Najdise.cz Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: =====
Šli byste učit?
Řekněme na II. stupeň ZŠ, ale klidně si vyberte i jinou možnost. Pokud ano, proč? Pokud ne, proč? Pokud učíte, proč? S čím jste do toho šli a s čím v tom zůstáváte? A udělali byste to znovu mít teď možnost se znovu rozhodnout?
Sosna zvlčelý
Přestože mi bývá občas řečeno, že bych uměl učit, že k tomu mám talent, vůbec si to nemyslím. A proto bych asi nešel. Navíc vykonávám práci, která mne baví, je velmi různorodá a věřím, že i smysluplná. Že takto jsem (i dětem) prospěšnější, než kdybych zkoušel učit. Ale to si nevysvětluj tak, že nepovažuji učitelské povolání za věc prospěšnou. Naopak. Mezi učitele řadím i vedoucí různých kroužků nebo organizací pracujících s mládeží. Tam si svoji působnost umím představit. A tito lidé to často dělají bez nároku na jakoukoliv odměnu. Prostě v tom vidí smysl. To jsou často ti nejlepší učitelé.
Jednou jsem slyšel v rádiu zajímavý rozhovor s nějakým celoživotním učitelem a ten krásně definoval, jaký předpoklad je pro učitele podle něho nejdůležitější: Nejsou to vědomosti, ani schopnost předat je. Učitel musí mít v první řadě rád lidi. A to o mnoho více, než ostatní. Nejen děti, ale obecně lidi, protože nikdy nebude pracovat jen s dětmi, ale i s jejich rodinami. Kdo tento předpoklad nemá, i kdyby měl sebelepší vědomosti, těžko bude dobrým učitelem. Ale hlavně nebude ve svém poslání šťasten.