Intuice - jak ji rozpoznáváte a jak ji rozvíjíte?


29.03.2011 - 20:30
(Býk) PetV
Intuice - jak ji rozpoznáváte a jak ji rozvíjíte?
Říká se, že je to jakási navigace, která nás má dovést k cíli nejlepší možnou cestou...pokud jí člověk dokáže naslouchat. Osobně bych řekl, že ji moc rozvinutou nemám, chtěl bych s tím něco udělat, tak se rád dozvím, jak s ní pracujete vy a jak se ji naučit líp odlišit od myšlení. :1:

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
30.03.2011 - 22:51 | Filtr
(Býk) PetV » Jyotis
Díky, Jotis!
Jinak ve mě na základě všech vašich příspěvků o intuici sílí pocit, že si to dělám zbytečně složité a že naslouchat intuici je vlastně velice jednoduché....když člověk ví, jak na to, na co se zaměřit
30.03.2011 - 22:08 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » PetV
..no já ti za sebe víc nepovím, než co jsem napsal... :1:spíš ta rozvinutá diskuze by mně mohla přivést na nějaký nový myšlénky.... :3:
30.03.2011 - 22:05 | Filtr
(Býk) PetV » Pithecanthropus erectus
Ty mi kazíš radost :8:
Ale jasně, taky mě to napadlo, že to mohla být náhoda, právě proto, že to pak už nefungovalo, ale zase, já jsem věděl jen to, že má nějaký úraz a nic víc, prostě se mi v hlavě ukázalo levé chodidlo - horní nárt, a bingo, prý jí vjelo auto na nohu.
A ode mě oponenturu nečekej, já spíš čekám, že se tu o intuici něco dozvím. :3:

30.03.2011 - 21:59 | Filtr
(Býk) Jyotis
Dobrý návod dává Sanya Roman -
dostaví se, pokud cvičíš pozorování svých pocitů v kontextu reality - např. si začneš uvědomovat, kdy jde o tvůj pocit, nebo si se jen "nakazil" něčí náladou a nevidíš u sebe příčinu...zkrátka pozorováním citů, jejich dynamiky...
Zkus taky zpětnou rekapitulaci dne, tam to poznáš.
Pozorovat otevřeně bez předpojatosti a dostaví se. Je to bonus za to, že nevycházíš ze svého ega a předsudků.
30.03.2011 - 21:57 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » PetV
Péťo, to s tou kamrádkou může být klidně náhoda, těch částí těla není tolik, a také pokud máš povědomost o tom, kde nebo za jakých okolností se jí to stalo, podvědomě si dosadíš kde mohla být zraněna.....já jsem spíše čekal nějaké reakce, nebo oponenturu k tomu mému názoru o intuici, versus tušení.Tam bych viděl jádro pudla....
30.03.2011 - 21:47 | Filtr
(Býk) PetV » Pithecanthropus erectus
No jo, začíná se to komplikovat, v jednu chvíli mi připadalo, že jsme na to přišli - jak psala Ilon, že to je vlastně projev nevědomých procesů, a ty tudíž můžou být omylné, ale taky máte pravdu v tom, že tam je i ta vyšší složka, nezávislá na informacích nashromážděných námi.

Třeba jsem před pár měsíci zkoušel jeden pokus, kamarádka měla úraz, tak jsem se na ni zkoušel naladit a zjistit, co se jí stalo a v které části těla, a fakt jsem to uhádl docela přesně! Jenže když jsem to pak zkoušel opakovat a hádat něco jiného, už se výsledky nedostavily, hm.
Možná štěstí začátečníka :4:
30.03.2011 - 21:42 | Filtr
(Býk) PetV » Rachelinka 5
Safra, tohle je nějaké mnohoznačné, jakoby tam byl skrytý význam, který mi jaksi v tuhle chvíli nedochází :3:
Proč ty najednou o lásce, když téma je intuice?
A jo, už mě to napadá, ty asi reaguješ na tem příspěvek, jak jsem popisoval mé pokusy naslouchat intuici v souvislosti s těmi dívčinami. No ale to bylo jen pro ilustraci a není to želbohu aktuální, už je to pryč. :4:
Máš pravdu, jaro je tady a pociťuju ho docela silně, hm :61:
Ale však ono to nějak dopadne, určitě dobře
Jo, já vím, že jsem pětka, i co to asi obnáší :4: Vybalancovat svoboda s povinností/odpovědností
Motýli v bříchu, to se mi líbí :1:
30.03.2011 - 17:45 | Filtr
(Panna) Rachelinka 5 » PetV
Peto..ja Ti poviem,kde je pes zakopany,
akonahle Ty zacnes o laske premyslat,tak udupes svoje city. alebo prave zacinajucu lasku
mas osudove cislo 5...zapamätaj si...nepremyslaj o laske.,nerozpravaj o nej,cit ju..
nechaj veciam volny dej,,ak zbadas svoju milovanu zienku,,,tak budes z nej tak ohureny,ze prestanes mysliet a zacne Ta naopak od radosti boliet brusko,u nas sa hovori,ze budes mat motyle v brusku,jednoducho vyrazi Ti dych a aj rec :12:
budes citit-to je ona

prichadza jar, tes sa,nahoda neexistuje :29:
30.03.2011 - 17:27 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus
Asi bude velice těžké přesně pojmenovat , co je to intuice, ale v zhledem k tomu, že čím jsem starší, tak je má intuice trefnější, tak bych se přiklonil k tomu, že jsou to zkušenosti uložené v podvědomí,které pod vlivem vnějších vjemů nějak nebereme racionálně v potaz, nebo se tomu nějakým způsobem bráníme.Když si to pak zpětně analyzujeme, často zjistíme že nás ta intuice alarmovala správně…..alespoň já si to takhle vysvětluju.
30.03.2011 - 15:23 | Filtr
(Střelec) libas » PetV

:27:Děkuji :6: :27:
30.03.2011 - 11:37 | Filtr
(Býk) PetV » libas
:15: To jsi fakt dobrá :1:
30.03.2011 - 10:08 | Filtr
(Střelec) libas » PetV

Intuice a numero mi to jen ujasnilo :4: :27: :64: :34:
30.03.2011 - 09:55 | Filtr
(Býk) PetV » libas
:15:Přesně k tomu jsem taky dospěl, že to myšlení naběhne tak rychle, že si té intuice nestihnu všimnout.

A na základě čeho jsi tohle u mě vyzjistila? Astro, numero nebo jinak, intuitivně :3:
30.03.2011 - 09:54 | Filtr
(Býk) PetV » M.A.U.
Ten první pocit většinou ještě nevypíchnu, ale někdy se mi nějaké řešení nebo možnost později pořád vtírá do myšlenek, i když ho opakovaně dávám k ledu, tak tehdy si říkám, že to je asi ono.
30.03.2011 - 09:54 | Filtr
(Beran) prdlik
hm,tak ja intuitivne vzdy vedela,jak co dopadne,jenze kdyz jsem to videla,ze to dopadne spatne,sla jsem do toho i tak s tim,ze se mi povede to zmenit a bude to ok.po urcite dobe to ale nakonec dopadlo tak,jak jsem to pred tim citila.tak jsem zila dost dlouha ucila a zjistovala,ze sve intuici mam verit.az kolem 30tky jsem se ji nechala ovladnout.co mi rekne intuice to beru jako fakt a dal se v tom nebabram..... :3:
30.03.2011 - 09:54 | Filtr
(Střelec) libas » PetV

Koukla jsem ti na profil a napadlo mě jestli nejseš na tu intuici moc rychlej.
Seš dost činorodej člověk takže když tě něco napadne hned o tom přemejšlíš.Nejspíš tu intuici máš jen ji neprocítíš.Nezastavíš se vychutnat si ten pocit . :27:
Třeba to reiky ti opravdu pomůže víc poslouchat :17:
30.03.2011 - 09:46 | Filtr
(Býk) PetV
No já to horečné přemýšlení ani nepotřebuju vědomě startovat nebo aktivovat, naběhne samo, aniž by se ho někdo prosil :4:
30.03.2011 - 09:31 | Filtr
(Beran) M.A.U. » PetV
intuice je to do chvíle, než začneš přemýšlet...
Já to mám jako záblest "čehosi" a v tu chvíli musím stopnout mozek..jak nad tím začnu přemýšlet úplně mi to splete
30.03.2011 - 09:18 | Filtr
(Býk) PetV » Burlesque
Pěkný příběh,takže ty ses tu intuici naučila poslouchat klasickou cestou - chybama.

Takže tvoje rada je - všímavost, vědět, čeho si všimnout a toho rozumového našeptávače a zpochybňovače prostě ignorovat.
30.03.2011 - 09:13 | Filtr
(Býk) PetV
Ještě k tomu teda něco dodám já.

Takže cesta, jak bych já ten hlásek intuice mohl uslyšet, je přes to, co radí Kruhan? Vědomě si vytvořit prostor, zastavit myšlení, a co mi v tu chvíli v hlavě naběhne - tím se řídit.
30.03.2011 - 08:57 | Filtr
(Býk) PetV
Když teda rekapituluju, co tu doteď zaznělo, tak intuici poznám tak, že:

1) Je to úplně to první, co mě při nějakém rozhodování napadne.

2) Měl bych u toho pociťovat "něco", co nepociťuju u jiných možností řešení.

3) Obvykle je ten nápad něčím neobvyklý, příčí se rozumu, dosavadním zvyklostem. Není to to, co bych tzv. chtěl slyšet :1:

Ještě byste k tomu něco dodali?
30.03.2011 - 08:56 | Filtr
(Střelec) Burlesque
Normálně. Poslouchám ten vnitřní hlas. Není to naše mysl, ale něco jiného uvnitř. Člověk pak zrátka ví. Na 100%. Nemyslí si, ale VÍ. S absolutní jistotou a bez nejmenších pochybností.
Ten hlas mohou při troše vnímavosti slyšet všichni, ale právě ta naše mysl nás často brzdí a říká nám, jak to udělat "lépe" a často jej potom podceňujeme. Dělala jsem to tak i já, až jednou! Naučila jsem se opravdu respektovat ten hlas za jedné takové trapné situace a od té doby jej rozhodně nepodceňuji- jednou jsem byla na nějaké přednášce. Když jsme si sedali, chtěla jsem si udělat z člověka, který tam byl se mnou, legraci. Odsunula jsem mu židli kousek stranou. Vtom mě ten hlásek řekl,že to není dobrý nápad a že dotyčný bude strašně zuřit. Rozum mi samozřejmě říkal, že ne, že vtip pochopí a nebo že mi maximálně řekne, že jsem débo a tím to skončí. Jenomže ten hlásek neutichal a já řekla - tak dobrá, jestli mi to radí opravdu ten vnitřní hlas a dopadne to špatně, od toho okamžiku ho budu poslouchat a nebudu ho už podceňovat. Ten hlásek zase, že ať si vzpomenu, jak to dopadá, když ho podceňuji...To vše proběhlo ve zlomku vteřiny. No, jak to dopadlo. Kluk si samozřejmě kecl na zem, řádil pak v sále jako tornádo a já se mohla hanbou propadnout. Jak jsem slíbila, tak se stalo - od té trapné příhody se snažím ten hlas raději poslechnout. Je to už cca 12 let a můj kámoš uvnitř mě nikdy nezklamal :27:
30.03.2011 - 07:35 | Filtr
(Býk) Jojohana
při důležitých rozhodnutích mne vlastní intuice častokrát zklamala. měla jsem se rozhodnout mezi dvěma možnostmi, mnou zvolená možnost nebyla šťastná. Babo, raď
30.03.2011 - 06:10 | Filtr
(Blíženci) movvin
Většinou je to právě to co Tě první napadne aniž bys o tom přemýšlel. Také to, že Tě najednou něco přitáhne.... třeba kniha. Zaujme Tě a ani nevíš proč. Nebo nápad. Aniž bys cíleně nad něčím přemýšlel najednou Tě něco napadne :44:
30.03.2011 - 00:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
... stalo se ti někdy, žes nemohl najít nějaké klíče a když už jsi to vzdal a přestals přemýšlet nad tím, kde by mohly být, najednou se "ve tvé hlavě" objevilo to místo a ony tam opravdu byly?

... nebo si s někým vyprávíš a máš takový zvláštní pocit, že to, co ti ten člověk říká nějak nesedí?

... v prvním případě přestáváš usilovně přemýšlet (zklidníš mysl) a uvolníš místo intuici, v druhém případě je dobré člověku naslouchat bez posuzování (nepřemýšlet o tom, co a proč ten člověk říká, jak vypadá, jak se chová, nepřipravovat si odpověď) a intuice ti vše odhalí. V obou případech tedy neusilovat něčeho se dopátrat, prostě nechat být :1:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »