Astrologie a náboženství???


22.01.2014 - 16:27
(Štír) Fuuu
Astrologie a náboženství???
Astrologie jako klasická esoterická disciplína...je podle vás slučitelná s náboženstvím? Konkrétně mám na mysli křesťanství, z něhož vychází evropský kulturní kontext. Může být křesťanské paradigma s astrologickým pohledem na svět v souladu? Nebo jsou výrazně v rozporu? Jak to vnímáte vy? A proč? Já za sebe v tom zásadní rozpor necítím, ale nejsem teologicky nijak zběhlá... a navíc...moje silné Váhy by všechno viděly ráda v souladu, i to co v souladu třeba není :63:Těším se na vaše názory...

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
23.01.2014 - 21:20 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Namchan
To je opravdu nesmysl co říkáš.
V astrálu nejsou stejné zákony jako tady na zemi a v duchovnu platí zase jiné, duchovní zákony. V každé sféře platí jiné zákony tedy zákony té sféry ve které se nacházíš.
Nikdy nemůžeš uplatňovat stejné zákony v různých sférách protože duchovno funguje naprosto rozdílně od astrálu a ty dva nemají nic společné s pozemským životem.
Například zákon co zaseješ to sklidíš je významově duchovní zákon, vztažený na pozemskou činnost setí a sklizně coby polních prací což zase odpovídá hmotné pozemské úrovni.
Tudíž to máš celé dopletené pleteš hrušky s jabkama.
23.01.2014 - 21:11 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Fuuu
no vždyť jo, že to zůstává v té mentální rovině, myslím že si rozumíme, že nebe a země coby zeměplocha kde fyzicky žijeme jsou dvě rozdílné entity a je tedy rozdíl mezi tam a tady. Že tady dole ve světských oblastech je to určitě pro nás jiné, než kdybychom žili nebeské světy. Takže pro nás prostě neplatí že jak dole tak nahoře. To je celá myšlenka která dává tomu výrazu teprve smysl. Když pochopíme, že vyjadřovat se ve smyslu citace Herma Trismegista je podobné jako říkat slova Ježíšova a myslet si že jim rozumíme. Ano rozumíme ale jen ze své úrově, té rozumové. Ale nerozumíme jim do hloubky, skutečně, jen povrchně totiž mentálně. A to je jako kdybychom o tom jenom četli. Tak to je vše co jsem tím chtěl říct. :37:
23.01.2014 - 17:54 | Filtr
(Panna) Namchan » Bosch
Jak nahoře tak dole je přirovnání pro velkou jednoduchost základních zákonů ve stvoření, které lidé dnes nejsou schopni právě pro tuto jednoduchost pojmout.

Např. základní zákon, že to co zasejí se mi mnohonásobně vrátí... o tomto zákoně nikdo nepochybuje, pokud jde o jeho fungování ve hmotě.

Jenže jak nahoře tak dole. Tedy i v astrálu i v duchovní sféře i výše to platí stejně. Tedy to co člověk vytváří svými myšlenkami a city je vlastně ona setba, která mu přinese znásobenou sklizeň, která mu posléze vytvoří podmínky k prožívání ve hmotě (při. ve vyšších sférách). Tato sklizeň pak protéká již zmíněnými průplavy hvězd.

Takže tak jednoduše a neúplatně a dokonale jak fungují zákony nahoře u Zdroje, tak to je i dole.
23.01.2014 - 17:52 | Filtr
(Štír) Fuuu » Bosch
Nejde o to, že se počítáme za mudrce, když se hlásíme k této větě.... a nejde ani o to, že bychom se považovali za ty, kteří dokáží obojí sloučit....spíše jde o to, že mezi nahoře a dole vidíme analogii, zrcadlení...o tom je podle mě ta věta :3:
23.01.2014 - 17:41 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Fuuu
Jak v nebi, tak na zemi, jak nahoře, tak dole... v tomto si myslím asi rozumíme tady všichni :62:

Všichni ne. :4: Já se mezi mudrce zatím ještě nepočítám. Ale pozdravujte ode mně Herma Trismegista když si s ním tykáte. Pro mně zůstává věta "jak nahoře tak dole" záhadou. Nesloučil jsem tyto dvě oblasti tak abych to mohl tvrdit a patřit tím mezi chápající tuto tak samozřejmou pravdu. :3:
23.01.2014 - 17:34 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Argyll
Podle mě: "jak v nebi, tak na zemi".

..je pouze rétorická věta. Je reálná jenom pro ty kdo oblast "nahoře" dosáhli taky reálně. Pro drtivou většinu populace je to jen a pouze rozumové přitakání něčemu, o čem nemají vůbec žádnou představu. Proto zůstává pro všechny zde na zemi žijící oblast nebe uzavřena, až na malé výjimky. Ti kdo můžou s klidnou myslí říkat "jak nahoře tak dole" jsou vyvolení k tomu aby žili božský život a jsou známí jako mudrci.
Ale budiž ti přáno jistě se to týká i tebe když tak samozřejmě tvrdíš že nahoře i dole je to stejné. Asi jsi tam nahoře už byl, že?
23.01.2014 - 16:29 | Filtr
(Štír) Fuuu » Argyll
Moc díky za historický exkurz, těch křesťanských ctitelů astrologie bylo určitě hafo a je fajn žes tady některé zmínil...

Souhlasím, že za svou reputaci si mohou astrologové tak trochu sami...na druhou stranu astrologie asi vždycky bude pro většinu lidí jaksi "podivná" a "pochybná" disciplína... a tak to mám být...mě totiž celkem děsí představa že by se astrologie rozšířila nějak více masově :43:

Jak v nebi, tak na zemi, jak nahoře, tak dole... v tomto si myslím asi rozumíme tady všichni :62:

A ještě když zmiňuješ ty katolíky...tak asi trochu jinak to budou mít evangelíci, kteří se drží přísně evangelia a uznávají jenom to, co je psáno v Bibli... a prý udájně právě v Bibli lze najít kokrétní pasáže, které hovoří k astrologii...proč astrologie ano nebo naopak proč ne...ale které konkrétní to jsou, to netuším :6:
23.01.2014 - 11:38 | Filtr
(Panna) Namchan » Argyll
Není důvod oddělovat náboženství a astrologii, hvězdy přece také stvořil Stvořitel. Některé věci byly kdysi zakazované a poté zaznamenané i v bibli. Zakazované tehdy byly, protože tehdejší zralost lidi by neumožnila správně astrologii použit a místo požehnání by přinesla jen škody. Ostatně dnes to není o mnoho lepší. Z tohoto důvody byly mnohé věci zapovídané.
Vše ve stvoření má smysl a hvězdy jsou nástroj pro výkon karmy, kterou si člověk zasel. Tedy hvězdy jsou průplavy, kterými protéká k člověku jeho karma. V tom vidíme i dokonalou spravedlnost na rozdíl od těch, kteří tvrdí dogmaticky, že je takové či onaké záření na nebi a proto jsi takový a nebo se ti stane to či ono.
Pravý astrolog by musel být i jasnovidný, aby viděl zda oním zářením na nebi skutečně protéká k dotyčnému jeho karma, protože aspekty mohou klidně běžet naprázdno, ať dobré nebo zlé záření... postavení hvězd jen řídí a časuje rozuzlovaní karmy jednotlivce i národů.
Ovšem v dnešní době, kdy zlo převládlo na zemi a vše se urychleně rozuzluje je tedy velký předpoklad, že se mnohý astrolog trefí ve výkladu negativních aspektů, protože ty teď běží naplno.

Takže hvězdy jsou nástroj tohoto stvoření. Byly ovšem zakazované těm co neuměli s nimi zacházet a dělali mnoho škod. Škody ve smyslu nesprávných předpovědí a tím se mnozí slabí jedinci tomu podrobili a při představě že mají zrovna negativní záření se vnitřně hroutili a tímto stavem si mnohdy skutečně přivolali neštěstí a pod. také se mnozí stávali nesamostatní a chodili se radit k astrologovi s kde jakou prkotinou.
23.01.2014 - 11:30 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Fuuu
Jo, to dava smysl.
Tak az budu chtit zase neco vysvetlit, prijdu za Tebou :27: :62:
23.01.2014 - 10:35 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zajímavé téma...

Předně - všichni ti horlivě nábožní astroskeptici zjevně nikdy neslyšeli o tom, že slavné postavy středověké a renesanční astrologie byly katolíky: Johannes Müller von Königsberg zvaný Regiomontanus - tvůrce dodnes užívaného systému domů a katolický kněz; dále Jean Baptiste Morin, tvůrce systému domů Morinus - on sám ve službách biskupa buloňského, který se též zabýval astrologií. A také renesanční papeži: Sixtus IX., Julius II., Leo X., Pavel III. - všechno ctitelé astrologie. Postoj církve vůči astrologii byl v různých dobách odlišný, ale přesto je zajímavé, že se skepticismus současné církve opírá především o vědecké poznatky uplynulých desetiletí.

Takže úplně první věc, kterou bych uvedl na pravou míru: pokud ty bohumilé ovečky odsuzují astrologii jako snůšku pověr, vyjadřují tím spíše své osobní mínění, nikoli oficiální postoj církve. Ten vůči různým divinačním metodám, které chtějí "vidět Pánubohu do kuchyně" asi nikdy nebude úplně vstřícný, ale přiznává astrologii místo pod sluncem. Já vždycky říkám: hodit 1 miliardu katolíků do jednoho pytle je nesmysl. Zas nadruhou stranu - vůbec se těm astroskeptikům nedivím, když si člověk občas čte ty hlody o Štírech, Plutách a Lilitách... :4: jinými slovy za svou reputaci si astrologie a zejména někteří "astrologové" můžou sami.

Zaznělo zde, že teologie operuje více s nebeskými koncepty, kdežto astrologie více s pozemskými a pokud by z toho mělo vyplývat, že obojí je obtížně slučitelné, tak tomu nevěřím. Podle mě: "jak v nebi, tak na zemi". Pozemské přírodní zákony jsou hrubším projevem zákonů jemnějších a vyšších světů, ale princip zůstává zachován - to je ale zase moje víra vycházející z mé obliby novoplatonismu.

A i moje Váhy by všechno rády viděly v souladu, takže bych se nebál hledat analogie a mosty mezi čímkoli (samozřejmě pokud bude výsledek alespoň trochu vkusný, že? :4:) Hledání podobností, souvislostí zjevných a skrytých, to je jeden z nejzábavnějších aspektů hlubšího poznávání existence a pokud by mi v tomto bránily jen čistě ideologické důvody, asi bych je brzy vyprovodil za dveře. :1:
23.01.2014 - 07:30 | Filtr
(Štír) Fuuu » Jan1na
A tohle já zase celkem chápu, že se každý člověk prostě může otevřít jen něčemu a najde přístup jen k něčemu....kdyby se otevřel všemu možnému, mohlo by ho to totálně zaplavit...
23.01.2014 - 07:25 | Filtr
(Štír) Fuuu » Loen
jj, rozumím...co chtěl básník říct... a myslím že zcela podobně jsem to předtím pochopila i od tebe :15:
23.01.2014 - 01:09 | Filtr
(Rak) Loen
Jinak Alčin drobný religionistický koment (prej furt nemůže přispívat do diskuzí nebo co :4:)

"jakože astrologie a křesťanství stejně vycházejí ze stejného principu snahy o vyjádření univerza - a veškeré to další, co je na to nalepené, už je jen souhrnem všech lidských snah to nějak pojmenovat..."


PS: no toto sem se jaksi snažila taky vyjádřit, ale bylo mi řečeno, že je to z mého prvního příspěvku patrné jen na začátku a pak sem se do toho totálně zamotala - takže to musel rozmotat retrográdní merkur :61: :75:
22.01.2014 - 21:24 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Fuuu
Aha, to s tim brachou me nenapadlo.
Ale ja ke krestanstvi a nabozenstvi taky nemam daleko. Jen jsem proste nenasla takového farare, ktery by me zaujal a ktery by me "donutil" chodit do kostela pravidelne.
I kdyz o tom to samozrejme není.
Proste verim, ale "po svém".

Bracha ma neptun ve 12. dome a Jupiter v rybach, ono to u nej primo smeruje k vire.

......
Ono to není tak ani o tom presvedcovani s tim brachou. Ja uz taky prestala, davno. Vlastne poslední dobou uz ani o astrologii s ostatnima mimo najdise nebo mimo bandu od Lenky moc nemluvim. Prestalo me to nejak bavit nebo co.

Chtela jsem tim rict neco jiného. Jak muze někdo uvolnit mozek a pustit si tam nevědeckou viru a na jinem miste je uvolnit mozek pro ne tak tezke. Tohle je pro me nepochopitelne.
Predstav si, ze jedna jejich kamarádka dokonce veri astrologii. Je evangelicka a veri astrologii. Trochu jsme si o tom popovidali. A ta zas pro zmenu je neschopna "uvolnit" mozek vuci homeopatii. Nejak jsme se k tomu u brachy dostali, kdyz tam ona byla na navsteve a ona mi hned zacala vysvětlovat, ze v homeopatickym leku není zadna ucinna latka, ze to je podvod, ze tam je jen cukr atd. atd.
Chapes??? Me to prislo tak strasne k smichu. Ma viru = Boha, dokonce veri astrologii, ktera se taky neda dokazat (tahle kombinace je pro me dost velkej pokrok a navíc je to brachova kamoska, coz cumim :16:), ale pro zmenu se me ona snažila presvedcit, ze homeopatie nefunguje a snažila se mi rict ohledne homeopatik "vedecke" argumenty, které samozrejme znam.
Mazec! Na jedne strane mozek uvolni a na te druhé není schopna.
Nevim, co si z toho mam vzit a jestli mi to ukazuje i neco o mne, kdyz nad timhle tak zasnu a proste NECHAPU! :39:
22.01.2014 - 20:56 | Filtr
(Štír) Fuuu » Loen
No já myslím, že ačkoli nejsme ani jedna kovaná :4:...tak jsme to rozebraly celkem hezky :20:

A třebas nám k tomu ještě něco připíše astroteolog Honza :3:
22.01.2014 - 20:54 | Filtr
(Štír) Fuuu » Jan1na
Děkuji za obsáhlý příspěvek, se mi moc líbí, jak jsi to hezky rozčíslovala :4:...

To cos popsala v prvním bodě...se váže k tomu, proč jsem založila tuto diskuzi...většina praktikujících křesťanů totiž opravdu odmítá astrologii jako hříšnou, pohanskou atd...což mi přijde strašně černobílé...ale je pravda že výjimky existujou :32:

K tomu tvému druhému bodu...když se hold povede farář, tak se prostě povede farář :4:...to je fajn...jen mě napadá, že je zajímavé... že oba jste s bráchou vyrůstali ve stejném polokřes´tanském prostředí... a on z něho našel cestu k evangelictví, ty zase k astrologii...už to samo o sobě svědčí o tom, že obojí od sebe zas tak daleko mít nemůže :3:

A pokud jde o tvoje zatřetí...rozumím...já už jsem přestala někoho o astrologii přesvědčovat, jelikož pak člověk je spíš za blázna...já to beru tak, že né každý prostě může mít k astrologii přístup...stejně jako já třeba nebudu mít nikdy přístup k fyzikální chemii apod. :16:
22.01.2014 - 20:51 | Filtr
(Rak) Loen » Fuuu
no já se právě taky necítím být kovaná v záležitostech ega ne-ega :61:
a myslím že sem se do toho docela zamotala :32: - jen sem chtěla říct, že ego vzniká z touhy "duše" se definovat...
22.01.2014 - 20:41 | Filtr
(Štír) Fuuu » Loen
Ano, souhlasím, tomuto rozumím...nadhled je důležitý...

Já jen myslím, že prostě není nutné vzdávat se fomulací typu...já mám Slunce ve Štiru a to se projevuje tak a tak...je to prostě popis nějaké konkrétní reality, proč ne takto...já v tom nevidím nic extra egoistického, co by halilo do iluzí a odvádělo od Boha...

Ale to už se dostáváme do diskuze o egu a ne-egu...a na to já si už moc netroufám...jelikož v tom se necítím úplně kovaná :6:
22.01.2014 - 20:40 | Filtr
(Rak) Loen » Jan1na
no... já se poslední dobou cítím jako by mi vysublimoval mozek... takže si říkám, jestli vůbec vím co to tu plácám... :61: (fraktál ještě pobírám... ovšem měla bych se místo odosobňování asi vrátit na zem... )
22.01.2014 - 20:18 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Loen
fraktal fakt nechapu...
ale mozna je to jen tim, ze me boli hlava :16:

anebo uz jsem totalne zblbla..
poslední dobou si zkousim zopakovat vyrokovou logiku, jestli vam to nekomu neco rika..
videla jsem to naposledny na stredni

a mozna muj mozek je z toho uz totalne zpitomelej :16:
22.01.2014 - 20:13 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Jan1na
Chodi na bohosluzby do mistniho evangelického kostela v orlickych horach. Mezi nama, ten farar je tak desnej sympatak a ma tak fajn kazani, ze bych z fleku taky chodila pravidelne do kostela, pac to tam maji desne fajn. Panuje tam neuveritelne domacka atmosféra, nic takového jsem v zadnem krestanskem kostele nezazila a navštívila jsem jich spoustu. V tom krestanskem je to takove všechno desen neosobni. Ale je fakt, ze jsem zadnej malej na vesnici nenavštívila. MOzna by to taky bylo o necem jinem.
JO a ten farar je mimo jiné podle sympatak i diky tomu, ze je zenatej, ma 4 deti, kamaradi se s brachou a i jeho detma a je takovej "normalni". I ja si s nim tykam.
Jednou jsem se ho ptala, co rika na astrologii a prohlásil, ze na to samozrejme neveri. Zajimave. A dal jsem o tom nejak nepolelmizovala. Nechtelo se mi..

a pomalu se dostavam k tretimu bodu
3) rodina myho brachy se samozrejme diva na me a na mou astrologii trochu jak na blazna.
ze prece neco tak silene nevedeckyho (bracha kozoroh, svagrova kozorozka) nemůže fungovat.
Jakoby si nebyli schopni uvědomit, ze nabozenstvi je taky na nevedeckem podlade.
Ale to oni povysujou na neco jiného. To je proste svata věc a neco jako astrologii s tim prece nemuzu srovnávat.
I když by stacilo jen trochu "uvolnit" mozek a pripustit, ze by astrologie prece jen mohla fungovat.

Proste nechapou, ze astrologie i nabozenstvi jsou obe tak trochu o vire. Bud veris anebo nevěříš.
Dukazy moc nejsou.

Tak to je zatím vse, co me prozatím napada...
22.01.2014 - 20:06 | Filtr
(Rak) Loen » Fuuu
právě že jo... (v první řadě nikdy nic dokonale neodegujeme :4:)... ale pokud se k těm výstupům nebudeme upínat jako "toto jsem já" (podle mě to nás brzdí a halí do iluzí) ale budeme to brát s nadhledem... (teď se mi tu zrcadlí tento princip, abych něco odkryla... a dostala se blíž k sobě - ale ne k sobě "egu")
22.01.2014 - 20:06 | Filtr
(Ryby) Jan1na
Tak k tomuto tematu mam par postrehu.

Tak za 1)
jedna ma byvala kolegyne (rybka) byla hluboce verici a jednu dobu ji i hodne bavila astrologie. Pak se zeptala kneze v kostele, kam pravidelne chodila na bohosluzby, co on rika na astrologii a on na to, ze astrologie samozrejme neexistuje a snad ji naved i na neco v tom smyslu, ze zabývat se astrolotii je snad neco jako hrich, pac astrologie se i trochu snazi osud člověka ovlivnit (nebo tak nejak uz nevim presne) a ze krestan musí byt zcela odevzdan Bohu a to co chce Buh. A tak mila rybka, zacala pote tvrdit, ze na astrologii neveri, pac samozrejme nechtěla byt proti Bohu.
Ono stejnak byla takovy "zvlastni" pripad. Jedno z prikazani zni: Miluj sve nepratele. A ona se tak snažila. K jedne z nasich kolegyni se nechovala uplne hezky, proste ji nejak zvlast nemusela a přitom tvrdila, ze ji ma rada proste jako všechny ostatní.
Proste se neuveritelne snažila Bohu zavděčit, i když to jaksi nebylo autenticke a ja ji to neverila... zvlastni...

za 2) muj bracha se prizenil do evangelicke rodiny a ac my byli napolo (tatka je neverici, mamka křesťanka) vychovavani v krestanske vire, tak je z neho evangelik.

.....
odbouchnu to, ale hodlam pokracovat, mam strach, aby se mi to nesmazlo
22.01.2014 - 19:58 | Filtr
(Štír) Fuuu » Loen
Hmmm...zajímavé...takto mě nenapadlo o tom uvažovat... a myslím, žes ten "fraktál" popsala hezky :74:

Když ale takto jakoby "odegujeme" astrologii, můžeme ji potom používat jako svého druhu psychologickou disciplínu, která je tu od toho, aby člověku pomohla pochopit sebe samého a třeba nějakým způsobem změnit, posunout svůj životní příběh? hmmm? :25:
22.01.2014 - 19:01 | Filtr
(Rak) Loen » Fuuu
Noo... Honza se tou astroteologií zabýval, řekl by ti k tomu víc...

No... astrologie oslavuje člověka - ano i ne
nevím jestli teď dobře popíšu fraktál co mám momentálně v hlavě, ale... záleží z jakého úhlu se na to díváš

astrologie je spíš aplikace univeruzálních sil (toho nad tebou) na člověka... aplikace makrokosmu na mikrokosmos :61: a zároveň z nás (mikro..) dělá ten samotný makrokosmos... :61:
Tudíž... pokud se vyloženě neztotožňuješ s astrologickými výstupy typu - já jsem slunce v raku v opozici na neptun... blabla... (čímž živíš ego - a falešné "já" ... protože v této rovině nepodporuješ svou podstatu, ale slupky co ji halí...)... můžeš na sobě skrze astrologii pochopit principy univerza...


PS: všichni moji kamarádi sou geniální :3: :4:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »