Grof:Nemáme vlastně žádný důkaz pro to, že vědomí má původ v mozku


21.05.2015 - 17:25
(Ryby) houbařící masér
Grof:Nemáme vlastně žádný důkaz pro to, že vědomí má původ v mozku
A tak tohle mi přijde velmi zajímavé:http://svobodnenoviny.eu/stanislav-… božstvo musí být prostupné pro transcendentno.“ Jinými slovy, takové božstvo poukazuje ke zdroji, ale nemělo by být uctíváno samo o sobě. Speciálně se to týká říše archetypů, protože pokud nějakou archetypální postavu učiníte neprostupnou a začnete ji uctívat, pak vytváříte situaci, v níž spojíte skupinu lidí, kteří jsou ochotni ji vidět stejně a stejným způsobem k ní vztahovat svou duchovní praxi. Zároveň však rozdělujete svět, protože stavíte tuto skupinu proti jiné skupině.Výňatek, autor:Joseph Campbell

Stránkování od konce: / 11 

Řazení:
31.05.2015 - 00:36 | Filtr
(Kozoroh) Sky » onka
Odpoveď je obsiahnutá v otázke. Nestretnú sa. :1:
31.05.2015 - 00:13 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Sky
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Napadlo mne, jestli se rovnoběžky mohou na sebe zlobit, že nemají společný bod (?) .. :122: :14:
30.05.2015 - 22:56 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Kamarát gugl :4: Louvre ma dosť otrávil, ten obraz si nepamätám. :25:
Bosch je obľúbený maliar mojej dcéry...
30.05.2015 - 22:50 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
možná na lodi bláznů.
znáš loď bláznů?
30.05.2015 - 22:28 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Príliš rýchlo, príliš pomaly....
Nikdy nie je neskoro na zmenu. Sme obaja v tom veku, keď sa začína bilancovať. Ty, ja, pán P o chvíľu tiež... Tulačka mala pravdu, sme na jednej lodi. :1:

Výber hudby je top :61: Ty fakt puberťákuješ :4:
30.05.2015 - 21:51 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Ano, celkom, celkom, s prižmůreným okem. To znám. Ale letí příliš rychle.
Na staré kolena puberťákuju. Kolik životů proběhne úplně zbytečně. Marně. Bez toho aby byly žity.


YouTube
30.05.2015 - 21:36 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Čo sa nápravy charakteru týka, ja ti neporadím. Obávam sa, že sme na tom dosť podobne. :21:

A čo sa života týka... občas, keď jedno oko prižmúrim, tak ho mám celkom rada. :3:
30.05.2015 - 21:24 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tulačka
Končí jen když se rozhodneš, že už nemáš k tématu co říct. Nebo že nechceš.
Naše zkušenosti jsou nepřenosné. Budiž ti pěšina měkká. :29:
30.05.2015 - 21:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Přiznám se, neměl jsem ve skutečnosti v úmyslu být dobrý. :24:
Spíše škodolibý.
Ale co mám se svým charakterem dělat. Poraď. Co jen co?
To tak fakt bylo, do tanku v tank..strašná sranda to byla. :30:
Viděno z dnešku ovšem.
Jednou nám budou všechny události rovnocenně milé. Jednou budeme mít život opravdu rádi.
30.05.2015 - 20:28 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Hanbím sa. :6:
Máš pravdu. Už budeme dobrí.

A tá hláška je z filmu. :1:
30.05.2015 - 20:23 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Týjo to si se kde naučila že se tak vyznáš.
Myslel jsem že by na bodáky byl dobrý ale máš pravdu u bigošů to bude víc ladit. :1:
Už bysme asi neměli si dělat srandu, to se nehodí, on se tak snažil..
30.05.2015 - 19:05 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Pechota je príliš prozaická. :3:

Navrhujem tankistov. "Do tanku v tank, k boji v boj!"
30.05.2015 - 16:57 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
Tak jo vyhlásilas absolutního vítěze klání p. dostává pochvalu před nastoupenou jednotkou a získává nárok na zápis do knihy "the best retorborec of najdise". Zařazení, ..pěchotní elita hodnost vraníka? Ale to musí požehnat admin najdou se ještě i jiní adepti na ten post v síni věčné astrální slávy víme své.. :4:
Volno rozchod zpívat povoleno. Moc nechlastejte zítra ať vás vidím v kostele. Holoto :46:
30.05.2015 - 16:20 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Buddha/2
Predpokladám, že si serióznejší zdroj :3:
30.05.2015 - 16:08 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Buddha/2
Definuj posledné slovo :4:
30.05.2015 - 16:04 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Sky
Si jako vážně myslíte že budete mít poslední slovo :2: :32: :4: ?

Já si teda počkám na závěrečné hodnocení :46:
30.05.2015 - 15:32 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Tým pádom sme sa dopracovali k želanému výsledku a môžeme to tu zatvoriť. :4:
30.05.2015 - 15:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
No proto. :27:
Taky uznávám že pan p je hvězda ze všech největší. :30:
30.05.2015 - 15:15 | Filtr
(Kozoroh) Sky » Bosch
Odpusť. Ty si zo všetkých naj :27: :35:
Samozrejme, po pánovi P. :3:
30.05.2015 - 15:12 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sky
a já sem snad vzduch :47:

:4:
30.05.2015 - 15:01 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
S první částí souhlas.
Nepředpokládal bych že se hitler udrží u moci navždy kdyby vyhrál.
Pojemm silnější také nemyslím silnější ve smyslu propagandy, ale ta má svoji sílu a právě dnešní doba jí velmi přeje. Vlastnictví médií je základní předpoklad držení moci o tom snad nebudeme pochybovat. Dnes se ví jen to o čem se píše. Dříve se vědělo jen to co kázal farář v kostele.

V otázce šovinismu narážím na to, že jsi podle mně nezakomponoval citovou realitu do své argumentační strategie.
Takže jsi se dostal do role sám proti všem. Silně marsovský aspekt. Mohl bych to rozebrat po stránce astrologie ale do toho se mi teď nechce.
Domnívám se že opravdová síla vychází jen ze sloučení solárního a lunárního aspektu, síly a poddajnosti, rozumu a citu. Což nejsou nutně v tomto pořadí opačné ekvivalenty, ale jít do útoku jen s kopiníky je podle mně nedostatečné. Nevyhraješ a tu citovou potvoru napadrť nerozdrtíš. Je to voda a tak ti vždy unikne.
Budeš se muset smířit s citovou stránkou života budeš li chtít opravdové vítězství, a nejen to pyrrhovo.
To je jen můj skromný názor. Jinak respektuji tvoji artilerii, proto bych do přímého útoku s tebou nešel. Nejsem blázen. :4:
30.05.2015 - 14:50 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » MG34
:4: :4:
Ze Tvé oblíbené Wiki :
Vtip, anekdota, popřípadě fór, je krátké vyprávění, jehož účelem je pobavit příjemce (posluchače či čtenáře). Obvykle je založen na dvojznačnosti, absurditě nebo paradoxu, je stručný a směřuje k výrazné a úderné pointě. Vtipy se šíří zejména ústním podáním, výstupy komiků, časopisy a knižními sbírkami. V poslední době je významné šíření pomocí internetu.

30.05.2015 - 14:48 | Filtr
(Kozoroh) Sky
Dovolím si aj ja napísať pár postrehov k tejto diskusii. Je očividné, že na vecnej rovine sa tu nedá dopracovať ku koncenzu. Pristihla som sa, že v istej chvíli ma úplne prestalo zaujímať, čo kto tvrdí. Čo je pre mňa na tejto diskusii zaujímavé, je psychologická rovina, postoje a spôsob komunikácie diskutujúcich. Musím oceniť humor a nadhľad niektorých diskutujúcich. Lásku a pochopenie Tulačky. Ale predovšetkým trpezlivosť, ochotu diskutovať a snahu nájsť spoločné východisko zo strany Jirku. Tiež energiu a čas, ktoré venoval tejto diskusii. :1: Pomerne nezmyselnej diskusii, a to v tom zmysle, že je dopredu jasné, že sa s veľkou pravdepodobnosťou nenaplní zmysel a cieľ diskusie, nedôjde k dohode, koncenzu, kompromisu, nevyjasnia sa stanoviská... Lebo to by musela byť vôľa na oboch stranách.

1. V tejto diskusii neplatia žiadne argumenty. Jeden z diskutujúcich totiž a´priori odmieta akékoľvek argumenty iných diskutujúcich. Uznáva iba svoje vlastné argumenty, a tie mu nikto nevyvráti, lebo sa dopredu rozhodol, že pravdu má iba on a všetci ostatní sa mýlia, sú blbí alebo niektorí dokonca ešte blbší. (Dobrovoľne sa hlásim do poslednej skupiny :2:)

2. Účastník diskusie sa stavia do nadradenej pozície nad ostatných účastníkov diskusie. Je to rovnako absurdné, ako keby sa napr. na súde jeden z účastníkov sporu samozvane menoval do pozície sudcu a z tejto pozície by rozhodoval o spore, v ktorom je sám účastníkom.
cit. „Přitom já se cítím celkem jistě, já vím - mám přesné odpovědi na většinu otázek, chápu pohledy, vím, kde se kdo mýlí, kde co kdo přehlédl, nedomyslel, kde má částečně pravdu, atd. A také vím, že by stačilo jít do úplně jiné společnosti a tam bych nebyl za exota já, ale jeden každý z této diskuze. To mi dvá sílu."

3. Účastník diskusie nepovažuje túto spoločnosť za hodnú svojej osoby. Viď vyššie + nasledujúci citát:

„A pak se na mne vychrlí spousta "odborníků na všechno", kteří mají "znalosti" vyčtené z Blesku nebo z Epochy a dávají si je do souvislostí za pomoci logiky automatické pračky... A korunu tomu nasadí ten tapetář, co si z mého (krátkého) textu přečetl tak asi každé druhé slovo a teď polemizuje s tím pahýlem informace, co si o mně nějak naindukoval...“

Pritom vo svojom profile na tejto stránke uvádza takúto motiváciu:

Cit. „V podstatě tu hledám někoho, s kým bych se mohl bavit o věcech, kterým většina lidí v mém okolí nerozumí. Jo a kdyby někdo chtěl, můžu mu vyložit sen. :-)“


Pán Pozemšťan má na základe vyššie uvedených citátov pocit, že mu nikto nie je dosť dobrý. A to ani v reálnom, ani vo virtuálnom svete.
Pán P. na tomto fóre dourážal mnohých ľudí, vrátane žien vo všeobecnosti. Súhlasím s Tulačkou, je to výkrik osamelej, nešťastnej duše a ďakujem jej, že mi to pripomenula. :1:
Pán P. má šancu na kvalitný život. Stačí, ak vyhľadá odbornú pomoc. Nemyslím to ako urážku, ak sa rozhodne pre toto riešenie, nie je to žiadna hanba, naopak, je to prejav sily a chuti so sebou niečo urobiť. Prosím ho, aby o tom aspoň uvažoval. Uľaví sa jemu aj jeho okoliu.

PS: Som si vedomá nedostatočnej logiky, argumentačnej sily aj absencie definícií v tomto nedostatočnom texte. S tým už nič nenarobím. :16: :46:
30.05.2015 - 14:45 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » shakti11
Ale ano. Pokud se postavíme do světla jednoty a z tohoto všesjednocujícího úhlu pohledu patříme na svět, spatřujeme ve všem doplňující se protiklady.
A říkáme s oblibou přitom že vše je ve své podstatě all right. V jednotě.
Jenomže my lidé si rádi tento všejednotící aspekt, ve kterém jsme si "všichni rovni" jak se s oblibou říkává, zpravidla uvědomujeme jen tehdy, když necháme svoje "lidství" dole. Na zemi.
V našem běžném praktickém životě se této "všejednotě" zdaleka ani nepřibližujeme. Zeje zde propast. V reálném životě jsme stále rozdělení na černou a bílou, my a ti druzí, zlí a dobří, neustále diferencujeme. Tento diferencující princip je hluboce zakořeněn v naší lidské výbavě. A nikomu z lidí z masa krve a kostí se tomuto vyhraňujícímu jáství uniknout zatím nepodařilo. Ačkoli jednomu snad a to byl zdá se budha. I Ježíše tento všejednotící "Bůh" nakonec v "konfrontaci s lidmi" opustil jak sám prohlásil na kříži. Tudíž mezi touto všejednotou a reálným žitím zde na zemi panuje stále zdá se nepřekonatelná propast. Nechceme li si nalhávat něco jiné v dobách kdy je nám dobře, máme plné lednice a sluníčko svítí. Věřím tomu že život zde na zemi není božskou jednotou, ale je vykoupen dualitou. Z té pramení ono utrpení které na konci procesu sjednocování vždy vede ke smrti lidství. A jsme my co zde diskutujeme snad Bohy?
Máme my na to právo a nárok myslet si že my jsme dohromady jedno velké "jedno"? Když se podíváme na naše "produkty"?
Takže až my lidé budeme opravdu žít v této jednotě, přestaneme být vskutku lidmi, ale staneme se něčím jako Bohy. Pak z nás bude sálat tato opravdová síla, jednota, a svět zmizí rázem i s jeho utrpením, ocitneme se možná v ráji nabo snad tam někde. Pak pro nás přestanou platit limitující hranice. Pak si budeme natolik podobní že snad budeme moci říct, že jednota je mezi námi, že je naším prostředím, že je.
Ale při pohledu na svoji fyzickou a velmi nedokonalou existenci musím prohlásit, že je silně individualizovaná. Shledávám že život zde na zemi je podmíněn "potravním řetězcem" ať už chroupáme mrkev či šťavnatý steak.
Ten, kdo to celé udržuje, osvěcuje, oživuje a dává tomuto systému život, tak ano - on snad smí říct že jsem všichni jednotou.
Ale my? Lidé?
Jsme jen pozemskými červy odkázanými na hmotné produkty přírody a na vzduch který vyprodukovaly jiní tvorové, rostliny. My sami nedokážeme tuto "jednotu protikladů" o které hovoříš převést ani do nejjednodušších běžných úkonů člověka bez toho, abychom někde nenapáchali násilí a krutost. Jak si můžeme jenom myslet, že toto pravé světlo jednoty, vědomí, je naším vlastnictvím? Nebo že jsme mu blízko?
Při pohledu na sebe sama bychom se této naivitě snad mohli zasmát. Kdybychom ovšem věděli kdo, anebo co ve skutečnosti jsme, kdybychom znali naše pravé místo v tomto řádu stvoření.
Bohové snad ano, ti jsou snad této jednotě blízko. Ale zatím jsem za svůj život žádného lidského Boha nepotkal.
Vy snad ano?
Neoblbujme se sebeklamem o všejednotě, která je jen a jen výplodem naší představy. V reálu je zde v této diskusi pozemšťan ten nejpoctivější tvor. Snaží se nelhat si. A tato snaha po pravdě mu dává sílu rozptýlit ty naivní řeči o něčem co nikdo z diskutérů v reálu nezná. Nedělám si nárok na poznání ani na jednotu vědomí všech se všemi o které je řeč. Spíše jsem blíže poznání že "jeden blud střídá druhý".
Máte li jiný názor na naši lidskou existenci, pak máte k tomu jistě i svoje důvody.
U mně se všejednota zatím natolik nezabydlela abych ji mohl považovat za svoji příbuznou.
30.05.2015 - 14:32 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Tady pozor na pár aspektů - jednak ta pravda slabších (pro jednoduchost intelektově) může vzniknout od vrchu (Goebbels, reklama, obecně propaganda) anebo zespoda (šeptanda, hospody, Internet, atd.) anebo nějak hybridně. Tady se jedná o tu situaci zespoda.

Kdyby Adolf vyhrál válku, myslím, že by to bylo trochu jinak - nějakou dobu by vládla oficiální doktrína, ale postupem času by polevovala v intenzitě a nakonec by ji to zválcovalo zespoda nebo novou úplně jinou oficiální doktrínou. Tak jak se postupně proměnil Řím, Čína a jiné velmoci.

Další věc je, že pravda silnějších (pro jednoduchost intelektově) není nutně vždy silnější ve smyslu moci a propagandy - vlastně to tak nebylo skoro nikdy v historii a současná doba tomu spíše nepřeje než přeje (tím narážím např. na reklamy, aktuální propagandu a rozsáhlé hnutí o konspiračních teoriích).

Šovinismus... tohle jsi značně zjednodušil. Kdyby se závodilo bez rozdílu pohlaví - byl bych šovinista, kdybych byl majitelem týmu sprinterů a chtěl tam mít jen samé muže? Výzkum, diskuze, pokrok - to všechno je doménou rozumu. Co dodat? Emoce jsou dobré možná pro život jako takový. Ale tohle je diskuze o složitém tématu - tady mají jít emoce stranou...
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »