Luna a mateřství


16.04.2018 - 13:28
(Rak) Loen
Luna a mateřství
Dneska mě k debatě inspiroval článek od astroložky Kláry Konicarové, který zveřejnila na svém webu astropsychologie.cz

http://www.astropsychologie.cz/astr…

Jaké jste matky a jaké byly ty vaše matky?

Jakožto luna v beranu musím "silně prostestovat" :61: a v cekých komentech na FB jsme se takto ohradily pouze dvě ženy - s lunou v beranu :61: Náhoda? :46: Nicméně luny ve vodnáři jásaly...

Luna v Beranu – asertivní, soutěživá, solitérní a energická matka, dítě má spíš omylem a vlastně ji dost zdržuje a obtěžuje, výchova drilem, projevy citu jsou trapné, mazlením pohrdá

Naše luna mimo jiné poukazuje na to, jaké pro nás byly naše matky...

Příspěvky: Všechny | Bosch

Řazení:
16.04.2018 - 16:48 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
Tohle je velmi zcestná interpretace:
".. Konec konců, vaše Luna ve znamení určuje nejen to, jaké matce jste se narodili vy, ale i to, jakou matkou jste svým dětem, čeho si na mateřství ceníte, co považujete za výhodu, za dar do života, co chcete svým dětem předat.."

Luna v nativu určuje především jak vnímá matku majitel takového nativu. S matkou majitele takového nativu nemá taková luna už nic společné.
Stejně tak nemá nic společné luna matky s tím jak budou matku vnímat její vlastní děti. Každé zcela individuálně dle nastavení každého vlastní nativity.
Protože matka má svoji lunu někde úplně jinde ve znamení domech i aspektech než její děti a její matka.
Autorka hází 3 vývojově zcela odlišné generace pod jednu lunu což je nesmyslné.
Luna se mění rovněž v průběhu jednoho života v rámci individuálního vývoje jedince (direkce).
Každý člověk je jednoznačně individualizován svojí nativitou a luna jednoho člověka neurčuje u druhého člověka vůbec nic a to ani v případě rodinných vztahů.
Je zapotřebí vždy zkoumat nativity všech 3 osob matka dítě a matka matky zvlášť.
Z vlastního horoskopu neusoudíte na druhou osobu vůbec nic.
16.04.2018 - 18:28 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
Právěže nikdo nevnímá matku takovou jaká je ale jen skrze prisma a filtry své nativity. Z jednoho prostého důvodu a sice že objektivita jako taková neexistuje. Což platí v astrologii i v životě.
Podobnost s horoskopy rodičů a dětí je vždy čistě náhodná. Neexistuje tam žádná inklinace.
16.04.2018 - 18:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Zg
S tím můžu jen souhlasit potvrzuje to i má zkušenost.
16.04.2018 - 19:53 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
Lze to chápat z pozice bytosti s dominantním živlem vzduch, že má pocit že vidí věci objektivně. Konstrukce jejich psychiky jim jiný náhled moc neumožňuje. Mentální procesy jsou u nich příliš rychlé na to aby mohli vnímat podpovrchové (pomalé) jevy a pronikat informacemi tzv.skrz hmotu.
Klam vzdušného živlu je v tom že ví že ví.
Je to podobné jako klam "myslím tedy jsem". Museli bychom být bohem abychom viděli všechny souvislosti a mohli bychom být objektivní. Bůh, holos, kosmické vědomí, celistvost..no nic z toho ti neupírám. Já se tak daleko být necítím.
16.04.2018 - 21:19 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
Tak samozřejmě v rámci příčinnostních vazeb.
V případě planet rodičů a potomků však takové vzorce neexistují.
Anebo ty znáš nějaké poučky že když má matka venuši tam a tam má pak dítě venuši také tam a tam?
Pokud ano pak jsi průkopnicí v astrologii a dostaneš za takový vzorec nenahodilostí nobelovou astrocenu.
Existuje například dědičnost která je dokonce nad planetárními vlivy dominantnější. Ale na planety bych nepoukazoval že jsou tam jisté nutné vazby.
Ale jak říkám jakmile je vysleduješ sem s nimi všichni se jistě rádi poučí.
16.04.2018 - 22:07 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
K tématu subjektivita/objektivita. Tento pojem má vícero úrovní. V psychologii která minimálně částečně koresponduje s astrologií se užívá pojem místo maximální subjektivity, a vztahuje se k IC(4.dům-rak)
Místo maximální objektivity je pak MC(dům 10, kozoroh). Z čehož ovšem automaticky nevyplývá že raci jsou nejvíce subjektivní a kozorozi maximálně objektivní jak jistě tušíš. Jde o pohled na hemisféry(a kvadranty) nikoli o lokální přiřazená znamení.
Za subjektivní lze z tohoto hlediska chápat spíše city vztahující se k raku(voda) a za objektivní pak rozum, myšlení, vztahována obyčejně k zemskému principu který má tendenci jednat takzvaně racionálně tedy objektivně (opozit raka).
Objektivnost a racionalita v tomto smyslu ovšem neznamená objektivitu holistickou, zahrnující všechny faktory daného celku, ale jen objektivitu pocitovou, podmíněnou psychologickou stavbou mysli daného jedince.
Obecně existuje asi velmi málo matek které by si daly vymluvit že mají se svými potomky méně společného než si samy myslí což bývá z pochopitelných důvodů většinou více než by "objektivní pozorovatel" byl schopen potvrdit.
Z toho důvodu by bylo pochopitelné tvrzení že rak-voda bude asi více subjektivní než jiné živly,..
To je úhel pohledu vnějších živlů.
Z úhlu pohledu vnitřních živlů pak je věc obsáhlejší protože zahrnuje větší celky, jiné oblasti a větší časové cykly. Těmi se více zabývá Hajo Banzhaf ve své knize která je docela zajímavá i poutavá
https://www.kosmas.cz/knihy/101315/…
16.04.2018 - 22:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
Nerozumím té otázce, ty máš dojem že dědičnost je v horoskopu čitelná?
Pokud bude dítě vodní bude vnímat více skrze empatie, pokud vzduch bude typ mentální atd a bude vnímat vždy ten "svůj" obraz matky.
Nerozumím tomu proč bys chtěla dítěti určovat jak má vnímat matku. To je přece jeho svět. :-)
16.04.2018 - 22:40 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tajga
Tak víš jsou lidé co kouknou do horoskopu na tento den a určují jaké bude počasí. Je to sranda co všechno lidé v horoskopu "vidí".
Jablka nepadají obyčejně daleko od stromu až na výjimky.
Z horoskopu matky nevyčteš jaké bude dítě.
Z horoskopu dítěte nevyčteš jaká byla matka.
To je věcí zkušeností které určují míru objektivity. Věř saturnovi vidí věci objektivněji než rak. :-)
16.04.2018 - 22:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » bubobubo
Psal to člověk silně ovlivněný subjektivním vnímáním světa. Tzv mezi námi lunami.. :-)
16.04.2018 - 22:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Znám matky,které si to přečtou a jejich psychika je schopná na to najet a za čas prohlásit,že jo,že ta luna jako fakt tohle způsobuje.
A jinak k horoskopům.Udělala jsem si synatrie sebe a dětí a hledala,kde to bude skřípat podle hvězd.Beru to jako doplněk k sebepoznání a občas se překvapím. :4: Ale pupečníkem to není...
17.04.2018 - 09:30 | Filtr
(Lev) Orfanikus » Bosch
Bohuši,i v pohledu,že Luna vypovídá o tom jak zrozenec vnímá matku doporučuji opatrnost v závěrech,že prim hraje zvířetnikové znamení.Samozřejmě posoudit,
že,ještě je tu sekta,fáze,atd,to vše může vliv zvířetnikového znamení
hodně pozměnit.
Závěry toho článku z dílny astropsychologů mne nijak nepřekvapují,
je to zase "v úrovni" všechny planety ve zvířetníku mají stejnou hodnost,
jedinou používanou předikční používanou metodou jsou tranzity a z toho
mnohoznačný výklad,ve kterém su každý najde to své,čím se zasytí.
17.04.2018 - 11:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
o tom jak bubo vnímala svoji matku
zda taková i byla je otázka
věci nejsou, jen se nám jeví
vše co lze posuzovat není objektivní skutečnost ale jsou to jen vjemy a pocity
naše vlastní
ty se zřídkakdy shodují s tím co vnímají ostatní, pokud nejde o hromadnou skupinovou sugesci hypnózu naladění se na společnou vlnu..lidská mysl je schopna vymyslet i prožívat téměř cokoli, v rámci zkušeností lidského druhu, samozřejmě
někdy je těžké oddělit fantazii od reality, pro člověka je realita především zemská(země) a v rámci této zemskosti jsou další vrstvy vzdušňáci ohniváci vodníci zemáci a každý typ prožívá svět diametrálně odlišně, proto vznikají neshody ve vzájemném chápání
kromě neshod vzniklých všemi dalšími možnými příčinami
17.04.2018 - 11:16 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Orfanikus
aspekty + síla planet, ok to už je další individuální náhled, symbol luna-matka
když bychom mluvili o ženě jako takové staré osobě nebo dívce bude to zase jiné
ale zde je řeč o luně a mateřství

a proč jsou jedinou predikční metodou jen a jen tranzity a né primární direkce sekundární direkce solární (a lunární) horoskopy?
17.04.2018 - 12:12 | Filtr
(Lev) Orfanikus » Bosch
To já nevím,proč jsou jejich jedinou predikční metodou tranzity?,,předpokládám,
že kvůli tomu,že jim takový způsob predikce "stačí".

Třeba klasik Lilly v KA,která je kompilátem jeho vlastních zkušeností,
starých arabských mistrů a Ptolemaia říká,že o tom,jak zrozenec pociťuje
matku vypovídá především vladař 10.domu,až následně v nočním nativu Luna
a v denním Venuše.
Podmínka,aby planeta mohla vládnout 10.domu je,že musí na znamení,
kde je MC vidět,pokud na znamení,nevidí stanoví se vladař domu jiným způsobem.

Tradice dává jemnější pohled na tyto věci,než jak to určují astropsychologické postupy.
17.04.2018 - 13:36 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Orfanikus
Honzo to je nesmysl co tvrdíš, v kurzu hata astrololgie P.Turnovského se direkce i revoluce berou v druhém ročníku.
Nemyslím si že podle autorky článku lze hodnotit povahu astropsychologie vůči tzv.tradiční astrologii, která ostatně sama o sobě není nijak jednolitá nauka ale je směsicí různých technik. K tomu je přecejen zapotřebí hlubší znalost a studium obou disciplin ale i znalostí psychologie a dnes již i dalších oborů. Proto by bylo lepší se takovým soudům vyhnout.
Ostatně svět se vyvíjí kupředu a né dozadu. :3:
17.04.2018 - 15:55 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Jo, to je jasný, že jak ji vnímala...Pointa komentáře byla v tom, že nejde o ni samotnou, ale o její matku. :3:
17.04.2018 - 16:12 | Filtr
(Lev) Orfanikus » Bosch
Bohuši,především ne každý kdo udrží tužku může dělat astrologii s citem pro věc.
Délka studia absolutně není poukazem na skutečnost,co dotyčný zvládá.
Znám skoro samouka,který se po roce orientuje v dost složitých věcech.
Ano,myslím,že Mistr T. učí predikční metody až ve druháku,no aby bylo co nejdéle učit.

Já se snažím vyhýbat soudům,i když v mnoha případech bych rád psal.
V minulosti bylo tady několik málo jednotlivců,
kteří měli dojem,že dehonestuji jejich astropsychologickou odbornost -
- tak ať tedy orlové letí do výšek.

Ono to může být i tak,že co je považováno za kupředu je pořádně dozadu.
17.04.2018 - 16:24 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Já jsem to pochopil takže mluví o sobě.
17.04.2018 - 16:35 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Orfanikus
Na to jak Honzo nedehonestuješ přímo urážíš konkrétního člověka podsouváním nekalých pohnutek.
To je politovánihodné chování. Víc k tomu nemám co dodat.
Co se vzletu do výšek týká, myslím si že máš zde plnou letovou dráhu a všichni ostatní se jistě rádi přiučí něčemu novému, třeba i pokrokově tradičnímu.
18.04.2018 - 07:40 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Ano, mluvila o sobě a proto jsem jí napsala, že jí se to netýká. Retro Merkur už není, tak asi nějaké skvrny na Slunci. :97:
18.04.2018 - 09:43 | Filtr
(Lev) Orfanikus » Bosch
Milý Bohuši,skutečně nemám takové množství volného času,jako například ty,
že bych mohl třeba na stránkách najdise psát "ve dne v noci".
Na " přiučení " slouží hlavně kvalitní astrologické kurzy,kde vážný zájemce dostane pod pedagogickým vedením celistvý obraz,třeba o tradiční astrologii.

Pokud vyslovuji někdy přátelskou pochybnost o znalosti základů
astrologie u dotyčného a ty to nazveš z mé strany za podsouvání nekalých myšlenek,tak to považuji za zlý úmysl z tvé strany.

Hodně lidí se zmiňuje,že mluvíš absolutně do všeho,
převážně o věcech,o kterých nemáš ani šajn.

Víc nemám k tomu co dodat.

Orf.
18.04.2018 - 16:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Orfanikus
A ty svoje kecy k mé osobě si laskavě nechej pro sebe.
Hulváte.



Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »