Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Vesmír nepotřeboval ke vzniku Boha .... - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Vesmír nepotřeboval ke vzniku Boha ....
04.09.2010 - 21:25
seven
Vesmír nepotřeboval ke vzniku Boha ....
Škoda, že se doposud Stephen nezaregistroval na na Najdi se .... To by byly vášnivé diskuze http://www.novinky.cz/veda-skoly/…
12.09.2010 - 22:11
| Filtr
Najdise.cz
» Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Cierne diery predstavuju vlastne kolaps hmoty,takze i čas zaniká.
I v geneze sa pociatok empirickeho casu kladie do obdobia,kedy zacinaju vznikat objekty roznych velkostí,ktore sa stanu slnkami a inymi planetami.
=====
Cierne diery predstavuju vlastne kolaps hmoty,takze i čas zaniká.
I v geneze sa pociatok empirickeho casu kladie do obdobia,kedy zacinaju vznikat objekty roznych velkostí,ktore sa stanu slnkami a inymi planetami.
12.09.2010 - 22:17
| Filtr
Buddha/2
» Janíčko Skútrista
to je otázka...ta hmota ale pořád existuje,jen v jiném skupenství,nebo jak to nazvat
a pak,kde je psáno,že čas závisí na hmotě ?
a pak,kde je psáno,že čas závisí na hmotě ?
12.09.2010 - 22:31
| Filtr
Najdise.cz
» Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Myslim ze je to hmota,ktora vytvara cas alebo ho rozne "deformuje".O tom je i teoria relativity,ktora bola experimentalne potvrdená.Cas i priestor neexistuju napr.v nirvanskom stave,kedy sa prežíva večnosť,co je stav cisteho vedomia.Ciste vedomie totiž čas vylucuje.Ak žije niekto v čase,zije v obmedzení - cize v diferencovanej skutocnosti.Obmedzením je hmota - tvar - forma - dualita.
=====
Myslim ze je to hmota,ktora vytvara cas alebo ho rozne "deformuje".O tom je i teoria relativity,ktora bola experimentalne potvrdená.Cas i priestor neexistuju napr.v nirvanskom stave,kedy sa prežíva večnosť,co je stav cisteho vedomia.Ciste vedomie totiž čas vylucuje.Ak žije niekto v čase,zije v obmedzení - cize v diferencovanej skutocnosti.Obmedzením je hmota - tvar - forma - dualita.
13.09.2010 - 01:05
| Filtr
seven
» Iza23
Je fakt, že jsem se díky času zatím ještě nedostal k tomu abych detailně přelouskal (tj. promyslel ) všechny tyto teorie. Nicméně i z toho povrchního co jsem zatim pochytil mně opravdu fascinuje fakt, že vlastně nic není nemožné. Je to něco, co mně dává nějaký takový vnitřní pocit toho "řádu" všeho kolem .
13.09.2010 - 01:16
| Filtr
seven
» Buddha/2
Právě proto existuje čas, resp. jsme vybaveni smysly tak aby jsme ho vnímali. Jen tak můžeš jako pozorovatel vnímat běh věcí a jejich příčiny a následky. To pak vede samozřejmně k jistému duševnímu/duchovnímu vývoji. Proč tomu tak je ale je stejná otázka jako jaký smysl má naše existence. V každém případě pokud by neexistoval čas, rozhodně by jsme nevedli tyto diskuse , jelikož by se vše slilo v jedno, kde by jsme zároveň věděli vše a nic diky tomu, že by nebylo možno konfrontovat různé pohledy na věc
13.09.2010 - 01:38
| Filtr
seven
» Janíčko Skútrista
Někdy přemýšlím, jestli ono dosažení čistého vědomí je skutečně výhra jak se obecně předpokládá. Je docela možné , že reinkarnace jsou způsobené tím, že duše nazná že to není až zase tak zábavné a vrací se zpět do "světa duality" .... A tam zase není spokojená (což známe )a opakuje se to jako příliv a odliv na věky věků dokud nás neschlamstne černá díra .Amen
13.09.2010 - 10:26
| Filtr
Najdise.cz
» seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Otazkou uz len je,ci to vsetko behinkanie vecí ma nejaky zmysel.No a pokial by sa vsetko zlialo v jedno a teda by ten cas nebol a preto by nebolo ani utrpenie,tak potom k comu by nam bolo vedenie ?
I Adam s Evou pojedli ovocie zo stromu poznania a to malo za nasledok pád.....brané z pohladu najvyssieho pokoja a ticha....
=====
Otazkou uz len je,ci to vsetko behinkanie vecí ma nejaky zmysel.No a pokial by sa vsetko zlialo v jedno a teda by ten cas nebol a preto by nebolo ani utrpenie,tak potom k comu by nam bolo vedenie ?
I Adam s Evou pojedli ovocie zo stromu poznania a to malo za nasledok pád.....brané z pohladu najvyssieho pokoja a ticha....
13.09.2010 - 10:31
| Filtr
Najdise.cz
» seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je docela mozné,ze sa rodíme preto lebo sme hnaní tuzbou po živote,coho perspektíva je preto v stálom neklude a utrpení.
Ak niekto pozna stav cisteho vedomia,tak ho poznava ako bezstrastný a bezslastný.Potiaz je preto v niecom inom.
=====
Je docela mozné,ze sa rodíme preto lebo sme hnaní tuzbou po živote,coho perspektíva je preto v stálom neklude a utrpení.
Ak niekto pozna stav cisteho vedomia,tak ho poznava ako bezstrastný a bezslastný.Potiaz je preto v niecom inom.
13.09.2010 - 22:12
| Filtr
seven
» Janíčko Skútrista
Nedokážu dát nějakou smyslupnou a logickou odpověď. Bavíme a dohadujeme se o tom co je za zavřenýma dveřma protože za nimi slyšíme jakési slabé náznaky něčeho, co se naše přemýšlení snaží nějak přijatelně interpretovat. Jenže už naprosto netušíme co je za dalšíma dveřma , které jsou za těmi prvními a pak za těmi dalšími a dalšími .... My vlastně ani nevíme jestli tam nějaké dveře ještě jsou či vůbec co tam je.
Snaha o duchovní sebevzdělání či osvícení je determinovaná právě časem. Každý se nachází ve stavu kdy si říká, že má nějakou úroveň poznání a za nějakou dobu ji chce mít vyšší. Ten kdo má za cíl právě jenom dosažení tohoto se stává zajatcem času i když se to zdá jako ušlechtilý cíl.Každý má čisté vědomí v sobě a vrátí se k němu pravděpodobně po odchodu z tohoto světa.
Duchovní symbol konečného poznání a všeho sjednocení je světlo, to světlo které obsahuje všechny barevné spektra. Pokud chce člověk vidět jednotlivé barvy musí se dívat přes fitr, který propustí jen jednu konkrétní barvu. Možná si Adam a Eva nasadily právě brýle s nějakým takovým filtrem aby spatřily radost a utrpení tohoto světa. To co se obecně považuje za pád a odchod z ráje je možná právě naopak to pozitivní co jim přineslo \"poučný pohled\" na běh věcí, který by v ráji neměli šanci získat.
Jinak když popisuješ stav čistého vědomí jako \"ako bezstrastný a bezslastný\", tak to dokážeš jen díky tomu, že jsi dokázal v životě poznat i pravý opak tohoto, byť třeba jako nepříjemnou zkušenost.
Snaha o duchovní sebevzdělání či osvícení je determinovaná právě časem. Každý se nachází ve stavu kdy si říká, že má nějakou úroveň poznání a za nějakou dobu ji chce mít vyšší. Ten kdo má za cíl právě jenom dosažení tohoto se stává zajatcem času i když se to zdá jako ušlechtilý cíl.Každý má čisté vědomí v sobě a vrátí se k němu pravděpodobně po odchodu z tohoto světa.
Duchovní symbol konečného poznání a všeho sjednocení je světlo, to světlo které obsahuje všechny barevné spektra. Pokud chce člověk vidět jednotlivé barvy musí se dívat přes fitr, který propustí jen jednu konkrétní barvu. Možná si Adam a Eva nasadily právě brýle s nějakým takovým filtrem aby spatřily radost a utrpení tohoto světa. To co se obecně považuje za pád a odchod z ráje je možná právě naopak to pozitivní co jim přineslo \"poučný pohled\" na běh věcí, který by v ráji neměli šanci získat.
Jinak když popisuješ stav čistého vědomí jako \"ako bezstrastný a bezslastný\", tak to dokážeš jen díky tomu, že jsi dokázal v životě poznat i pravý opak tohoto, byť třeba jako nepříjemnou zkušenost.
13.09.2010 - 22:26
| Filtr
seven
» Janíčko Skútrista
Vědění je možná jeden z dalších lidských smyslů,pomáhajících v orientaci,který lze na rozdíl od těch základních (zrak sluch atd.) dále libovolně a neomezeně rozvíjet a tím i "vidět" čím dál tím více ostřeji souvislosti věcí.
15.09.2010 - 08:58
| Filtr
masér Jan kohout
» 1karel
Bůh Bible III
Identita nejvyššího biblického boha
Jsem, který jsem
CEP[1] Exodus 3:13-15
Avšak Mojžíš Bohu namítl: "Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim: Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho jméno, co jim odpovím?"
Bůh řekl Mojžíšovi: "JSEM, KTERÝ JSEM." A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: JSEM (EHYE ) posílá mě k vám."
Bůh dále Mojžíšovi poručil: "Řekni Izraelcům toto: "Posílá mě k vám Hospodin (ÉL YHWH), Bůh (ÉLÓHÉ) vašich otců, Bůh (ÉLÓHÉ) Abrahamův, Bůh (ÉLÓHÉ) Izákův a Bůh (ÉLÓHÉ) Jákobův." To je navěky mé jméno, jím si mě budou připomínat od pokolení do pokolení.
Hebrejská Bible ve výše uvedených verších popisuje prvé představení Boha Mojžíšovi, zástupci Izraelitů.
Hospodin na dotaz Mojžíšův po božím jméně uvádí:
text WTT[2]
transliterace BHT[2]
překlady CEP, BKR, KJV a další
bez punktace ´hyh ´shr ´hyh
JSEM, KTERÝ JSEM.
JSEM, KTERÝŽ JSEM.
I AM THAT I AM
I AM WHO I AM
I WILL BE WHAT I WILL BE
I AM THE ONE WHO ALWAYS IS
Ehyeh-Asher-Ehyeh.
ehyeh je překládán jako jsem či budu.
asher je překládáno jako který, kdo, co, kdy
bez punktace ´hyh
JSEM
JSEM
I AM
Ehyeh
ehyeh je překládán jako jsem
bez punktace yhwh
Hospodin
Hospodin
Lord
Yahweh
Hebrejskou větu prvého verše lze pochopit dvojím způsobem: [9]
1. "Jsem, který jsem" jako ujištění o Boží přítomnosti vždy a všude.
2. "Budu, který budu" s eschatologickým výhledem.
Nejedná se tedy přímo o boží jméno ale o jeho výklad.
Já BUDU nebo On BUDE?
ehyeh je překládán jako jsem či budu.
asher je překládáno jako který, kdo, co, kdy
Walter R.Dolen[4] připomíná, že pojem - ehyeh je překládán ve verši Exo3:13 jako Já jsem. Stejný výraz je však např. ve verši Exo3:12 přeložen jako Já budu. Oba překlady jsou možné, protože hebrejština nerozlišuje přítomný a budoucí čas. Dolen dále upozorňuje, že na Mojžíšův dotaz po jméně, Bůh odpovídá: JÁ JSEM resp. JÁ BUDU.
Bůh však hned podle dalšího verše uvádí další své jméno - YHWH. Je to opravdu další jméno, nebo se jedná jen o jinou formu onoho "já budu"?
YHWH podle Dolena znamená ON BUDE či TEN, KTERÝ BUDE. A proč bůh mění ve svém jméně osobu první na třetí (JÁ na ON)? Protože se jedná stále o stejné jméno, mění se však ten, kdo jméno vyslovuje! Bůh říká JÁ JSEM či JÁ BUDU, protože hovoří o sobě. Lidé by však měli používat jméno v odpovídající 3.osobě, tedy ON JE či ON BUDE. A to prý vyjadřuje právě slovo YHWH. Standardně se výraz on bude hebrejsky píše jako yhyh. V Bibli je však použit pojem yhwh, který je prý archaickým zápisem stejného významu.
Pro nás by tedy mělo platit, že jméno, kterým se na boha obracíme, nemá být v 1.osobě ehyeh - JSEM ale v osobě třetí, tedy ON JE resp. ON BUDE - YHWH. Božím jménem je tedy pro nás YHWH, které je odvozeno od slovesa hwh (být). Dolen píše, že pojem YHWH je podle BDBG[6] slovesem "být" v imperfektu, třetí osobě, jednotném čísle a mužském rodě, použitý v roli jména. Hebrejské imperfektum znamená počátek, nedokončenost, pokračování, něco co přechází z minulosti do budoucnosti.[4]
YHWH - zkratka?
Tři slova mají zřejmě přímou souvislost s dalšími jmény hebrejského boha - YHWH a YH. Znamená to, že Ehyeh Asher Ehyeh jsou vlastně zkráceně obsažena ve jménu YHWH, že tedy YHWH je pouhou zkratkou?
Jsem ten, který je s tebou?
Být v hebrejštině neznamená jen abstraktní bytí (v sobě a pro sebe) ale také bytí s někým a pro někoho. Proto je podle jednoho z hebrejských zdrojů[7] lépe místo Jsem, který jsem překládat Jsem ten, který je s tebou.
Jsem Ea
Na stránkách "Skutečné jméno Boha" [7] je zmíněn zajímavý výklad slov ehyeh asher ehyeh.
Jeden z nejvyšších sumerských bohů Enki, nesl také akkadské jméno Ea. Vokalizovaně lze jméno zapsat jako Eya.
Mojžíš se zeptal Boha na jeho jméno. Obdržel odpověď . Tato slova jsou přepisována jako Eyah Asher Eyah či Ehyeh Asher Ehyeh a překládána ve smyslu Jsem, který jsem. Možný je však i jiný, smysluplnější překlad:
Jsem ten, který je zván Eyah.
Eyah je západosemitským (hebrejským) přepisem jména Ea. Ze záhadné a těžko pochopitelné věty se stává logická odpověď Mojžíšovi a zároveň důmyslná hříčka se slovy. V další větě bůh pokračuje. Neříká opět záhadné Jsem ale jednoduše opakuje své jméno - Eyah - Ea - Enki.
TNK Exodus 3:14
And God said to Moses, "Ehyeh-Asher-Ehyeh." He continued, "Thus shall you say to the Israelites, ´Ehyeh sent me to you.´"
CEP Exodus 3:14
Bůh řekl Mojžíšovi: "JSEM, KTERÝ JSEM." A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám."
Zní tedy verš takto?
Bůh řekl Mojžíšovi: "Jsem (ten), který (je zván) Eyah" A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: Eyah posílá mě k vám."
Bůh Bible III
Identita nejvyššího biblického boha
Jsem, který jsem
CEP[1] Exodus 3:13-15
Avšak Mojžíš Bohu namítl: "Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim: Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho jméno, co jim odpovím?"
Bůh řekl Mojžíšovi: "JSEM, KTERÝ JSEM." A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: JSEM (EHYE ) posílá mě k vám."
Bůh dále Mojžíšovi poručil: "Řekni Izraelcům toto: "Posílá mě k vám Hospodin (ÉL YHWH), Bůh (ÉLÓHÉ) vašich otců, Bůh (ÉLÓHÉ) Abrahamův, Bůh (ÉLÓHÉ) Izákův a Bůh (ÉLÓHÉ) Jákobův." To je navěky mé jméno, jím si mě budou připomínat od pokolení do pokolení.
Hebrejská Bible ve výše uvedených verších popisuje prvé představení Boha Mojžíšovi, zástupci Izraelitů.
Hospodin na dotaz Mojžíšův po božím jméně uvádí:
text WTT[2]
transliterace BHT[2]
překlady CEP, BKR, KJV a další
bez punktace ´hyh ´shr ´hyh
JSEM, KTERÝ JSEM.
JSEM, KTERÝŽ JSEM.
I AM THAT I AM
I AM WHO I AM
I WILL BE WHAT I WILL BE
I AM THE ONE WHO ALWAYS IS
Ehyeh-Asher-Ehyeh.
ehyeh je překládán jako jsem či budu.
asher je překládáno jako který, kdo, co, kdy
bez punktace ´hyh
JSEM
JSEM
I AM
Ehyeh
ehyeh je překládán jako jsem
bez punktace yhwh
Hospodin
Hospodin
Lord
Yahweh
Hebrejskou větu prvého verše lze pochopit dvojím způsobem: [9]
1. "Jsem, který jsem" jako ujištění o Boží přítomnosti vždy a všude.
2. "Budu, který budu" s eschatologickým výhledem.
Nejedná se tedy přímo o boží jméno ale o jeho výklad.
Já BUDU nebo On BUDE?
ehyeh je překládán jako jsem či budu.
asher je překládáno jako který, kdo, co, kdy
Walter R.Dolen[4] připomíná, že pojem - ehyeh je překládán ve verši Exo3:13 jako Já jsem. Stejný výraz je však např. ve verši Exo3:12 přeložen jako Já budu. Oba překlady jsou možné, protože hebrejština nerozlišuje přítomný a budoucí čas. Dolen dále upozorňuje, že na Mojžíšův dotaz po jméně, Bůh odpovídá: JÁ JSEM resp. JÁ BUDU.
Bůh však hned podle dalšího verše uvádí další své jméno - YHWH. Je to opravdu další jméno, nebo se jedná jen o jinou formu onoho "já budu"?
YHWH podle Dolena znamená ON BUDE či TEN, KTERÝ BUDE. A proč bůh mění ve svém jméně osobu první na třetí (JÁ na ON)? Protože se jedná stále o stejné jméno, mění se však ten, kdo jméno vyslovuje! Bůh říká JÁ JSEM či JÁ BUDU, protože hovoří o sobě. Lidé by však měli používat jméno v odpovídající 3.osobě, tedy ON JE či ON BUDE. A to prý vyjadřuje právě slovo YHWH. Standardně se výraz on bude hebrejsky píše jako yhyh. V Bibli je však použit pojem yhwh, který je prý archaickým zápisem stejného významu.
Pro nás by tedy mělo platit, že jméno, kterým se na boha obracíme, nemá být v 1.osobě ehyeh - JSEM ale v osobě třetí, tedy ON JE resp. ON BUDE - YHWH. Božím jménem je tedy pro nás YHWH, které je odvozeno od slovesa hwh (být). Dolen píše, že pojem YHWH je podle BDBG[6] slovesem "být" v imperfektu, třetí osobě, jednotném čísle a mužském rodě, použitý v roli jména. Hebrejské imperfektum znamená počátek, nedokončenost, pokračování, něco co přechází z minulosti do budoucnosti.[4]
YHWH - zkratka?
Tři slova mají zřejmě přímou souvislost s dalšími jmény hebrejského boha - YHWH a YH. Znamená to, že Ehyeh Asher Ehyeh jsou vlastně zkráceně obsažena ve jménu YHWH, že tedy YHWH je pouhou zkratkou?
Jsem ten, který je s tebou?
Být v hebrejštině neznamená jen abstraktní bytí (v sobě a pro sebe) ale také bytí s někým a pro někoho. Proto je podle jednoho z hebrejských zdrojů[7] lépe místo Jsem, který jsem překládat Jsem ten, který je s tebou.
Jsem Ea
Na stránkách "Skutečné jméno Boha" [7] je zmíněn zajímavý výklad slov ehyeh asher ehyeh.
Jeden z nejvyšších sumerských bohů Enki, nesl také akkadské jméno Ea. Vokalizovaně lze jméno zapsat jako Eya.
Mojžíš se zeptal Boha na jeho jméno. Obdržel odpověď . Tato slova jsou přepisována jako Eyah Asher Eyah či Ehyeh Asher Ehyeh a překládána ve smyslu Jsem, který jsem. Možný je však i jiný, smysluplnější překlad:
Jsem ten, který je zván Eyah.
Eyah je západosemitským (hebrejským) přepisem jména Ea. Ze záhadné a těžko pochopitelné věty se stává logická odpověď Mojžíšovi a zároveň důmyslná hříčka se slovy. V další větě bůh pokračuje. Neříká opět záhadné Jsem ale jednoduše opakuje své jméno - Eyah - Ea - Enki.
TNK Exodus 3:14
And God said to Moses, "Ehyeh-Asher-Ehyeh." He continued, "Thus shall you say to the Israelites, ´Ehyeh sent me to you.´"
CEP Exodus 3:14
Bůh řekl Mojžíšovi: "JSEM, KTERÝ JSEM." A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám."
Zní tedy verš takto?
Bůh řekl Mojžíšovi: "Jsem (ten), který (je zván) Eyah" A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: Eyah posílá mě k vám."
15.09.2010 - 09:25
| Filtr
Najdise.cz
» masér Jan kohout
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iza23, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
tolko uvah kvoli menu podla mna On nie je On ale Oni
=====
tolko uvah kvoli menu podla mna On nie je On ale Oni
© 2007-2024 Najdise.cz