Deprese a vztah


02.06.2011 - 22:43
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Rezulka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Deprese a vztah
Dá se zvládnout deprese a přitom udržet pěkný vztah?S přítelem jsme začli před rokem krásný vztah.CCa po třičtvrtě roce mě přepadla moje známá kamarádka deprese, kt. vyústila velkými změnami co se týče práce, financí. Přítel mi strašně pomohl, zafungoval výborně po všech stránkách.Jen se to bohužel kolikrát obrátilo i proti němu, a důvěra je jaksi nejspíš trochu nalomená, navíc mě viděl najednou i z tý nejtemnější stránky. Teď už se blýská na lepší časy, jen mi čekají ještě dost velké stresy kvůli penězům a vracím se do poměrně náročné práce, a doufám, že to ustojím.Ale ta deprese se po mě plazí i nadále, a já už nezvládám ten tlak a nároky sama na sebe, abych se okamžitě mávnutím proutku vrátila zpět do tý roviny předtím.To prostě nejde.Člověka to mění.Mám tu zkušenost, že vždycky z toho naštěstí vytěžím, ale až po tom všem.Nikdy jsem neuznávala depresi jako takovou, v podstatě je to takovej malej únik, když se něco přetíží, pokud člověk nemá tu neoc jako takovou.Jen jednou jsem chvilku brala prášky.Ale bohužel neumím to zmáknout takhle rychle, jakože nastoupím do práce, smířím se s danou situací a jedu dál, a ona ta deprese rázem zmizí, TEĎ už musíš bejt přece v pohodě.Moc ráda bych, ale pořád se probouzím s neopodstatněným pláčem, nemůžu se pohnout, bojím se mezi lidi, a neustále se obviňuju a snažím se vybičovat k maximálním výkonům, což mě ještě víc sundavá.Sama sebe totiž teď za to nesnáším.

Řazení:
23.06.2011 - 18:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele srdceanicvic, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Držím palce :3: A hodně sil !! :1:
04.06.2011 - 01:17 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Glimmer Man
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Rezulka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hmmm, mám radost, že jsem rozjela tak zajímavou diskuzi.Chci všem poděkovat za veškerou vaší energii,kt. jste vložili do tohoto příspěvku :17:Já sama vždycky souhlasila s tím , že deprese je pouze únik od zodpovědnosti k sobě samému.U mě je to vždycky reakce na velké změny,a pak úplně zkratuju a nemám se ráda za to, jak daleko jsem to nechala zajít, a tak se to nabaluje víc a víc.Nemám to rozhodně poprvý a vím, že se to dá zvládnout jen vůlí.Jen mě překvapila tentokrát ta síla.Protože čím je člověk starší, tím víc vzniká zodpovědnost, a člověk o sobě ví víc, o to víc se prostě obviňuji a sundavám, a mám větší strach z té velké zodpovědnosti.Krásný večer, a opravdu všem děkuji,tohle má pro mě opravdu obrovskou cenu :1: :17: :27:
03.06.2011 - 21:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele majkl-sidor, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V životě jsou události,které nás naladí smutně.
To je pro určitý stav vědomí typické.
Deprese je naproti tomu otupělý stav duše,z
něhož nic nemůže vyrůst.Podobá se zahnilé vodě.
Odložme to,to nemůžeme potřebovat.
Co je tedy nejlepší lék na tento stav?
Pokud nenajdeme dobrého člověka,který nám
pomůže se z toho dostat,je nejlepším lékem
akutní utrpení.Vím z ní to tvrdě ale utrpení
vede k uvědomění.
Deprese je stav neuvědomění si. Depresívní
osobě není jasné,jaký je život dar.
Když však onemocní tak těžce,že se musí obávat
o existenci svého těla,vyvine nový způsob
nazírání.Dostává nový pohled.

Budme si vědomi darů života a ocenujme je.
Vděčnost je totiž nejlepší prostředek proti
všem myslitelným temným duševním stavům :74:
03.06.2011 - 19:02 | Filtr
(Ryby) Countess » dora
Veď tak. Mohla som zvoliť iný tón formulácie tých riadkov. Mojím cieľom bolo len ukázať jednu z ciest ktorá existuje (pretože som tu čítala vyjadrenia, že takáto cesta vôbec neexistuje a je vylúčená) :20:
Je pravda, nie každý to zvláda sám.
Ale ak sa mu to predsa len vlastnými silami podarí, tak je to ako s ovčími kiahňami - raz ich človek prekoná a získa tým voči nim imunitu (samozrejme v prenesenom význame), a to je dobrá motivácia :27:
03.06.2011 - 18:49 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele shakti11, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nečetla jsem všechny příspěvky, ale s dovolením napíši svoji zkušenost.
Měla jsem možnost sama pocítit, jaké to je nemoci vyjít ven, nemít chuť jíst, nespat, nemít sílu se ani osprchovat, ani zvednout telefon či setkat se s lidmi. Člověk má strach, že snad umře jakousi vnitřní bolestí a zároveň se bojí, že se to nestane..., a bude trvat dál....

Nebudu popisovat, co všechno následovalo, snad jen, že psychiatra jsem nikdy nenavštívila kvůli svým zkušenostem-celkové averzi na jakékoli Mudr...

Přesto všechno, čím jsem prošla a je možné, že se to ještě někdy v životě stane..., ale tvrdím, že je to reakce našeho organismu na něco. To něco je maximální strach, který není nikde jinde, než v naší mysli. Strach z čehokoli, z ublížení, samoty, zrady, vlastní nedostatečnosti, ze zklamání druhými i sami sebou......, s tím strachem je spojená úzkost (většinou jde o pocity naprogramované z dětství, táhnou se s námi celý život, a něco je vždy znovu vyvolá), máme-li úzkost, strach, organismus nás nutí bojovat, to je přirozená reakce, bojujem, ale nemáme-li sílu nebo odvahu proniknout až k jádru toho strachu, pochopit ho, přijmout, (a změnit emoci strachu na něco jiného) což opravdu moc bolí, pak podvědomě unikáme do deprese. Protože "tam" už nemusíme bojovat sami se sebou. Tam jsme "neschopní", nemohoucí.
Je to únik před sebou. Před vlastními stíny, vlastním strachem. Místo abychom tím prošli skrze a ať to zní jakkoli, tak silnější...
03.06.2011 - 17:44 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele dora, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Každý jsme individualita - ty jsi sílu našla sama, ale nebylo by moc rozumné vyvozovat z toho, že se to musí podařit každému. Určitě je dobré podělit se o svůj příběh - ale podávat to způsobem "já jsem to dokázala - dokážeš to taky" může být kontraproduktivní.

Nemusí přeci jíst léky (i když ty jsou v některých případech nutností) - může jít k psychologovi, který nebude depresi "zahánět" práškama, ale pomůže ji dopátrat se příčiny. Je mi jasné, že dobrý psycholog se shání asi dost obtížně :( ale zkusila bych to spíš, než se nechat analyzovat lidmi na fóru.
03.06.2011 - 17:27 | Filtr
(Ryby) Countess » kentaur5
Zo skúsenosti :) Keby bola diskusia o niečom, čo som ešte "neprežila", tak sa neozvem.
Niekoľko rokov som bola uzavretá sama v sebe a stalo sa to mojou dennou rutinou, z ktorej sa mi nechcelo vychádzať na povrch, do toho "škaredého, krutého, zlého" sveta.
Keď s tým človek ide k doktorovi a ten mu predpíše na to lieky, tie sú len akousi kozmetickou úpravou, ktorá odstráni prejavy. Ale neodstránia príčinu. Akonáhle lieky človek vysadí, prejavy má naspäť. A to, že sa hovorí, že to je nemoc, je alibizmus - človeku sa nechce z toho stavu von, páči sa mu byť vo svojom vnútri. V určitých chvíľach je to celkom príjemný stav.
Stačí k tomu troška citlivosti voči svojmu vnútru a pevnej vôle, prekonať trhanie toho príjemného stavu uzavretosti, a dostať sa postupne na povrch, medzi ľudí :74:
03.06.2011 - 14:44 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele dora, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V tvojí situaci bych neměla sílu čelit názorům některých místních "odborníků" spíš bych vyhledala nějakého skutečného.
03.06.2011 - 13:45 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » lesnielfova
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Souhlasím s tebou, definice, že deprese je stav mysli, může napsat jen ten, kdo se s tou nemocí ať sám u sebe nebo v rodině nesetkal. Opravdu neví, o čem mluví. Nejde to ovlivnit a je potřeba se léčit.
Machrů je tu dost, ale těch, co věci vidí reálně dost málo, ....
03.06.2011 - 13:41 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Proč jsi ty prášky přestala brát? Pokud v noci nespíš nebo se pořád budíš s hrůzou (pláčem) jsi nemocná a přiznej si to, musíš jít k psychiatrovi, dnes to není žádná ostuda. Pokud se bojíš mezi lidi, máš sociální fobii - navíc.
Víš, kolik lidí dnes k psychiatrovi chodí, objednací lhůty v Ostravě jsou tři měsíce, půl roku, někteří lékaři mají tak nabito, že už nové pacienty neberou. Máš nejvyšší čas svou nemoc řešit na úrovni s psychiatrem, sama si s tím neporadíš. Věř mi a vyhledej pomoc, kterou potřebuješ.
03.06.2011 - 13:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele kentaur5, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ten výklad máš odkud? Nejedná se jen nějakou "depku", podívej se na nějaké psychiatrické stránky a přečti si diagnozu deprese, je to velice těžké psychické onemocnění, které patří k lékaři, psychiatrovi. Depresi, jako takovou, sám člověk nezvládne a mnohdy skončí tragicky.
Lze ji zvládnout s odborníkem a léky, které se nesmí samovolně vysazovat. Deprese není žádný obyčejný splín nebo špatná nálada!!!A co je nejhorší, onemocní jí dost i mladých lidí, kteří si to nepřiznají a nevyhledají pomoc psychiatra. Stále je tu předsudek o psychických nemocech a psychiatrii, ale v dnešní době je toho víc, než dost a pokud takový člověk nechce skončit na špagátě, musí se léčit.
03.06.2011 - 13:13 | Filtr
(Blíženci) Nuna
.. stresy kvůli penězům.. náročná práce..tlak..nároky sama na sebe..pláč..strach z lidí.. sebeobviňování..neláska k sobě samotné..

..jak to zní? Všechna ta negativa tahle položená vedle sebe? Hm? To jsi Ty tohle! Líbí se Ti to? Pokud ano,budeš se v depresi rochnit nadále. Pokud ne,máš možnost volby každé to negativum zaměnit za stav pozitivní. Jde to !! Stačí jen chtít.. :17:
03.06.2011 - 13:09 | Filtr
(Blíženci) Nuna
Janičko.. chca nechca,ale musím říct,že na Glimmerovo příspěvku je mnoho pravdy :8:
Deprese je stavem mysli,to,co popisuje autorka příspěvku evidentně ano. Vždyť v těch jejích větách je zároveň odpověď na celý ten problém :43:
03.06.2011 - 12:55 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » lesnielfova
souhlasím :15:
03.06.2011 - 12:38 | Filtr
(Býk) Glimmer Man
Dobře, správnost mýho názoru necháme být. Z tvýho příspěvku soudím, že víš o čem je řeč a že víš, jak tedy na to a jak se z toho dostat. Budu moc rád, když mi to objasníš a rád se nechám přesvědčit, že máš pravdu. Těším se na diskuzi...
03.06.2011 - 12:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Glimmer Man
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lesnielfova, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
je vidět že jsi na hony vzdálený tomu, o čem tady píšeš,každý tady machruje jak si za to člověk muže sám ale kdo to dostane a nemuže ae pohnout nemuže se ani slovně ubránit a ostatní utočí jenom jako supi vševědoucí arogantní tupci nic jiného.
03.06.2011 - 09:57 | Filtr
(Býk) Glimmer Man
Evidentně víš, jak vyléčit chorobu mysli jinak než v mysli samotné. Prosím, poděl se o to...
03.06.2011 - 08:20 | Filtr
(Panna) Mici Angóra
Ta deprese je jako diagnóza? Od jisté doby nemám ráda, když někdo používá tento pojem jako označení pro "nechce se mi" nebo "mám špatnou náladu". Když se musíte celý rok dívat, jak se vám celoživotní opora a osoba nejbližší před očima mění v trosku a vy můžete jen bezmocně přihlížet a čekat, jestli doktoři něco vymyslí, nebo nevymyslí a nechají dotyčného si sáhnout na život, věřte, že to není hezký pohled. Takže-je to tvůj případ? Pokud ne, jsi na tom dobře. Mimochodem, skutečnou depresi vůli neovlivníš, podle toho se to docela dobře pozná :74: :17:
03.06.2011 - 07:30 | Filtr
(Býk) Glimmer Man
Problém bude ten, že tebe deprese očividně baví. Něco jako člověk, kterej se bičuje a trestá tak svoje tělo. Nechce to dělat, nelíbí se mu to, ale nakonec si nemůže pomoct. Je to závislost a obsesivní chování.

Představ si, že budu čaroděj, mávnu kouzelným proutkem a veškerou depresi z tebe sejmu a navíc ještě způsobím to, že už se tě žádná deprese nebude moci dotknout. A teď si představ, že budeš mít finanční problémy a nebudeš moct mít ani depresi. A v práci budeš mít práce až nad hlavu, nebudeš stíhat, šéfové tě budou rubat a ty nebudeš moct mít ani tu nejmenší depresi. Co budeš dělat?? Co si počneš?? Dovedeš si vlastně představit??

Víš, deprese je stav mysli, stejně jako štěstí. Stejně tak jako duševně vyspělej jedinec trénoval svou mysl, aby dosáhl štěstí, tak ty´s jí narozdíl od něj nějakou dobu poctivě prasila, aby ses mohla rochnit v depresích. Je třeba si to trochu přiznat, že to byla tvoje volba.

To přiznání ale nepotřebuješ udělat proto, abys mohla být označena za slabocha. Když si přiznáš, že to je tvoje vina, pak totiž možná pochopíš, že když jsi se ovlivnila to deprese, je tvoje mysl schopná se přetvořit do jinýho stavu. A pak i do stavu štěstí. Ale klíčový je vědomí, že to je jen na tobě a na tom, co pro to budeš dělat. Nikdo za tebe totiž štěstí nedosáhne a žádná tabletka příčinu nevyléčí. Je to jen v tvé hlavě. Tvé myšlení to umí změnit a umí změnit i tebe.

Ale samozřejmě pořád je ve vzduchu otázka, jestli se ti chce nebo nechce. Když se někomu chce nebo nechce, poznáš je od sebe jednoduše - jeden říká, že to nejde a druhej hledá možnost a zkouší, jak by to jít mohlo.

A k tvému dotazu, jestli se dá udržet vztah. Asi dá, ale záleží s kým a záleží jak dlouho. Dobrej partner ti pomůže, ale nikdo netouží mít celej život po boku chronicky nešťastnýho a depresivního člověka. A někdo to nevydrží ani rok. Tak není nač čekat...
:17:
03.06.2011 - 02:24 | Filtr
(Ryby) elfivíla
Tak je vidět,že přítel Tě podržel,kdyby nechtěl a nestál o Tebe,tak by s Tebou nebyl a sztah není jen to pěkné a pro život je to dobrá zkouška.Prostě máš tyto potíže,nu a co,dá se s tím něco dělat - lékaři..,a pokud Tě bere takovu jaká jsi tak je to super.Neboj,to zvládneš.
03.06.2011 - 00:30 | Filtr
(Ryby) Countess
Depresia je iba stav mysli, ktorý si navodzujeme sami. Keď si človek zmyslí, že nie je so sebou spokojný, tak nie je a basta.
Tu dlhodobo nepomôže iné, iba úplne otočiť rozmýšľanie a povedať si, že to čo som urobila zle, som vlastne urobila dobre :44:
A ešte pomáha zobrať sekeru a ísť do lesa štiepať drevo :14: :14:
03.06.2011 - 00:10 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele profeek05, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je to buď a nebo .. zvládneš depresi -> udržíš vztah. Sniž nároky na sebe a ukroj si vždy jen takový sousto, jaký zvládneš - to ti i dodá sílu pokračovat pomalu dál k lepšímu. Nemá cenu po sobě chtít zázraky na počkání - mávnutí proutkem, jak píšeš - to důležitý je, aby se to ve finále podařilo.

Doufat nestačí, chce to tomu VĚŘIT a jít si za svým cílem. Jen nedávej tolik prostoru pochybám či nenávisti vůči sobě samotný. Časem to člověka nenávratně změní, začne se jako k sobě chovat i k druhým a nakonec ze vztahu zbyde právě jen ta původně "vlastní" nenávist..

Je víc lásky nebo strachu a nenávisti? To přece záleží jen na nás samotných :3:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »