Orbisy - radix, synastrie, tranzit


29.08.2019 - 10:50
(Štír) Nabi*
Orbisy - radix, synastrie, tranzit
Ahoj všichni, rozhodla jsem se založit tuto diskuzi, protože tady na najdise jsou přehnané a taky když to nemám černé na bílém, tak to stejně zapomenu, takže ať je to k užitku i ostatním :1:

Jaké maximální orbisy použiváte v:

RADIXU:
1. Mici: trigon, sextil, kvádr do 4°, v potaz do 7°,
opozice, konjunkce do 5°, max až do 8° jsou vidět.
2. Sosna: konjunkce světel 12°, pokud je každé v jiném znamení 8°

SYNASTRII:
1. Mici: do 5°

TRANZITU:
1. Mici: do 1°
2. Sosna: do 1°(tolerance max do 1,5° v některých případech)

Budu postupně editovat tento příspěvek, ať to má systém a všichni se v tom vyznáme a nemusíme hledat v příspěvcích (i když pochybuju, že zde bude nějak moc příspěvků).
Uvidíme, co z toho vznikne :98: Později to můžem rozšířit na na hroty domů atd. Jak se vám bude chtít :75:
Mě přijde, že všude píšou něco jiného, tak mi to kdyžtak někdo uveďte na pravou míru :4:

Prasení povoleno není :46:

EDIT 25.8.2020: Vkládám 1 obrázek do úvodního příspěvku + 1 do diskuze. Jen pro zamyšlení.

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3
Řazení:
29.08.2019 - 13:26 | Filtr
(Štír) Nabi* » Sosna zvlčelý
:61: Jj, asi si z vás s Mici vezmu příklad... je fakt, že já furt vidím jak tam mám toho Neptuna a pořád se mi tam vrací jako :4:
Třeba Jiří Kubík uvažuje u pomalých planet 1,5°, takže cca jak vy, ale mě spíš šlo o tranzity třeba Luny a těch rychlejších planet... tam bych i dala větší toleranci, proto mě to překvapilo.
29.08.2019 - 13:29 | Filtr
(Štír) Nabi* » Nabi*
Toho Kubíka vím, protože jsem se ho ptala tehdy na orbis, který bere v potaz u Neptuna.
29.08.2019 - 13:39 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Nabi*
Jednou tu Bosch hezky psal, že třeba tranzity luny, to je jako stále dopadající kapka na jedno místo. Jedna kapka - nic, dvě kapky - nic. No ale za 10 let to máš skoro 124 kapek periodicky se opakujících řekněme konjunkcí a to už může něco způsobit. Budeme-li brát ty nejdůležitější napěťové aspekty, jimiž zde by byly konjunkce, opozice a kvadráty, tak je to krát 4 a jsme na nějakých 495 kapkách. Luna tepe neustále.
Právě u těchto kapek se však stává, že "se to zlomí" právě v okamžiku, kdy kapka žádná nepadá. Poslední kapka dopadla, je narušena rovnováha, ale než se to zhroutí, je už Luna o dvě znamení dále. Tak se výsledek u takového rychlíka vůbec nemusí projevit v orbisu. A tak si pak ani nemusíš být jista, že za to "mohla" Luna. :3:
Ale jak se říká, jeden tranzit, žádný tranzit. Musíš to mít něčím futrované.
29.08.2019 - 13:54 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Nabi*
Já třeba mám rád dvojtakty co se motorek tejče. Ale sekačku tu jedině 4 takt.
Je to tak že věci můžou fungovat paralelně nebo jednotlivě a pak jak komu.
Někdo třeba rozhodí taroky a čte a správně.
Čím zamlženější vstup tím lepší výsledek hermeneut vyčte, je li dobrý.
Není li nepomůže žádná přesnost na tisíciny.
Hrát si na stupně..
Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň.
Je důležité brát v potaz vibraci dané planety.
Významné můžou být doby kdy vstupuje planeta do znamení. Je dobré brát v potaz že to rozdělení na znamení jsou lidský konstrukt. Osvobodit se od přesvědčení že "tak to je" je velká věc. Ale co naděláš když masa má potřebu si neustále něco myslet, a když někdo myslí něco jinak tak "tomu nerozumí".
Naše názory jsou dány zprůměrováním vstupů které jsme četli a slyšeli. Pak se to zkouší a máme pocit že to funguje, protože jsme tomu uvěřili.
Ale milé děti..tam v tom kolečku nic nenajdete. :4:
29.08.2019 - 14:34 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Nabi*
Bosch orbisy nepoužívá, protože je to blábol, tipuju :2:
29.08.2019 - 14:38 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Sosna zvlčelý
Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo :1:
Jako jo, ale ta Luna je tak rychlá, že to máš jako když 124 x za rok trochu naprší a pak zase uschne, Pluto a spol. je třeba rok trvající přívalák, který leccos spláchne :4: :14:
29.08.2019 - 14:40 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
"Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň."

Tady bys měl napsat velkými písmeny "podle mé zkušenosti". Pokud takovou máš, nic ti samozřejmě nevyvracím. Diskuze je o tom, jaký orbis se nám nejlépe osvědčil a ne jak to JE. :3:
29.08.2019 - 15:01 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
5 st již zmíněný 1 stupeň obsahuje. Nejsem tudíž já s tvrzením o jednom stupni v rozporu :3:
29.08.2019 - 15:06 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
ale ano orbis pictus jan ámos používám
29.08.2019 - 15:14 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Jasný.
No já na to šel obráceně. Věřím tomu, co funguje. Prostě nejprve zkouším, sleduji, porovnávám a nebojím se být kritický... A jsou-li výsledky uvěřitelné, tak to prohlásím za fungující. Ale jelikož je v tom "faktor Sosna" (každý má svůj), tak prostě moje pojetí skutečně druhému fungovat nemusí. Což neznamená, že s ním o tom nemohu polemizovat. Naopak, taková polemika bývá velmi přínosná, pokud je na druhé straně člověk, se který polemika možná je.
Mně prostě orbis 30° nikdy nefungoval. Proto s ním nepracuji. Pro MNE blábol, neb mám opačnou osobní zkušenost. Což ovšem neznamená, že třeba celá Helénská astrologie je pro mne blábol. Vždyť i na ní to rostlo dál a dál a ani o tom nevíme, z čeho všeho čerpáme dnes.
29.08.2019 - 15:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
Tak to je fajn že funguje. :15:
29.08.2019 - 15:41 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Nabi*
Planety vnitřní: SL, LU, MK, VE, MS
Planety vnější: JU, SA,UR,NE,PL

Příklad pro konjunkci se světly (SL/LU):
SL/LU = 12° ve stejném znamení (do 8°přes znamení)
SL/MS = 8-9°
SL/SA = 7-8°
SL/NE = 6-7°
Pochopitelně čím přesnější, tím silnější, blá, blá, blá...

Oproti tomu třeba konjunkce VE:
VE/MS = 7-8°
VE/JU = 6-7°
VE/PL = 5-6°

A dále vnější planety:
JU/SA = 6°
JU/NE = 5°
UR/PL = 4-5°


Toto je jen malá berlička. Jak již jsem psal, planety mohou stát ve sdružených aspektech, může ji aktivovat (posílit) hrot domu (beru osy), silné postavení atd., takže opravdu výše uvedené neberu jako dogma.
Pak samozřejmě máme i slabší aspekty, takže třeba v kombinaci SL/LU můžu brát orbisy následovně:
konj=12°; opo=10°; trig=8-9°; kvad=7-8°; sext=5-6°
Úměrně tomu zase beru oslabování u planet vzdálených, takže třeba NE/PL by už vypadaly v orbisech zhruba takto:
konj=5°; opo=5°; trig=4°; kvad=3°; sext=2°



No to tedy nevím, zda jsem pomohl. :32: :4:
29.08.2019 - 15:52 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
Ještě k těm tranzitům a jejich orbisům, někde jsem četl (ale to už je dávno, to bylo ještě za dinosaurů :32:), že ten orbis 1° (přesněji 0°59´08´´) je dán průměrnou úhlovou rychlostí Slunce (a současně Merkura a Venuše) za jeden den. Nakonec s touto hodnotou se pracuje v astrologii velmi často.
30.08.2019 - 06:51 | Filtr
(Štír) Nabi* » Bosch
S tebou je to těžký :5:
30.08.2019 - 06:56 | Filtr
(Štír) Nabi* » Bosch
Ano, teď už vím, že URČITĚ je to s tebou těžký :61: :61: :61:
30.08.2019 - 07:03 | Filtr
(Štír) Nabi* » Sosna zvlčelý
To je hezká tabulka, má to systém :30: :4: :15: I když na mě moc složité, páč teda nevím jak to mrsknu do toho úvodního příspěvku :4: (Venuše v Panně má problém :39: :14: :92:)
Tohle se týká radixu, že?

A co synastrie??
30.08.2019 - 07:03 | Filtr
(Štír) Nabi*
Jinak, Mici + Sosna, jak je to pak s orbisy na hroty domů atd?
30.08.2019 - 07:22 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Nabi*
To bych používala jen v synastrii, hlavně u rohových a čím menší tím lepší, takže max 1 :1:
30.08.2019 - 07:28 | Filtr
(Štír) Nabi* » Mici Angóra
Jako myslíš brát v potaz hroty domů jen v synastrii? A já myslela, že si můžu nechat aspoň sakryš jeden dobrý aspekt na tu mojí chuděrku Lunu:41: :4:
A bereš jen konjunkci nebo i jiné aspekty?
30.08.2019 - 07:30 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Nabi*
I jiné, ale klidně to používej i v radixu, to záleží na každém :1:

EDIT: když o tom tak přemýšlím, tak v radixu aspekty na osy asi budou důležité...
30.08.2019 - 10:43 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Nabi*
Hroty domů - jen osy (z důvodu nejednotnosti různých systémů domů).
V synastrii výhradně konjunkce a opozice.
U radixu lze uvažovat i o ostatních silných aspektech, ale zase je třeba brát do úvahy, zda člověk ví skutečně přesný čas narození. Když už to někdo řekne plus minus čtvrt hodiny a hůře, tak je lépe vůbec na aspekty k osám nehledět.
U konjunkcí a opozic do 5°, trigony a kvadráty 3°, sextily už tak nějak já vynechávám, u hrotů mi nepřijdou podstatné.
30.08.2019 - 10:49 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Sosna zvlčelý
Jo, to jsem vlastně nenapsala, že hlavní důvod je nepřesnost času :15:
30.08.2019 - 10:49 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Nabi*
Synastrie je podobná, tam bych to moc neměnil. Prostě pořád ty samé planety spolu.
Ono je vlastně potřeba brát v potaz i to, jestli nějaká planeta není vládcem ASC a MC, tam může klidně orbis být větší, právě tak planeta v domicilu (prý) může mít větší působnost, takže orbis možno zvětšit... Ale to už jen komplikuji, to bych sem netahal. Navíc na to já ani nehledím, jen o této možnosti četl jsem.
30.08.2019 - 10:56 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Sosna zvlčelý
Myslím, že teď má Nali víc nformací než zdrávo, tak jsem zvědavá, co si z toho odnese :4: :21:
30.08.2019 - 11:00 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Mici Angóra
No třeba u auta jsme říkali, že se motor přechlastal. :117: Ale nevím, jestli by Nali byla ráda za takový výraz ve spojení s ní. :21:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »