Pochybujete o funkcnosti astrologie?


29.10.2017 - 13:11
(Lev) Loveorhate
Pochybujete o funkcnosti astrologie?
Su obdobia, kedy som o tom, ze to cele funguje a az zarazajuco do seba zapada, skalopevne presvedcena. No napriek tomu mi to zas niekdy pride, ze to je len chytanie sa slamky zufalych ludi. Tyka sa to ako nativity, tak aj tranzitov, ci inych prognostickych technik. Sleduje sa lunar, solar, direkcie, zatmenia, tranzity, firdarie, direkcie na radix, direkcie na direkcie, aspekry na osi, planety a dokonca midpointy?
Nie je to sialene? Ved s takymto pristupom vzdy najdeme nieco, preco je zivot taky aky je. A hlavne mi pripada, ze astrologia sluzi najma na to, aby si ludia vysvetlovali to zle a uz sa pod palbou negativity netesia ani na to dobre..
Na co sa maju vlastne tesit, na Jupiter? Ked uz o ten ide, vela ludom nikdy nic dobre pri tranzitoch nepriniesol... Za to saturn, pluto, a pod., tam uz kazdy najde nejake katastrofy...

Dost by ma zaujimali vase nazory..

Stránka: 1 2 3 4 5 6 7
Řazení:
01.11.2017 - 11:48 | Filtr
(Ryby) thééé » Bosch
No děckáá :8: vybrali jste dobrý příklad. (mmch. příjemný rozbor tohoto aspektu dík :17:)
Moje dcerka se narodila při konjunkci luna saturn (ve střelci), a navíc v 6. domě. (a ani se neptejte čemu luna vládne) Jak já jsem s tímhle bojovala !!! začala jsem litovat, že jsem kdy k astrologii čichla. Odmítám přijat, že kdy budu chladná, nestarající se..to už dříve přijímám, že se budu starat úzkostlivě, kostnatě, či že jí dané potíže způsobím svojí nemocí apod.
Sama jsem zvědavá, jak budu tenhle pohled v životě hlouběji uchopovat.
A v tomto bodě prostě klasickou astrologii nesnáším
(Já sama mám polosextil luna saturn).
Navíc musím napsat, že ji vesmírně nesmírně miluji (máme neptunistické vazby v synastrii - můj neptun na té její konjunkci)
Jedinné co mi pomáhá, duchovní pohled. To,že si své nastavení pečlivě vybíráme.
Dcerka je opravdu velmi vnímavá, starostlivá, myslím, že náznak depresivnosti tam může být, je hodně citlivá, jsme spolu krásně propojené od prvního okamžiku..jen je velmi vnímavá na zpětné vazby (slunce v rybách),a já o ní říkám, že je od malinka taková babička. Učí mě to zaměřit se víc na optimismus, ve všem.
Ráda se jednou dozvím, jak mě celý život vnímala. :9: co jsem si jistá, že bude víc sosat moje saturnské nastavení a detaily
01.11.2017 - 11:57 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » thééé
luna konj sat to jsou dobré předpoklady to někam dotáhnout
např citová sebekontrola
to bych si nechal líbit takovou vazbu v příštim životě :1:
01.11.2017 - 12:14 | Filtr
(Ryby) thééé » Bosch
jéé :79: :17: to jsi mě potěšil..to víš, já jsem zaslepená strachem..
01.11.2017 - 13:09 | Filtr
(Blíženci) tajga » thééé
Moje neteř má aspekt Saturn opozice Luna, když jsem to poprvé viděla, v duchu jsem politovala sestru, přišlo mi to jako náročný aspekt, ale realita je taková, že mají hezký vztah. Holčička je na ni skoro upnutá, při uspávání jí pevně drží, nechce jí pustit, preferuje ji před otcem, který je přitom skvělý. Přijde mi, že to může ukazovat na zralou matku, která dává dítěti emocionální stabilitu.
01.11.2017 - 13:39 | Filtr
(Ryby) thééé » tajga
:79: :62: opravdu jste mě potěšili
taky se v tom snažím vidět to pozitivnější, třeba,že je to místo kotvení, zemnění atd..
malá taky vyžaduje hodně hodně lásky a přítomnosti, ale to je dobře..
uvidíme..bude to asi takový vývojový stimulátor, ale snad taky stabilizátor.
01.11.2017 - 13:49 | Filtr
(Býk) player
Naprosto pochybuji. Ale moje pochybnosti ještě neznamenají stoprocentní odmítnutí.

Astrologie není věda. Je to jakási nauka a to ještě stojící na zcela rozvlklaných základech.

