Deprese a vztah


02.06.2011 - 22:43
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Rezulka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Deprese a vztah
Dá se zvládnout deprese a přitom udržet pěkný vztah?S přítelem jsme začli před rokem krásný vztah.CCa po třičtvrtě roce mě přepadla moje známá kamarádka deprese, kt. vyústila velkými změnami co se týče práce, financí. Přítel mi strašně pomohl, zafungoval výborně po všech stránkách.Jen se to bohužel kolikrát obrátilo i proti němu, a důvěra je jaksi nejspíš trochu nalomená, navíc mě viděl najednou i z tý nejtemnější stránky. Teď už se blýská na lepší časy, jen mi čekají ještě dost velké stresy kvůli penězům a vracím se do poměrně náročné práce, a doufám, že to ustojím.Ale ta deprese se po mě plazí i nadále, a já už nezvládám ten tlak a nároky sama na sebe, abych se okamžitě mávnutím proutku vrátila zpět do tý roviny předtím.To prostě nejde.Člověka to mění.Mám tu zkušenost, že vždycky z toho naštěstí vytěžím, ale až po tom všem.Nikdy jsem neuznávala depresi jako takovou, v podstatě je to takovej malej únik, když se něco přetíží, pokud člověk nemá tu neoc jako takovou.Jen jednou jsem chvilku brala prášky.Ale bohužel neumím to zmáknout takhle rychle, jakože nastoupím do práce, smířím se s danou situací a jedu dál, a ona ta deprese rázem zmizí, TEĎ už musíš bejt přece v pohodě.Moc ráda bych, ale pořád se probouzím s neopodstatněným pláčem, nemůžu se pohnout, bojím se mezi lidi, a neustále se obviňuju a snažím se vybičovat k maximálním výkonům, což mě ještě víc sundavá.Sama sebe totiž teď za to nesnáším.

Stránka: 3 2 1
Řazení:
03.06.2011 - 14:50 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » Freja
A myslíš, že když vezmeš buddhistickýho mnicha, budeš mu dávat jídlo bez serotinu a zavřeš ho do sklepa, že bude mít depresi??
03.06.2011 - 14:49 | Filtr
(Beran) Ruby » Glimmer Man
Jasně, mě by to například taky zajímalo. :4:
Freja trochu napověděla s tou chemií. Ty jo, nedostatek sluníčka, tak to jsem doma. Můj kanclík je obklopen stromy, je tady tma jak v ranci a byt nemám taky zrovna moc prosluněný. Tehdy se s tím asi tělo srovnávalo. Třeba jeden z možných důvodů....
03.06.2011 - 14:48 | Filtr
(Štír) ivy7 » Glimmer Man
To se nevi...chemicke zmeny v mozku...
03.06.2011 - 14:44 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele dora, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V tvojí situaci bych neměla sílu čelit názorům některých místních "odborníků" spíš bych vyhledala nějakého skutečného.
03.06.2011 - 14:43 | Filtr
(Štír) Freja » Glimmer Man
no,to je dost složitý..je to chemie,takže hladinu serotoninu můžeš ovlivnit i stravou,četla jsem,že taky málo sluníčka způsobí pokles,takže někde doporučovali nějakou fototerapii...jakoby osvěcování hypofýzy....
03.06.2011 - 14:40 | Filtr
(Štír) ivy7 » Glimmer Man
Jasne, ze jsem chtela...JA..muj manzel rikal to same co ty...ze to musim zvladnout sama, protoze jsem byla sportovec a silna...no prislo to najednou v noci...az po letech-ted, pochopil...protoze vtedy mi dal i facku...ze co si to vymyslim...nemohl pochopit co se deje...a ja byla tak zoufala, a jeste k tomu v Africe, sama, jenom s nim... :9:...bojovala jsem sama...se sebou... :29:
03.06.2011 - 14:40 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » Ruby
Tak tady můžem mudrovat jak chcem, ne?? :4:

Jen se snažím dopátrat nějaký příčiny.
03.06.2011 - 14:37 | Filtr
(Beran) Ruby » Glimmer Man
Nedá a nedá pokoj.... :4:
03.06.2011 - 14:36 | Filtr
(Beran) Ruby » Freja
Máš pravdu. Maniodepresí trpí jedna paní z vedlejšího vchodu. Střídají se u ní období, kdy chodí mezi lid, rozzářená, s obdobími, kdy není vidět skoro vůbec a když už, tak by ji člověk nepoznal. DOkáže během pár týdnů přibrat, nečesat se, nemýt....a tak to jde pořád dokola.
03.06.2011 - 14:36 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » Freja
No jo, ale co způsobilo nedostatek seroninu??
03.06.2011 - 14:32 | Filtr
(Štír) Freja » Ruby
..ale to už je maniodeprese,u obyč depresí stavy euforie nejsou..
03.06.2011 - 14:30 | Filtr
(Beran) Ruby » Glimmer Man
Podáváš to ale tak, že odmítáš přiznat, že je to nemoc, která potřebuje pomoc i zvenčí, nejen zevnitř.
Prevence nastavení mysli, svépomoc...hm, tady asi nepomůže.

Kopecký kdysi v nějakém dokumentu řekl, že nejhorší ze všeho jsou na téhle nemoci stavy, kdy člověk není schopen se hnout, vylézt z postele, míval to nejen dny, ale měsíce. Ty se pak vystřídaly se stavy euforie. Berani k tomu mají prý větší dispozice.
03.06.2011 - 14:29 | Filtr
(Štír) Freja » Glimmer Man
Je to nedostatek serotoninu,kterej přenáší nervový vzruchy v mozku a ten právě způsobuje ty změny nálad...prostě špatná chemie,kterou těžko ovlivníš,zvlášť,když už jsi v depresi...
03.06.2011 - 14:26 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » Ruby
Četl jsem to... Chtěl jsem slyšet tvoje slova.
:1:

Ale je to zajímavý. Jen mám někdy z některých pocit, že to vůbec nemá základ ve fyzikální poruše funkce mozku... Jsem přesvědčen, že tělo a mysl jsou projeny a co ovlivní jedno, ovlivní i druhý. Takže porucha v těle poznamená tvojí mysl a stejně tak utrpení mysli působí zkázotvorně na tělo. A teď je otázka co bylo první u lidí s depresí?? Někdy si myslím, že první byla právě ta chyba v mysli. Jen moje chorá domněnka.
03.06.2011 - 14:22 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » ivy7
Mě stačí přečíst si tohle... "ale hned jsem vyhledala odbornou pomoc". A vím, že ty´s chtěla řešit...
03.06.2011 - 14:15 | Filtr
(Štír) ivy7 » Glimmer Man
Bez tech prasku bych to nezvladla...cti to jeste jednou, prosim.
Ano, prvni mesice jsem byla jak ranene zvire...ale hned jsem vyhledala odbornou pomoc, trvalo mesice nez jsem byla schopna tohle vse zacit delat...nevladala jsem si ani ocistit zuby..NIC...neslo to...nijako..
03.06.2011 - 14:15 | Filtr
(Beran) Ruby » Glimmer Man
Nepřetlumočím, bo jsem to z valné části zapoměla. Přečteš si to kdekoliv v odborných článcích na internetu na téma deprese. Zkrátka tam v těch závitech něco nefunguje jak má, něčeho se tam nedostává /a neříkej mi teď, že je to rozum, ju...? :21: :2:/
Podívej, já jsem svému okolí byla tehdy taky protivná, člověk to ani nevmíná, jak působí na druhé. Zdravýmu člověku připadáš jak nemohoucí fňukna, neschopna ničeho.
Je ale pravda, že když mi lékařka vysvětlila o co jde, úleva byla téměř okamžitá, protože jsem věděla, s čím bojovat, s čím mám tu čest. A asi jsem coby Beran od přírody větší rváč. Ale raději klepu na stůl, třikrát
03.06.2011 - 14:08 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » ivy7
A jak ji chceš léčit, když dotyčnej nechce??

Ale jak tě tak čtu, máš tam trochu protimluv, vidíš ho??

Napovím:

"no i vule...cviceni,rychla chuze, laska, pravidelny rezim, zadny alkohol, kafe atd."

vs.

"Clovek si sam nepomuze..."

Tu vůli za tebe měl někdo jinej?? Někdo jinej za tebe cvičil, rychle chodil, dodržoval pravidelnej režim, nechlastal a nepil kafe??

Mohla jsi jen naříkat a utápět se dál a dál, ale ty jsi zvolila tohle všechno, a přesto řekneš, že člověk si sám nepomůže???
03.06.2011 - 14:04 | Filtr
(Býk) Glimmer Man » Ruby
Hmmm, můžeš nám tu přetlumočit povídání o těch reakcích v mozku?

Ale pořád u tebe vidím, že jsi chtěla řešit a řešila jsi... A někde jinde vidím, že někdo chce okecávat a tak mele a mele... A ten rozdíl mi prostě nemůže uniknout.
03.06.2011 - 14:03 | Filtr
(Štír) ivy7 » Nuna
Neznas. Nestaci jen chtit. To neni Blue Monday. Je to nemoc. :19:
03.06.2011 - 14:00 | Filtr
(Štír) ivy7 » Glimmer Man
Klinicka deprese je nemoc a musi se lecit jako jina nemoc...neni to o tom ci chces nebo ne...proste nemuzes a finish.
Sama jsem tim prosla pred 20 lety, pomohly prasky no i vule...cviceni,rychla chuze, laska, pravidelny rezim, zadny alkohol, kafe atd.
Clovek si sam nepomuze....treba odbornou pomoc a leky na nekolik mesicu...pak jo, kdyz chces, prekonas to...ale chce to tvrdou praci, a podporu.
03.06.2011 - 13:59 | Filtr
(Beran) Ruby » Nuna
Ty, čoveče, já musím chtíc nechtíc trochu oponovat. :63:
:46:
Kdybych něco podobného nezažila na vlastní kůži, tak bych napsala to samé co Ty, nebo Glimáč, protože za stav své mysli zodpovídáme opravdu jen my, nikdo jiný.
Ale depresi nebo co to je jsem zažila před cca 4 lety a kdyby mě tehdy kamarádka nedokopala k psychologovi a psychiatrovi, tak nevím.
A přišlo to zničehonic, bez jakéhokoliv zjevného důvodu. Jsem pozitivní realistický člověk, ikdyž jsem ve sračkách a že jich už v životě bylo. Mám kamarádky, které tvrdily, že by to co já v životě nedaly. Já jim vždycky říkala - ale daly. Daly. Nic jiného by vám totiž nezbylo.

No takhle, ono to prostě začalo opravdu bez příčiny, plíživě. Je sice fakt, že jsem se dva roky předtím přestěhovala 100 km pryč se synem a začínala znovu, ale byla to pro mě chtěná zkušenost a změna. Vnější podnínky se mi zlepšily. Kamarádi zůstali, noví přibyli. Ale prostě...najednou jsem začínala zničehonic brečet, tělo bylo jak paralyzované, nikam mě nikdo nemoh vytáhnout /přitom společenský tvor/,odmítala jsem vyjít ven a to všechno jsem vůůůůbec nechápala. Mohla jsem se programovat jak chtěla. Trvalo to 4 měsíce a už bych to nechtěla zažít. Pomohla mi doktorka. Vysvětlila mi reakce v mozku, které to vyvolaly. Začala jsem brát prášky, které u mě zabraly již během 14 dní a ikdyž se mají brát dlouhodobě, nejméně rok, já je brala 3 měsíce a vyhodila. Už je nepotřebuji od té doby. Díky Bohu. Ale nastartovaly mě zpátky do života a to tak, že jsem pak i při jakékoliv menší recidivě se mohla dát do latě sama, i bez nich.
Kdo nevěří, ať tam běží... :3:
03.06.2011 - 13:45 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » lesnielfova
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Souhlasím s tebou, definice, že deprese je stav mysli, může napsat jen ten, kdo se s tou nemocí ať sám u sebe nebo v rodině nesetkal. Opravdu neví, o čem mluví. Nejde to ovlivnit a je potřeba se léčit.
Machrů je tu dost, ale těch, co věci vidí reálně dost málo, ....
03.06.2011 - 13:41 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Proč jsi ty prášky přestala brát? Pokud v noci nespíš nebo se pořád budíš s hrůzou (pláčem) jsi nemocná a přiznej si to, musíš jít k psychiatrovi, dnes to není žádná ostuda. Pokud se bojíš mezi lidi, máš sociální fobii - navíc.
Víš, kolik lidí dnes k psychiatrovi chodí, objednací lhůty v Ostravě jsou tři měsíce, půl roku, někteří lékaři mají tak nabito, že už nové pacienty neberou. Máš nejvyšší čas svou nemoc řešit na úrovni s psychiatrem, sama si s tím neporadíš. Věř mi a vyhledej pomoc, kterou potřebuješ.
03.06.2011 - 13:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ten výklad máš odkud? Nejedná se jen nějakou "depku", podívej se na nějaké psychiatrické stránky a přečti si diagnozu deprese, je to velice těžké psychické onemocnění, které patří k lékaři, psychiatrovi. Depresi, jako takovou, sám člověk nezvládne a mnohdy skončí tragicky.
Lze ji zvládnout s odborníkem a léky, které se nesmí samovolně vysazovat. Deprese není žádný obyčejný splín nebo špatná nálada!!!A co je nejhorší, onemocní jí dost i mladých lidí, kteří si to nepřiznají a nevyhledají pomoc psychiatra. Stále je tu předsudek o psychických nemocech a psychiatrii, ale v dnešní době je toho víc, než dost a pokud takový člověk nechce skončit na špagátě, musí se léčit.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »