Ahoj všichni, rozhodla jsem se založit tuto diskuzi, protože tady na najdise jsou přehnané a taky když to nemám černé na bílém, tak to stejně zapomenu, takže ať je to k užitku i ostatním
Jaké maximální orbisy použiváte v:
RADIXU: 1. Mici: trigon, sextil, kvádr do 4°, v potaz do 7°, opozice, konjunkce do 5°, max až do 8° jsou vidět. 2. Sosna: konjunkce světel 12°, pokud je každé v jiném znamení 8°
SYNASTRII: 1. Mici: do 5°
TRANZITU: 1. Mici: do 1° 2. Sosna: do 1°(tolerance max do 1,5° v některých případech)
Budu postupně editovat tento příspěvek, ať to má systém a všichni se v tom vyznáme a nemusíme hledat v příspěvcích (i když pochybuju, že zde bude nějak moc příspěvků). Uvidíme, co z toho vznikne Později to můžem rozšířit na na hroty domů atd. Jak se vám bude chtít Mě přijde, že všude píšou něco jiného, tak mi to kdyžtak někdo uveďte na pravou míru
Prasení povoleno není
EDIT 25.8.2020: Vkládám 1 obrázek do úvodního příspěvku + 1 do diskuze. Jen pro zamyšlení.
Bosch
» Mici Angóra
Ten system dum - znameni - planety v nem v jednom kosi neni archaismus jen proto ze panstvo rozdelilo kruh na 360st. Naopak jde o smysluplne zjednoduseni. Astrologie neni exaktni veda zalozena na zlomcich, je to hermeneuticka nauka zalozena na vykladani symbolu. Proto pro kvalitni vyklad staci i dnes pouhych 12 policek do kterych zaneses planets. To je neco jako vyssi astrologicka divci. Pokud se tomu ovsem spravne rozumi.. Nektere metody jako napriklad prikladani pijavic jsou sice archaicke, ale casto velmi ucinne. Jenze k tomu zjednoduseni a navratu k jistemu druhu "samanismu" tedy k praci s zivlovou podstatou je zapotrebi dospet. A tady moderni rozumovost nepomuze.
Mici Angóra
» Bosch
Je to úplně jedno, každý má právo chápat astrologii jak chce, třeba i jako exaktní vědu založenou na důkazech a je to jeho právo. Od toho jsme tady, abychom se dělili o názory a ne přesvědčovali jiné o svém (nebo vlastně taky můžeš, ale já ten postoj nechápu).
Bosch
» Mici Angóra
No však právě. Že každý má právo na svůj přístup. Tudíž nebudu říkat někomu že je to blábol žejo. To je věcí taktu. Takt. rozumíš. To je to raz dva tři raz dva..
Bosch
» Mici Angóra
Jinak v tom základu bych ještě podotkl, že astrolog dává právě smysl symbolům které racionální smysl nemají. Tudíž v horoskopu ten smysl nehledají, horoskop je defacto nesmyslný, a smysl mu dává až interpret. žárofka
Mici Angóra
» Sosna zvlčelý
Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo Jako jo, ale ta Luna je tak rychlá, že to máš jako když 124 x za rok trochu naprší a pak zase uschne, Pluto a spol. je třeba rok trvající přívalák, který leccos spláchne
Mici Angóra
» Bosch
"Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň."
Tady bys měl napsat velkými písmeny "podle mé zkušenosti". Pokud takovou máš, nic ti samozřejmě nevyvracím. Diskuze je o tom, jaký orbis se nám nejlépe osvědčil a ne jak to JE.
Nabi*
» Mici Angóra
Jako myslíš brát v potaz hroty domů jen v synastrii? A já myslela, že si můžu nechat aspoň sakryš jeden dobrý aspekt na tu mojí chuděrku Lunu A bereš jen konjunkci nebo i jiné aspekty?
No třeba u auta jsme říkali, že se motor přechlastal. Ale nevím, jestli by Nali byla ráda za takový výraz ve spojení s ní.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Myslím, že teď má Nali víc nformací než zdrávo, tak jsem zvědavá, co si z toho odnese
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sosna-zvlcely v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sosna zvlčelý (* 4.1.1979) Muž
Synastrie je podobná, tam bych to moc neměnil. Prostě pořád ty samé planety spolu. Ono je vlastně potřeba brát v potaz i to, jestli nějaká planeta není vládcem ASC a MC, tam může klidně orbis být větší, právě tak planeta v domicilu (prý) může mít větší působnost, takže orbis možno zvětšit... Ale to už jen komplikuji, to bych sem netahal. Navíc na to já ani nehledím, jen o této možnosti četl jsem.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sosna zvlčelý (* 4.1.1979) Muž
Hroty domů - jen osy (z důvodu nejednotnosti různých systémů domů). V synastrii výhradně konjunkce a opozice. U radixu lze uvažovat i o ostatních silných aspektech, ale zase je třeba brát do úvahy, zda člověk ví skutečně přesný čas narození. Když už to někdo řekne plus minus čtvrt hodiny a hůře, tak je lépe vůbec na aspekty k osám nehledět. U konjunkcí a opozic do 5°, trigony a kvadráty 3°, sextily už tak nějak já vynechávám, u hrotů mi nepřijdou podstatné.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Nabi* (* 25.10.1983) Žena
Jako myslíš brát v potaz hroty domů jen v synastrii? A já myslela, že si můžu nechat aspoň sakryš jeden dobrý aspekt na tu mojí chuděrku Lunu A bereš jen konjunkci nebo i jiné aspekty?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
To bych používala jen v synastrii, hlavně u rohových a čím menší tím lepší, takže max 1
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - nabi* v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Nabi* (* 25.10.1983) Žena
Jinak, Mici + Sosna, jak je to pak s orbisy na hroty domů atd?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Bosch orbisy nepoužívá, protože je to blábol, tipuju
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
"Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň."
Tady bys měl napsat velkými písmeny "podle mé zkušenosti". Pokud takovou máš, nic ti samozřejmě nevyvracím. Diskuze je o tom, jaký orbis se nám nejlépe osvědčil a ne jak to JE.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Bosch (* 8.1.1968) Muž
Já třeba mám rád dvojtakty co se motorek tejče. Ale sekačku tu jedině 4 takt. Je to tak že věci můžou fungovat paralelně nebo jednotlivě a pak jak komu. Někdo třeba rozhodí taroky a čte a správně. Čím zamlženější vstup tím lepší výsledek hermeneut vyčte, je li dobrý. Není li nepomůže žádná přesnost na tisíciny. Hrát si na stupně.. Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň. Je důležité brát v potaz vibraci dané planety. Významné můžou být doby kdy vstupuje planeta do znamení. Je dobré brát v potaz že to rozdělení na znamení jsou lidský konstrukt. Osvobodit se od přesvědčení že "tak to je" je velká věc. Ale co naděláš když masa má potřebu si neustále něco myslet, a když někdo myslí něco jinak tak "tomu nerozumí". Naše názory jsou dány zprůměrováním vstupů které jsme četli a slyšeli. Pak se to zkouší a máme pocit že to funguje, protože jsme tomu uvěřili. Ale milé děti..tam v tom kolečku nic nenajdete.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Sosna zvlčelý (* 4.1.1979) Muž
Jednou tu Bosch hezky psal, že třeba tranzity luny, to je jako stále dopadající kapka na jedno místo. Jedna kapka - nic, dvě kapky - nic. No ale za 10 let to máš skoro 124 kapek periodicky se opakujících řekněme konjunkcí a to už může něco způsobit. Budeme-li brát ty nejdůležitější napěťové aspekty, jimiž zde by byly konjunkce, opozice a kvadráty, tak je to krát 4 a jsme na nějakých 495 kapkách. Luna tepe neustále. Právě u těchto kapek se však stává, že "se to zlomí" právě v okamžiku, kdy kapka žádná nepadá. Poslední kapka dopadla, je narušena rovnováha, ale než se to zhroutí, je už Luna o dvě znamení dále. Tak se výsledek u takového rychlíka vůbec nemusí projevit v orbisu. A tak si pak ani nemusíš být jista, že za to "mohla" Luna. Ale jak se říká, jeden tranzit, žádný tranzit. Musíš to mít něčím futrované.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Nabi* (* 25.10.1983) Žena
Tak když jsme u toho taktu ehm...
Jinak, jak to máš teda s orbisy ty? Zatím totiž čtu od tebe jen příspěvky hodnotící názor druhých, ale k základní diskuzi zatím nic...
Blik? Žárofka?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Ne, to je jenom nesmysl
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Je to úplně jedno, každý má právo chápat astrologii jak chce, třeba i jako exaktní vědu založenou na důkazech a je to jeho právo. Od toho jsme tady, abychom se dělili o názory a ne přesvědčovali jiné o svém (nebo vlastně taky můžeš, ale já ten postoj nechápu).
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Jo, ber je tak taky, jinak se z toho nevyhrabeš Uleví se ti, věř mi.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - sosna-zvlcely v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Jo, ber je tak taky, jinak se z toho nevyhrabeš Uleví se ti, věř mi.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - nabi* v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Bosch (* 8.1.1968) Muž
Ten system dum - znameni - planety v nem v jednom kosi neni archaismus jen proto ze panstvo rozdelilo kruh na 360st. Naopak jde o smysluplne zjednoduseni. Astrologie neni exaktni veda zalozena na zlomcich, je to hermeneuticka nauka zalozena na vykladani symbolu. Proto pro kvalitni vyklad staci i dnes pouhych 12 policek do kterych zaneses planets. To je neco jako vyssi astrologicka divci. Pokud se tomu ovsem spravne rozumi.. Nektere metody jako napriklad prikladani pijavic jsou sice archaicke, ale casto velmi ucinne. Jenze k tomu zjednoduseni a navratu k jistemu druhu "samanismu" tedy k praci s zivlovou podstatou je zapotrebi dospet. A tady moderni rozumovost nepomuze.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Nabi* (* 25.10.1983) Žena
Micinka a Sosna: Vy ty tranzity fakt berete jen DO 1°????
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
Ne, to je jenom nesmysl
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
radix-trigon, sextil, kvádr beru vážně tak do 4, cca do 7 ho beru v potaz, že tam je, opozice, konjunkce vážně do 5, vidím je až do 8
synastrii tak do 5
tranzity do 1
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - nabi* v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Bosch (* 8.1.1968) Muž
Nj ale jezdit parnim strojem neni blabol
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Mici Angóra (* 29.8.1979) Žena
To, že se užíval neznamená, že je to správně. To je jako pořád jezdit parní lokomotivou, protože dřív se to tak dělalo
Respekkkkkkt
Navíc Sosna hned napsal že PRO NĚJ je to blábol nebo ne?
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - bosch v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Bosch (* 8.1.1968) Muž
Proc by to byl blabol, Konj v jedom znameni je puvodni helenska astrologie. A tenhle zpusob se uzival donedavna.
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi
Ukaž horoskopy diskutujícícho
Filtruj příspěvky nebo odpovědi na - mici-angora v této diskuzi