Nicméně - nějak to možná funguje , ale pochybuju. Nedávno jsem položil tuto otázku a nikdo mi nebyl z astrologů schopen odpovědět.

http://diskuze.najdise.cz/prispevek…

Protože to ani nejde.
01.11.2017 - 13:52 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » thééé
Ze by to byl ascendent? :4:

V konjunkci se síly spíše spojují (v dobrém i zlém), není to aspekt rozdělující. Kromě toho je zajímavé, jak si lidi u toho Saturnu vybírají to horší - chlad, krutost... Ale že by mohlo jít o spojení s moudrostí? Že matka může být "čarodějka disponující moudrostí a silou Země"? A může tento dar předávat dál?

Jinak dokážeš rozpoznat v radixu dcerky, která planeta (který dům) Tě symbolizuje? Občas jsem viděl, jak se lidi děsili nějakého aspektu obecného (třeba Lna - Saturn), ale přitom mezi vládcem ascendentu (případně přímo ascendentem) a vládcem 4. domu (příp. 10, pokud více odpovídal tento na matku) byla krásná aspektace. :3:
01.11.2017 - 14:21 | Filtr
(Ryby) thééé » Sosna zvlčelý
:17: vy jste tady prostě zlatíčka :79:

Přesně, ten strach zaslepuje..
Ano, luna vládne as., a 2.d. :8:, saturn 7.,8.domu, aspekt je separační.

Teď se dívám, co mě symbolizuje netuším, IC v panně vládne merkur, je ve vodnáři, v 9., a mezi merkurem a lunou je kvadratura..nic moc..ale když tak uvažuju, jsou to opravdu zřejmě moje dva vnitřní světy v rozporu - být dokonalá v péči o ni/rodinu, a na druhé straně - utéct si do svého světa myšlenek.
Moc děkuju za inspiraci :15:
(slunce má v 10., je fakt, že v těch rolích tady občas tápeme :4: :6:)
01.11.2017 - 14:27 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » thééé
Buď v klidu, já znám spoustu lidí s tímhle aspektem (Luna-Saturn) a matku nijak zle nevnímají, dokonce ani když je matka objektivně naprostá kráva, která systematicky ničí svému dítěti život (je fakt, že tady figuruje ještě Pluto). :17:
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
01.11.2017 - 14:35 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » thééé
saturn i luna představují druh strachu a když jsou dva tak se už spolu nebojí jsou naopak stateční :-)
01.11.2017 - 14:41 | Filtr
(Ryby) thééé » Mici Angóra
to má být útěcha ? :4:..
:17: já vím, jak to myslíš, děkuji :79:. Tady v horoskopu bych tipla jsou emoce trošku vytěsněné :63: - v blíž. a 12. dům, ne? :63:
01.11.2017 - 14:42 | Filtr
(Ryby) thééé » Bosch
to je hezké.. :12:
01.11.2017 - 14:44 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » thééé
Ber to jako dvě oddělené informace...matku nijak zle nevnímají, tečka a to o té krávě má být už v závorce pro uvedený konkrétní příklad. :3: :4:

Jsou, no, ale já mít takový život jako tohle dítě, tak vytěsňuju taky a úplně všechno, navíc Luna je zde vládce horoskopu, takže niiic moooc.
01.11.2017 - 14:45 | Filtr
(Ryby) thééé
Loveorhate
já se Ti moc omlouvám :17:, ono to vypadá, že zanáším diskuzi, ale myslím,že se vytvořil moc krásný příklad, jaké to je, když se jde v astrologii do hloubky, a když se principy chápou ze všech možných úhlů..a že jich je :15:, a taky, když se používá konstruktivně.
Astrologie je úžasná pomůcka, jak uchopit neuchopitelné :15: :78:
01.11.2017 - 14:48 | Filtr
(Ryby) thééé » Mici Angóra
já vím :1: :17:
Chápu, že jsou mezi luna saturn i hodně smutné příběhy..i na scéně, i za scénou.
Však ona sem patří i poslušnost, zřejmě tou citovou kontrolou..no ale pak se nabízí, jestli to není ze strachu (z matky?), ach jo
01.11.2017 - 15:03 | Filtr
(Rak) dan162 » player
Ty furt meleš svou. To už jsme probrali, že astrologie jako taková je jedna věc a výklad druhá.
01.11.2017 - 15:08 | Filtr
(Rak) dan162 » Bosch
nevnímám to jako statečnost.

Radix: Saturn píchá do Měsíce, že v tom a tom místě je v hlavě něco špatně uspořádáno, nutno opravit, s plnou pedantskou nesmlouvavostí, neoblomností, tvrdostí, a projevuje se to navenek emocí, například strachem (ale nejen) - přesně do chvíle, než to chybné opravíme, třeba po třiceti letech, to je jedno. Než člověk přijde co má v sobě blbě uspořádané, proč emoce signalizuje problém při těch a těch situacích. Emoce typu strach je v tomto případě jen varovná kontrolka systému, alarm.
01.11.2017 - 15:09 | Filtr
(Býk) player » dan162
No promiň... :61:

Já klidně budu mlít jinou , ale ať to někdo nějak podloží...

Jinak - kávová sedlina taky dobrý...
01.11.2017 - 15:13 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
"Místnost plná kostlivců!"
"To mi nevadí! Jak jich je víc, tak to už se nebojím!"
:4: :15:
(Nevím, jestli jsem z Wericha a Horníčka citoval přesně, už jsem to neslyšel mrak let.)
01.11.2017 - 15:18 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » player
Hale, Plájo, někdy uvažuji takto (nehádám se, je to fakt jen úvaha :3:): Kdyby jsi došel k fakt uznávanému astrologovi. Světová špička! :75: Ten ti na základě astrologie odpovídal, na co chceš, kromě toho, jak to funguje. Měl by úspěšnost třeba lihu.
Přestal by jsi pochybovat, kdyby Ti to nepodložil jiným vysvětlením, než že odpověděl na základě astrologie? :4:
01.11.2017 - 16:06 | Filtr
(Býk) player » Sosna zvlčelý
Ne.
Takhle ke mě totiž mluví například Svědkové Jehovovi , Evangelíci a všichni ostatní naukáři. :4:

Ale přesvědčila by mě solidně udělaná statistika.

Např - Sluneční znamení ...shoda 92% , odychylka 8%
Ascendent shoda 90% odchylka 10%.

Pak bych třeba uznal , že i když to pražádný základ v logice nemá , tak ta odchylka je poměrně malá a tudíž bych připustil , že i když to někdo vymyslel u kafe , vymyslel to vcelku správně. Třeba i náhodou...
01.11.2017 - 16:08 | Filtr
(Býk) player » player
Computery by to zpracovaly za pár mikrosekund , jen jim dodat dostatečný počet vzorků. A na to astrologové světa nemaj?
01.11.2017 - 16:10 | Filtr
(Býk) player » Loveorhate
Jinak teda - abych byl k tobě upřímný , můj rozbor zde na Najdise odpovídá tak asi na 75%. To je slušný , ale žádnej zázrak.
01.11.2017 - 16:21 | Filtr
(Rak) dan162 » player
Jo mohl jsem napsat, že jde o citát z jiného příspěvku, ale nechtělo se mi :-))

Kávová sedlina ? Zkusíš to ? Dal bych ti nějakou otázku...
01.11.2017 - 16:24 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » player
Panenko Maria na nebi, srovnávat mne s jehovistou, pámbu se mnou a zlej pryč! :23: :61: :61:

Jenže to je právě, si myslím, ten problém. Ty pořád škatulkuješ. Chceš krabice, které se navzájem NEDOTÝKAJÍ! Ale to právě NENÍ MOŽNÉ!!!
U jednoho člověka je Slunce naprosto bez aspektace, u druhého plno těsných aspektů... Prostě Slunce ve Lvu je úplně jiné, než Slunce ve Lvu v konjunkci s Uranem, Saturnem atd. Prostě NEEXISTUJE 12 ŠKATULEK NA SLUNEČNÍ ZNAMENÍ!
Ještě viditelnější je to u Ascendentu. O povaze ascendentu vypovídá i vládce a ten je zřídka kdy ve stejném znamení, takže nemáš 12 kombinací, ale 144 kombinací (minimálně, protože třeba já se svým Uranem na asc. opět jsem ovlivněn tentokrát nikoli znamením, ale planetou).

Technicky by to asi nebylo neproveditelné, ale právě počet zkoumaných "vzorků" v některých kombinacích by mohl být tak překvapivě nízký, že by to zase bylo neprůkazné.
Proto jsem "navrhoval" srovnání Tebe samotného, protože sebe znáš a můžeš posoudit. Je to alespoň trošku reálné. Ty statistiky... Bez osobního přístupu... To už jsme zase u toho, co bylo řečeno mockrát: jediný 100% astrologický výstup, kde nejsou chyby, je radix. Všechny chyba jsou záležitostí "překladu" (výkladu a osoby, jež ho provádí).

Ale jestli někdo takový program vymyslí, tak se klidně přihlásím jako zkoumaný vzorek. :4:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »