(nepřímá) Energie příspěvku


18.07.2016 - 15:18
(Ryby) MG34
(nepřímá) Energie příspěvku
V nějaké předchozí diskuzi jsme se všichni shodli na tom, že slovo jako takové žádnou energii nenese. Teď se posunu dál.Existují situace, kdy "příjemce" slova vystavuje naodiv svůj "klíč urážlivosti" nebo "seznam náklonností" nebo prostě jinak předkládá svoje očekávané reakce. Odhlédnu-li od toho, že to je jeho boj, pak není podle tohoto návodu až takový problém se do něčeho "trefit" a vyvolat u něj nepřímo - jeho vlastními prostředky - jeho očekávanou energetickou reakci.A stejnětak není pro "přijímač" problém vystavovat svoje "klíče" v enormním rozsahu a značně znepříjemnit situaci hyperkorektnímu (což je zase jeho boj) "vysílači", který se nechce pohybovat jako slon v porcelánu. Nechá se takto šikanovat - co kdyby si na straně "příjemce" jeho slova někdo špatně vyložil nebo co kdyby to způsobilo bolest? Co má vlastně říct? je vůbec svobodný?Smutně-komické pak je, když se někdo snaží o nějaký efekt a dosáhne přesně opačného. To je asi nejtěžší boj ze zmíněných. :4:Tady na tomto webu by mne docela zajímal "planetární" pohled na věc. A připíšu sem další texty, jak mi "přijdou".DISKUSE JE MODEROVANÁ, v případě že jsou ponecháni "sirotci" - v reakci chybí původní příspěvek, smazání provedl sám autor příspěvku

Stránka: 3 2 1
Řazení:
26.07.2016 - 11:20 | Filtr
(Ryby) MG34 » movvin
OK, já ti to podrobně vysvětlím.

Může být myšlenka a za ní prostě nic (např. drtivá většina fantazií a snů).
Může být myšlenka, pak skutek, pak zvyk a za ním nic - žádná změna charakteru (např. placení kartou v obchodě).
Může být myšlenka a za ní hned zvyk a za ním změna charakteru a pak teprve skutek (teroristický čin).
Atd.

Tzn. uvedl jsem hodně protipříkladů - popsal jsem reálné situace, které neodpovídají uvedenému výroku. Stačil by klidně i jeden protipříklad, ale je jich hodně - skoro ke každému řádku jeden - tzn. tam ten dalajláma to řekl opravdu hodně blbě (nebo je to blbě přeložené, ale to vyjde nastejno - já vycházím z toho, co se tu píše)... No a to je čirá matematika (a její podoblast logika) - protipříklad vyvrací platnost výroku. Tady není žádný "názor", není žádné "nesouhlasím" - je jenom jenoznačný výsledek. FALSE

Za vysloveným si člověk nemusí stát ani v okamžiku vyslovení - může vědomě lhát, může mluvit v delíriu, může plácat z cesty, atd. Rovněž tenhle tvůj výrok je tedy protipříkladem (resp. mnoha protipříklady) vyvrácen.

Slova sama o sobě neubližují ani nehladí - to až příjemce si z nich něco subjektivně odnáší. Viz http://diskuze.najdise.cz/prispevek… a příklad slova LOVE
26.07.2016 - 10:28 | Filtr
(Blíženci) movvin » vibe
Osobně s tím nemám žádné zkušenosti. Ale vidím to jako černou díru v mysli toho člověka, která stravuje všechny pozitivní myšlenky, veškerou naději na jakoukoliv činnost a tím i požírá vlastní vůli. Ovšem jak a proč vznikla si nedovedu vysvětlit. :63:
26.07.2016 - 10:23 | Filtr
(Blíženci) movvin » MG34
""Vidět to jinak" je v tomto případě totéž jako "vidět to špatně"."

No a s tímhle já nesouhlasím. Podle jakého měřítka je to "špatně" ?
A taky teď v tuto danou chvíli to může být špatně, ale v příštím okamžiku to je dobře, protože nic není stejné vše se vyvíjí a mění.

"ne, za vyřčenými slovy není povinnost si stát, zvlášť když to může být omyl anebo tě prostě nezajímá pravdivost - tudíž za ně neneseš zodpovědnost (dle tvé vlastní logiky)"

No dobře povinnost to není, je to na každém člověku podle jeho svědomí, ale pokud něco vyslovím, tak v tu danou chvíli si přeci za tím stojím.... jinak by slova jako taková neměla žádný význam. A pokud jde o omyl v tu danou chvíli jsi přeci přesvědčený, že omyl to není a jak jsem psala výše vše se vyvíjí.....

"slova a činy jsou dvě různé věci"

Ve věcném smyslu ano, ale ublížit dokáží úplně stejně jako i pohladit... prostě oboje má svou sílu.
25.07.2016 - 13:00 | Filtr
(Ryby) MG34 » movvin
slova a činy jsou dvě různé věci

nepodsouvám - odvozuji do důsledků - to by měl dělat každý

ne, za vyřčenými slovy není povinnost si stát, zvlášť když to může být omyl anebo tě prostě nezajímá pravdivost - tudíž za ně neneseš zodpovědnost (dle tvé vlastní logiky)

zajímavé, že často nejvíc si za svými slovy "stojí" ti, kteří jsou nejvíc v omylu...

naštěstí se dají smazat
25.07.2016 - 10:47 | Filtr
(Blíženci) movvin » MG34
Njn, mít zodpovědnost za své činy se dneska už nějak nenosí. Chápu je to pohodlnější :8:
:4: podsouváš mi něco, co jsem nikdy neřekla ani nenapsala.

Za svá slova, co vyřkneš a napíšeš si přeci stojíš, je to Tvůj názor, ne? Tudíž za ně neseš zodpovědnost. Ale to jak kdo s nimi naloží je zase jejich zodpovědnost. Oni dostanou prostřednictvím Tvých slov jistou informaci a jak jí kdo zpracuje je čistě jeho osobní záležitost. To zpracování může být i diametrálně odlišné, podle toho co jim ta informace zrcadlí.
24.07.2016 - 10:23 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
No, já to tlačítko furt vidím :3: Ale nechám to tu, není to až tak OT.

Hm, když se nad tím zamyslím, tak nevím - lidé v depresi jsou pro mne zatím o něco hůře čitelní než ostatní. Vím o tom, ale zatím to pro mne není téma, zatím to nechávám uzrát.

Ale jednu věc vím jistě - je to nějaká biochemie, protože se to dá chemicky navodit i potlačit. Řekl bych, je to prostě nějaká porucha hardwaru nebo firmwaru. Profukuje těsnění pod hlavou nebo tak něco.
22.07.2016 - 16:02 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Když ti pokladní vrací drobné, tak počítáš s tím, že tě může ošidit, ale rozhodně za to neneseš zodpovědnost, když se to stane.
22.07.2016 - 15:59 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
" Počítat s " už zahrnuje " mít zodpovědnost za " .. podle mne. To bych neoddělovala. Jestli s něčím počítám, tak beru osobní zodpovědnost za míru možného. Pokud to vypustím .. tak to vypustím a děj se vůle boží
22.07.2016 - 15:53 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
nj, ale "počítat s" a "mít zodpovědnost za" je dost podstatný rozdíl - a o ten mi jde
22.07.2016 - 15:41 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
" Nebo si myslíš, že redakce toho francouzského časopisu si za ten masakr mohla sama? "

No .. svoboda slova, že? Ale když vytvořím agresivní humor na agresivně založené náboženství, které nezná hranic, tak potom s nějakou odvetou je dobré počítat. To, že jsou nepoučitelní, je jejich riziko. Když někdo šťourá do vosího hnízda, asi nějaké žihadlo chytne .. byl by naivní, kdyby si myslel, že ne
22.07.2016 - 14:53 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
To není žádný experiment, to je normální civilizované moderování diskuze.

Skutečné fungování demokracie... :61: Kdysi jsem se účastnil nějakého jednání s jedním lobbystem za sociální demokracii - pamatuju si ten jeho obrat "...aby z toho demoška taky něco měla" (myšleno "provize"). A když pak zatkli toho Ratha a objevil se tam ten jeho slavný výrok "nakrmit bestii", tak jsem přesně věděl, o čem mluví... TOHLE je skutečné fungování demokracie...
22.07.2016 - 10:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » movvin
Já ale nechci žádnou zodpovědnost za to, jak si někdo přebere moje slova.

Nebo si myslíš, že redakce toho francouzského časopisu si za ten masakr mohla sama?
22.07.2016 - 10:27 | Filtr
(Ryby) MG34 » ovii
Pomůžu si analogií s fotbalem. To, co píšeš, se dá realizovat vrámci relativně férového "utkání". Ale když někdo dá gól rukou nebo brutálně "dojede" hráče po odehrání balónu nebo se dohaduje s protihráčem o původu jeho matky... Co s takovýma?
22.07.2016 - 10:21 | Filtr
(Blíženci) movvin » MG34
No já Ti nevím, ale když si řeknu, že něco není, tak to neznamená, že to zmizí z povrchu zemského. Jo , může se mě to nedotýkat, může mě to nechat v klidu jen to prostě vemu na vědomí a zase to pustím, ale tím to přeci nepřestane existovat.
Tu svobodu si říkat co uznám za vhodné má přeci každý.... ovšem musí počítat i s reakcí na ta slova. Za všechno jsme přeci zodpovědní, to jak se chováme, co děláme i za to co říkáme a píšeme.
22.07.2016 - 09:33 | Filtr
(Ryby) MG34 » libas
Příspěvky, co se "nehodí" - tzn. off-topic, osobní záležitosti, atd. - to všechno skutečně mažu. Na to má moderátor diskuze právo. Diskuze bývá velmi často moderovaná, v televizi vždy - je to civilizovaný zvyk.

Moje důvody jsou moje důvody. A proč sem (do mého vlákna) chodíš, když víš jak to je a zjevně ti to vadí? Ses už jednou rozloučil, nikdo tě nenutí se vracet...
22.07.2016 - 09:27 | Filtr
(Střelec) libas » MG34

Jenže tohle je jen bezchybná logika .Kde je nějaký tvoje poznání ?

Sem si přečetla celou diskuzi a koukám že mažeš příspěvky co se ti nehodí .
Proč pak chodíš do diskuze ,proč si radši nenapíšeš nějaký článek kde ti nikdo nebude rušit tvoje vnímání a myšlenku ?
22.07.2016 - 09:08 | Filtr
(Ryby) MG34 » libas
No, nezáleží na vnímání, ale na kontextu.

"Iluzorní výhoda" je neexistující výhoda. Výhoda je objektivně existující věc, takže se tak bere.

"Iluzorní svoboda" naopak existovat může, protože svoboda je relativní věc.

No a energie by rozhodně neměla být relativní, takže asi tak.
22.07.2016 - 09:00 | Filtr
(Střelec) libas » MG34

Iluzorní je neexistující ?
Zase vidím jak různě vnímáme .
21.07.2016 - 19:33 | Filtr
(Ryby) MG34 » terere
Dívám se, že docela pleteš hrušky s jabkama ... slovo, myšlenka, podvědomí, biotok, energie, potenciál.

Ale na tvůj první dotaz se dá snadno odpovědět - většina je tady http://diskuze.najdise.cz/prispevek…

pěkně je to vidět na slovu LOVE
21.07.2016 - 19:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » ovii
Co se vleče neuteče. Určitě to počká a co zde zůstalo, to už později nemažu. Zatím jsem smazal asi 2 stručné příspěvky - jeden plný smajlů a jeden jako reakce na něj.

(edit)
Teď jsem ještě odmazal nějaké příspěvky, které směřovaly do osobní roviny diskutérů. K tomu je určený vzkazník nebo jiné téma než tohle.
21.07.2016 - 18:55 | Filtr
(Střelec) terere
...jen by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že slovo nenese žádnou energii...už myšlenka,kterou si náš mozek vyrobí je energií,takže se nezlob,ale nebo zlob :3:,ale všechno co je živé i neživé má energetický potenciál,takže tady rozebíráš blbiny :4:...z hlediska bioenergetiky výzkumy ukazují,že podvědomí a biotok je jedno a totéž...to prosím pěkně jen tak na okraj...toto téma je tak obsáhlé,že se mi to nechce víc rozepisovat... :63:
21.07.2016 - 14:00 | Filtr
(Ryby) MG34 » movvin
Ne, neurazil jsem teď momentálně nikoho, ani to nemám v plánu. Ale chci mít prostě tu svobodu si říkat co uznám za vhodné.

A přesně do toho OZ mířím - není žádná urážka na cti (ani v OZ není pořádně definovaná), stejně jako není žádná urážka "proroka", ani urážka bohů, nic takového prostě není.
21.07.2016 - 12:53 | Filtr
(Blíženci) movvin » MG34
Aha, takže jsi nejspíš někoho slovem urazil. No ale to se s tím dá přeci počítat, že mohu někoho nevědomky urazit, i když to tak nebylo myšleno. Pokud jsi se nechtěl trefit do bolavého místa s "dobrým" úmyslem pomoci. Ty uvozovky tam jsou záměrně, protože TO dobré může být jen z Tvého pohledu, nikoliv z pohledu zasaženého. Naopak ten to může brát jako útok na jeho osobu a tudíž se nedivím, že se urazil.¨
Pojem urážka můžeš vymazat ze své databáze slov, v tom Ti nikdo bránit nebude, ale pochybuji, že o tom přesvědčíš okolí. Urážka jako taková je čistě subjektivní pocit a jak kdo s ním naloží je jeho věc.
Myslím, že je i ve slovníku našeho práva :63: občanského zákoníku -urážka na cti... no a tam se Ti to určitě nepodaří - umýt si ruce.
21.07.2016 - 12:31 | Filtr
(Ryby) MG34 » movvin
Tak smysl je jednoduchý - umýt si ruce nad urážkou. Zrušit pojem urážka v plném rozsahu.
21.07.2016 - 12:16 | Filtr
(Blíženci) movvin
Už po několikáté si to čtu.
Pořád nějak nechápu smysl Tvé rozsáhlé otázky.
Přeci je jasné, že energie jakéhokoliv příspěvku je různá v závislosti na přijímači. Co příjemce to jinak přijatá energie.
A je taky jasné, že nemůžu jako vysílač vyslat nějaký příspěvek aby úplně stejně zasáhl stejnou energií různé příjemce. To pak, jak píšeš může vyvolat i ten opačný efekt než o jaký jsi se snažil.
Tohle všechno platí hlavně pokud jde o psané příspěvky. Něco jiného je už osobní setkání. Tam už může rozhodovat vzájemné působení osobních energií, empatie, u citlivějších i vhledy.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BýkBýku
ukázat kalendář »