Kolik času věnujete denně rozvoji svého ega?


21.12.2017 - 10:44
(Kozoroh) Bosch
Kolik času věnujete denně rozvoji svého ega?
Ego, ta důležitá součást naší osobnosti, snad i nejdůležitější(Jung ho pokládal za ústřední bod osobnosti který uchovává rovnováhu v životě), má snad taky právo na svoji péči a pozornost abychom dosáhli v životě svých cílů.
Neb bez realizací našich životních plánů což souvisí mj. i s uspokojováním lidských potřeb vznikají komplexy, stíny, které jsou zdrojem nepřízní osudu.
Kolik času svému egu denně věnujete a jak o něj pečujete?

Ego a bytostné já (C.G.jung)
• Měly by spolu být v úzkém kontaktu ve prospěch jedince
• Ego je odpovědné za trvalou identitu osoby a za její chování – uvažování, cítění, rozhodování a cílesměrné snažení
• Je jakoby velitel, který se má ujmout vedení
• Je nejmocnějším katalyzátorem vnitřního růstu osoby
• Podporuje vyváženou syntézu vědomých a nevědomých procesů
• Usnadpuje spojení psyché s vnějšími silami růstu – božským principem a přírodou
• Může významně obohatit vědomé ego a podpořit sebeuskutečňování a celistvost jedince
• Je nadřazeno vědomému egu
• Zahrnuje vědomou i nevědomou psyché
• Jung ho pokládal za ústřední bod osobnosti, který uchovává rovnováhu v životě
https://wikisofia.cz/wiki/…

Řazení:
21.12.2017 - 11:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:15: :15: :15:

Osobně si myslím, že egu se každý z nás věnuje v podstatě nepřetržitě. Většinu času na nevědomé úrovni, ale věnuje. Je to jeden ze způsobů ryzího přežití, přirozené jako to, že dýcháme.

Pro mě je vědomá péče o ´duši´ i o ego hodně úzce spjatá, ale to už je možná víc spíše záležitost přesvědčení jednotlivce... Ego je u mě součást člověka jako mysl, tělo fyzické i jiné... Rozhodně je u mě na každodenním pořádku věnování se cestě, která vede k mým životním cílům. Vědět, co člověk od života chce a pevně si za tím stát. "Heavy stones fear no weather." :1:

Jedna z nejdůležitějších věcí je pro mě opravdovost. Opravdovost emocí. Plný prožitek. Exploze radosti, lásky, ale klidně i smutku, což mě právě učí o vlastních stínech. Jakékoliv potlačení dříve či později stejně vyvolá fyzickou nemoc. A to fakt neznamená nemít emoce pod kontrolou. Spíš přesně naopak - znamená to mít dostatek kontroly a schopností na to tu skutečnost ustát, a ne emoce potlačit úplně, abych náhodou nepřišel k újmě.

A o tom je vlastně tak nějak můj život. O žití. :4: Tj. konstantní učení s pár přestávkami (ovšem nikoliv stagnací) a požitek z něj.
21.12.2017 - 11:33 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
ano, myslím že ani C.G.Jung si nekladl nárok na jedinečnost svojí pravdy :27:
21.12.2017 - 12:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Na nevědomé úrovni se mu věnuji asi nepřetržitě a na vědomé,když si uvnitř sebe srovnávám kdo jsem,co tu dělám a kam směřuji.
Ale jak často přichází to uvědomování,to změřené nemám.
21.12.2017 - 13:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
hm, ja ho ale nikdy nevidel :42:
nechces mi ho ukazat?
videl jsem jen tisice a miliony myslenek, myslenkovych pochodu, konceptu mysli a emocnich konceptu
vedome i nevedome
na povrchu i skryte pod povrchem
ale ego? :25:
21.12.2017 - 13:33 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » vibe
ber to jako archetyp
pohybujeme se v rámci konceptuálního myšlení
vidět ho nelze jen prožít a tam bych řekl že jej celkem určitě prožíváš
bez něj nelze "sestrojit" žádnou bytost
i golem měl nakonec jakési ego vdechl mu jej jeho tvůrce rabín Jehuda Löw ben Becalel aby ho oživil
stalo se tak magickým rituálem, posunkem..něco jako budiž
můžeš ho tedy například i připustit, takže budiž ego
21.12.2017 - 15:48 | Filtr
(Býk) player » siili
Top ne. Rodíme se bez Ega. Ego je odporná maska , kterou nám na ksicht narazí ti , co nám nařizují , co ano , co ne , ponejprv rodiče , pak všechny instituce. Človíček přichází na svět jako zvídavý a radostný průzkumník , kterému je posléze skoro všechno zapovězeno.

A tak vznikne ego.
21.12.2017 - 16:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » player
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Docela by mě zajímalo, proč se teda můj syn narodil s egem :2: Stejně jako všechna mimča v mým okolí. Asi se nové generace už rodí rovnou s maskou :4:
21.12.2017 - 17:33 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » siili
ego nebude totéž co změť nánosů
změť nánosů bude spíše metabolický odpad
i prosté žití produkuje odpad který je ekvivalentem metabolického trávení
a pokud člověk proti ukládání toho "popela" nic nedělá, pak se zanáší těmi nánosy
hezky tento proces znázorňuje malý princ od exuperyho vymetající sopku
musí každé ráno vymést všechny komíny sopky včetně té nejmenší, protože co kdyby..
pak musí zalévat růži jinak by uvadla a zahynula
musí plevat baobaby jinak by přerostly a jejich kořeny by roztrhaly planetu
pak musí zapalovat lampu a tak.. prostě spousta práce je s tím žitím není to jen tak se na ten metabolický odpad vyfláknout
21.12.2017 - 17:37 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » .
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:15:
21.12.2017 - 17:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » siili
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No klasika - vztek na celý svět, když něco nejde, nekontrolované výbuchy emocí, pocit, že jsem středobod všeho a ostatní se mi musí podřídit, všechno musí být hned... Prostě ti největší sobci v poměrně roztomilém kabátku :4: A ne, to není "první puberta", stačí, když se dítěti trošku dovyvine mozek.

U syna to přišlo už během šestinedělí, tedy v době, kdy už nebylo středobodem prso a mámina blízkost (ačkoliv stále je to důležitá položka :4:). Teď je středobod "já". A ne, fakt jsem ho to neučila :4: To je prostě vývoj.
21.12.2017 - 20:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
21.12.2017 - 20:34 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » vibe
ano tebe jsem se neptal tak nevím proč mi tady posíláš takové sračky
to si nechej na svoje sváteční dny taková debilní videa
21.12.2017 - 23:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ukázka egorozvoje? :61:

" ano tebe jsem se neptal tak nevím proč mi tady posíláš takové sračky
to si nechej na svoje sváteční dny taková debilní videa "
21.12.2017 - 23:51 | Filtr
(Býk) Onirique » onka
:15:
Ano, to je přesně ono.
Ale už sám někde tvrdil, že ho má veliké... :4:
21.12.2017 - 23:51 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » onka
pouštěla sis to?
totální sračky
a rovnou to umístí do mojí diskuze
to si jako myslíš že co že ho mám prosit aby se choval slušně?
ať se tak chová u sebe doma
tady je spořádaná diskuse o rozvíjení ega
žádný bulvár
22.12.2017 - 08:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Myslím že neexistuje človek ktorý sa nevenuje svojmu egu a teda hodne moc aj ked si to neprizná, aj ked nemusí o tom ani vedieť.
Ego považujem naozaj za súčasť človeka a zbytočne je tvrdiť že ego treba potlačiť alebo niečo iné. Zdravé ego bude vždy poznať svoj stred, nezdravé a rozpínajúce, ukrivdené, ublížené či inak nedocenené a nezvladnuté ego je to najhoršie, lebo jeho dôsledky sú tými najhoršími, sú to intriganské a záludné a hlavne ničivé. No a smutné na tom je že nie je rozdiel medzi človekom ktorý si mysli že to ma iba také sebavedomie a človekom ktorý chce byť pred každým a za každých okolnosti iba dobrý. Všetky žabomyšie vojny na súdoch o tom že susedovi brechá pes či padajú jablka do záhrady a pod. na súdoch sú vysvedkom takej krivdy, ktorú majiteľ dobre potlačil ale čakal na vhodnú chvíľu ktorá určite príde a konečne všetkým ukáže.
Podľa seba - myslím že dosť na svoje ego myslím vtedy ked mám pocit ublíženia, ked sa stiahnem, ale určite myslím aj na svoje ego vtedy kedy ma niekto pochváli a to moje ego to berie - ale to si myslím že je stále v tom rámci tej normy, naše ego potrebuje aj pochválu aby sa misky váh vyrovnali.
22.12.2017 - 10:13 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
ano zdá se že ego je naše životní síla a ta koresponduje se sluncem
silně postavené slunce v nativu pak takový člověk problémy se sebedůvěrou v životě nemívá
22.12.2017 - 10:28 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Háňa*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jestli myslíš tu sámošku,co jsme tam spolu nakupovaly,tak to si mohla zkrátit i na pět minut. :61:
22.12.2017 - 23:23 | Filtr
(Beran) Háňa* » bubobubo
No, to mohla - ale právě nebýt egouše - ten chce být úchvatný všude :4:
23.12.2017 - 08:15 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nuž ak aj ma, sú to iba výstrelky a nič čo by nezvládol. Čítala som všetky komenty a tiež musím priznať že by som nikdy neprisudila ego so slnkom, ale ako si mi odpovedal na môj koment tak je to presne to o čom som posledné týždne rozmýšľala - kde skutočne zaradiť ego.
Nikdy som nebrala tie názory ako sa treba vzdať ega a pod, vždy som tvrdila že ego je naša súčasť a boli obdobia kedy sa to nenosilo a všetci sa tvárili že su niekto iní a charita rozkvitala a všetci sa usmievali a objímali a pritom vo vzduchu vírila ničivá smršť záludnosti a krivdy, falše a závisti.
Myslím že to sedí a slnko je našou dominantou a ak je aj poškodené tak sú určite cestičky vo hviezdach ako to pochopiť, prijať a ísť novou cestou. Konečne sa mi oveľa viac prelínajú životné epopeje a hviezdy.
Ďakujem, pre mňa prínosná téma.
23.12.2017 - 08:22 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
ego není jediné je jich více má svoje bratry
tak například jupiter je taky zastupce ega, dá se řici alter ega
pak mars má svoje ego..a tak jak vidíš vztahuje se především k osobním a hlavně ohňovým neboť tvořivým prvkům
oheň byl vždy ve starověku uctíván jako prvotní božský princip, často ani né jako živel
v hermetismu potažmo vlastně i v astrologii to platí dodnes
Materia prima
"..Z této prvotní hmoty vychází alchymistický proces přeměny kovu obyčejného ve zlato, resp. přeměny člověka ve vyšší duchovní bytost, alchymistické „magistérium Slunce"."

oheň (teplo) tedy především slunce je příčinou pohybu a života na zemi
naše astrologie (tropická) je heliocentrická vychází ze vztahů těles k jarnímu bodu rovnodennosti který se počítá geometricky od polohy slunce vůči zemi
23.12.2017 - 08:38 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
áno to beriem, oheň tvorí a premieňa, ved aj zakalená oceľ vydrží oveľa viac . Naozaj pre mňa veľmi prínosné, vlastne ide u mňa iba o pomenovanie a priradenie, ale dôležité.
23.12.2017 - 08:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
ok mně ty procesy taky zajímají


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »