Egometr


17.12.2017 - 15:46
(Ryby) MG34
Egometr
V komunikaci s ostatními lidmi si buď vůbec na nic nemusíme dávat pozor - víme, že jejich "egometr" nemáme šanci vytočit do červeného pole (typicky lidé se silnou sebereflexí a zadravým přístupem k životu) - anebo naopak si na to musíme dávat dost velký pozor (typicky lidé s různými poruchami osobnosti anebo s nějakou určující mocensky-společenskou funkcí), protože explodují při prvním náznaku zásahu.

Tohle si tu teď budu rozvíjet a pak to dám do příslušné souvislosti. Diskuze možná, ale omezeně. Můj blacklist je celkem dobře nastavený, takže není nutné se obávat reakcí notorických "ke všemu musím něco napsat, jen abych byl(a) vidět". Pište pouze kdo k tomu má skutečně něco zásadního anebo vás to prostě silně oslovuje.

EDIT: jednotky na egometru budou nejspíše objemové (resp. "prostorové", kde prostorem je i nehmotná oblast) a rozlišují se v klidovém a ve vytočeném stavu - jedná se o velikost hájeného osobního prostoru

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
22.12.2017 - 10:58 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"Co máš proti chladnému neveselému světu?"


Chladný neveselý svět si představuji takový, kde je všechno vidět, žádný prostor pro odhalování, fantazii a vtip. Možná bude taková budoucnost, co já vím? Momentálně jsem ráda, že žiju v tomto čase, kdy jsou různé skryté triky a podprahovky, a když to člověk je schopen odhalit, může si s tím hrát.

Mně se včera zalíbil slogan " Třeboňský kapr s rodokmenem ". Protože mám nemilou zkušenost, že mi při okamžité reakci kdysi vyprskla nudle, tak jsem použila sebekontrolu a smála se nad představou řízku s vlaječkou rodokmenu decentněji. Tohle chci zažívat, protože mne to baví
22.12.2017 - 10:06 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Uz zase?
Jsem Te precenil. To neni divadlo. Toho jsem se obaval.
22.12.2017 - 09:27 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Nechcu, aby smažku komunikace se mnou bavila, tzn. odemne milosti nečekej.

...a odmítám nést zodpovědnost za nějaké tvoje propady ze (zdánlivě) překonaných záležitostí - máš povolený Internet? Zjevně máš. Chodíš s kůží na trh? Zjevně chodíš. Takže musíš počítat i s tím, že ti tu kůži někdo poplive.
22.12.2017 - 09:12 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Dekuji za rady. Ale to se tez stalo, nechapes, ze jsi zamotany v bludnem kruhu? Radis mi rady dopredu k zalezitostem, ktere jsem prekonal a hazes mi s tim zpet. Jsem preinformovany tymtez, co tu rozebiras a hladas v tom pravdu, ktera tam neni a uz si troufas soudit jine. Nemam sebehodnoceni nastavene prevazne na reakce okoli, to vsak neznamena, ze je neprehodnocuji. Moudrost nejde s inteligenci ruku v ruce. Fakt mi bavi s Tebou komunikovat jen v okamzicich, kdy se nepovysujes. To je rozumna rec. V jinych pripadech pouziji znovu zraloci zpusob reseni konfliktni situace a stoji mi to hodne energie rozohnovat me hranice. A vim, ze oba hrajeme navzajem vedome divadlo. Nekdy mi to bavi, jindy je to trapne....
21.12.2017 - 21:13 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ty pojmy malý/velký jsou především irrelevantní, takže je úplně jedno, jestli jsou relativní nebo absolutní.

Egoismus je sice přirozená lidská součást (stejně jako u zvířat), ale jen člověk se nad něj dokáže povznést (když nepočítám pudové zvířecí neegoistické jednání, směřující k zachování rodu nebo skupiny)

ten zbytek o kancelářích (a "zlu") ignoruju, to jsou asi nějaké tvoje chiméry - zlo (ať už je relativní nebo abosultní) rozhodně nebude (jen) nezvládnutá emoce
21.12.2017 - 21:05 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Ty si hlavně zapamatuj to o přerostlé velikosti tvého osobního prostoru - až budeš zase někoho trollit anebo uhánět, aby tě neodsoudil jako smažku.
21.12.2017 - 21:02 | Filtr
(Ryby) MG34 » Buh je tlak
Ano, krátkodobý výkyv ještě není porucha osobnosti, ale prostě jenom porucha (ve smyslu zrovna je na signálu porucha, vlní se obraz v televizi).

S posledním odstavcem nesouhlasím - někdo třeba může žít svou afektovaností - tím se to vyvrací. Lepší je zde použít tu velikost osobního prostoru - ta je naprosto objektivní míra, včetně pulsování-rozpínání při "záchvatech"/poruchách.
21.12.2017 - 20:55 | Filtr
(Ryby) MG34 » tajga
Až na poslední větu máš možná víceméně pravdu - to všechno se musí při "měření" zohlednit. Podle typu přepnout ten "měřák" na jinou stupnici.

I když... pokud "měříš" v tom vytočeném stavu, tak možná ne - tam jsou si "všichni rovni" - odhaleni až na kost.

A co ten osobní prostor? Ten je celkem objektivně měřitelný...
21.12.2017 - 20:38 | Filtr
(Blíženci) tajga
Jsou duševní poruchy, které se vyznačují tzv. nízkou závislostí na odměně (typicky schizoidní), tzn. přízeň, nebo nepřízeň ostatních je jim celkem lhostejná, takže je do červeného pole vytočit moc nejde, což je ale spíš než projev zdravě nastaveného ega, součást jejich poruchy.
A potom jsou lidi, kteří mají naopak sebereflexi hodně nízkou a díky tomu oplývají sebevědomím, které je činí málo zranitelnými a urazí se těžko. Naopak jsou jiní, kteří jsou si vědomi svých nedostatků a pokud se jejich slabiny někdo dotkne, můžou zareagovat nepřiměřeně, jinak ale můžou mít ego (myšleno pocit vlastní důležitosti) mnohem menší než ti s vysokým sebevědomím a nízkou sebereflexí. Takže na tenhle způsob měření ega bych moc nevsázela.
21.12.2017 - 19:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Já bych stavy, které popisuješ třeba vůbec nehodnotil jako poruchu osobnosti a to zejména z toho důvodu, že ego chápu jako dynamickou, proměnnou strukturu. něco jako balónek, který se nafukuje a opět splaskává.
Porucha osobnosti je spíš klinický terminus technicus, který navozuje pocit nevratného nebo obtížněji řešitelného poškození organismu směrem od původního, zdravého stavu, který ale není přesně definován.
jak si můžeme dnes všimnout, stávájí se některé rysy typické pro "porouchanou společnost" normou a tudíž je nejen hůře definovatelná zdravá norma, tak porucha od této normy.
Dále, to že někdo vykazuje stavy narušené osobnosti neznamená, že je vykazuje trvale a při každém takovém podnětu. osobně si myslím, že opět většina lidí je schopna obou způsobů těchto reakcí, ale rozhoduje se jen v závislosti na tom, co je pro ně v danou chvíli zajímavější nebo snáze dostupnější, jestli afekt nebo sebevláda.

jednoduchým ale možná i zjednodušujícím měřítkem bych pak viděl míru rozporu mezi tím, co žiju a tím, nakolik jsem schopen se s tím ztotožnit.
pokud je tento rozpor obrovský, bývají i velmi rozdílné ve smyslu výkyvů reakce ega. pokud je tento rozpor umenšený, bývají reakce ega uměřenější.
21.12.2017 - 17:15 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Svuj Tebou stanoveny ukol jsem splnil. Bud ziv a zdrav.
P.S. Tvuj osobni projev se mi hnusi, prijde mi hodne ulysny. Lez vedle protireceni si. Mluvim jen o Tvem osobnim projevu, ne o nastudovanych vecech.
21.12.2017 - 14:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
pojmy malý a velký jsou v tomto smyslu velmi relativní
člověk má tendenci přivlastňovat si pro sebe to lepší
a čert se přitom směje
nejvíce zla a egoismů se přitom schovává v latentně uspaném egu bez viditelných projevů které jen číhá na svojí příležitost
člověk homo sapiens alias moudrý neoplývá zrovna moc tím co lze nazvat nepřítomností egoismu je to naše přirozená součást
to že někdo chrlí oheň nic moc zas neznamená jde se tomu bránit
opravdu brutální projevy egoismu jsou obyčejně skryté neviditelné dějí se v klidných kancelářích plánují se v politbyrech
síru dští jen vykonavatelé né plánovači a stratégové lidské hrůzy
lidské zlo v projevu (nezvládnutá emoce) je už jen ventil který dávno předtím prasknul
většina síry a lávy bublá v klidu pod povrchem tak je tomu u většiny lidí
21.12.2017 - 14:29 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
většina lidí má svůj filtr prostě nastavený na defaultních hodnotách
21.12.2017 - 14:28 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
No to je právě naopak - v té hospodě to nejsou malá smířená ozubená kolečka, ale naopak latentní generalové, kteří se bohužel ocitají v první linii, ale rádi by byli někde na štábu.

naopak ten někdo nahoře u moci, tam může být také "omylem" - bylo by mu dobře i jako ozubenému kolečku

vezmi si takového Ratha - člověk by řekl, že si nic dokazovat nemusí, byl nahoře, ale opak je pravdou
21.12.2017 - 14:24 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
"Nikoho jsem se na žádné takové právo neptal. Prostě tě odsuzuji. Společenská korektnost a některé křesťanské principy jsou mi cizí."
- tak konkrétně za tohle se "zodpovídat" rozhodně nikdy nebudu - naopak si myslím, že jestli vůbec existuje nějaké "závěrečné životní zúčtování", tak se budou zodpovídat ti, kdo takovými bláboly o "nesoudění" obtěžují ostatní :3:

A vůbec, proč ti to tak vadí, když podle tebe samotného za to jednou "zaplatím"? :3:

Máš ten svůj osobní prostor nějak moc nafouknutý, když máš i z toho mála pocit, že ho napadám. Nicméně zase - potvrzuješ tím moji teorii - enormně nafouknutý osobní prostor - to jde ruku v ruce s natočeným egometrem.

A to vlastně není vůbec špatný nápad pro část definice - velikost osobního prostoru jako jedna ze stupnic egometru. Takže na stupnici by mohly být třeba tyto položky:

Zakazuji druhým lidem, aby mi vulgárně nadávali vers. každý si může o mně říkat co chce
Zakazuji druhým lidem, aby mne veřejně soudili vers. každý mne může veřejně soudit jak chce
Zakazuji lidem, aby se mi drze dívali do očí vers. každý se na mne může dívat jak chce
atd.

No, v tomhle je náš vztah značně nevyrovnaný - tobě ty věci vadí a mně nevadí. A tobě to nestačí? Co bys ještě chtěl? Chtěl bys, abych řekl, že ten s velkým egem su já a ten s malým egem seš ty? :5:
21.12.2017 - 14:19 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
"Když si někdo o sobě moc nemyslí a žije si svůj život nicotného ozubeného kolečka v soukolí, těžko ho něco může ohrozit, aby z toho spadl do emocí."

s tím moc nesouhlasím.. kolik je po hospodách malých nicotných ozubených koleček co se dennodenně u píva rozčilují nad tím jak to dělaj ostatní blbě a jak by jim oni ukázali případné rozbili držku

spíše bych řekl, čím větší "nula", tím větší (při vší své "samozřejmé" skromnosti) přesvědčení o své velikosti
ti opravdu velci si naopak nic dokazovat nemusí
21.12.2017 - 14:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
to je jasné že většina jsou vždy jen bolševici
s tím bafáním je to věc nastavení citlivosti filtru
21.12.2017 - 14:13 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Petroselinum, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Domýšlivost egoismu popisuje osobu, která chce získat hodnotu pro vlastní servírování motivaci a brát v nadměrném množství prostředků, než jaký mu dává zpět k ostatním. Obvykle se jedná o akce spojené s odebráním energie, času a zdrojů a je doprovázena s velmi nízkými etickými normami a zobrazování nízké morální povahové vlastnosti.? :3:
21.12.2017 - 14:05 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
No a proč u mne "cítíš" věci, které nejsou pravda (a pak mi je podsouváš)? :5: Nemusíš mi odpovídat - odpověz především sobě, ale poctivě.

Ani já svědomí nepovažuji za ego. Ale za součást ega samozřejmě ano - jsou to jen nějaké vzorce, to svědomí - jsou poplatné morálně společenskému klimatu - někdo má špatné svědomí z krádeže, protože krádež je v jeho kultuře považována za "hřích" a někdo to vůbec neřeší, protože jeho kultura pojem krádež vůbec nezná...

Poslední odstavec jsem nepochopil - zase to vypadá, že mi něco podsouváš. Ale souhlasím, že tato diskuze není pro tebe. Jsi na to už moc stará, jaks napsala - bez urážky, beru to pragmaticky.
21.12.2017 - 13:58 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ano, ten termín jsem nedefinoval moc přesně a vím, že hodně přispěvatelů ho chápe ještě jinak než by to mé (byť nepřesné) vymezení vůbec umožňovalo.

Pro začátek mi to nevadí, ale postupně se pokusím to napravit. No, jako past na smažky to funguje, tak alespoň něco.

Jde mi o to, že člověk se (když je člověkem) snaží o celkem objektivní přístup. Ve chvíli, kdy se postupně vytáčí, tak tento objektivní přístup opouští a vrací se ke svému (zvířecímu) subjektivnímu přístupu (a já to vnímám tak, že přestává být člověkem).

Snažím se směrovat k tomu, že velké ego se velmi snadno cítí ohroženo (je tolik věcí, na které se dá nachytat) a sklouzává tímpádem do emocí. Malé ego ne. Když si někdo o sobě moc nemyslí a žije si svůj život nicotného ozubeného kolečka v soukolí, těžko ho něco může ohrozit, aby z toho spadl do emocí.

Egoismus je úplně mimo tuto diskuzi (ten význam), ale právě tam směřují ti, co to nepochopili.
21.12.2017 - 13:45 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Já se nepotřebuju prosadit, být zajímavý - to není moje priorita, jen někdy možná prostředek, jak si ty "zajímavé" (to je fakt dobrý eufemismus...) uklidit z cesty. Já potřebuju hlavně poznání, nezatížené subjektivními nesmysly.

Přeřvat ostatní na "netu" je snadné - kam klikneš, tam na tebe něco vybafne. A to, co hledáš, musíš hledat někde dost v skrytých koutech. A hodně (přínosných) lidí to nenajde a nespojí se s ostatními nebo z překřičené místnosti znechucené odchází.

S tím většinovým názorem - nalejme si čistého vína - většina jde bez většího přemýšlení za těmi křiklouny, protože na to jsme stavění.
21.12.2017 - 11:39 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Ja jsem se odsoudil sam a za sve ciny si nesu zodpovednost.
Jsem rad, ze si uvedomujes, ze se jednou budes muset zodpovidat za toto:

Nikoho jsem se na žádné takové právo neptal. Prostě tě odsuzuji. Společenská korektnost a některé křesťanské principy jsou mi cizí.

a me se to vubec nedotklo, jen jsem nad Tebou pocitil smutny soucit. A kurva. Uz to slovo obsahuje cit. Takze spatne. Promin, nechtel jsem napsat litost. Tu nemam moc rad. Smaz me, jasne. Eliminuj! Zapomen na to, kdo Te k teto diskuzi privedl svym projevem. Je to jen Tva diskuze!
Tohle povazujes jako vyhruzky fyzickeho nasili? Promin, ja tam nic takoveho nevidim. Je to jen peakticka rada k zamysleni se drive, nez mi neco chces rici.

Takze jednu moji botu uz mas v prdeli a tu druhou si strc do Tve nevymychane drzky.

Tu prvni botu jsem Ti tam narval v sebeobrane, protoze jsi me posral.

P.S. Vulgarismy pouzivam nerad, ale po predchozich pokusech slusneho projevu jsem si pripadal jako preskakujici gramofonova deska a tento obranny mechanismus nefungoval, proto jsem z plouzaku preskocil na emocore a jasne zapalil hranice selskou mluvou. Nejde o to, ze bych Te napadal, jen si chranim osobni prostor, ktery mi napadas Ty svymi predzaujatostmi a prozitymi zkusenostmi s jinymi a to se opravdu netyka me osoby.
21.12.2017 - 10:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No myslím že aj ty obhajuješ iba to čo uznávaš ty, ved o tom by mala byť diskusia. Prečo to podsúvam? - lebo to tak cítim.
No a nebavíme sa o stejnom egu - ja svedomie nepovažujem za ego, takže naozaj to vnímame inak.
Neverím že by to bolo možné aby boli až tak flegmatický, - ani mňa nevytočí už nič u človeka u ktorého už nemám čo hovoriť a vteda ma ten človek už nezaujíma a ked ma nezaujíma tak ani neriešim čo robí či hovorí. No ak by sme takto všetkých ľudi brali tak vlastne až vtedy by prekvitalo ego.
Prepáč že som vstúpila do diskusie, naozaj neviem veľmi pochopiť o čom točíš a čo vlastne chceš od besedujúcich počuť - ak súhlas tak ja ho nemám. Naozaj vnímam ego aj človeka inak ako ty. Takže veľa zdaru s tou čistou flegmatickou povahou - verím že výbuchy nebudú v nepravú chvíľu.
21.12.2017 - 10:37 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
stálo by asi i zato popřemýšlet o rozdílu mezi egem a egoismem
samotné ego má v naší kultuře nejméně dva významy
jeden obecně vžitý že se jedná o něco špatného, narcisistního
druhý je psychologický jungiánský význam který však nabývá charakter zcela opačný

studijní materiál
http://diskuze.najdise.cz/prispevek…
21.12.2017 - 10:30 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
tak to já jsem na tom líp ručička egometru ukazuje celkem hódně vysoko už dlouho na tom pracuju a myslím si že i poměrně úspěšně, mít malé ego je myslím si dost blbý..k ničemu
podle mně ego zdravého člověka má být co nejvyšší, lidé s malým egem nejsou ani atraktivní zajímaví neumí se prosadit ani bavit prostě nic moc tvoří jen ten "ocas", křoví
to je takový zajímavý obrat uřvaní lidé kteří přehluší ostatní tomu však nerozumím jak se lze na netu kde neexistuje tlačítko volume nechat přeřvat
přece to když se skupina připojí k většinovému názoru neznamená že člověk byl přeřvan
znamená to jen to že většina má odlišné smýšlení
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »