Otevřený dopis páteru Halíkovi


07.09.2016 - 17:32
(Kozoroh) kocour_mivik
Otevřený dopis páteru Halíkovi
Vážený pane profesore, monsignore,otče Halíku,omluvte prosím mou přílišnou smělost, možná opovážlivost obracet se na vás tímto způsobem.Léta, velmi dlouhá léta jsem si vás vážil nejen jako na slovo vzatého odborníka v oblasti teologie, konkrétně religionistiky. Vážil jsem si i vašich lidských a občanských postojů, jež odpovídaly křesťanskému vyznání a duchu evropské kultury.Před řadou let, jsem navíc byl přítomen jednomu křtu katechumenů, mezi nimiž byla i moje dlouholetá kamarádka a přítelkyně, leč to zmizelo v dávnéminulosti a do současnosti se už jaksi nehodí. Velmi mě znepokojují vaše současné postoje, nejen k uprchlkům, což lzez pohledu Křesťana pochopit a má svou lidskou dimenzi, ale především váš pohled na islám jako náboženství. Prohlásil jste, a nyní nevím, zdabudu citovat přesně, že islám a křesťanství vyprávějí jiné příběhy o témže Bohu. Dovoluji si s tím, ač pouhý laik vyslovit zásadní nesouhlas.Zdvořile, leč důrazně považuji za nutné se ohradit. Kde berete tu odvahu říci, že náboženství, jenž ponižuje ženy,káže kamenování a drastické tresty je náboženství srovnatelné s křesťanstvím, náboženstvím lásky k bližnímu.To snad nemůžete opravdu myslet vážně, nebo ano ? V každém případě bych z vaší strany uvítal vysvětlení, případnězdůvodnění, co vás k takovému tvrzení opravňuje, případně vede.Pokud ovšem mě za hodna této odpovědi uznáte, pokud vás vaše Ego zcela neovládlo.Tento mail mám v úmyslu zveřejnit na Facebooku, případně na dalších sociálních sítíchS úctouMilan Vichta

Řazení:
07.09.2016 - 19:03 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik
A tak mi onen pokorny kretan pater Halik odpovedel
Můžete klidně šířit má kázání (v příloze) o muslimech a o tom, že tvrzení, že "existují 2 bohové - jeden náš a jeden muslimů", které bylo možné slyšet loni i v pražské katedrále (!), je nejen pitomost, ale pořádná hereze. Asi byste měl vědět, že kamenování (i upalování) žen (i mužů) nařizuje též Bible (ovšem, Starý Zákon, my křesťané jsme to v praxi změnili na upalování, jímž zahynulo několik milionů). Přesto beru odvahu se ke křesťanství, které napáchalo tolik (vírou a Biblí zdůvodňovaného) zla, hlásit.
Dovolí-li to vaše Ego, přijměte radu, abyste místo informací v bulváru naslouchal učení papeže Františka.
Tomáš Halík,
podržtaška papeže Františka
Mineni o tomto knezi si udelejte sami
07.09.2016 - 19:04 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik
A toto je pro zmenu ma odpoved

Vazeny patere,
Od duchovniho Vaseho formatu jsem cekal trosku slunosti,
ale tu jste take ztratil, koukam ze psat stylem urazlivym bez osloveni
se vam stalo normou, kam se podela pokora ?
Jste plnu vzteku, jedu a nenavisti..
Zamyslete se nad sebou
Jeste k vam chovam posledni zbytky uctz, pokud vam na tom ovsem zalezi
pokud vas vase Ego nepohltilo
Milan Vichta
07.09.2016 - 19:44 | Filtr
(Blíženci) Matdamou
To, že se něco dělo v minulosti neznamená, že to nebylo.
07.09.2016 - 20:56 | Filtr
(Býk) player
Nehodlám nikoho soudit , ani omylem.

Leč dospěl jsem k názoru , že všechna monoteistická náboženství jsou strašák na nespoutaného lidského ducha.

Takže - nemá cenu polemizovat se "svatými duchovními" , protože jsou to lidé s vypláchnutými mozky.

Petr nebo Abů Pavel , je to jedno.
07.09.2016 - 21:11 | Filtr
(Ryby) MG34 » kocour_mivik
A cos čekal, že na tvůj popud u něj dojde k otočení o 180 stupňů? Je to "elitní" křesťan a ti jsou nekompromisní - chybu zásadně nepřiznávají resp. vůbec nepřipouští.

Bývalá (pro kterou byl Halík velká autorita) mi jednou dala do ruky jakýsi manuál křesťana, či co to bylo, a on byl autor. Pročetl jsem první stranu a našel jsem tam zásadní (ale dobře maskovanou) chybu, na které padaly všechny další závěry. Mělo to tak 30 stran, jinak si podrobnosti už nepamatuju a zbylých +-29 jsem tímpádem už nemusel číst. Chybu a její závažnost pochopila, ale stejně měla v sobě jakýsi mechanizmus, který jí nedovolil změnit svůj postoj ke křesťanství (v jeho aktuální podobě) ani náhled na toho člověka. A totéž má v sobě on a většina křesťanů.

Je to neprůstřelné - vždycky, když jde do tuhého (a hrozí nějaký průlomový argument), tak křesťani spustí ty svoje klapky a vytěsní to. Paradoxně u většiny lidí tahle víra začíná nějakým pseudologickým závěrem, který to u daného jedince odstartuje a pak už je logika vytěsněna nebo přesněji řečeno znásilněna a ta víra se udržuje sama navzdory dalším případným argumentům.
07.09.2016 - 22:13 | Filtr
(Blíženci) tajga
Můj muž vždycky říkal ďábel Halík a já jsem se ho zastávala, že je celkem OK na to, že je křesťan. Teď to už delší dobu beru zpět. Naštěstí jsem si o něm nedělala natolik velké iluze, aby mě mohl výrazně zklamat. Souhlasím s tím, co tu zaznělo - nevěnovat pozornost, nekrmit - je to docela úlevné a zdravé.
07.09.2016 - 22:45 | Filtr
(Hadoken) Hustokrutě obscénní Morti
Celkove k tomu muzu rict jen to, ze ackoliv nejsem krtena a k žádný vire vedena libi se mi. Líbí se mi veritv Boha, vyšší moc atd. Nikdy se mi ovsem nelibilo jakýkoliv omezovani jakejmakolic nabozenskejma skupinama a institucema. Cirkev a ji podobne organizace podle me s virou nemaj nic spolecnyho...i kdyz obřady a architekturu "cirkevni" miluju a dojima me..
08.09.2016 - 10:53 | Filtr
(Štír) Freja
Mnohé asi jeho reakce vůbec nepřekvapí, zdá se, že pan Halík by se měl radši starat o svoje ego... :8:

http://euportal.parlamentnilisty.cz/…
08.09.2016 - 19:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
Pokud ovšem mě za hodna této odpovědi uznáte, pokud vás vaše Ego zcela neovládlo.

To je hrozný brepta ten člověk co toto píše.
Nejdříve v předklonu poklonkuje pane monsignore a omluvte mou pŕílišnou smělot a pak..
pokud vás vaše ego zcela naovládlo.

Vlezdoprdelka s klackem v ruce připravený jebnout pana monsignora po kebuli.
Takovým nedávám hlas ani prostor tímto zapomínám že jsem tento hnus vůbec kdy četl. Maúcta kocoure. :29:
08.09.2016 - 21:15 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » Bosch
asi jso nic nepochopil a nlabolid vic nez monsignor halik. jsi schopen neceho jineho nez plivat jedovate sliny asi ne
08.09.2016 - 21:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » kocour_mivik
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
to trochu odlehčím :3:

"A tak mi onen pokorny kretan..." :4: Kréťan! :61: a tak mi to připomnělo tuhle písničku :25: :6: nevim proč...

https://www.youtube.com/watch/… :43: :61:

08.09.2016 - 23:10 | Filtr
(Ryby) Crumb
Tohle bude asi vyžadovat delší komentář. Doufám, že jsem ho napsal srozumitelně a že nebude nudit. Začnu u Abraháma, přesněji u pojmu "abrahámovská náboženství".

Tzv. "abrahámovská náboženství", tedy judaismus, křesťanství a islám, jsou založena na starozákonní postavě patriarchy Abraháma. Podle Starého zákona žil Abrahám ve staré sumerské metropoli Ur, která byla proslulá kultem měsíčního boha Nannara-Sína. Známý tu byl také bůh El, uvedený v seznamu bohů z Uru. Vlastní jméno (proprium) El vzniklo z obecného označení (apelativa) "ilu", což akkadsky znamená "bůh". Abrahám v Uru uctíval zřejmě měsíčního boha Nannara-Sína. Napovídá tomu jeho původní jméno Abram, odvozené z babylónského "Abi-ramú" ve významu "Otec velebný", kterým byl podle některých badatelů míněn bůh Měsíce.

Protože babylónský král Chammurabi začal vnucovat pokořeným národům boha Marduka, městského boha Babylónu, kterého začal vyvyšovat nad všechny mezopotamské bohy, emigroval Abrahámův otec Táre se svou rodinou z Uru na sever, do 500 kilometrů vzdáleného města Charrán, které bylo dalším významným střediskem kultu měsíčního boha Sína. I tam však docházelo k náboženským půtkám. Proto Abrahám přesídlil do Kenaánu (dnešní Palestiny).

Také v Syropalestině byla uctívána celá řada božstev, mezi nimi i bůh El, obdoba mezopotamského Ela, který platil v Palestině za otce bohů. Ela začali v Palestině uctívat i staří Židé. Ve starších vrstvách Starého zákona je proto "Bůh" označován v originálním textu jako "El". Židé tehdy uctívali i jiná mezopotamská a syropalestinská božstva. Praktikovali polyteismus (mnohobožství), což se ve Starém zákoně odráží také v označení Hospodina výrazem Elohim ("Bohové"), množným číslem od slova "el". Po sestoupení do Egypta se Židé seznámili s egyptskými božstvy, která také uctívali, např. boha Apise, který je zmiňován ve Starém zákoně jako "zlaté tele".

Egyptským Izraelitou byl také Mojžíš, který uprchl, před trestem za zabití Egypťana, do pouště, přesněji do oblasti ležící na východ od Akabského zálivu, kterou obývali Madianité. Madianité, kteří se pokládali za potomky Abrahámova syna Madiana, vyznávali boha války jménem Jahve, který se patrně vyvinul z měsíčního boha Jahua. Mojžíš se stal vyznavačem tohoto boha a začal šířit "jahvismus", a to i násilím, mezi egyptskými Izraelity, které posléze vyvedl z Egypta na cestu do Palestiny.

V Palestině Izraelité uctívali další božstva, např. boha úrody Baala, bohyni lásky Astarté (Aštarot) atd. V oněch dobách se ještě nejednalo o monoteismus v dnešním pojetí. Praktikoval se tzv. henoteismus, víra v kmenového boha. Uznávala se sice existence mnoha bohů, ale kmenový bůh byl hlavní, byl to ochranný bůh kmene, národa. Tento ochranný bůh byl vyvyšován nad kmenové bohy jiných národů, zápolil s nimi atd. Ještě judští a izraelští králové vyznávali vedle Jahva i jiné bohy, za časů krále Šalamouna se v jeruzalémském chrámě uctíval vedle Jahva např. bůh vegetace Tammuz, sluneční bůh, had Nechuštán atd.

V boji židovských kněží různých kultů o hegemonii zvítězili nakonec "jahvisté". Ve Starém zákoně bylo označení El nahrazováno jménem Jahve atd. (na některých místech si však redaktoři bible nepočínali dost svědomitě, takže v některých vrstvách se označení El a Elohim zachovala). Jahve se stal univerzálním bohem všech Židů, avšak nikoli univerzálním bohem všech lidí.

Teprve křesťanství, které bylo původně pouze jednou z judaistických sekt, rozšířilo sféru vlivu biblického Hospodina (Jahva) na celé lidstvo. Jahve se stal univerzálním bohem všech lidí. Ostatní božstva byla označena za neexistující. Křesťanství se ovšem paradoxně vrátilo svým způsobem k polyteismu, protože prohlásilo Ježíše za boha, v křesťanství se objevila svatá trojice - Otec, Syn a Duch svatý -, k nimž se ještě připojila Panna Maria a celý zástup svatých. Židé ovšem pokládali zbožštění Ježíše za rouhání.

Podle některých teorií byl Ježíš silně ovlivněn gnosí, vlivným učením starověku, které prosazovalo nenásilí. Nenásilí je jedním ze sympatických rysů křesťanství, i když nebylo nikdy důsledně dodržováno. Podle gnose bylo smyslem života osvobození duše ze zajetí hmoty a její návrat do duchovního světa. V tom bránil lidským duším židovský Hospodin, který byl v očích gnostiků pouhým zlovolným nižším bohem, tvůrcem hmotného vězení, tohoto světa. Není divu, že gnostikové, kteří často tvořili jakousi duchovní elitu prvních křesťanských obcí, byli později z křesťanství, které se stalo politickým nástrojem, vyloučeni a krutě pronásledováni.

Z židovství čerpal také Mohamed. Možná proto, že Arabové odvozovali svůj původ od Abrahámova syna Izmaela. Když však začal Mohamed v Mekce kázat své názory, tak se mu tamní obyvatelé vysmáli, protože nepřišel s ničím novým. V předislámské době byla totiž Mekce svobodně vyznávána snad všechna náboženství tehdejšího světa, takže bylo obtížné přijít s něčím originálním. V Mekce stávaly také sochy 360 arabských božstev, bohů a bohyň. Mezi nimi tam byl uctíván také bůh Měsíce Alláh, nejvýznamnější z tehdejších mekkánských bohů. Mohamed se patrně nechal inspirovat podobou jména Alláh s židovským výrazy El/Elohim ("Bůh/Bohové") a zvolil si pro své učení právě tohoto boha, jehož jméno vychází z arabského apelativa "al-ilah", tj. "ten bůh". Také dnešní islámští učenci prohlašují, že Alláh je slovo odvozené ze starozákonního výrazu Elohim. Po svém neúspěchu v Mekce se Mohamed dal na šíření svého učení mečem a po dobytí Mekky dal zničit sochy a chrámy ostatních božstev. Jedním z cílů islámu je vyhubení všech nevěřících, tedy všech, kdo nevěří v Alláha.

Naneštěstí starý judaismus, středověké křesťanství a islám mají kromě postavy Abraháma a jiných věcí společnou také intoleranci a tendenci prosazovat se násilím, což tato náboženství v očích mnoha lidí pochopitelně devalvuje. Myslím, že je dobré zkoumat na prvním místě základní zdroje každého náboženství, jeho cíle a metody, a pak také cíle a metody jejich propagátorů a zastánců.
09.09.2016 - 05:38 | Filtr
(Blíženci) movvin
Nejdřív jsem vůbec musela pochopit vocogo :63:

Protože tohle mi přijde mrhání časem a sil. Myslíš si, že tak vysoce postavený hodnostář a tak medializovaný, může mít v srdci jen tu boží lásku? Blbost.
A tohle platí pro všechna náboženství a cirkve. Všechna ta jejich "svatá slova" mluvená nebo psaná jsou jen manipulativní prostředek k ovládnutí těch svých oveček a k upevnění jejich politické moci. To duchovní a opravdu láskyplné jádro pohřbili hluboho pod snůšku lží a polopravd upravená právě ke svým "vyšším" potřebám.
09.09.2016 - 14:02 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik
Děkuji všem spoludiskutujícím za to, že
přispěli, pravda pro mě mnohdy zajímav´ým způsobem svou
troškou do mlýna-
Všechny tímto navíc zdravím
Váš oddaný "Mourek"
Mivik
:1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1:
13.09.2016 - 19:08 | Filtr
(Střelec) Odyssea
nesmírně zajímavé příspěvky pánů Crumb a Pozemšťan - to by už vskutku nemělo zapadnout do virtuálního propadliště... :15:
13.09.2016 - 20:53 | Filtr
(Ryby) Crumb
O těchto věcech je dobré diskutovat. Lidé by o nich měli být informováni. Měli by být informováni o starověkých náboženstvích, o vzniku křesťanství a islámu, o tom, co za tím vším vězí atd. Je zajímavé, že pan Halík v odpovědi na výše uvedený jemu adresovaný otevřený dopis s takovou samozřejmostí uvádí, že "kamenování (i upalování) žen (i mužů) nařizuje též Bible (ovšem, Starý Zákon, my křesťané jsme to v praxi změnili na upalování, jímž zahynulo několik milionů)". Zapomněl ještě dodat (pokud to ovšem ví), že tato nařízení jsou podle přímé řeči biblického Hospodina platná po všechny věky, tedy že by se "správně" měla praktikovat i dnes. Úsměvná, ale i znepokojivá, je páně Halíkova věta, která říká, že "islám a křesťanství vyprávějí jiné příběhy o témže Bohu". Vypadá to, že pan Halík sympatizuje s islámem. To by jistě ocenili bojovníci katolické ligy, kteří před 333 lety, v září roku 1683, zastavili u Vídně po těžké bitvě s armádami Osmanské říše tureckou expanzi do střední Evropy a zabránili tak její islamizaci.
14.09.2016 - 09:38 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » MG34
Děkuji všem spoludiskutujícím za fundované příspěvky,
je to zatím můj nejzdařilejší počin. Diskuze sice
žije svým vlastním životem, ale plní mé tajné představy
a přání.
Přeji všem krásný den.
Milan
:1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1:
14.09.2016 - 12:24 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » kocour_mivik
konstruktivní kritika kocoure. :3:
15.09.2016 - 09:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je treba rozisovat Islam ako cirkev a Islam v zmysle ezoternej casti-sufizmus.Cirkev krestanska ci Islamska je pricinou toho,ze sa robili veci ake sa robili.Cize kriziacke vypravy,inkvizícia apod.sa nicím nelisi od ponizovania zien a tvrdych trestov v exoternom Islame.Dalej v kazdom nabozenstve najdes uprimnych a oddanych veriacich,ale i takych ktorych viera je zalozena na spekulaciach.Takze jednoznacne tvrdit ze by Islam mal ine vychodisko nez krestanstvo v zmysle Boha je nezmysel.Obe su zalozene na koncepcii dualneho ponimania duchovnych skutocností.Islam znaci v preklade naproste podliehanie Bohu.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »