádku...

Kdybych to vyvracel, tak ke každému z těch nějakých 15 řádků bych musel napsat alespoň jeden odstavec s protipříklady a vysvětlováním (a nedejbože ještě ve snesitelné formě). Z toho 5 by prošlo raději bez povšimnutí, 5 bys možná uznal a 5 by vyplodilo každý dalších 5 chybných řádků reakci a já bych pak musel psát 25 odstavců, kterými bych to uváděl na pravou míru a znovu vyracel, atd.

TOHLE by bylo Pyrrhovo vítězství, pokud vůbec.

No a tohle :29: je vítězství skutečné...
31.05.2015 - 22:54 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
K tomu jsem komentář dal. Jde o to v sobě zpracovat onu lunární stránku naší bytosti. Vnitřní ženu, matku, vnitřní dítě jak se dneska moderně říká.
Jó jó řečeno jsou to pouze teorie.
Jen bych se až tak moc nedovolával kamení cesty, když pak přichází zpětný náraz, bývá to šlupka. Člověk nikdy netuší dopředu co život přinese.
Často je lepší, viděno s odstupem času, ..ale to je právě to co nelze provést. Kde chybí zkušenost, je každé slovo marnost.
Já třeba věřím tomu že to co mně právě potkává je přesné to nejlepší. A takto se s tím snažím pracovat. Ale popravdě neznamená to že se někdy dost netopím. Tak to je, pořijmout to. Co to všechno znamená v tom obrovském vesmíru. Úplný prd.
31.05.2015 - 22:57 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
to nevadí můžu se plést. já ti přeji i to vítězství i šťastnou cestu. :27:
Milé se s Tebou setkat. :29:
01.06.2015 - 09:36 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Slepičí je dobrá ale ještě lepší je z krůtích (morčacích?) krků. :69:

Vědomí, může být i všechno. Protože všechno co ve vesmíru i v nás existuje je z vědomí "utkáno".
Představuj si. 5 základních stavebních prvků přírody. éter vzduch oheň voda země.
Kromě éteru patří zbývající 4 projevené přírodě. Jsou smysly postřehnutelné.
Éter? Není smysly postřehnutelný. Neměřitelný, nehmotný, bez začátku a bez konce.
Je to plátno, na které tvůrce kreslí obrazy, kterým věříme jako realitě.
Postavičky na filmovém plátně, dumají nad funkcí promítačky. Přemýšlí o záměru režiséra, některé by chtěly z plátna vyskočit. Asi jako ryby z akvária které se už rozhodly že vody mají už dost, "po krk". :4: A chtějí si psát své vlastní role.
A můžou si užhavit mozky nad tím jak to je vlastně zařízené. Jak jenom jak.. jak jak jak..descartes, jung, nebo Grof?
Ani ryba ani rak. Néti, néti, né to a né ono. Před vědomím musí mozek kapitulovat. V principu je mozek jen obyčejný sval. Kus tuku. Žláza s vnitřní sekrecí. :3:

Do polívky to chce trochu pálivého, čili, pepř, zázvor, tím bacil odejde. :1:
01.06.2015 - 09:49 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Možno je to aj tak, ako píšeš a možno nie.
Poznanie a viera. Zdroje, schopnosti, hranice.

Morčacie krky a srdcia je aj moja voľba. Niektorí nedajú dopustiť na kuracie trupy. Z mozgu som ešte nevarila.
01.06.2015 - 13:20 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Ještě neodcházej, teď když křiklouni utichli můžeš konečně vysvětlit jak se to s tím vědomím doopravdy má.
Nenechej své čtenáře (přimlouvám se i za ty kteří tomuto webu holdují jenom z povzdálí a že jich je taky pěkná družina..) v nevědomosti a projev shovívavost a soucit s jejich nechápavostí.
Tajím dech a šponuju ucho(oko) abych se dozvěděl to co ti bylo znemožňováno "barbary" vyjevit.
Pole máš teď jen sám pro sebe, omezen pouze kapacitou procesoru webu.
Směle do toho pane a prokaž tu laskavost :1:

01.06.2015 - 22:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Dneska se už prdlačky dozvím o vědomí. :24:

Nadělal rámus, ze všech udělal idioty a utekl zbabělec. :39:
To bude asi absolvent nějakého kurzu asertivního jednání...
Motto: "Dej druhému ránu do brady pěstí dříve než řekne švec.
Pak si získáš přátele a budeš umět jednat s lidmi." :30:

03.06.2015 - 15:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » inkateo www.pracesesny.cz
Hele ještě si na tom fiasku tady dělej reklamu ty tečko. :4:
Vypadá to jako agitačka obrozené křesťanské mládeže ty stránky.
:29:

03.06.2015 - 15:51 | Filtr
(Váhy) inkateo www.pracesesny.cz » Bosch
:4: třeba jsme byli s pozemšťanem domluvení, na agitačkách, na reklamách... :4:
03.06.2015 - 16:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » inkateo www.pracesesny.cz
Máš recht všechno je to levárna pravdu jsme přitloukli na kříž.
A teď jsme všichni spravedliví a hlásáme pravdy. :15:
04.06.2015 - 08:20 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
..ale zas na druhou stranu, světlo přece taky pochází z žárovky.. :63:
04.06.2015 - 09:39 | Filtr
(Váhy) inkateo www.pracesesny.cz » Bosch
Ano. Ne. Tedy ano i ne.

Je to asi jako s tím rádiem. Manželka mi říkávala úsloví, že jsem chytrej jako rádio. Něco mi říká (možná moje automatická pračka), že s tím zdrojem chytrosti to bude krapet složitější :4:
04.06.2015 - 13:06 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » inkateo www.pracesesny.cz
Tomu nerozumím na rádia nejsem specialista.
Pokud nejde přeladit z rádia tirana na rádio svobodná evropa, pak to potřebuje odborníka.
04.06.2015 - 13:27 | Filtr
(Váhy) inkateo www.pracesesny.cz » Bosch
Nedávno jsem poslouchal na netu slovenské free radio www.slobodnyvysielac.sk a bylo to pro mě úplné oživení. Nádech volnosti. A koukám, že taky existuje www.svobodny-vysilac.cz
04.06.2015 - 17:17 | Filtr
(Býk) Ase » Bosch
Ahoj Richard, nemám čas čítať celú diskuziu. Odpovedám len k tomuto.

Črevá zodpovedajú za spracovanie, príjem informácií, hmotných, duchovných. Tých centier, skrz ktoré sa človek prežíva - na ktorých vibruje jeho bytosť, tých je viac. Indická jóga ich rozdeluje na sedem, každé centrum zodpovedá úrovni, na akej človek prežíva. Myšlienky, hnutia, pocity, emócie, všetko má svoju úroveň, vibračnú úroveň.

Moja skúsenosť je taká, že aj skrz komunikáciu odteká energia, pozor na to. Netreba sa nechávať okrádať o ňu. Ak začne človek na sebe pracovať a časom vnímať toky energie, je lepšie smerovať pozornosť k tomu, čo si tú pozornosť zaslúži a odvracať pozornosť od toho, čo si ju nezaslúži, tak nejak sa vyjadril buddha. Mentálnu potravu je dobré prenechať iným, tí budú celý život špekulovať miesto toho aby sami overili.
Rádoby duchovné rozhovory sú dobré na krátenie času, ale vždy získa z nich najviac ten, čo je energeticky najnižšie, samozrejme ten čo dáva, odovzdá príslušný diel. Aj to patrí ku tai-chi, vedieť pozorovať, čo ma oberá o energiu, aspoň na úrovni na akej som. Verím že pochopíš. Pozorovanie fyzických pohybov vie skludniť mysel, a ak sa k tomu pridá dobrá nálada, radosť, zanášajú sa tieto stavy do tela... Časom sa dá vypozorovať aj iné, nielen to brucho. Všetko je o praxi.
04.06.2015 - 18:53 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Ase
zlatá slova. no comment. :15:
14.06.2015 - 16:23 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tulačka
Hele něco jsem našel k té hypofýze. Trochu se teď hrabu v tom tématu.
Jenom pár věcí zajímavější na tom je produkce DMT jestli jsi neviděla film Lucy tak se koukni.
Jo řekl bych že pokud lze někoho nějak duševně ovládat, pak jedině přes epifýzu.
"A tak, zatímco třetí oko nebo šišinka má určité fyziologické aktivity ve spojení s hypofýzou - společně regulují rytmus metabolismu a růstu ne jen fyzických orgánů, ale především: intuice, inspirace, duchovní vize a božského myšlení. Hypofýza je myšlenka - přijímač a šišinka, často volá náš skutečný mistr žlázy v myšlenkách - vysílač."
http://www.osudovesymboly.estranky.cz/…

A s tou hybernací je to taky docela zajímavé. Jak lze v zatemnění strávit dlouhá léta třeba 12 let v jeskyni s malou misečkou obilí a troškou vody jednou za 6 neděl. Vědomí přitom může zůstat bdělé. Kdoví jestli medvěd v zimě bdí či spí.

Epifýza (šišinka)je drobný Útvar z nervové tkáně obsahující specializované buňky. Jde o výběžek stropu třetí mozkové komory mezi hemisférami. U některych obojživelníků a primitivních plazů (např. haterie) tvoří na světlo citlivé ,,tÍeti oko.., jež je zvnějšku viditelné na temeni hlavy. U vyšších obratlovců epifýza vylučuje ve tmě hormon melatonin, jehož tvorbu zastavuje jasné osvětlení. U lidí je funkcí melatoninu informovat mozek o tom, kdy je den a kdy noc. Je důležitý pro Íizeni spánkového cyklu a u některych živočichů též hibernace.
14.06.2015 - 16:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Bosch
a samozřejmě nesmí chybět ani vysvětlení oblíbené wiki :3:

"Je to endokrinní žláza produkující hormony melatonin a pravděpodobně i trofický hormon (glomerulotrofin) a endogenní halucinogen DMT. V některých kulturách byla šišinka označována jako "třetí oko" a považována za hlavní sídlo ducha."
http://cs.wikipedia.org/wiki/…

A něco o šišince tak čtení večer na dobrou noc.
http://plato.stanford.edu/entries/…
28.06.2015 - 16:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Ase
Do mechaniky duševných procesov umožňuje vidieť permanentná kontrola všetkého, čo sa v človeku deje - bdelosť. Sú na to zamerané rôzne cvičenia, ktoré sa dajú cvičiť aj pri bežnom živote. Začína sa prostým pozorovaním pohybov, fyzickej činnosti, všetkého čo konám. Aj také bicyklovanie, turistika, mytie riadu alebo mytie podlahy sa môže stať dobrým cvičením pozornosti a dobrých stavov. Možno zistíš, že takáto práca pri udržiavaní dobrej nálady vie skludniť a nielen to. Len je potrebné turistické výlety neprekecať, ale naozaj venovať pozorovaniu pohybov tela.

To jsi v kostce shrnul celou anatomii lidského štěstí a neštěstí. :15:
Všechny otázky se tím řeší automaticky samy.
Tady je to ale myslím si celkem ouhor, zrno hozené na skálu. :25:
30.06.2015 - 10:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Ase
Nojo jenomže co je to skutečnost.
Skutečnost je například to že když spadneš z kola obkročmo na nosnou trubku rámu tak hmota najednou setsakramenstky existuje. :3:
Věda sice dokázala že hmota jako taková neexistuje a že je to jen energie, ale je divné že pořád se té hmoty nejsme nějak schopni zbavit a ráno u stolu místo abychom nasávali do sebe energii, přijímáme hmatovými impulsy hmotné rohlíky po kterých chceme aby pěkně křupaly a měly tu správnou "hmotnou" konzistenci na omak v ruce. Další hmatnou (hmotnou :44:) vlastnost předčící výsledky výzkumů kvantových fyziků vzýváme ve chvíli kdy se nám do dlaní dostanou i jiné křivky než obzvláště vypečených rohlíčků.. :1:
Docela si myslím že jsme na té "neexistující" hmotě nějak závislí.
Takže něco tady asi nehraje. :4:
Já myslím že pozemšťan je blíže realitě, říká asi jen to co sám žije. Sedí si takzvaně neesotericky na zemi.
Proto si myslím že dokud existujeme ve fyzických tělech, užíváme je fyzickým způsobem a máme všech 5 hmotných smyslů pohromadě, měli bychom připustit že právě toto je naše realita. Jinak si stále jen něco nalháváme.
30.06.2015 - 12:44 | Filtr
(Blíženci) movvin » Bosch
Ten poslední odstavec je moc hezky napsaný.

Jen k tomu vědomí... pro mně je to všechno o energiích ať už známých nebo ještě čekajících na své objevení, nebo dokonce nám nepřístupných , protože nejsme schopni je přijmout natož rozeznat. To vědomí, jak už tu naznačila Tulačka vnímám podobně. Je u každého jedince jinak přístupné a záleží na samotném vnímání toho jedince jaký přístup bude mít a kam až ho dovede. Pro někoho může být výmysl a nepochopitelné samotné astrální cestování, nebo návštěvy jiných světů, tak jako kdysi bylo pro lidstvo nepochopitelné a nesmysl, že je země kulatá. Prostě vše je dáno vývojem... nejen fyzickým.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »