Láska, a přeci něco jiného. Když z vás někdo udělá lepšího člověka


19.02.2018 - 09:14
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Láska, a přeci něco jiného. Když z vás někdo udělá lepšího člověka
Je to poprvé, co to sdílím takhle "veřejně". A dělám to proto, že si moc nevím rady a že tu pár moudrých lidí, kteří třeba v tom mém příběhu spatří něco, NĚCO, cokoliv, čeho bych se měla chytit.

Před pěti lety jsem se zamilovala do muže. Byl jiný, než všechny ty, které jsem do té doby a i doteď potkala. Byl svůj, věděl co chce, měl odvahu, byl inteligentní, fascinující, vtipný a pro mě opravdový chlap. Ne chlap ve smyslu tvrďáka, vůbec ne, spíš takový ten chlap, který ví, že tvrdostí toho moc nezmůže.
Rozumněli jsme si opravdu hodně, sedli jsme si i jako lidé. Moc mi pomohl, i když by se to kvůli jeho pozici dalo očekávat, ale věděla jsem, že některé věci by dělat nemusel.

Když jsem se dozvěděla, že má přítelkyni, stáhla jsem se. Nerada se pletu do takových věcí. Vyhýbala jsem se potom místu, kde pracoval, snažila jsem se žít svůj život a byla jsem vděčná, že jsem potkala někoho, jako je on. Strašně špatně se to vysvěltuje, prožila jsem si x zamilování, ale tohle bylo jiné, nebyl v tom žádný chtíč, ani růžové brýle, spíš jenom silná pozitivní energie.
V době, kdy jsem ho poznala a vídala ho (byl mým učitelem), jsem měla prorocké sny, které se opravdu vyplnily. Byla jsem "vibračně" snad na svém životním maximu, dokonce jsem chvílema viděla svoji auru. Byla jsem naprosto šťastná, zářila jsem, ale nebylo to jen nějakou zamilovaností (prvních pár měsíců mi vůbec nedošlo, že jsem se zamilovala), byl to tím, že on ve mně nějakým způsobem tohle světlo rozsvěcel. Když jsme si povídali, tak to bylo, jako když kolem mě svítí tisíc sluncí. Připadala jsem si, jak když je nade mnou trvale nějaká záře a ta trvala týdny po tom, co jsem ho někde viděla.

Pak jsem potkala bývalého, byl to hrozný vztah a skoro mě zničil (+ já se skoro zničila). Nejhorší chvíle jsem vydržela díky tomu, že jsem myslela na toho muže. Řekla jsem si, že nebudu s jiným, než s takovým, který ve mně probudí to, co on. to jsem neměla dělat, protože jsem potkala takového, který se ZDÁL, že je podobný, ale ukázalo se, že je všechno jinak.

Před rokem a něco jsme se viděli znovu a bylo to tu opět - záře, slunce. On ze mně jakoby tahá to nejlepší, co ve mně je. S žádným jiným člověkem se necítím tak přirozeně. Nejde tam o žádné vzrušení, pobláznění atp. Je to vyloženě svatý klid a plynutí.

Stačí, když teď vidím jeho fotku/video a cítím, jak se ve mně všechny ty šrámy rovnají. On ze mě tenkrát udělal lepšího člověka, jenom tím, že byl. Já jsem za to vděčná, ale zároveň se od té doby, co z mého života odešel, hrozně plácám, včetně vztahů. Chci se vrátit na tu rovinu, na tu vibraci, na které jsem byla, když jsem ho vídala. Ale místo toho potkávám zvláštní individua, které ze mě sají, jsou jeho pravým opakem a já jsem nějak mimo.

Nevím, co mi je. Nechávám si líbit věci, které bych si dřív líbit nenechala. Nevím ani, proč to dělám. Rezignace, protože nemůžu být. s člověkem, se kterým mi bylo ze všech nejlíp? Co se tenkrát stalo a co se děje teď? Jsem trochu (víc) ztracená....

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 4 3 2 1
Řazení:
20.02.2018 - 09:41 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » nebešťanka
co myslíš tím "dávat život"?
souložit?
20.02.2018 - 09:37 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
to byla sranda
tys to nepoznala?
20.02.2018 - 09:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jakým zpětným datováním? Já nic nenastavuju, prostě odpovídám všem, kteří ke mně promluví. A protože Ty promlouváš velmi intenzivně nemůžu jinak než se nezastavit :5:

Pokud jsme u slov - ano, souhlasím. Já to tak sice píšu, ale je tam onen mezistupeň procítění emoce. Mám nějakou emoci a ta ve mně vyvolává pocity, ty pocity si musím uvědomit, pojmenovat je a následně zracionalizovat. Máš pravdu, že takhle jak to píšu, je to matoucí. Měla bych lépe definovat. Racionálno určitě nepojmenuju pomocí emoce, opět musím přidat mezistupeň pocitu. Teď když nad tím přemýšlím - tak emoce je vlastně taková spirituální složka - nelze uchopit, ale víme, že tu je. Prožíváme ji na vlastní kůži.

Já mám za to, že se vše v našich životech i v našich bytostech prolíná - nikoli zaměňuje (to zdůrazňuju). Je to jako písek v přesýpacích hodinách - vše má svůj směr, ale vše je v pohybu. Obsah se přeskupuje, ačkoli forma zůstává stejná. Až se písek přesype, začne nový cyklus. Jde o vnitřní proměnlivost ve stálosti. Emoce stejně jako city a jako racio mají svůj úkol. My si to vnitřně řídíme. Proto čím je člověk stabilnější, tím se vyhne excesům - a není to na úkor intenzity prožívání, jak by se mohlo stát.

Prožitek má stejnou intenzitu, jenže když jsme tzv. vykolejený, máme iluzi zvýšeného prožitku.
Příklad: strach má velké oči. Pokud člověk v nebezpečné situaci reaguje v rámci integrace 3 složek, brzy vydefinuje příčinu, eliminuje rizika a přistoupí k řešení - zhroutit se může až posléze. V bezpečí. S tím pracuje výcvik záchranářů, bezpečnostních složek atp. Pokud podlehne emoci, může dojít i k paralýze - strachy se nepohne, ač stojí před východem.
20.02.2018 - 09:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ad: "Ženy mají prožívání citové, tedy pragmatické. Proto ženy nikdy nic uměleckého nevytvořily. Muži rozumové, tedy nesmyslné alias iracionální. Proto jsou to přemýšliví umělci. Co nikdy nic rozumného nevymyslili, aniž by to předtím po nich nechtěly vyrobit racionální ženy."

No toto jsou velmi odvážná tvrzení! Jak jsi k tomuto poznání došel? :5:



https://www.youtube.com/watch/…
YouTube
20.02.2018 - 08:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nečítala som komentáre lebo ma dosť bolí hlava a tak sa ospravedlňujem ak píšem to čo tu už bolo písané.
Do cesty ti prišiel niekto kto ti ukázal kto môžeš byť, kto vnútorne si - podakuj za niečo také krásne. Ty si sa ale zamilovala a chceš ho, lebo niekde veriš že iba s ním môžeš byť lepšia. Ozaj, čo je lepšia?
Preto si priťahuješ ľudí ktorí sú pravý opak aby si to nemusela riešiť s inými lebo ty chceš jeho.
Uvedom si že si silná a slobodná tak ako slobodný je aj on, prepusť to miesto ktoré chce vlastniť, dovoľ si luxus pre seba aby prišiel niekto kto naozaj za to stojí. Všetkému sa treba naučiť a nikto nebude s tebou celý život iba preto aby si ty bola lepšia a šťastná, vždy vo vzťahu musia byť roviny vyrovnané.
20.02.2018 - 07:25 | Filtr
(Beran) Háňa*
Nikdo z tebe nemůže udělat, co nejsi.
Asi jsi v jeho přítomnosti našla svoji záři a pustila ji do světa.
Teď, když už to "umíš", můžeš si na cestu svítit sama, nikoho k tomu nepotřebuješ.
19.02.2018 - 23:09 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » player
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mnoooo, asi jak která žena a jak v čem :4:
19.02.2018 - 23:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Astrologicky se nic dozvědět nechci, a navíc bych sem pak musela dát i jeho nativ a u něj nevím čas narození.
19.02.2018 - 23:05 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » player
Ženy mají prožívání citové, tedy pragmatické. Proto ženy nikdy nic uměleckého nevytvořily. Muži rozumové, tedy nesmyslné alias iracionální. Proto jsou to přemýšliví umělci. Co nikdy nic rozumného nevymyslili, aniž by to předtím po nich nechtěly vyrobit racionální ženy.
19.02.2018 - 23:04 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buh je tlak
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jo, to dává smysl. Protože po tom všem, co se mi pak stalo, to tak asi bude. Najít to v sobě a brát to tak, že on mi ukázal, že můžu.
19.02.2018 - 23:00 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Kiyoko
Mě mateš tím zpětným datováním, málem jsem to přehlídl - mám nastaveno zobrazení diskuzí od konce.
No, racionalizace emoce je podle mě ošemetné téma, ani se nedivím, že se nemůžete domluvit. Podle mého pojetí racionalizovat emoci nejde (vysvětlení proč se odehrála je sice racionální, ale to by se nemělo plést s emocí jako takovou). Pro příklad - pojmenuji-li kus těsta "houska" , nevyrobil jsem housku :3:). Stejně tak to nefunguje naopak - racionálno nejde vysvětlit pomocí emocí. Podle mě to jsou dva paralelní způsoby zpracování informací, medicína by asi řekla, že každý způsob má na starosti jedna hemisféra (není podstatné). Harmonie v tomhle případě znamená, že obě poloviny pracují a jejich výstup "se nehádá". Tenhle stav má "tělo" rádo, proto ho podporuje "drogově"- hormony. Když se hádají, vzniká stres a ten vyplavuje zase jiné (akční) hormony.
Tolik moje zjednodušené racionální vysvětlení :4:
19.02.2018 - 23:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » player
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:1: lepší mě nenapadá
19.02.2018 - 22:58 | Filtr
(Býk) player » Bosch
U žen bych řekl , že většina. Ony nejsou většinou nastaveny na rychlé změny.
19.02.2018 - 22:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Kiyoko
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Daisybunch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Já i z racionálního pohledu vím, co mě oslovilo. Jeho inteligence, přehled, zkušenosti, to, co v rámci svého povolání vykonal, aniž by musel (něco, co vyžadovalo odvahu a zároveň soucit), to, že má k lidem přátelský přístup, že ví (nebo alespoň věděl, když jsem ho vídala), co chce.

Jak tu probíráte racionalizaci emocí - ani vlastně nevím, co tu bylo dřív, jestli moje fascinace jím po uvědomění si, kým a jaký je, anebo pocit pohody a klidu vždycky, když jsem ho viděla. Přišlo to nějak souběžně, ale pamatuji si, že když jsem ho viděla poprvé, měla jsem pocit, že snad ani není z týhle planety a zaujala jsem výzkumnický postoj (tj. obezřetně jsem ho pozorovala a zároveň si udržovala odstup :4:) ten odstup mi vydržel do dne, kdy jsem zjstila, že si navzájem čteme myšlenky (dokončovaly jsme jeden druhému věty..)
19.02.2018 - 22:48 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » player
Nakonec se počítá jen to co člověk prožil.
Sólo to není nic moc.
Rozumové racionální typy co radějí volí jistotu..to je chudá bilance.
O čem je život Ž, o prožitku a emoci. To dočasné do ticha je spíše jen z únavy nebo z potřeby si věci srovnat před další akcí.
Zřídkakdy je to z osvícení že všichni jsme stejně jedno(ta).
19.02.2018 - 22:45 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
Racionalizuj své sny.
Víš že existuje vědomé snění?
19.02.2018 - 22:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ježkovy zraky....:47:

Dneska už nevládzem - zítra to rozebereme. Slibuju :21:
19.02.2018 - 22:34 | Filtr
(Býk) player » Bosch
Na útěku oklamán vábným novým pižmem... :4:

je to vcelku zajímavé. Zajímavé v tom , že spousta lidí sice prchá do nové náruče , neokoukané hračce , ale spousta volí jízdu sólo piko. Jde se uklidit dočasně do ticha. Zajímal by mě ten poměr.
19.02.2018 - 22:12 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
Otázkou je zda rozum racionalizuje emoci anebo zda emoce racionalizuje rozumové závěry. Zda prožitek je vyhodnocen jako důležitější než rozumové pochopení.
Pro někoho je zajímavější myšlení, pro jiného city, emoce.
Proto vyhodnotí - tedy racionalizuje situaci tak že nechce vědět "jak to ve skutečnosti je rozumné" ale udělá si po svém i když to okolí nechápe.
Takových případů se děje spousta a i v pokročilém věku kdy se racionalita očekává.
Kdy chlap uteče od vyhřátého rodinného krbu s plným zajištěním do nejistoty jelikož vyhodnotil - racionalizoval situaci jako doma neúnosnou anebo z prožitkových příčin jako zajímavější někde jinde..
Myslel jsem že jsme se na této definici již shodli ale asi..marnost.

Racionálně uvažující člověk udělá věci takového druhu, které ho přibližují člověku, který ho dělá lepším. To je docela logické.
A mnozí lidé by udělali pro sebe i jiné mnohem lépe kdyby přestali tolik myslet a začali více prožívat (city a emoce) jako přirozenou racionální součást svého bytí a přestali je vytěsňovat dominantním rozumem někam na okraj. :3:

Jinak článek se mi velmi líbí. Mnozí racionalizátoři emocí by mohli slečně závidět.
19.02.2018 - 21:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
Když datum není pravý pak astrologicky se nic nedozvíš.
Což by mohlo být zajímavé.
19.02.2018 - 18:40 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Sosna zvlčelý
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No jo... každý svého štěstí strůjce.

Mě k tomu napadá: jakmile někdo čelí rozhodnutí, zda rozbít či nerozbít rodinu, může si být jist, že už to rozbité je.

To jen tak do pléna, tu konkrétní situaci a daná rozhodnutí respektuji :17: (i když jen zatěžko chápu :4:)
19.02.2018 - 18:28 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kiyoko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Měla jsem takový intenzivní pocit jakoby mě někdo volal, ale možná to bylo takové úplně tiché: "Boschííí". No, každopádně jsem tady já, Dagu a se mnou přichází i vysvětlení :5:

Budeš se divit, milý Buddho, ale v tomto případě s Tebou naprosto souhlasím. Racionalizace emoce je zcela na místě - je to jako lusknutí prsty, kdy by člověk měl v ideálním případě přepnout do jiného módu. Což se lehce řekne pozorovatelům, daleko hůř se to však realizuje samotným účastníkům.

V případě zakladatelky tématu se to přímo nabízí - proto jsem jí psala o tom, situaci pojmenovat, zapřemýšlet, co ji tak oslovilo - protože to je první krok k racionalizaci emoce. Dalším krokem je ono klasické "pro a proti" hozené na papír - tím se myšlenky materializují, zhmotní a náš mozek začne automaticky vyhodnocovat - tedy racionalizovat.

S Boschem byla vedena diskuze na základě tvrzení, že emoce je racionální funkce - mám za to, že jsme se dobrali k oboustrannému závěru, že není. Že lze však emoci zracionalizovat - to dozajista.

Ale je to náročné, protože být v láskyplných emocích - to je nádherný stav bytí. Nechce se nám takový stav dobrovolně opouštět - je to jako drogový rauš. Mozek je odpojen. A my jsme lehcí a dokonalí - jenomže je to iluze, která zase jako bublina splaskne.

Cílem lidského bytí je harmonie. Když budeme v harmonii, budeme harmonii i přirozeně přitahovat. Nebudeme se muset sytit z energie druhých, nebudeme muset být druhými doplňováni, protože budeme zářit v plnosti sami o sobě.
19.02.2018 - 17:55 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » player
No, uvidíme, něco o racionalizaci emocí už tu zaznělo :4:

Jasně, vztah, kde je jasný že partner nedosahuje ideálu výhledově nic moc :4:
19.02.2018 - 17:49 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Sosna zvlčelý
Nechtěl rozbít rodinu ? Podle mě by to nebyl on, kdo ji rozbil.
Je to smutný příběh - šťastný v něm asi není nikdo :19:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »