Domácí vzdělávání


30.07.2018 - 13:22
(Kozoroh) Visennka
Domácí vzdělávání
Zdravím,

zajímalo by mě, co si myslíte o domácím vzdělávání. Zajímá mě váš názor na toto téma, zkušenosti a především i nějaké prognózy či budoucí uplatnění takto vzdělávaných dětí. Jejich přednosti nebo naopak bloky, překážky, nedostatky a podobně...Co děti chtějí versus to, co chtějí rodiče, manipulace nebo pozitivní manipulace, alternativní životní styl versus tradiční systém....zda jsou tyto děti později vůbec začlenitelné do systému atd. ...

Já svůj názor mám, ale zajímá mě, jak se na to dívají druzí, jaké mají zkušenosti a jiná hlediska, která mě mohou obohatit... jsem dost kritická, nestranná a nahlížím ráda na problémy z mnoha stran.... díky

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 6 5 4 3 2 1
Řazení:
30.07.2018 - 20:46 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Sosna zvlčelý
:61:... myslíš, že B. je takový Jára da...? :4:
30.07.2018 - 20:46 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Znovuzrozená
No na to pozor! Pesimisté sami sebe prý hodnotí jako realisty. :20:
30.07.2018 - 20:45 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Bosch
přesně tohle jsem měla na mysli... :4:
30.07.2018 - 20:45 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
"... a nepopisuju svůj vlastní postoj..."
A nemyslíš, že právě o to zde v diskuzi má jít? :61:
30.07.2018 - 20:44 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » .
Myslíš, že Bosch je nepříjemný? :4:
On je jenom realista.
30.07.2018 - 20:42 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
je to málo.. jak pro koho
většině to právě takto vyhovuje
já nehodnotím co je lepší a co by se mělo a nepopisuju svůj vlastní postoj co bych si přál aby bylo
30.07.2018 - 20:40 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Visennka
hlavní problém bude asi socializace
pokud by šlo o dědice impéria pak by asi pro něj bylo lepší individuální vzdělávání i když i tady by mi mnozí odporovali
pro smetánku jsou asi jinačí školy jako zakládá petr kellner kde bude individuální přístup
a kdo na to má nechá děti studovat v cizině..proč?
snobství? asi ani ne
doma učí děti asi hlavně alternativci a vyznavači různých sekt
30.07.2018 - 20:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No nevím, já znám hodně příjemných lidí i po padesátce. A k smíchu mi teda nepřijdou. :1:
30.07.2018 - 20:38 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » .
:61: :61:

no, ono v padesátce mít ještě růžové sny a ideály by bylo k smíchu...
30.07.2018 - 20:34 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Bosch
"ona ta přátelskost a mírumilovnost je hezká věc ale funguje zpravidla jen na povrchu"

jo,to je přesný...
30.07.2018 - 20:33 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Však jo. Každý je úspěšný tak, jak potřebuje, a já si opravdu nemám nač stěžovat. Já radši růžové sny než černé. Ty jsi takový věčný Hurvínek se svojí válkou, viď? :4: Věčně k zulíbání, kyselý dědula na zápraží... :62: :68:
30.07.2018 - 20:31 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
No já jsem v podstatě mířil úplně jinam ("A není to málo, Antone Pavloviči?"), ale OK. Tvůj popis je něčím v souladu s tím, co jsem napsal, aniž bych Tě před tím četl. Jen nevím, jestli si ten soulad sám najdeš. :61:
30.07.2018 - 20:31 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Znovuzrozená
Jistě pokud chceš být lékař s hnojárnou to jde na draka :4:
30.07.2018 - 20:30 | Filtr
(Kozoroh) Visennka
Ještě tady jsem si vzpomněla na tento film: https://www.csfd.cz/film/…
30.07.2018 - 20:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
ona ta přátelskost a mírumilovnost je hezká věc ale funguje zpravidla jen na povrchu
to je věc zkušeností nikoli různých realit neboť realita je všude stejná.
Ale přesvědčovat tě nechci žij si svůj růžový sen.. :4:
30.07.2018 - 20:26 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
Hele, já jsem tak trochu na pomezí obojího.
Domácí vzdělávání, no... Jako kdo skutečně může říct, že dokáže děti naučit totéž, co ve škole? Já rozhodně ne.
Na druhou stranu těch zbytečností ve škole, kde prostě jsou dané škatulky, do kterých jsou děti roztříděny (a často i zatlačeny)... A když se nějaké dítě všem škatulkám vymyká a zatlačit se nikam nenechá, tak jsou z toho kantoři na prášky, protože najednou zjistí, co vše sami neumí (a jako pedagogové by měli umět).
U pedagogů totiž není až tak důležité (dle mého), zda jsou to matikáři, fyzikáři, češtináři atd., ale s jakým typem dětí umí nejlépe pracovat a k něčemu je vést. To tu podle mne hodně chybí (a nesetkávám se s tím zcela ani na alternativních školách). Zde často rodič, který s dítětem je od narození, dokáže fungovat lépe.
Jak zde již padlo, je i ten kolektiv. Upřímně si ani já nemyslím, že v tomto případě je právě domácí vzdělávání nejlepší (pro současnost i budoucnost dítěte). Sice se takové rodiny často nějak sdružují, ale, tím v podstatě rodiče vybrali svému dítěti okruh rodin, kde si smí najít kamarády. Ve škole si vybírá víc samo (s ohledem na výchovu z rodiny pochopitelně), samo si nabíjí čenich, učí se dříve rozpoznávat. Ale taky někdy zase nějaký nezařaditelný jedinec (klidně génius) nezapadne nikam a v tom velkém kolektivu stojí proti všem, stává se obětí šikany... Společnost ho zničí.

Takže co říct závěrem? Já nevím... Nemyslím si totiž, že je to o školách, ale spíše o učitelích. Pořád se zde skloňuje, jak mají málo peněz... Ano, mají. Ale víte, že některým z nich bych spíše ještě sebral? Učitel, to není povolání, ale poslání. A když v něm nedokáží obstát, ať dělají něco jiného. Před třiceti lety možná jejich způsob výuky vyhovoval, ale ne dětem, to jim ujel vlak, když nedokáží reagovat na požadavky doby.
Školství reformovat, to je třeba. Myslím, že 30 dětí ve třídě, jako bylo za nás, je nesmysl. Ty kolektivy by měly být výrazně menší a přístup individuálnější. A to se zkrátka nezmění během pár let, tak potom vznikají alternativy jako domácí vyučování, což je z mého pohledu extrém opačný. Prostě někde mezi...
30.07.2018 - 20:24 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Bosch
Mnohde to platí, že důležité je, že máš diplom, že je to třeba z "hnojárny" to už nikoho nezajímá. Ale pokud bys chtěl být nějakým odborníkem, specialistou, tak to už je jiná, tam to nějakou "školou pro kočku" jak nazvala má bývalá kolegyně jednu soukromou místní VŠ, nezachráníš. :4:
Já neuznávám ani takové ty "tituly" MBA apod.

Film jsem neviděla, ale díky bohu za své profesory angličtiny, kteří byli skvělí i v té minulé době a dali mi dobrý základ. Já se učila ráda... :4:
30.07.2018 - 20:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
další idealista
vše co se dopídíš děláš jen pro sebe ale né už tak pro svoji kariéru
čím jsi chytřejší tím jsi nebezpečnější..pro konkurenci..překvalifikovaný například a máš utrum
pro fakt dobré uplatnění je zapotřebí mnohem více než vzdělání
především vztahy konexe a právě to co popsala tvoje partnerka v prvním odstavci
pokroucená asertivita, drzost..všude už sedí a vládnou dravci, né chytří lidé,proto jsou věci jaké jsou a jsme jen montážní linkou
dobrý rozhovor o globální ekonomice docela s tím souvisí právě jsem doposlouchal
doporučuju
nahoře sedí vždycky nějaký mocichtivý parchant nikoli chytrý vzdělaný kultivovaný gentleman
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/…
30.07.2018 - 20:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Vždycky si vybavím scénku z filmu Jedna ruka netleská,kdy tam matka učí syna a dceru doma. :4:
A teď vážně...mě to jde proti srsti,abych učila děti doma.Přpadá mi,že bych je o mnoho ochudila.Mám dětí pět a samozřejmě,že se v institucích setkaly s kladnými i zápornými zkušenostmi a to nejen při způsobu výuky,ale i při komunikaci s kanrory a spolužáky,ale podle mě je to přínosem v každém ohledu.Nebudou pocházet z izolovaného výukového prostředí a s lecčíms si poradí.Kdybych je učila já,tak bych je chtě nechtě vedla nějakým svým směrem a to nechci.
30.07.2018 - 20:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Znovuzrozená
Kvalitní vzdělání je deviza pro sebe. Aby člověk vzrostl sám ve svých očích a otevřel se mu obzor. V praxi je pak celkem jedno jakou kdo studoval školu viz ministryně vnitra s diplomkou o chovu králíků..nešlo o to že je jí takové vzdělání v její funkci k ničemu, jde o to že ji opsala. Což je doklad morálního pokrytectví a rozkladu společnosti...ale tak to je. Nedělejme si iluze.

Dobrý film na toto téma..
https://www.csfd.cz/film/…

Je tam i dobrý komentář.."Nikdy jsem nezažil za svá studijní léta žádného učitele, který by dokázal strhnout studenty a přimět je se s chutí učit..."
Ono by to mělo, být jak by to mělo, jenžéé...i básníci přicházejí o iluze.. :4:
30.07.2018 - 20:07 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
A není to trochu málo? :4:
30.07.2018 - 20:07 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Evidentně žiju v jiný realitě. No, díky bohu za přátelské a mírumilovné kolektivy na úrovni. Je fakt, že lidi jako Ty jen stěží můžu potkat. :4: A právě takto to funguje...
30.07.2018 - 20:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » .
ty si odporuješ

Nikdy jsme se neučili práci v kolektivu, v týmu, učili jsme se jen soutěživost (převážně tu agresivní). Taky jsme se učili hádat a nerespektovat názory jiných - a to doslova - učitelka vhodila do éteru nějaké téma, dva názory, podle kterých jsme se rozdělili na dva tábory a vzájemně po sobě měli štěkat. To byla naše češtinářská průprava.

Nikdy jsme se nepřipravovali na budoucí povolání z hlediska praxe, na reálný život a reálné problémy.

Právě v prvním odstavci jsi popsala průpravu pro reálný život. Právě takto to funguje. A ti kdo to nezvládnou, jsou lopaty a jdou k lopatě. Je to zcela prosté.
Idealistko. :4:
30.07.2018 - 18:51 | Filtr
(Beran) Háňa*
Kdybych dneska měla dítě, rozhodně je budu vzdělávat doma. Věřím, že "začlenitelné do systému" by rozhodně bylo, ale šlo by tam mentálně zdravé a tudíž méně zranitelné. Nebylo by jím už na cestě základní školou zmrzačené a tedy by se v něm snadněji orientovalo a umělo čelit jeho nástrahám a laciným snahám o zotročení. Všechny ty snahy by vnímalo, ale umělo by v nich proplouvat, aniž by mu nějak uškodily.
30.07.2018 - 18:16 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nabi*
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jj, třeba co se Montessori týče nejsem úplně stejně naladěná, ale po Waldorfu pokukuji. Ovšem ze zkušenosti lidí, kteří tam ty děti fakt mají - má to výhody, ale i dost zásadní nevýhody, s kterýma se člověk zase nesetká na klasické škole.
Třeba právě ten přístup "já jsem něco víc", čím se často rodičové tamních dětí vyznačují. To mě bohužel odrazuje, ač styl výuky mi přijde minimálně zajímavý. Benevolence je pro mě naopak plus, drilem jsem se nikdy nic nenaučila.

A tím se dostávám k tomu, že třeba pro mě klasické školy nikdy nebyly a je mi líto, že jsem se právě kvůli tomu nic nenaučila. :4: Všechno podstatné, co jsem se naučila, bylo jen díky sobě a vlastní motivaci, která stála zcela mimo školní zařízení a její osnovy.

Nikdy jsme se neučili práci v kolektivu, v týmu, učili jsme se jen soutěživost (převážně tu agresivní). Taky jsme se učili hádat a nerespektovat názory jiných - a to doslova - učitelka vhodila do éteru nějaké téma, dva názory, podle kterých jsme se rozdělili na dva tábory a vzájemně po sobě měli štěkat. To byla naše češtinářská průprava.

Nikdy jsme se nepřipravovali na budoucí povolání z hlediska praxe, na reálný život a reálné problémy. Za čtení a psaní děkuju. A taky za flegmatičnost, kterou jsem si osvojila na gymnáziu. :4: Možná bych dala dohromady pár fyzikálních vzorečků...

Ještě mám možná někde schovaný písemky z matiky, kde jsem dokázala přijít na správné výsledky svým vlastním postupem. Samozřejmě je známka 5, protože jsem nepoužila předdefinovaný postup profesorky. :75:

Školství je úsměvné. Domácímu vzdělávání jsem nakloněna, v určitých situacích a s určitými přístupy a postupy.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »