Mee Too se nás netýká..(?)


21.12.2017 - 20:53
(Kozoroh) Bosch
Mee Too se nás netýká..(?)
článek který vyjadřuje pravděpodobné postoje bránící našinci se přidat
druhá možnost je že u nás se žádné nevhodné obtěžování ze stran mužů neděje
to by bylo celkem optimistické tvrzení..........? :25: (přemýšlím nahlas)
__________________________________________________________________________________
..Češi mají tendenci zlehčovat sexuální nátlak a dokonce i sexuální násilí. „Projevuje se to dokonce i v našem vyjadřování, kdy namísto obtěžování-harassment mnoho lidí používá zlehčující označení harašení,“ argumentuje psycholožka...

„Žijeme v zemi, kde si podle průzkumu Amnesty International z roku 2015 téměř 63 procent dospělých myslí, že si za znásilnění alespoň částečně může žena sama, že ho vyprovokovala. A to hovoříme o znásilnění. Nemluvíme o sexuálním obtěžování.“

Podle sexkoučky lze očekávat, že oběť, která v takovém prostředí vystoupí otevřeně v jakémkoli z těchto témat, na sebe bere mnohem větší společenská a osobní rizika v podobě odsouzení, ponížení, výsměchu, znevažování, nepřijetí atd., než ten, kdo jí způsobil újmu.

„Mlčení může být důsledkem jednoduchého racionálního kalkulu: příliš vysoké riziko, příliš velká stresová zátěž a vidina malé šance na nápravu,“ říká.
https://ona.idnes.cz/metoo-sexualni…

Příspěvky: Všechny | Mici Angóra

Řazení:
22.12.2017 - 09:18 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Je těžko říct, čím to je. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je asi těžké vyhodnotit, co už je obtěžování (např. trapné slovní narážky se sexuálním podtextem), resp. můžu si to vyhodnotit pro sebe, ale nestojí to za to, abych to někde nahlásila. Také ze strany mužů mám pocit, že si tu nevhodnost často ani neuvědomují, považují to za legraci a je tedy podle mě PRÁVĚ NA ŽENÁCH, ABY JE POSLALY DO PATŘIČNÝCH MEZÍ, když se budou hloupě usmívat a pýřit, budou si ti chlapi dál myslet, že to nevadí. Takže si myslím, že většina žen u nás by jako obtěžování vyhodnotila až osahávání nebo pokus o sex (nebo chcete-li znásilnění). V USA tento problém nemají, považují za obtěžování radši už úplně všechno (dokonce i pozvání na rande, když se mi dotyčný nelíbí), což je zase druhý extrém.

Nedávno mi přišla nabídka podpořit kampaň studentek uměleckých škol, které jsou běžně obětí sexismu, něco málo k tomu např. zde: https://a2larm.cz/2016/12/…

A k tomu byl takový uplakaný příspěvek, jak jsou ti profesoři strašní a prasata a měli by s tím přestat. Tak jsem namítla, že oni sami se asi těžko změní, je na na nás ženách, abychom se proti tomu vymezily (a to pokud možno hned, na místě, nečekat, až se to nasbírá a pak teprve dělat kampaň). Mladé dívky musejí být k schopnosti vymezit se vychovávány. Jedině když si to každá jednotlivá žena nenechá líbit (a já jako 20 letá bych taky nevěděla, co s tím mám dělat, dneska bych si takového prasáka namazala na chleba), je šance na změnu. :17:
22.12.2017 - 09:27 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Háňa*
"kromě skutečného znásilnění neznámým člověkem, tam toho asi moc nevykomunikuje"

Chápu, jak to myslíš, ale znásilnění úplně neznámým člověkem je naprosto mizivé procento.
22.12.2017 - 10:25 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
vidíš to bych nečekal že se na vš něco takového děje nesetkal jsem se s tím
ale měli jsme taky jen dvě dívky ve třídě, ty by si ale ztěžovat myslím si nemohly :-) a tehdá to byl jiné než teď moje generace byla vychovávána jinak než mileniáři
souhlas s tím že to budou muset oddřít asi ženy samy tím že si svoje prasata vychovaj
no, muži většinou vycítí kde má žena v oblasti intimity nějaký komplex a pokud ho mají i sami že žádná jim nedá pak si to na nich vylévají
to můžeš číst i tady když píší muži že ženy chtějí jen peníze..a podobné úchylnosti
22.12.2017 - 10:29 | Filtr
(Ryby) thééé » Mici Angóra
Souhlasím, ženy tak všeobecně byly učené nevyjadřovat svoje potřeby přímo..pokud o nich vůbec něco ví :4:
Naštěstí se to v dnešní době upravuje.
Ale když pominu nějaké pervezní psychopaty apod., tak jsou i tací "normální" kteří velice rádi překračují hranice, i ty pevně dané. Je to pro ně hra, a pokud se cítí nějak mocní, jsou nepostižitelní (peníze, postavení atd.) Tady už je to bohužel i otázka fyzické síly.
22.12.2017 - 12:00 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
"moje generace byla vychovávána jinak než mileniáři"

S tím souhlasím a když nad tím tak přemýšlím, spíše sexismus (u nás v práci ve formě narážek) trpně snášejí hlavně ženy 50+. A některé vědí, že když to budou snášet, budou z toho mít posléze výhody. A nebudou za tu "netýkavku". Je to vlastně asi i o tom se zavděčit. Je fakt, že u nás je to jen o těch narážkách, přímo obtěžování např. ze strany šéfa výměnou za výhody neznám. :17:

Jinak na té VŠ je to právě asi dost, protože tam má ten vyučující v podstatě "moc nad životem a smrtí" studentky. Po mně se třeba víc vozily vždycky spíš ženy-kantorky, nevím proč.
22.12.2017 - 12:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
50+ to je na jednu stranu generace vědomá co se ozvat umí když chce díky životním zkušenostem, na druhou stranu obava o zaměstnání, když se taková osoba stane v kolektivu černou ovcí má to blbé nikomu se nechce dělat roli oběti tak radši skousne zuby než být za netykavku a mít namířeno v první vlně k vyhazovu

v kanclu jsem zažil dost situací kdy se muži chovali k ženám jako k pucflekům a ony to akceptovaly
což je v západní evropě konkrétně v německu kde jsem dlouhodobě pracoval nemyslitelné
tam emancipace opravdu postoupila mnohem více kupředu
nikoho by tam nenapadlo nechávat vařit kávu ženám jen proto že to jsou ženy
ony se ale k tomu i patřičně stavěly, sekretářky daly v kuchyňce návod jak se vaří káva a jak se vkládají nádobí do myčky a všichni to respektovali
možná díky germánskému drilu, možná z přirozeného respektu k ženám
kloním se spíše k tomu druhému obzvláště v kancelářích je sexismus v německu tabu prosté se nedělá
ale existuje i něco jako dres code, ženy nenosí krátké sukně a nejsou v práci schválně vyzývavé
tady u nás mnoho žen v kanclech nosí blůzky skrze které je vše vidět a sukně hódně nad kolena myslím že mnohé tím i něco sledují jistou podvědomou hru netvrdím že všechny ale je to nefér vůči těm co svoji sexualitu nezneužívají
ono to působí a mnozí muži šéfové pak preferují v odměnách povýšení množství práce atd ty "povolnější"ˇ
tak tohle se taky děje když bys zažila rozdíl v atmosféře tady a tam je to markantní rozdíl
je pravda že češky jsou přitažlivější nic naplat
22.12.2017 - 12:25 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Harvey Weinstein byl podle všeho úplné hovado tak to je asi jen špička ledovce
22.12.2017 - 12:30 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Mici Angóra
Aha, tak to, co se děje běžně u nás v práci, je jen jednoduché škádlení a nemístné komentáře, tak to nic.

https://cs.wikipedia.org/wiki/…
22.12.2017 - 12:34 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
K tomuto dodám jen, že si o to víc vážím mužů, kteří se v práci chovají profesionálně a "sexuálně neutrálně", tedy stejně jednají s mužem i se ženou. U těch, kteří to tak nemají, mám problém je respektovat (někdy mi ale nic jiného nezbyde). U Němců to asi bude fakt dané výchovou. :17:
22.12.2017 - 12:49 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » 144
Ty myslíš, že kdyby německý kancléř byl chlap (stejné CDU smýšlení, ale jen chlap), že by to s migrací (myslím ten vítací krok tehdy) vypadalo jinak, jo? :22:
22.12.2017 - 12:49 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
u nás ve firmě v D jezdila do práce jedna kolegyně na kawasaki, což ve mně způsobilo údiv jelikož kulturněspolečenská odlišnost na kterou jsem nebyl zpočátku ještě zvyklý
koukla se na mně ale takovým pohledem že jsem pochopil že divit se může jen opravdový trouba tak jsem situaci přijal jak je a to respektování rovnosti :-)
což je asi důvod proč si němky neberou čechy ale naopak
chápu že české ženy v cizině nachází více respektu což našinec povětšinou vnímá opět jako že "šla za penězi"
holt velká země, větší veklorysost, my to špatně snášíme když takové věci zjišťujeme, že češi nejsou ve všem mistři světa a mají za evropou mnoho co dohánět
22.12.2017 - 12:52 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
myslím si že tolerance migrace v německu je spojena hodně s obecnou tolerancí a velkorysostí německého národa
22.12.2017 - 12:53 | Filtr
(Býk) 144 » Mici Angóra
tot orazka, ale neco takoveho by asi chlap nesved, to je proste silenost
22.12.2017 - 12:53 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
No ona je i druhá strana mince, když pozoruju ty holky, co odešly do Německa, nikdo se tam s nima nepáře, co se týče práce, ale třeba i mateřství (do kterého se tam mimochodem ženy před 40. moc nehrnou). :17:
22.12.2017 - 12:54 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
no ono se s nima ani tady nikdo nepáře
co se týče mateřství ani tady se nikdo zrovna dnes nehrne
22.12.2017 - 12:55 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Taky si myslím, i když v téhle míře už to byl asi extrém i pro ně, ale vstřebali to a jedou dál...
22.12.2017 - 12:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
je v tom jistě i stigma holocaustu který se donekonečna živí jakoby 70 let po válce toho nebylo už dost
22.12.2017 - 12:57 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Jo jenže jsou k tomu odlišné důvody než v Německu. :17:
22.12.2017 - 12:58 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Určitě, už jen jak mají sklon všechno vykrývat (viz Řecko a jeho dluhy), kdyby se na to špatné svědomí už vykvákli, udělali by líp.
22.12.2017 - 13:03 | Filtr
(Býk) 144 » Mici Angóra
Recke dluhy nevykryvali, naopak, rizikove investice nemeckych bank se pres euroval prenesli na obyvatele cele EU a nemecke bnaky se rehnili

kuli tomuhle padla jedna slovenska vlada - euroval a Radicova, Sulik....
na strategicky rozkaz Merkelove
22.12.2017 - 13:04 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » 144
Tak o tom nevím, ale strategie byla nenechat Řecko padnout a iniciativa vzešla hlavně z Německa, aspoň na oko...
22.12.2017 - 14:21 | Filtr
(Býk) 144 » Mici Angóra
no tak si to zjisti, vocogo,
zachranovali se nemecke banky a ne Recko, Recko se zdima naporad

kdyby slo o zachranu Racka, tak se mu povoli zrusit euro zavest znovu drachmu a prepocist mu dluh nazpet do urovne jako byl v drachme, dluh se zdojnasobil automaticky zavedenim eura.

dale reckej dluh vznikl proto ze NATO neustale rozostvavalo Recko a Turecko a nutilo Recko zbrojit a Recko tak muselo kupovat zbrane p[rave z nemeckych zbrojovek, takze ....
22.12.2017 - 16:05 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
proč myslíš že odlišné? myslím si že v obou zemích je to dáno mírou svobody
mladí chtějí co nejdéle užívat
a pak až zatikají po třicítce biol hodiny bývá často pozdě a nastupují zkumavky
22.12.2017 - 16:11 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
ano. ale myslím si že německo je řízené zájmy z usa. není a po válce nikdy nebylo autonomní zemí. poprvé se tak trochu postavil za své zájmy Schroeder po 11 listopadu když nehlasovali pro invazi do iráku.
vypadalo to že mladí by už mohli brát minulost za uzavřenou ale stále se točí filmy s hitlerem a stále se skloňuje co se napáchalo na židech ale jeli v tom všichni nejen židé, a poslední dva roky bylo v rádiu nejméně 50 procent témat okolo 2 světové pořád dokola nic jiné už mi to lezlo krkem naučil jsem se proto vltavu vypinat jinak mi jede puštěná imrvére.
22.12.2017 - 18:54 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » 144
Motivace už je jedno, každopádně se snaží udržet eurozónu a platí Řecku nejvíc. Neprasme dále diskuzi.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »