Egometr


17.12.2017 - 15:46
(Ryby) MG34
Egometr
V komunikaci s ostatními lidmi si buď vůbec na nic nemusíme dávat pozor - víme, že jejich "egometr" nemáme šanci vytočit do červeného pole (typicky lidé se silnou sebereflexí a zadravým přístupem k životu) - anebo naopak si na to musíme dávat dost velký pozor (typicky lidé s různými poruchami osobnosti anebo s nějakou určující mocensky-společenskou funkcí), protože explodují při prvním náznaku zásahu.

Tohle si tu teď budu rozvíjet a pak to dám do příslušné souvislosti. Diskuze možná, ale omezeně. Můj blacklist je celkem dobře nastavený, takže není nutné se obávat reakcí notorických "ke všemu musím něco napsat, jen abych byl(a) vidět". Pište pouze kdo k tomu má skutečně něco zásadního anebo vás to prostě silně oslovuje.

EDIT: jednotky na egometru budou nejspíše objemové (resp. "prostorové", kde prostorem je i nehmotná oblast) a rozlišují se v klidovém a ve vytočeném stavu - jedná se o velikost hájeného osobního prostoru

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
20.12.2017 - 10:25 | Filtr
(Ryby) MG34 » bubobubo
To není pravda.

Jednak ta (pseudo)maximální hranice by se dala vztáhnout na běžné ego-stresující faktory (nadávky, okradení, nějaká finanční nespravedlnost, atd.) a tam by prostě ti flegmatici měli "naměřeno" (resp. někým jiným napozorováno) méně, což je v pořádku.

Nějaká ta "tragicky maximální hranice" by se samozřejmě měřila hůře, ale člověka je možné měřit (pozorovat) dlouhodobě anebo nějakými nepřímými metodami (různé finty).
20.12.2017 - 10:17 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Nevím, co myslíš tím pojmem "euthanazie"? Jakože asistovaná sebevražda, když to dotyčný sám nedokáže?

Když se někdo nedokáže sám zasebevraždit, tak bych mu v tom asi nepomáhal (dokážu si představit výjimky např. v odboji, ale na ty se asi neptáš).
20.12.2017 - 10:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Kdyby se ego měřilo podle tvé teorie a to,že vytočený stav se rovná opravdovost k měření,tak by flegmatici byli nezměřitelní.
20.12.2017 - 10:10 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Vzhledem k tomu, že je to pravda, vystihuje to situaci a je to k věci, tak je úplně irrelevantní můj stav, ve kterém jsem to psal.

Soustřeď se na obsah a vykašli se na osobu mluvčího nebo formu, kterou to podává - TOHLE je lidský přístup. A ne jak PES, který při krmení kousne "dárce jídla" do ruky jenom proto, že mu to jídlo nedaroval "uctivě".
20.12.2017 - 10:08 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Jsi zastancem eutanazie pro lidi s poruchou osobnosti ???
20.12.2017 - 10:02 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
A toto jsi napsal tez bez ega. (?)
20.12.2017 - 09:58 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
...no a právě proto sedíme každý jinde - ty "tam", jako zvíře v kleci, a já "tady", jako člověk.
20.12.2017 - 09:53 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Clovek nedokaze sve city eliminovat !
Jiste. Sebekontrola, sebeovladani.
Ale uplne mi irituje Tva predstava toho nadcloveka, ktery spoleha pouze na svoji mozkovou kuru.
Jak by jsi se chtel citit? Jako necitlivy clovek? Dokazal by jsi se citit? Muzes o tom premyslet bez citu?
20.12.2017 - 09:46 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Slabé místo je právě ta porucha. Resp. já to tak chápu.
20.12.2017 - 09:45 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Docela otáčíš smysl věcí, které píšu...

City jako součást člověka neodmítám. City jsou normální součástí lidské přirozenosti.

Ale člověk se od zvířat rozhodně neliší přítomností citů (ty jsou ve zvířecí říši naopak mnohem silnější než v lidské). Od zvířat se lišíme (a to nás dělá člověkem) přesně opačnou věcí - schopností ty city eliminovat.

Pokud tedy chceš zůstat člověkem (a neklesnout na zvířecí úroveň), musíš naopak víc přemýšlet a víc se kontrolovat.
20.12.2017 - 09:39 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Tohle se mi sem nehodí (a je to přesně to, co se vlastně snažím potírat), ale asi to tady nechám, protože je to ukázková zoufale-obranná reakce při "dotčení vlastní konzistence". Třeba na tom něco někdo vypozoruje.
20.12.2017 - 09:36 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ten vztah tam možná nevidíš, protože tu "veličinu" nemáš uchopenou/špatně ji chápeš.

Vezmi si vytočeného člověka a vezmi si, jaký byl chvilku předtím, než byl vytočený. Co se mezitím změnilo? Kde se natočilo to vyšší skóre? Co mu narostlo? A já zastávám názor (a zatím to nemám ještě nějak víc rozepsané a potvrzené), že velikost ega by se u člověka pro tyto účely měla "měřit" v této maximální fázi - ne v nějaké "klidové" - ta není opravdová. Tu vytočenou fázi považuju za skutečný obraz vnitřního světa daného člověka.

Jinak být chytřejší než celá psychologie není zase tak nereálná věc. Psychologie je ve spustě oblastí bezradná. Ano - být chytřejší než celé skutečné exaktní vědy - to by nešlo. Ale psychologie je víceméně pavěda. Skoro jen náboženství.
20.12.2017 - 07:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Člověk nemusí mít zrovna poruchu osobnosti, aby se při komunikaci s někým cítil oslabován ( nikoliv oslaben ). Jde o záměr toho, kdo chce v komunikaci určovat směr. Je-li záměr mocenský, pak si bude vybírat slabá místa spoluřečníka a kochat se jeho defenzívou. Rovnocenným partnerem pro člověka s mocenským záměrem může být snad jen psychopat ( i když tam záleží už jen na výběru "zbraní" )
19.12.2017 - 22:50 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
ta přímá úměra ego-vytočitelnost je tvůj vlastní vynález anebo jsi to někde četl?
neshledávám mezi oběma veličinami nutně takový vztah
mocensky společenská funkce taktéž nemusí s egem korelovat ani s explozivností
explozivnost má nejspíše psychologickou příčinu obsahově zařaditelnou mezi specifické poruchy osobnosti pod dg. F-60
o egu takové projevy chování jaké popisuješ nehovoří vůbec nic a egometr z nich nevyrobíš
ledvaže by jsi byl chytřejší než celá psychologie
18.12.2017 - 12:32 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No zrejme sa v tomto nezhodneme, ty odmietaš city ako súčasť človeka, ale človek je preto človekom lebo ma city, potom už iba iluminati ostávajú a tí sú sebavedomí, ctižiadostivý a majú všetkého dosť, lebo vedia ovladať druhých.
Takže radšej ostanem človekom, ktorý si často nabije nos ale ten nos je jeho.
18.12.2017 - 12:21 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Ten práh bolesti právě může souviset s tím egem. Asi ne stoprocentně (protože existují poruchy, kdy člověk vůbec necítí bolest), takže jen částečně.

Co se týká soudů - vina je většinou nějaký objektivní nález - nedávám do spojitosti osobu soudce a soud, který vyřkne (pokud je ten soud objektivní). Může být klidně nějaký sebestředný darebák, ale soudit může dobře. A může být nějaký soucitný dobrák, ale soudit může úplně blbě.

Osoba soudce tedy se soudem nemusí souviset - a naopak apriorní hledání této souvislosti (namísto kontroly správnosti faktického odůvodnění soudu) je velká chyba, za kterou se leccos schovává.
18.12.2017 - 11:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
K tej fyzickej bolesti? - myslím že prah bolesti je u každého nastavený inak ale tiež u každého jedinca sa môže líšiť počas života alebo to že zvládne veľkú bolesť trebars operáciu v pohode a nevie uniesť obyčajnú chrípku.
Z tej scénky - áno náš postoj k udalosti ktorá sa stala - zaujatia našho stanoviska v nás, to môže byť aj na samovraždu aj ked tam z neho urobili hlupáka lebo sa vinil za posadku - ale tak by to nemalo byť, človek ktorý ma súcit a neukazuje ako na vinníka ihned na iného nie je hlupák ale človek so srdcom, iba sebavedomý hlupák zvalí všetku vinu na iných alebo sa žiadnou vinou nezaoberá.
18.12.2017 - 10:34 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Zatím jsem tu nic nemazal - jen včera jsem si všiml, že si tu někdo asi sám (možná omylem) smázl příspěvek, možnás to byla ty - viděl jsem jen rozdíl v čase posledního příspěvku a čase poslední aktualizace vlákna.

V těch odkazech je to zásadní řečeno třeba v této pasáži:

KRYTON: To není jednoduše otázka rozlišení mezi vinou a pocitem viny. To, co paměťová sonda zjistila, je Váš vlastní pocit viny. Svým způsobem jste se odsoudil sám. Na mně je, abych dokázal, že jste neurotický nedouk, citově i duševně zaostalý muž, jehož ambice zdaleka přesahují jeho minimální schopnosti a který se neustále obviňuje z nehody, za níž prostě nemůže být zodpovědný.

Tohle samozřejmě nepokrývá všechny motivy sebevraždy, ale jen jeden určitý typ.

Pak je tu často jako motiv sebevraždy bolest - ať už fyzická nebo duševní. Tato bolest přímo zasahuje ego - čím větší ego, tím větší bolest. Existují značné rozdíly, jak různí lidé různě snáší úplně stejná traumata. Je to zatím jen moje teorie (zejména u té fyzické bolesti), ale pravděpodobně je to tak, že slabé ego umožňuje lépe snášet jakoukoliv bolest. Resp. ta bolest není tak silná. Někdy zdánlivě paradoxně silné ego zažije enormní bolest, ale protože je opravdu silné, může ji i tak zvládat. A někdy i obráceně slabé ego je natolik slabé, že i ta slabá bolest ho porazí.

A nemyslím navenek prezentované ego, ale skutečné (skryté) ego, které ovládá všechny naše vnitřní procesy.
18.12.2017 - 09:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Neviem či si môj koment zmazal alebo mi iba neprešiel. Neda mi aby som nad tým stále nerozmyšľala. Aj napriek tomu že som si pozrela námety z ktorých čerpaš nejde mi to nejako spolu. Sebevražda - veľké ego. Vlastne v tom prípade všetci ľudia s depresiami majú veľké ego? alebo s inou psychickou poruchou?
Chápem že teroristi a takto samovraždiaci môžu byť vyprovokovaní tým že im hladia ich ego a to sa im zväčší ale verím skôr na to že sú neskutočne ovplyvniteľní a vymyju im mozog alebo potrebujú sa presláviť niečim deštrukčným.
No a tiež si myslím že mnoho ľudí skryva svoje ego za vysoko hodnotenie seba.
18.12.2017 - 09:13 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Mezi nami jde o to, ze mi pri pokusu prechodu iniciace ze druhe faze do treti pri hledani zpusobu vyusteni z traumatu hazes zpatky do faze prvni. V tomhle ohledu mam rozsvicenou cervenou kontrolku al tope. Jde i o nasi podobnost v polemizovani v chytrostech, ale "skutek utek" Propadl jsem Tebou tak vyvysovane manipulaci do te miry, ze jsem nezvladl sebekontrolu a pouzil jsem Tvoji specialitu ve funkci delete, coz temer vubec nedelam. Ja jsem si svuj zivot nezkurvil. To mi podcenujes. Dokazu klesnout jeste hloubeji. Mam rad svuj pad. A mam se lepe, nez si zaslouzim. Prosil jsem soudce, at mi zavre do vezeni, ale vyrozumel tomu tak, ze jsem proste blazen, chces-li vedet toto, abych jen pomyslne naplnil Tvou touhu po mem potrestani satisfakce ta to, jak se projevuji.
18.12.2017 - 07:22 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
"Důstojnost" je přesně ta věc, za kterou se toho ega schová skoro nejvíc.

Na blacklistu budeš (zatím) asi těžko, když tu visí tvůj příspěvek :3: To by ti ani nešel přidat.

Svoji diskuzi sis zkazil a smazal především sám - ostatně totéž se dá říct i o tvém životě - za všechno v něm můžou "ti druzí", což...? :3:
18.12.2017 - 07:17 | Filtr
(Ryby) MG34 » Onirique
Ano, ten výběr protějšku je také dost podstatný - jinak u dítěte např. nebo u u kolegy, atd.

Ta nálada, případně vliv nějaké chemie... k tomu se asi zkusím zamyslet, ale až tak za dva dny - každopádně je to jakási "krátkodobá duševní porucha".
18.12.2017 - 06:05 | Filtr
(Štír) tronco
Ano.
To neni tveho ega metr, to je kilometr.
Ano.
Neoplyvas sebereflexi, pokud uzivas mnozneho cisla, aby jsi svoji subjekci zobecnil.
Ne.
Nedokazes pouzivat obranne mechanismy ega bez ega.
Tvym standartnim je popirani. (=neakceptovani jakehokoliv jineho nazoru - vecne mazani v Tvych diskuzich)
Ano.
Mas poruchu osobnosti. Ale dle psychiatrie ji ma kazdy, protoze je to nazev pro diagnozu z odpadkoveho kose pro psychiatra, ktery uz nevi, jak by oznamkoval bezneho cloveka. Projevuje se u Tebe tim, ze svuj nezdravy egocentrismus vnimas jako zdrave sebevedomi.
Vybuchy obrannych projevu nemusi chranit jen ego, ale treba dustojnost. Je to spise zalezitost sebekontroly, sebeovladani.

Jsem na Tvem blacklistu tucnym pismem a reaguji Ti proto, ze jsem jednim z altivatoru teto diskuze. Tu svoji, ktera pro me byla dulezita a kterou jsi svym egoistickym moderovanim bez naznaku empatie zprasil tak, az jsem ji musel smazat .... dobry rano. Nemam cas. Vojensky rezim, znas to. Asi si to hodim.
17.12.2017 - 23:27 | Filtr
(Býk) Onirique
U mne hodně záleží na mojí náladě a protějšku. Za normálních podmínek se téměř nikomu nepodaří můj egometr vytočit do červeného pole...obranné štíty jsou zaplé naplno.
Jakmile se ale špatně vyspím, to už je jiná. Tehdy si moje egíčko užívají kolegové v práci. Hlavně ten můj nejbližší, když si včas nevšimne, že je něco špatně, má smůlu...
17.12.2017 - 21:14 | Filtr
(Ryby) MG34 » player
Ego v pubertě (i v té zastydlé :3:) se nepočítá.

Egometr skutečně dospělého člověka (ve smyslu anglického slova "mature") je nastavené na mnohem menší citlivost. Měl by něco vydržet...
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »