Egometr


17.12.2017 - 15:46
(Ryby) MG34
Egometr
V komunikaci s ostatními lidmi si buď vůbec na nic nemusíme dávat pozor - víme, že jejich "egometr" nemáme šanci vytočit do červeného pole (typicky lidé se silnou sebereflexí a zadravým přístupem k životu) - anebo naopak si na to musíme dávat dost velký pozor (typicky lidé s různými poruchami osobnosti anebo s nějakou určující mocensky-společenskou funkcí), protože explodují při prvním náznaku zásahu.

Tohle si tu teď budu rozvíjet a pak to dám do příslušné souvislosti. Diskuze možná, ale omezeně. Můj blacklist je celkem dobře nastavený, takže není nutné se obávat reakcí notorických "ke všemu musím něco napsat, jen abych byl(a) vidět". Pište pouze kdo k tomu má skutečně něco zásadního anebo vás to prostě silně oslovuje.

EDIT: jednotky na egometru budou nejspíše objemové (resp. "prostorové", kde prostorem je i nehmotná oblast) a rozlišují se v klidovém a ve vytočeném stavu - jedná se o velikost hájeného osobního prostoru

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
21.12.2017 - 14:05 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
No a proč u mne "cítíš" věci, které nejsou pravda (a pak mi je podsouváš)? :5: Nemusíš mi odpovídat - odpověz především sobě, ale poctivě.

Ani já svědomí nepovažuji za ego. Ale za součást ega samozřejmě ano - jsou to jen nějaké vzorce, to svědomí - jsou poplatné morálně společenskému klimatu - někdo má špatné svědomí z krádeže, protože krádež je v jeho kultuře považována za "hřích" a někdo to vůbec neřeší, protože jeho kultura pojem krádež vůbec nezná...

Poslední odstavec jsem nepochopil - zase to vypadá, že mi něco podsouváš. Ale souhlasím, že tato diskuze není pro tebe. Jsi na to už moc stará, jaks napsala - bez urážky, beru to pragmaticky.
21.12.2017 - 13:58 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ano, ten termín jsem nedefinoval moc přesně a vím, že hodně přispěvatelů ho chápe ještě jinak než by to mé (byť nepřesné) vymezení vůbec umožňovalo.

Pro začátek mi to nevadí, ale postupně se pokusím to napravit. No, jako past na smažky to funguje, tak alespoň něco.

Jde mi o to, že člověk se (když je člověkem) snaží o celkem objektivní přístup. Ve chvíli, kdy se postupně vytáčí, tak tento objektivní přístup opouští a vrací se ke svému (zvířecímu) subjektivnímu přístupu (a já to vnímám tak, že přestává být člověkem).

Snažím se směrovat k tomu, že velké ego se velmi snadno cítí ohroženo (je tolik věcí, na které se dá nachytat) a sklouzává tímpádem do emocí. Malé ego ne. Když si někdo o sobě moc nemyslí a žije si svůj život nicotného ozubeného kolečka v soukolí, těžko ho něco může ohrozit, aby z toho spadl do emocí.

Egoismus je úplně mimo tuto diskuzi (ten význam), ale právě tam směřují ti, co to nepochopili.
21.12.2017 - 13:45 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Já se nepotřebuju prosadit, být zajímavý - to není moje priorita, jen někdy možná prostředek, jak si ty "zajímavé" (to je fakt dobrý eufemismus...) uklidit z cesty. Já potřebuju hlavně poznání, nezatížené subjektivními nesmysly.

Přeřvat ostatní na "netu" je snadné - kam klikneš, tam na tebe něco vybafne. A to, co hledáš, musíš hledat někde dost v skrytých koutech. A hodně (přínosných) lidí to nenajde a nespojí se s ostatními nebo z překřičené místnosti znechucené odchází.

S tím většinovým názorem - nalejme si čistého vína - většina jde bez většího přemýšlení za těmi křiklouny, protože na to jsme stavění.
21.12.2017 - 11:39 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Ja jsem se odsoudil sam a za sve ciny si nesu zodpovednost.
Jsem rad, ze si uvedomujes, ze se jednou budes muset zodpovidat za toto:

Nikoho jsem se na žádné takové právo neptal. Prostě tě odsuzuji. Společenská korektnost a některé křesťanské principy jsou mi cizí.

a me se to vubec nedotklo, jen jsem nad Tebou pocitil smutny soucit. A kurva. Uz to slovo obsahuje cit. Takze spatne. Promin, nechtel jsem napsat litost. Tu nemam moc rad. Smaz me, jasne. Eliminuj! Zapomen na to, kdo Te k teto diskuzi privedl svym projevem. Je to jen Tva diskuze!
Tohle povazujes jako vyhruzky fyzickeho nasili? Promin, ja tam nic takoveho nevidim. Je to jen peakticka rada k zamysleni se drive, nez mi neco chces rici.

Takze jednu moji botu uz mas v prdeli a tu druhou si strc do Tve nevymychane drzky.

Tu prvni botu jsem Ti tam narval v sebeobrane, protoze jsi me posral.

P.S. Vulgarismy pouzivam nerad, ale po predchozich pokusech slusneho projevu jsem si pripadal jako preskakujici gramofonova deska a tento obranny mechanismus nefungoval, proto jsem z plouzaku preskocil na emocore a jasne zapalil hranice selskou mluvou. Nejde o to, ze bych Te napadal, jen si chranim osobni prostor, ktery mi napadas Ty svymi predzaujatostmi a prozitymi zkusenostmi s jinymi a to se opravdu netyka me osoby.
21.12.2017 - 10:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No myslím že aj ty obhajuješ iba to čo uznávaš ty, ved o tom by mala byť diskusia. Prečo to podsúvam? - lebo to tak cítim.
No a nebavíme sa o stejnom egu - ja svedomie nepovažujem za ego, takže naozaj to vnímame inak.
Neverím že by to bolo možné aby boli až tak flegmatický, - ani mňa nevytočí už nič u človeka u ktorého už nemám čo hovoriť a vteda ma ten človek už nezaujíma a ked ma nezaujíma tak ani neriešim čo robí či hovorí. No ak by sme takto všetkých ľudi brali tak vlastne až vtedy by prekvitalo ego.
Prepáč že som vstúpila do diskusie, naozaj neviem veľmi pochopiť o čom točíš a čo vlastne chceš od besedujúcich počuť - ak súhlas tak ja ho nemám. Naozaj vnímam ego aj človeka inak ako ty. Takže veľa zdaru s tou čistou flegmatickou povahou - verím že výbuchy nebudú v nepravú chvíľu.
21.12.2017 - 10:37 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
stálo by asi i zato popřemýšlet o rozdílu mezi egem a egoismem
samotné ego má v naší kultuře nejméně dva významy
jeden obecně vžitý že se jedná o něco špatného, narcisistního
druhý je psychologický jungiánský význam který však nabývá charakter zcela opačný

studijní materiál
http://diskuze.najdise.cz/prispevek…
21.12.2017 - 10:30 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
tak to já jsem na tom líp ručička egometru ukazuje celkem hódně vysoko už dlouho na tom pracuju a myslím si že i poměrně úspěšně, mít malé ego je myslím si dost blbý..k ničemu
podle mně ego zdravého člověka má být co nejvyšší, lidé s malým egem nejsou ani atraktivní zajímaví neumí se prosadit ani bavit prostě nic moc tvoří jen ten "ocas", křoví
to je takový zajímavý obrat uřvaní lidé kteří přehluší ostatní tomu však nerozumím jak se lze na netu kde neexistuje tlačítko volume nechat přeřvat
přece to když se skupina připojí k většinovému názoru neznamená že člověk byl přeřvan
znamená to jen to že většina má odlišné smýšlení
21.12.2017 - 09:54 | Filtr
(Ryby) MG34
Pokud by se tu objevil někdo vyloženě afektovaný, kdo často "vybuchuje", ale přitom si myslí, že nemá velké přerostlé ego ani ve chvílích těch výbuchů, může se ozvat - promáznu uživatele Tronco a pokusíme se na "to" podívat z jiného úhlu pohledu.

Stejnětak uvítám někoho stabilního klidného, který má dle vlastního mínění nebo alespoň mínění druhých hodně přerostlé ego. To je zase druhá strana mince a mohla by vrhnout světlo i na tu první - já na tu svou teorii zase tak moc nevsázím, chtěl bych znát různé příklady.
21.12.2017 - 09:44 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Bylo by pro mne jednodušší tě zablokovat. Tím, že tě jen odsoudím, jdu sám s kůží na trh - svůj soud pravděpodobně budu muset hájit (ale asi ne před tebou). A protože je tento soud nedílnou součástí mé teorie, nelze se mu vyhnout.

Postupuješ jako Rath - chycený při činu se snaží odvést pozornost na osobu soudce a na procesní chyby (údajná neoprávněnost odposlechů jako důkazů).

Ale ty už "sedíš", jak jsem psal, takže přicházíš s křížkem po funusu...
21.12.2017 - 09:38 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Tak tohle je prosím smažka (s celkem velkým egem)...

Odsoudím ji, poměrně jasně to slovně deklaruji, což smažka označí za "verbální průjem" a pak hned vzápětí v zajetí toho pojmu a pocitu nutnosti odplaty za tu "nehoráznou nespravedlnost" sama napíše "tohle".

Sice je to smutné, ale jedná se o typické chování - u spousty smažek jsem se s tím setkal, dá se na to skoro vsadit...
21.12.2017 - 09:36 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Stejne tak jako se ulevilo Tvemu egu odsouzenim me do smazek. Nehledas pravdu celistvou. Eliminaci nezadoucich slozek ji nenajdes.
21.12.2017 - 09:30 | Filtr
(Štír) tronco
Nazreme-li na egometrickou soustavu kriticky nevytusitelnym magickym dusevnem transformovanym taktickym chromatistickym beztvarovym problemem vseobjimajice slabomyslne rytmicke kvasipotrebne konstelacni fixacni body zretelne predstavitelne v zamernostech fyzikalismisticky psychoreilexologistickych dresurach obscennostne svadejive mezi abstrakcni ambivalencni schemata mysleni a asociacni topologii eliminujic cil kvora, dochazime k zaveru, ze by se mohl clovek polepsit !
21.12.2017 - 09:28 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Ulevilo se tvému egu, když vyhrožuješ násilím a vedeš hodně afektovanou řeč? :3:

Zatím tě tu nechám (jako toho pokusného králíka, v jehož kůži je ti tak příjemně :3:), je to celkem autentické a poučné a celkem pěkně to potvrzuje moje teorie.

Chtělo by to ale také někoho, kdo je naopak výjimka, kdo ty moje teorie nepotvrzuje nebo alespoň zdánlivě.

Mým cílem totiž není ty teorie za každou cenu potvrdit ani nikoho o nich přesvědčit - takhle já neuvažuju - mým cílem je zjistit, kde je pravda. A pokud někoho přesvědčuju, tak jen z důvodu, abych zjistil, jak moc silné jeho argumenty jsou.
21.12.2017 - 09:16 | Filtr
(Ryby) MG34 » Onirique
Ještě bych doplnil - tohle hodně zhoršují drogy - myslím dlouhodobě užívané. A opačně náchylnost k užívání drog - zase je tímhle znásobená. Z tohoto pohledu je "smažka" celkem diagnóza - "před" i "poté" (co spadne do drog).

Abych to ale trochu uvedl na pravou míru - nemám problém se s "nimi" bavit (aby zase někdo mezi řádky nečetl, že bych je nechal všechny postřílet). Ale k tělu bych si je nepouštěl a moc bych jim do rukou nesvěřil - asi tak. A nechat se vydírat jejich "hrozením emocemi" - to také ne.
21.12.2017 - 09:07 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Podle mne se bavíme víceméně o stejném egu - prostě takové jakési nejvnitřnější já, které o všem rozhoduje (ze svého úhlu pohledu). I útěk je pak něco, co si před sebou musíš obhájit - pokud je ego slabé, ani ten útěk si nedovolí, protože jakoby na něj nemá právo.

Otázka na druhy lidí nestojí tak, jak sis to zjednodušila - oni jsou lidi, kteří nevybuchují a přesto v sobě nic nedusí (ty mám rád já - a na tyhle jaksi zapomnělas)
...a pak jsou lidi, kteří buď vybuchují anebo v sobě něco dusí - mezi těmi si vybíráš, ale já mezi nimi nerozlišuju - oboje je špatně, zvlášť v porovnání s tou možností, kterous pominula.

"Ty by si bol radšej ak by sme na svet prišli ako roboti a pritom tam nevnímam žiadne autistické prvky."
nepodsouvej mi co "bych byl radši" - není to pravda, v tomto nemám preference :5: proč mi to podsouváš? já to vnímám tak, že co píšu, ti nějakým způsobem narušuje nějakou obrannou konstrukci, takže si to tendenčně vykládáš jinak, dosazuješ si, co tam nepíšu (což na tomto serveru mimochodem dělá hodně lidí) a pak děláš u mne takový závěr, jaký se ti hodí do té tvé obrany - že bych "byl radši, kdyby..."

- ty vlastně možná ani nechceš, aby existovali lidé, kteří nevybuchují a přesto v sobě nic moc nedusí a ani to nejsou "roboti"... :63:

proč?
21.12.2017 - 08:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Není to předmětem této diskuze, ale nemám problém jít s kůží na trh - pohybuju se zhruba na průměrných hodnotách, resp. spíše možná i méně.

Nicméně tady na tomto serveru je poměrně selektivní malý vzorek uřvaných lidí, kteří přehluší všechny ostatní - vůči nim jsem jednookým králem mezi slepými - můj egometr točí při zátěži s přehledem skoro nejméně v porovnání s nimi.

Ovšem s mlčící většinou bych se neodvažoval porovnávat - tam spadám asi k tomu průměru.
21.12.2017 - 08:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ak je to chorý a udupaný človek niekym tak vtedy nerieši svoje obhajovanie ale iba svoj útek pred tým všetkým. Človek ktorý sa bude kontrolovať a uvedomí si že to možno nie je už správne možno ale určite istotne nemá veľké ego ale svoju ľudskústránku svojej podstaty a vidí dalej a vie že aj potom tí ostatní tu budú žiť a on im vlastne týmto nepomôže. Vieš téma sebevraždy sa ma dosť dotýka, veľmi dlho sme to riešili s jednou psych. ona mala záujem to pochopiť od z iného uhlu pohľadu a pravda je že mňa to tiež zaujímalo. Takže nepíšem len preto aby som niečo napísala. Zrejme vyvstáva otázka čo ty považuješ za ego? lebo mne príde že každý hovoríme o niečom inom.
O tej kontrole - mám radšej ľudí ktorý občas vybuchnú a povedia aj hovadinu ako tých čo preglgajú - ta ich nenávisť, alebo potlačovaná zlosť je tak obrovská že by som ju dopriala každému vidieť ako veľmi sa vie nabaľovať, kdež ten výbuch je v rýchlosti spálený. Človeku ktorý nedá na povrch nič si nevážim, neverím mu ani slovo a viem že je lepšie od neho utekať. No toto je môj pohľad na svet a život v ňom. Ty by si bol radšej ak by sme na svet prišli ako roboti a pritom tam nevnímam žiadne autistické prvky.
21.12.2017 - 05:15 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Dekuji za projev Tveho totalniho verbalniho prujmu. Takze jednu moji botu uz mas v prdeli a tu druhou si strc do Tve nevymychane drzky. Bylo by totiz dobre si radeji takove hodnoty drzet pro sveho egouska, to mu jen lichoti. Sedi si kilometr nad Bohem a opiji se po pravici blaha a pravda mu lezi u nohou.
Bude mi cti objevit se na Tvem blacklistu.
Ano. Vetsina veci je jinak, nez pisu. Jinak, nez je vidis Ty. Pouzivas moudrosti jinych, kterou beztak nechapes zcela, abys zakryl sve nedostatky atd.... na svych nedokonalostech rosteme. Chybama se clovek uci... atd. Ale neprijmes jedine slovo od smazky (:4:) jako clovek, pro ktereho je radost opijet se. Jasne.... tudy cesta nepovede....
21.12.2017 - 00:56 | Filtr
(Býk) Onirique
Po zvážení všech, mně dostupných, aspektů (úhlů pohledu) a prohrabání se všemi mými dosavadními zkušenostmi, tuhle tvou teorii můžu jen potvrdit.
Skutečne, čím větší ego, tím větší/lehčí schopnost vytočit se...čím větší ego, tím je nižší hranice pro explozi (emocí).
Taky upřednostňuju lidi s větší/lepší schopností kontrolovat své emoce.

Ad tvé ostatní příspěvky tady ve vláknu...zas mi nezbývá nic jiného, než souhlasit s tebou.
20.12.2017 - 23:49 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
no, tak, kolik bys dal, na stupnici?
já mám teda našlápnuto nemálo..tak schválně jestli mně překonáš
20.12.2017 - 23:23 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
to není nic proti ničemu

vpodstatě to tak hodně lidí dělá, že se hromadně plete - zjevného labila třeba považují za stabila a ze stabila dělají debila, atd.

třeba moje ego už bylo na těchto stránkách "změřeno" tolikrát, že bych se asi nedopočítal - a nemyslím si, že nějak extra přesně
20.12.2017 - 23:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
možná že není skryto ani u nevytočené fáze a skrytost/odkrytost je záležitostí pozorovacích schopností hodnotícího
nebo spíše možná i pozorovacích neschopností
a pak takový pozorovací orgán může vyvozovat někdy i falešné závěry, nebo si vymýšlet vlastní popletenou metodiku jak měřit ego..například
20.12.2017 - 23:09 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Můžu ti to otočit zpět a říct, že když člověk nemá nad sebou kontrolu, tak to pak už není člověk, ale jen zvíře s maskou člověka...

K té sebevraždě - člověk s velice slabým egem skoro nemůže spáchat sebevraždu, protože si nedokáže sám před sebou obhájit, že na to má vůbec právo. A o tom to je.
20.12.2017 - 23:05 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Protože neskrývá to, co je jinak skryto.
20.12.2017 - 23:04 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Ne, podle mne jsou nejvíc porouchaní extroverti obecně. :5:

Co máš proti chladnému neveselému světu? Mi takový svět přijde fajn a rozhodně (archetypálně) v tom nejsu sám...
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »