Přátelství mezi mužem a ženou - věčné téma


15.10.2019 - 20:13
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Prairie, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Přátelství mezi mužem a ženou - věčné téma
Přátelství mezi mužem a ženou - pokud jsou oba hetero, vzájemně si sympatičtí a přitahují se. Jeden z nich je ve vztahu.

Je to možné, udržet na kamarádsko-přátelské rovině? Pořád? Aniž by se jeden z nich nezamiloval? A lze to udržet, když se jeden zamiluje?

Názory, zkušenosti, diskuze na téma. Zajímá mě to.

Před snad deseti lety se tady tohle téma řešilo, já tak moc obhajovala, jak je to možný (i za těch výše uvedených podmínek), ale teď si tím až tak jistá nejsem. Bohužel, nebo bohudík. To nevím.

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 8 7 6 5 4 3 2 1
Řazení:
17.10.2019 - 12:24 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Khalia Zvlčelá
No, já myslím, že je velký rozdíl, když někdo hledá někoho jiného záměrně (řekněme třeba na najdise nebo na seznamce) a když se to "prostě přihodí". Pokud hledá, pak ve stávajícím vztahu nějaký problém dost možná skutečně bude. V tom druhém případě to tak ale být fakt nemusí. Další věc je, že i ten, kdo je ve vztahu spokojený, může "ujet", ale nepálí mosty, protože mu stojí za to ten původní vztah zachránit. Atd. atd. Je to složitý problém :4:
17.10.2019 - 12:24 | Filtr
(Beran) Háňa* » Nabi*
Vždyť je to jednoduché - vztah je nefunkční, když minimálně jeden se v něm necítí dobře a chce pryč.
Z jakého důvodu, to je nepodstatné a už vůbec je nepodstatné, kdo "za to může" - prostě to tak je. Třeba za to nemůže nikdo, nikdo nic zlého neudělal, ale to přece člověk cítí, kde se mu dobře dýchá a kde ne, k tomu nepotřebuje racionální důvody.
17.10.2019 - 12:22 | Filtr
(Štír) Nabi* » Khalia Zvlčelá
Anebo je nefunkční on! To je ten alibismus o kterém mluvím!
17.10.2019 - 12:22 | Filtr
(Štír) Nabi* » Khalia Zvlčelá
Jak ti mám vysvětlit moje pozorování? Jak můžeš vysvětlit to svoje? Je to můj subjektivní pohled na věc, stejně jako je ten tvůj subjektivní. Mám ve svém okolí (tím myslím ve SVÉM okolí, fyzicky, reálně, ix příkladů). A dost často mi to přijde jako alibismus. V té situaci jsem byla osobně a vím, co se člověku honí hlavou. Neodsuzuju to, že se člověk rozhodne jinak než jsem se rozhodla já, tak že tím není horší. A pořád beru v potaz, že jsem ještě hodně mladá na to, abych mohla říct,ž e tahle zkušenost je konečná. Myslím, že jsem to dostatečně zdůraznila v předchozích příspěvcích.
Nicméně alibismus vládne světem, za tímto názorem si stojím. Do zítřka mě to možná přejde i s Lunou, která odejde z opozice na Uran, ale dneska bohužel :4: :3:
17.10.2019 - 12:21 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak někdo to asi má jako sport. I tak si ale myslím, že to má nějakou příčinu. Protože pokud to někdo bere takhle, tak ten vztah přece opravdu nefunkční je. :63:
17.10.2019 - 12:17 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Khalia Zvlčelá
Nechci se do toho moc míchat, ale já možná rozumím, co chce Nali říct: někdo má úplně v pohodě vztah, ale pak potká někoho neokoukaného, následuje hlas pinďoura nebo pipiny, a aby si sám před sebou nepřipadal jako idiot, začne tvrdit, že ten původní vztah byl vlastně nefunkční a ten partner hrozný a až tohle mu otevřelo oči. :2:
17.10.2019 - 12:13 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nabi*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím, jestli si teď rozumíme, počkej. :4:

"Ono někdy dost často lidé používají "nefunkční vztah" jako výmluvu. A to je bohužel mnohem častější, než ten druhý případ." - tak jsem se právě ptala, dle čeho jsi na to přišla, vycházím z toho, že se jedná o Tvé pozorování. :4: :3:
17.10.2019 - 12:09 | Filtr
(Štír) Nabi* » Khalia Zvlčelá
No, tak takhle bych se tě mohla zeptat i já :61:
Jsou tu různé pohledy, různé možnosti, které jsem napsala, ale ty bazíruješ (a nejen ty) na jedné z nich :3:
17.10.2019 - 12:06 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nabi*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hele, mě to třeba zajímá - podle čeho rozeznáš, jestli jde o výmluvu nebo skutečně nefunkční vztah? Já bych to asi nedokázala. :63:
17.10.2019 - 11:31 | Filtr
(Štír) Nabi* » Háňa*
A ty máš pocit, že to soudím?
Pojmenovala jsem pouze určitý druh chování (viz útěk), nepaušalizuju, protože to fakt nemám ráda :3:
17.10.2019 - 11:12 | Filtr
(Beran) Háňa* » Nabi*
Je v pořádku, když člověk odkudkoli, kde mu není dobře, odejde. Nikdo tady není pasován na mučedníka, který má povinnost uměle udržovat a lepit, co nedrží při sobě.
Pokud mu není dobře a odejde, proč tomu říkat útěk, je to jen obyčejný odchod.
A nikdo ho nemá co soudit, hodnotit, jestli mu nebylo dobře hodně nebo málo, jestli už "to bylo" na odchod nebo ne - zjevně bylo, když odešel. Je to jeho život a jen on má kompetenci a právo rozhodovat, jak, kde a s kým ho chce žít.

17.10.2019 - 10:40 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
No prave mame jiny inštrumenty.
I kdyz pry mozky muze a zeny se udajne v zasade nelisi.
17.10.2019 - 10:16 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Khalia Zvlčelá
To asi ne, jen konstatuju :1:
17.10.2019 - 10:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
A půjdu za to do pekla, co myslíš? :4: Každý si stejně jde za svým štěstím. Nebo neštěstím. :3:

//Svět je víc než naše morální konstrukty. Myslím, že ve skutečnosti na nás sere bílej tesák. Ale vědomě se u toho baví. :4:
17.10.2019 - 10:09 | Filtr
(Štír) Nabi* » Khalia Zvlčelá
Nechci tady slovíčkařit Khali.
Ano, každý má hranici jinde a já jsem právě u té mé. :3:
17.10.2019 - 10:08 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Khalia Zvlčelá
"Pokud ten vztah má fakt slabé místo, stačí velmi málo a rozpadá se, lidi z něj utíkají při sebemenším závanu čerstvýho vzduchu."

Tak tohle je alibismus jako bejk :4:
17.10.2019 - 10:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nabi*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Osobně si myslím, že neexistuje rozdíl... mezi nefunkčním a "nefunkčním". Každý dělá to, co umí, a ještě nikdy jsem se nesetkala s tím, aby člověk utíkal jen z rozmaru. Budiž, takoví asi jsou, ale já je neznám. Vždycky je toho na člověka už moc, a každý tu hranici má jinde. Navíc na funkčnost musí být taky dva, že...
17.10.2019 - 10:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Korzárka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ať se rozhodneš jakkoliv, vždy se najde někdo, komu to "ublíží".
17.10.2019 - 10:00 | Filtr
(Štír) Nabi* » Korzárka
:15: howgh
17.10.2019 - 10:00 | Filtr
(Štír) Nabi* » Khalia Zvlčelá
(Taky nemusím reagovat na Tebe, jen poznámka jako doplnění, která se tady hned nabízí :4:)

Ono někdy dost často lidé používají "nefunkční vztah" jako výmluvu. A to je bohužel mnohem častější, než ten druhý případ. Zdrhat z "nefunkčního vztahu" aniž bychom se zasadili o to, aby funknčí byl, to je dost podstatná klasika a někdy se mi zdá, že se to děje už celoplošně. Je to něco jiného, než setrvávat stále ve stejné situaci beze změny, bez naděje, že někdy v životě může být líp a zbytečně se trápit.
A někdy se mi zdá, že jsou dva extrémy, ony zmíněné konzervy a pak alibistické "nefuknční vztahy". Nic mezi tím. Myslím, že každý z nás má tendenci buď k jednomu nebo druhému, otázkou je, jestli se to naučíme používat ve vzájemné shodě a naučíme se rozeznávat, kudy v daný okamžik jít.
17.10.2019 - 09:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nabi*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Khalia Zvlčelá, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
(Asi nemusím reagovat na Tebe, ale jen jsi mě na tu myšlenku přivedla :4:)

S nabouráním vztahu mám sama zkušenost, oboustrannou, a popravdě se kvůli tomu nijak hůře necítím. Pokud ten vztah má fakt slabé místo, stačí velmi málo a rozpadá se, lidi z něj utíkají při sebemenším závanu čerstvýho vzduchu. Případný "narušitel" pak už jen zrcadlí to, co nefunguje, no a daný člověk v pokušení má stále dvě možnosti - zůstat nebo ne. Vzít si ponaučení a pracovat na aktuálním vztahu, anebo ne...

A tady rozhodně nebudu říkat, co je dobře a co špatně, protože zůstat v nefunkčním vztahu je sice chvályhodné, ale bez té druhé možnosti bych neměla děti a aktuální vztah. :4: Takže tímto vlastně jen přikyvuji k Tvé teorii, že když se něco má stát, prostě se to stane - na první pohled a je to všem jasné, stačil jen pohled do očí... Špatné karmy není třeba se bát. :4: Někdy to člověk s tou morálkou přehání a akorát ze sebe dělá úhlednou napěchovanou konzervu.

Jen bych si dala pozor asi na to, jestli to jde právě "samo" nebo se to musí tlačit na sílu. Tam by to potom asi značilo, že někdo nebo něco vyvíjí protitlak...
17.10.2019 - 09:21 | Filtr
(Štír) Nabi* » Sosna zvlčelý
Přesně. Já moc nemám ráda rady typu, buď sama sebou a všechno bude dobrý. Všechny důsledky jakéhokoliv činu stejně nedohlédnem a stejně se musíme dívat dovnitř, co vlastně chceme my. Ale jde i o to, jestli jsme schopní si to pak ustát. Ať totiž chcem nebo ne a zasahuju tím tak do něčí rodiny nebo vztahu, tak zákonitě přijde doba, která bude bolet. Buď jen mě anebo úplně všechny (většinou všechny), tak je otázkou, zda to za to stojí. Mě to třeba za to nestálo. Ale jak říkám, někdy člověk potká dalšího důležitého člověka a Vesmír to zařídí tak, aby se to stalo... A tady jsem velmi opatrná na jakékoliv tvrzení (natož morální soudy).
17.10.2019 - 09:17 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Háňa*
Zkušenosti jsou vlastní :15:, ale jsem přesvědčen, že ne každý píše na základě zkušeností. :4:
17.10.2019 - 09:13 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Nabi*
:15:
Ono se to radí, když následky si neponeseme my.
17.10.2019 - 09:10 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Prairie
Toto je právě u mne zajímavé v tom, že pro mne ty kamarádky v danou dobu mým typem byly. Něčím mě fascinovaly, přitahovaly (a nabylo to jen fyzické). Teď už je to pryč, ale minulost nevymažeš. V mozku je dobře zaznamenáno ono vzrušení (ne ve smyslu erotiky, prostě ten náboj) těch časů a já jsem za to rád, že ty vzpomínky voní stále stejně. Jsou připomenutím, jak ten člověk byl důležitý a že by byla škoda zapomenout a smazat ho ze života. Ten člověk nás obohatil a ani o tom třeba neví. Přesto v současnosti bych to mohl označit Tvými slovy, že nejsou můj typ. To je vývoj. :4:

Předvídání následků jsem myslel v trošku jiném smyslu, ač v důsledku ano, můžeš se rozhodnout nepokoušet situaci.
Např. víš, že rozbiješ rodinu (svoji, jeho). Pro někoho toto není morálně žádný problém, pro jiného ano, proto lidé volí různě. A i přitažlivost může být různě intenzivní.
Toto je fakt velmi individuální a každý si musí odpovědět sám, kde jsou jeho hranice, za které již nechce a proč.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »